Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

juval

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:16

nou, dat gebeurd toch ook, de veestapel krimpt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:17

juval schreef:
dat mag, als het écht vrijwillig is heb ik er ook niets op tegen, maar ik voel toch vaak wel enige dwang :)

Dat snap ik. Ook hier in het topic word je vaak wat "dwingend" aangesproken, dat mag wat mij betreft best een tandje minder.

Wat mij betreft was het ook puur vrijwillig, én ruimhartig, zodat het ook aantrekkelijk gemaakt werd om te stoppen. Maar ja, weg geld daarvoor :\

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:37

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:43

Je bent me voor Pien, ik lees het ook net

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:45

Het verbaast me niet, die man is er gewoon klaar mee, het is hem boven het hoofd gegroeid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:45

Ben benieuwd wat dat voor de partij, en daarmee het kabinet betekent.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:47

Voor de partij het einde bij de volgende verkiezingen, voor het kabinet nog niets, dat wil koste wat kost blijven zitten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:48

Hij was een goed Kamerlid, een pitbull, maar een eenling en duidelijk niet geschikt als fractieleider.

Ik vind dat hij vooral door het ijs gezakt is.
Dit is sowieso einde van die partij, bij de volgende verkiezingen.
Die Nicolien vind ik helemaal niets. Zij hakkelt vaak en geen charisma, naar mijn mening.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 18:54

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:05

Ach. Niet helemaal onverwacht. Ik ben wel benieuwd hoe nu verder. Is Vroonhoven de opvolger?

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:13

Ja, hij heeft het overgedragen aan Van Vroonhoven.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 19:26

prompter schreef:
Het verbaast me niet, die man is er gewoon klaar mee, het is hem boven het hoofd gegroeid.

Een burnout wordt niet beter met zo'n baan. Verstandig dat hij stopt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:39

De “ Messias “ verlaat op goede vrijdag de arena. Ik had er bijna op gestemd. Hij was dan als pitbull op toeslagenaffaire goed( die hij deels mede veroorzaakt had) maar verder is er van zijn totale partij programma niets terecht gekomen. Op het mime dat hij in de coalitie ging zitten tekende hij voor de ondergang van z’n partij.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 21:50

BigOne schreef:
De “ Messias “ verlaat op goede vrijdag de arena. Ik had er bijna op gestemd. Hij was dan als pitbull op toeslagenaffaire goed( die hij deels mede veroorzaakt had) maar verder is er van zijn totale partij programma niets terecht gekomen. Op het mime dat hij in de coalitie ging zitten tekende hij voor de ondergang van z’n partij.

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-25 22:10

Ik vind Eelco Heijnen ook echt een goede minister.
Nette vent, praat duidelijk en hij lijkt mij wel een goede partijleider t.z.t. voor de VVD.

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 04:34

BigOne schreef:

Mooi gezegd en hier idem. Ik heb ook overwogen om op hem te stemmen, ook met name als een "beloning" voor de toeslagen affaire. Heb het echter niet gedaan vanwege zijn standpunt mbt abortus en vrijwillige levensbeeindiging.

Mbt de kabinetsplannen: ik vind het zo enorm jammer dat de grote dossiers blijven liggen: stikstof/milieu en daardoor huizenbouw en ontlasten van Ten Apel blijven liggen.

Mbt onteigeningsplannen: ik heb niemand in het vorig kabinet over verplicht stoppen van boeren gehoord. Imo is dat wel heel hard geroeptoeterd door andere partijen (vooral BBB).

Maar ik zie echt 0 verschil tov het plan wat BBB nou zo trots presenteert. Behalve dat er nog maar 20% van het budget over is.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 05:41

Dat is wel een scheef beeld, want het kabinet heeft het naar de provincies gedelegeerd en in die provincies werd wel degelijk over verplicht stoppen gesproken.

Daarnaast, als je bepaalde maatregelen invoert, zoals bijvoorbeeld een plafond in aantal dieren of uitstoot, dan betekend dat gewoon dat je als bedrijf moet stoppen.

Dat het tactisch gebracht word, wil niet zeggen dat het niet gebeurd zeg maar :D

Omtzigt, top 2e Kamerlid... dat is niet hetzelfde als een partij leiden. Hij had i.m.o. beter daar kunnen stoppen :o

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 05:49

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 05:54

Gisteren Koot en de Bie gezien. Een uitzending van de 80 iger jaren. Het ging over de mestoverschot ten, over de hoeveelheid dieren die ook te eten moeten krijgen. Dit item pastte helemaal in het NU. Of anders gedacht er is NUL gedaan al veertig jaar lang en het dossier is alleen maar ellendiger geworden. Tja, politiek is vooruitschuiven. En in de tachtiger jaren speelde het ook al een tijd.
Dus al die problemen waar we nu midden in zitten waren allang bekend.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 05:57

ruitje schreef:
Omtzigt, top 2e Kamerlid... dat is niet hetzelfde als een partij leiden. Hij had i.m.o. beter daar kunnen stoppen :o

Eens. Hij was/is een hele goede dossiervreter, maar niet echt iemand die een team kon leiden. Ook jammer dat hij zich niet overhalen om met de PVV in de regering te gaan. Ik snap dat de druk vanuit PVV en BBB indertijd flink werd opgevoerd, maar het stond allemaal te ver bij zijn principes vandaan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 06:01

pien_2010 schreef:
Gisteren Koot en de Bie gezien. Een uitzending van de 80 iger jaren. Het ging over de mestoverschot ten, over de hoeveelheid dieren die ook te eten moeten krijgen. Dit item pastte helemaal in het NU. Of anders gedacht er is NUL gedaan al veertig jaar lang en het dossier is alleen maar ellendiger geworden. Tja, politiek is vooruitschuiven. En in de tachtiger jaren speelde het ook al een tijd.

Yara is één van de grootste CO2 uitstoters van Nederland (samen met Tata Steel en Chemelot). Als Yara moet sluiten, lost dat op twee vlakken een probleem op: minder CO2 in de lucht en minder kunstmest, waardoor dierlijke mest weer gebruikt kan worden :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 06:30

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... jnskorting

Ik vind de benzineprijzen ook nog wel een ding, hoor. Nu dalen ze tijdelijk, maar de accijnskorting gaat eraf en benzine wordt duurder en duurder, naast dat er ook Europese maatregelen verwacht worden. En het is in NL al flink aan de prijs.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:06

juval schreef:
Die 24 miljard kan veel beter besteed worden. Defensie, zorg, onderwijs, koopkracht etc etc.

Tuurlijk joh, het woningentekort is namelijk flauwekul }>

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:09

Lieser, kun je ook wat minder aanvallend reageren op Juval? Ze zegt bovendien etc. aan het eind van haar zin, dus het is geen uitputtende opsomming. Ik vind het er in de huidige politiek al te agressief aan toe gaan, het zou fijn zijn als we het hier in het topic wel een beetje fatsoenlijk houden naar elkaar toe.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-25 08:13

pien_2010 schreef:

De politiek schuift het altijd door met dank aan de lobby van en door boeren.
En nu is het makkelijk om Jetten of Timmermans de schuld te geven.

De verhoging van de benzine vind ik ook echt een probleem voor met name de werkenden. Het kost je steeds meer om op je werk te komen en de meeste reiskostenvergoedingen zijn niet kostendekkend.