Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:19

Van wat ik uit dit topic begrepen heb zou hij het kunnen klaar krijgen om nog te blijven zitten dus nog niet te vroeg victorie kraaien.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:39

Electra63 schreef:
CharleyT schreef:
Ben bang dat de volgelingen van het Trumpiaanse geloof dan nog roepen: Fake News, Hertelling is gefraudeerd etc.

Ik ben bang dat wij dit straks ook bij de Nederlandse verkiezingen krijgen.
Met name FvD kijkt heel wat af van Trump.
Zij verspreiden fake-news en nemen geen afstand van de complot-wappies.

Klopt, heb je gelijk in. Dat doet het populisme dat heel handig - er wordt een beeld geschapen dat het heel slecht gaat (Nederland is niet meer van ons, onze vrijheid wordt beperkt), er wordt een vijand benoemd (de (linkse) elite, de buitenlander en / of immigrant, de huidige politiek, de media, de EU) en er wordt het idee gegeven dat de roeptoeter de enige is die dit probleem kan oplossen. Heb je geen gelijk? Maakt niet uit, je verzint er een paar artikelen bij, verspreid deze op internet en voila - volgers. Sluit de fabeltjesfuik van Lubach ook weer mooi op aan. Wantrouwen wordt hierbij uitgebouwd (ZE zijn niet te vertrouwen, ZE manipuleren de boel). Ik vind dit een een kwalijke en gevaarlijke ontwikkeling maar tegelijk erg boeiend. Daarom ben ik extra blij met Biden - het is weer een stap terug naar verbinden ipv wantrouwen en populisme.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:45

Ayasha schreef:
Van wat ik uit dit topic begrepen heb zou hij het kunnen klaar krijgen om nog te blijven zitten dus nog niet te vroeg victorie kraaien.

Theoretisch zou het kunnen, echter denk ik dat de rode Staten, mochten ze allemaal 1 stem te verdelen hebben dan inzien hoe Trump de Amerikaanse maatschappij heeft gespleten en dat bij voortzetting van zijn presidentschap de USA failliet gaat!! Maar ja,je weet het niet .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:10

Ayasha schreef:
Er moet toch een punt komen dat de staten zelf ook zo iets hebben van "ey met wie zijn voeten zijt gij eigenlijk aan't rammelen?"

Hahahaha, ik ken deze uitdrukking niet, wat betekent het? :))

robert45

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:32

Ik denk niet dat Trump het gaat winnen. Maar het is zijn goed recht om zaken aan te spannen, is er voldoende bewijs en daar moet de rechter over oordelen dan zullen er hertellingen kunnen komen.

Trump is dit eigenlijk ook verplicht, er is 1.5 miljard in zijn campagne gestopt, iets van 60/ 70 miljoen mensen hebben op hem gestemd en er zijn in hele land duizenden mensen die iets gedaan hebben aan campagne voeren. Dan gooi je niet direct de handdoek in de ring. Overigens zou Biden in zijn plaats dezelfde mogelijkheden onderzoeken/uitvoeren om een kans te maken.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 13:45

robert45 schreef:
Ik denk niet dat Trump het gaat winnen. Maar het is zijn goed recht om zaken aan te spannen, is er voldoende bewijs en daar moet de rechter over oordelen dan zullen er hertellingen kunnen komen.

Trump is dit eigenlijk ook verplicht, er is 1.5 miljard in zijn campagne gestopt, iets van 60/ 70 miljoen mensen hebben op hem gestemd en er zijn in hele land duizenden mensen die iets gedaan hebben aan campagne voeren. Dan gooi je niet direct de handdoek in de ring. Overigens zou Biden in zijn plaats dezelfde mogelijkheden onderzoeken/uitvoeren om een kans te maken.

Ik denk ook niet dat er iemand is die dit betwist. Het is vooral zijn claim dat hij gewonnen heeft en de democraten de verkiezingen gestolen hebben dat op weerstand stuit.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:04

Magrathea schreef:
Ayasha schreef:
Er moet toch een punt komen dat de staten zelf ook zo iets hebben van "ey met wie zijn voeten zijt gij eigenlijk aan't rammelen?"

