Oekraïne

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:53

@san nee niet waarom. Het als met het spoedje van Zelensky toen werd er ook niks gezegd.

Ik weet even niet hoe ik dit bericht moet lezen. Eerste bericht is de vertaling van het 2e bericht. Mysa? Kan jij wijzer worden?

De graaf heeft sancties opgelegd aan de Amerikaanse president Joe Biden en 12 andere Amerikaanse functionarissen

Onder hen zijn minister van Buitenlandse Zaken Anthony Blicken, Pentagon-chef Lloyd Austin, woordvoerster van het Witte Huis Jen Psaki en CIA-directeur William Burns.

Onder de Russische bezetters, die opzettelijk genocide plegen op het Oekraïense volk, werd het besluit over sancties "een onvermijdelijk gevolg van de extreem russofobe koers" van de Amerikaanse regering genoemd.

------------------------------------

рф ввела санкції проти президента США Джо Байдена та ще 12 американських посадовців

Серед них держсекретар Ентоні Блікен, глава Пентагону Ллойд Остін, прессекретар Білого дому Джен Псакі, директор ЦРУ Вільям Бернс

в російських окупантів, які цілеспрямовано чинять геноцид українського народу, рішення щодо санкцій назвали "неминучим наслідком вкрай русофобського курсу" адміністрації США.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:55

2de journalis gedood. Dit keer van fox news. Tweet van derk sauer.

Jeetje als journalisten hun werk niet meer kunnen doen, wordt het nu al erg moeilijk.

https://twitter.com/derksauer/status/15 ... GURQAc5xHw

Die gasten mogen niet op vakantie zoals ik het begrijp, en Hilary Clinton staat er ook op. Is niet zo ernstig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:56

De Russische federatie heeft sancties opgelegd, niet de graaf. Maar verder is het bericht wel duidelijk, toch?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:57

pien_2010 schreef:
2de journalis gedood. Dit keer van fox news. Tweet van derk sauer.

Jeetje als journalisten hun werk niet meer kunnen doen, wordt het nu al erg moeilijk.

https://twitter.com/derksauer/status/15 ... GURQAc5xHw

Die gasten mogen niet op vakantie zoals ik het begrijp, en Hilary Clinton staat er ook op. Is niet zo ernstig.

Droevig bericht ;(.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 17:58

_San87_ schreef:
De Russische federatie heeft sancties opgelegd, niet de graaf. Maar verder is het bericht wel duidelijk, toch?

Och ja als ik zin per zin vertaal 8)7

Mijn hoofd loopt over :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:00

Daks schreef:
_San87_ schreef:

Och ja als ik zin per zin vertaal 8)7

Mijn hoofd loopt over :')

Herkenbaar, dat overlopende hoofd.

Daks

Re: Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:09

❗️Russia officially quits Council of Europe, Russian Ministry Of Foreign Affairs said. It means that Russia may ignore European Convention on Human Rights.

Bron mijn groep

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:14

Daks schreef:
❗️Russia officially quits Council of Europe, Russian Ministry Of Foreign Affairs said. It means that Russia may ignore European Convention on Human Rights.

Bron mijn groep

En nu weten we genoeg. Het gaat echt smerig worden...Dat we dit nog mee maken. -O- -O-

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:20

Plat gezegd, een mensenleven telt niet, dus ook niet hoe je er me omgaat.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:27

Kijk dat Poetin psychopaat is, dat weten we. Maar dat net als in de tijd van Stalin en Hitler er zoveel mensen zijn die in die waanzin meegaan (kliek om hem heen, leger mensen) dat blijft voor mij een onbegrijpelijk en schokkend gegeven.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:31

Daks schreef:

Bron mijn groep

Daar hielden ze toch al geen rekening mee door ziekenhuizen te beschieten, burgerdoelen, clusterbommen, onschuldige mensen in autos beschieten en ga zo maar door. Wat is er dan nog anders, ze zijn ook lid van de VN toch? Die hebben dezelfde regels

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:35

pien_2010 schreef:
Kijk dat Poetin psychopaat is, dat weten we. Maar dat net als in de tijd van Stalin en Hitler er zoveel mensen zijn die in die waanzin meegaan (kliek om hem heen, leger mensen) dat blijft voor mij een onbegrijpelijk en schokkend gegeven.

Kijk the Wave eens. Wat oudere film, maar laat heel mooi zien hoe de mens als kuddedier werkt en hoe Hitler dus zo ver kon komen :).

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:37

_San87_ schreef:
https://mobile.twitter.com/BNONews/stat ... p204090063

Dat zal echt hartverscheurend zijn voor Trudeau, Rusland niet meer in mogen :').

