Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:CharleyT schreef:Ben bang dat de volgelingen van het Trumpiaanse geloof dan nog roepen: Fake News, Hertelling is gefraudeerd etc.
Ik ben bang dat wij dit straks ook bij de Nederlandse verkiezingen krijgen.
Met name FvD kijkt heel wat af van Trump.
Zij verspreiden fake-news en nemen geen afstand van de complot-wappies.
Ayasha schreef:Van wat ik uit dit topic begrepen heb zou hij het kunnen klaar krijgen om nog te blijven zitten dus nog niet te vroeg victorie kraaien.
robert45 schreef:Ik denk niet dat Trump het gaat winnen. Maar het is zijn goed recht om zaken aan te spannen, is er voldoende bewijs en daar moet de rechter over oordelen dan zullen er hertellingen kunnen komen.
Trump is dit eigenlijk ook verplicht, er is 1.5 miljard in zijn campagne gestopt, iets van 60/ 70 miljoen mensen hebben op hem gestemd en er zijn in hele land duizenden mensen die iets gedaan hebben aan campagne voeren. Dan gooi je niet direct de handdoek in de ring. Overigens zou Biden in zijn plaats dezelfde mogelijkheden onderzoeken/uitvoeren om een kans te maken.
Magrathea schreef:Ayasha schreef:Er moet toch een punt komen dat de staten zelf ook zo iets hebben van "ey met wie zijn voeten zijt gij eigenlijk aan't rammelen?"
Hahahaha, ik ken deze uitdrukking niet, wat betekent het?
robert45 schreef:Ik denk niet dat Trump het gaat winnen. Maar het is zijn goed recht om zaken aan te spannen, is er voldoende bewijs en daar moet de rechter over oordelen dan zullen er hertellingen kunnen komen.
Trump is dit eigenlijk ook verplicht, er is 1.5 miljard in zijn campagne gestopt, iets van 60/ 70 miljoen mensen hebben op hem gestemd en er zijn in hele land duizenden mensen die iets gedaan hebben aan campagne voeren. Dan gooi je niet direct de handdoek in de ring.
Electra63 schreef:CharleyT schreef:Ben bang dat de volgelingen van het Trumpiaanse geloof dan nog roepen: Fake News, Hertelling is gefraudeerd etc.
Ik ben bang dat wij dit straks ook bij de Nederlandse verkiezingen krijgen.
Met name FvD kijkt heel wat af van Trump.
Zij verspreiden fake-news en nemen geen afstand van de complot-wappies.
Trump is dit eigenlijk ook verplicht, er is 1.5 miljard in zijn campagne gestopt, iets van 60/ 70 miljoen mensen hebben op hem gestemd en er zijn in hele land duizenden mensen die iets gedaan hebben aan campagne voeren. Dan gooi je niet direct de handdoek in de ring. Overigens zou Biden in zijn plaats dezelfde mogelijkheden onderzoeken/uitvoeren om een kans te maken.
Butterfly schreef:Meelezer breekt even in. Ik lees de post van robert als "is er voldoende bewijs, en daar moet de rechter over oordelen, dan zullen er hertellingen kunnen komen". Dus: de rechter moet oordelen.
Wilde ik toch even gezegd hebben
AnnaXBoy schreef:Butterfly schreef:Meelezer breekt even in. Ik lees de post van robert als "is er voldoende bewijs, en daar moet de rechter over oordelen, dan zullen er hertellingen kunnen komen". Dus: de rechter moet oordelen.
Ik wou het net zeggen. ‘Indien er genoeg bewijs is..’ wordt bedoeld met die zin.
Maar ben wel benieuwd met welk bewijs Trump gaat komen. Je kan wel zeggen het is allemaal fraude. Maar bewijs het maar dan. Anders is het een korte rechtzaak met onnodige kosten voor trump.
Butterfly schreef:Meelezer breekt even in. Ik lees de post van robert als "is er voldoende bewijs, en daar moet de rechter over oordelen, dan zullen er hertellingen kunnen komen". Dus: de rechter moet oordelen.
elnienjo schreef:Ze kunnen beter netjes hertellen en zorgen dat er geen twijfel over de uitslag mogelijk is. Niet zoals met 'onze' corrupte CDA waarbij de logs opeens gelijk gedelete waren bijv. Dat blijft toch hangen.
nps schreef:Maar hoe is dit dan anders dan voorgaande jaren? Clinton ging toch ook geen rechtszaken aanspannen toen ze verloren had (met zelfs meer(!) stemmen dan Trump destijds!)? Dit is volgens mij de eerste president in de Amerikaanse geschiedenis die de uitslag aanvecht. Dan ligt het denk ik niet aan het proces maar aan de president. Tuurlijk is het zijn goed recht maar lijkt me vreselijk zonde van tijd, geld, inspanning en belasting van het justitieel apparaat en het is daarnaast intens onsportief.
Karl66 schreef:Tot zover de democratieBij Gore tegen Bush ging het om één staat, die in dat jaar de verkiezingen besliste en waar het verschil kleiner dan duizend stemmen was. En in dat geval moest volgens het hooggerechtshof de telling juist gestaakt worden, omdat ze wilden dat de kiesmannen toegewezen werden, zodat het verkiezingsproces verder kon gaan. Zou de hertelling wel zijn uitgevoerd, dan zou Gore gewonnen hebben, want hij bleek,volgens de uitgevoerde hertellingen, uiteindelijk wel de meeste stemmen te hebben.
Karl66 schreef:Bij Gore tegen Bush ging het om één staat, die in dat jaar de verkiezingen besliste en waar het verschil kleiner dan duizend stemmen was. En in dat geval moest volgens het hooggerechtshof de telling juist gestaakt worden, omdat ze wilden dat de kiesmannen toegewezen werden, zodat het verkiezingsproces verder kon gaan. Zou de hertelling wel zijn uitgevoerd, dan zou Gore gewonnen hebben, want hij bleek,volgens de uitgevoerde hertellingen, uiteindelijk wel de meeste stemmen te hebben.