Hahahaha, ik ken deze uitdrukking niet, wat betekent het? :))

Het is een minder vriendelijke versie van "ben je me voor de gek aan het houden?" :))

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:12

robert45 schreef:

Trump is dit eigenlijk ook verplicht, er is 1.5 miljard in zijn campagne gestopt, iets van 60/ 70 miljoen mensen hebben op hem gestemd en er zijn in hele land duizenden mensen die iets gedaan hebben aan campagne voeren. Dan gooi je niet direct de handdoek in de ring.

*kruipt onder mee lees steen vandaan*

Hoezo "is er voldoende bewijs"...?

Ook al heeft een record aantal mensen op je gestemd, dat betekent dat je je aan de regels te houden hebt.

(De aantijgingen van fraude BLIJKEN nepnieuws te zijn, zelfs Amerikanen zijn niet allemaal stom :') :j ;) 8-) en de tel-mensen stonden niet alleen onder ede, maar werden ook door camera's non-stop bewaakt.)

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:20

Electra63 schreef:
CharleyT schreef:
Ben bang dat de volgelingen van het Trumpiaanse geloof dan nog roepen: Fake News, Hertelling is gefraudeerd etc.

Ik ben bang dat wij dit straks ook bij de Nederlandse verkiezingen krijgen.
Met name FvD kijkt heel wat af van Trump.
Zij verspreiden fake-news en nemen geen afstand van de complot-wappies.

In Nederland doen ze dat anders. Zelfs zij snappen dat je in Nederland er niet mee wegkomt om te zeggen dat je eigenlijk de meerderheid hebt en dat die gestolen is. Maar wat zij vast weer gaan roepen, net zoals ze dat de afgelopen jaren al roepen, is dat het een schande is dat ze niet mee mogen regeren. En je krijgt ze op geen enkele mogelijke manier uitgelegd dat de democratie in Nederland zo niet werkt, dat we volksvertegenwoordigers kiezen en dat ze met tien tot vijftien procent van de stemmen ook gewoon netjes tien tot vijftien procent van de tweede kamer zetels krijgen. Maar dat je met tien tot vijftien procent van de stemmen niet automatisch het recht hebt op meedoen in de regering.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:24

robert45 schreef:

Welk bewijs ?

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:49

Meelezer breekt even in. Ik lees de post van robert als "is er voldoende bewijs, en daar moet de rechter over oordelen, dan zullen er hertellingen kunnen komen". Dus: de rechter moet oordelen.

Wilde ik toch even gezegd hebben :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:53

Butterfly schreef:
Meelezer breekt even in. Ik lees de post van robert als "is er voldoende bewijs, en daar moet de rechter over oordelen, dan zullen er hertellingen kunnen komen". Dus: de rechter moet oordelen.

Zo lees ik ook de post.

AnnaXBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 14:54

Butterfly schreef:

Ik wou het net zeggen. ‘Indien er genoeg bewijs is..’ wordt bedoeld met die zin.

Maar ben wel benieuwd met welk bewijs Trump gaat komen. Je kan wel zeggen het is allemaal fraude. Maar bewijs het maar dan. Anders is het een korte rechtzaak met onnodige kosten voor trump.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:13

AnnaXBoy schreef:
Butterfly schreef:

Ik wou het net zeggen. ‘Indien er genoeg bewijs is..’ wordt bedoeld met die zin.

Maar ben wel benieuwd met welk bewijs Trump gaat komen. Je kan wel zeggen het is allemaal fraude. Maar bewijs het maar dan. Anders is het een korte rechtzaak met onnodige kosten voor trump.

Meer nog: bewijs significant bedrog. We hebben het niet over 1 of 2 stemmen. Die zijn niet relevant. We hebben het over bewijs dat er met tienduizenden en tienduizenden stemmen gesjoemeld is. En dat claim ik niet, dat claimt Trump met zijn tweets vanaf vrijdag. Hij tweet dat hij alles gewonnen had.....en toen 'ineens' niet meer. Dat moet dan het punt zijn geweest waarop er ineens en massaal gefraudeerd werd. Succes met die bewijsvoering.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:13

Butterfly schreef:

Akkoord , te snel gelezen! Ben ook helemaal voor het uitzoeken zodat trump geen troef in handen heeft om de boel op te blijven ruien. Liefst door de highcourt met zijn eigen rechters .