Niet alleen Trudeau, er is ook een lijstje Amerikanen gepubliceerd waaronder Joe Biden en Hilary Clinton.
https://mobile.twitter.com/nexta_tv/sta ... 2117725197

Trump schittert trouwens door afwezigheid op deze lijst. Mogelijk zit daar een opening om China en Rusland uit elkaar te drijven. China heeft juist een groot probleem met Trump en zijn aanhangers en hebben deze ook gesanctioneerd in 2021.
https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_p ... _China_Sea

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:38

_San87_ schreef:
pien_2010 schreef:

Kijk the Wave eens. Wat oudere film, maar laat heel mooi zien hoe de mens als kuddedier werkt en hoe Hitler dus zo ver kon komen :).

Plus dat Rusland nauwelijks een decennium een democratie is geweest. Van het feodale tsarenrijk naar het communisme, eventjes democratie, die chaos bracht, naar de zogenaamde 'geleide' democratie van het Poetin-tijdperk. Ze weten niet beter dan de autocraat te volgen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:40

Zijn de 3 premiers uit Oost-Europa niet juist bij die lockdown in Kiev?

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 18:52

Dat bedacht ik mij ook al irmaz. Die zullen vandaag ergens in Kiev arriveren als het goed is, als ze er niet al zijn. Maar of dat er iets mee te maken heeft?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:04

Rusland is inderdaad vlak voor het bij de raad van Europa in stemming zou komen zelf uit de raad gestapt. Kunnen ze de doodstraf weer invoeren bvb.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:05

India kijkt of het de import van olie uit Rusland verder op kan hogen.

India says it’s in talks with Russia about increasing oil imports.

India is in talks with Moscow about increasing oil imports from Russia in an effort to keep spiraling prices in check, India’s petroleum minister told Parliament this week. The move comes as New Delhi is also striving to preserve its relationship with Moscow, its biggest supplier of weapons, at a time when India faces an aggressive China on its borders.

“I myself have had a conversation with the appropriate levels of the Russian federation,” Hardeep Singh Puri, India’s minister of gas and petroleum, told lawmakers on Monday. He said the issues being discussed included insurance, freight, and payment arrangements.

India depends on imports for about 80 percent of its oil needs, with 3 percent of that coming from Russia. India’s oil and petroleum imports from Russia amount to nearly $1 billion, Alexander Novak, Russia’s deputy prime minister, said in a statement on Friday.

Reuters reported earlier that Indian officials were in talks with Russia to import crude oil at a discounted price and that one of India’s main refineries had bought millions of barrels from the trader Vitol to be delivered in May.

Mr. Novak, after a call with Mr. Puri, said that Moscow was “interested in further attracting Indian investment to the Russian oil and gas sector and expanding Russian companies’ sales networks in India.”

As much of the world has shunned Russia and tightened economic sanctions against it since its invasion of Ukraine, India has played a tricky balancing act, simultaneously working with Ukraine and its Western allies while stopping short of voting against Russia in international forums.

India has not supported the penalties. But prospects of the United States’ fury if it deals with Russian entities under sanctions nevertheless hang over the trade between New Delhi and Moscow. The relatively small size of their trade — about $9 billion a year, less than one-tenth of Russia’s trade with its largest trading partner, China — is such that even if India helped Russia evade some of the sanctions, it would not amount to sizable relief to Moscow.

On oil, Indian officials seem to be navigating an evolving gray area and drawing on past experience of arrangements with Moscow where trade continued in local currencies. While the United States has banned Russian oil imports, the European Union has stopped short — issuing sanctions against specific companies without banning the purchase of Russian oil.

Bron: telegram van NY Times

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:05

irmaz schreef:
_San87_ schreef:
https://mobile.twitter.com/BNONews/stat ... p204090063

Dat zal echt hartverscheurend zijn voor Trudeau, Rusland niet meer in mogen :').