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:44

robert45 schreef:

Maar hoe is dit dan anders dan voorgaande jaren? Clinton ging toch ook geen rechtszaken aanspannen toen ze verloren had (met zelfs meer(!) stemmen dan Trump destijds!)? Dit is volgens mij de eerste president in de Amerikaanse geschiedenis die de uitslag aanvecht. Dan ligt het denk ik niet aan het proces maar aan de president. Tuurlijk is het zijn goed recht maar lijkt me vreselijk zonde van tijd, geld, inspanning en belasting van het justitieel apparaat en het is daarnaast intens onsportief.
Laatst bijgewerkt door nps op 09-11-20 15:45, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:45

Ze kunnen beter netjes hertellen en zorgen dat er geen twijfel over de uitslag mogelijk is. Niet zoals met 'onze' corrupte CDA waarbij de logs opeens gelijk gedelete waren bijv. Dat blijft toch hangen.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 15:45

elnienjo schreef:
Ze kunnen beter netjes hertellen en zorgen dat er geen twijfel over de uitslag mogelijk is. Niet zoals met 'onze' corrupte CDA waarbij de logs opeens gelijk gedelete waren bijv. Dat blijft toch hangen.

Das zeker waar maar het hertellen staat volgens mij los van de rechtszaken. Die gaan dacht ik over het legaal danwel niet legaal zijn van (post) stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:00

nps schreef:
Maar hoe is dit dan anders dan voorgaande jaren? Clinton ging toch ook geen rechtszaken aanspannen toen ze verloren had (met zelfs meer(!) stemmen dan Trump destijds!)? Dit is volgens mij de eerste president in de Amerikaanse geschiedenis die de uitslag aanvecht. Dan ligt het denk ik niet aan het proces maar aan de president. Tuurlijk is het zijn goed recht maar lijkt me vreselijk zonde van tijd, geld, inspanning en belasting van het justitieel apparaat en het is daarnaast intens onsportief.

Misschien is Bush vs Gore interessant om te lezen: https://www.britannica.com/event/Bush-v-Gore
Tot het hooggerechtshof aan toe of ze nou wel of niet moeten hertellen, en hoe, en wat, en bla bla bla.

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:14

Bij Gore tegen Bush ging het om één staat, die in dat jaar de verkiezingen besliste en waar het verschil kleiner dan duizend stemmen was. En in dat geval moest volgens het hooggerechtshof de telling juist gestaakt worden, omdat ze wilden dat de kiesmannen toegewezen werden, zodat het verkiezingsproces verder kon gaan. Zou de hertelling wel zijn uitgevoerd, dan zou Gore gewonnen hebben, want hij bleek,volgens de uitgevoerde hertellingen, uiteindelijk wel de meeste stemmen te hebben.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:38

Karl66 schreef:
Bij Gore tegen Bush ging het om één staat, die in dat jaar de verkiezingen besliste en waar het verschil kleiner dan duizend stemmen was. En in dat geval moest volgens het hooggerechtshof de telling juist gestaakt worden, omdat ze wilden dat de kiesmannen toegewezen werden, zodat het verkiezingsproces verder kon gaan. Zou de hertelling wel zijn uitgevoerd, dan zou Gore gewonnen hebben, want hij bleek,volgens de uitgevoerde hertellingen, uiteindelijk wel de meeste stemmen te hebben.
Tot zover de democratie :')

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 16:47

Vooral een democratische rechtsstaat, waarin rechters beslissingen nemen op basis van de bestaande wetgeving. Als je je als democratische partij nooit druk hebt gemaakt over die wetgeving, dan moet je achteraf niet klagen dat die wetgeving in je nadeel is.

Maar als Gore wel president was geworden, wat voor invloed zou dat op 9/11 hebben gehad en op de inval van Irak daarna en daarmee op het midden oosten in het algemeen. Dan hadden we waarschijnlijk een hele andere wereld gehad...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:19

En niet te vergeten op het klimaat. Wie weet hoe veel lager de CO2 uitstoot van Amerika dan nu zou zijn. Hij had grote plannen voor duurzame energie.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 17:52

De verkiezingen zijn geweest. Denk wel dat de uitslag laat wachten tot januari. En ik durf te wedden dat Trump de verkiezingen wint :-) We zien wel denk ik in januari wie er gelijk heeft.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 17:53

Karl66 schreef:

En voorzover ik kan lezen wordt hier niks geroepen over moedwillige fraude of het stelen van een verkiezing. Ook best een verschil.