Niet alleen Trudeau, er is ook een lijstje Amerikanen gepubliceerd waaronder Joe Biden en Hilary Clinton.
https://mobile.twitter.com/nexta_tv/sta ... 2117725197

Trump schittert trouwens door afwezigheid op deze lijst. Mogelijk zit daar een opening om China en Rusland uit elkaar te drijven. China heeft juist een groot probleem met Trump en zijn aanhangers en hebben deze ook gesanctioneerd in 2021.
https://en.wikipedia.org/wiki/Foreign_p ... _China_Sea

Ik denk dat ze daar echt wakker van liggen, jij ook _O-?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:06

mysa schreef:
_San87_ schreef:

Plus dat Rusland nauwelijks een decennium een democratie is geweest. Van het feodale tsarenrijk naar het communisme, eventjes democratie, die chaos bracht, naar de zogenaamde 'geleide' democratie van het Poetin-tijdperk. Ze weten niet beter dan de autocraat te volgen.
In het geval van Rusland speelt dat inderdaad ook heel erg mee.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:29

Een iets uitgebreider bericht over Rusland:

Rusland heeft aangekondigd zich terug te trekken uit de Raad van Europa

Dit werd verklaard door vice-voorzitter van de Doema Peter Tolstoy. Serhiy Lavrov, minister van Buitenlandse Zaken van Rusland, overhandigde een corresponderende brief aan de secretaris-generaal van de Raad van Europa

Tolstoj merkte op dat de terugtrekking van Rusland uit de Organisatie een reactie is op de acties van NAVO-leden die de kwestie van de mensenrechten in hun voordeel gebruiken en ongerechtvaardigde economische sancties opleggen.

Terugtrekking uit de Raad van Europa betekent de beëindiging van het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens in Rusland.

"De beslissing om zich terug te trekken werd genomen in het midden van een nieuwe anti-Russische discussie in de PACE, wat zou kunnen resulteren in een nieuwe valse Russofobe resolutie gebaseerd op vermoedens die niets met de realiteit te maken hebben", zei Tolstoj.

------------------------------------

En nog wat info van vandaag:

❗️Bezetters leden aanzienlijke verliezen bij een poging om Kharkiv vanuit Pyatihatki te bestormen, Rusland werd afgeslagen in Ruskie Tyszki - zei Oleg Sinegubov, hoofd van de regionale staatsadministratie van Kharkiv

▪️In de middag probeerden de bezetters Charkov te bestormen vanuit Pyatihatki. De strijdkrachten van Oekraïne hebben de vijand aanzienlijke verliezen toegebracht. De vijand werd uit zijn eerdere posities geduwd.

▪️In de ochtend vochten ze hevig met de bezetters in Ruskie Tyszki. De aanrijding duurde ruim een ​​uur. Onze Oekraïense soldaten van de strijdkrachten dwongen de vijand ook om zich terug te trekken naar hun vorige posities.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:34

De verliezen van Rusland lijken mij gigantisch te zijn. Al zes hooggeplaatste officieren gesneuveld ( hebben ze er nogal wat van maar toch) .

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-22 20:24

Ik las net dat er naar schatting ook al zo‘n 200.000 russen hun land verlaten hebben op de vlucht voor hun regime. (srf.ch)

Pareltjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 20:58

irmaz schreef:

Ja, juist! Kennelijk weten ze dat Kiev vannacht, morgen en morgen nacht het zwaar te verduren gaat krijgen. Door juist deze 3 premiers in Kiev “ op bezoek “ te hebben wordt het Rusland tactisch erg lastig gemaakt. Waarschijnlijk wilde ze de komende dagen Zelenski te grazen nemen. Maar wat doe je als deze premiers er zijn? Dan krijg je een regelrechte confrontatie met de Nato. Ik snap em wel. Of Poetin die confrontatie aangaat....?

Ze kwamen open en bloot per trein, groots aangekondigd, dus Poetin kan zich niet verschuilen achter dat hij het niet wist. Een aanval op Zelenski in bijzijn van de 3 premiers is een aanval op de Nato. Of het een geniale zet is, of een catastrofe gaan we de komende 36 uren zien....

Getuigd wel van lef en doortastendheid....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 21:00

Pareltjes schreef:
irmaz schreef:

Ja, juist! Kennelijk weten ze dat Kiev vannacht, morgen en morgen nacht het zwaar te verduren gaat krijgen. Door juist deze 3 premiers in Kiev “ op bezoek “ te hebben wordt het Rusland tactisch erg lastig gemaakt. Waarschijnlijk wilde ze de komende dagen Zelenski te grazen nemen. Maar wat doe je als deze premiers er zijn? Dan krijg je een regelrechte confrontatie met de Nato. Ik snap em wel. Of Poetin die confrontatie aangaat....?

Ze kwamen open en bloot per trein, groots aangekondigd, dus Poetin kan zich niet verschuilen achter dat hij het niet wist. Een aanval op Zelenski in bijzijn van de 3 premiers is een aanval op de Nato. Of het een geniale zet is, of een catastrofe gaan we de komende 36 uren zien....

Getuigd wel van lef !!

Of niet dan! Ik ben heel benieuwd.