Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:55

Tcm62 schreef:
Wat mensen niet dnappen is dat Syrie en de meesten landen in het midden oosten, een dictatuur is..dat past ook bij het geloof...de sharia bv is ook een dictatoriaal wetstelsel wat binnen het moslimgeloof hoort en past.

Toen moslims naar democratische landen vertrokken, kwamen ze in aanraking met een persoonlijke vrijheid, hun geloof liberaliseerde er is immers geen sharia, dus ook geen sociale comtrole die je je leven kan kosten..
Toen de jeugd via social media behoefte kreeg aan meer vrijheid vnl in meningsuiting, maar ook vrijheid in het creeren van bv werk, etc...kwam er opstand..begon inderdaad in Irak, een marktkoopman stak zich zelf in brand..het volk kwam massaal in opstand tegen de armoe en onderdukking, omdat ze ook nu buiten hun dorpsgrenzen kunnen kijken.

Wat doet een dictator? Juist de kop in drukken en met geweld..in die landen is vergelding met geweld normaal..het brkende dorpspleijn, afhakken van ledematen, levenslang in het cachot etc...en dat allemaal voor kleine vergrijpen..
De extrmisten zeggen weer dat de koran daar voor oproept, dat Allah dergelijke wijze van gehoorzaamheid eist!
Kortom in die cultuur zit dit nu eenmaal en die cultuur is gewend zich het te laten zeggen, afdwingen.

Volgens mij geldt er al heel lang geen sharia in Marokko en Turkije. Volgens mij komen de meeste moslim immigranten daarvandaan. Ook in Egypte al heel lang niet meer.

Conclusie, eigenlijk slaat het hele stuk nergens op. Ook in Syrië werd er niet met de sharia geregeerd.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:56

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:04

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:08

Cowboy55 schreef:
besita schreef:

Quote: Het is duidelijk dat sommige nieuwkomers problematische opvattingen hebben. Als ze hun straf hebben uitgezeten, moeten ze het land uit.
Burgemeester Vande Lanotte

en dat stoot mij nog het meeste tegen de borst toen ik dit gisteren op het nieuws hoorde ..ze zijn hier amper een paar maanden , zitten in de azielaanvraagprocedure en plegen zo'n feiten ..en kunnen pas na hun straf te hebben uitgezeten terug gestuurd worden ????
dus we moeten deze hufters eerst nog een paar jaar slaap/eet en drink gelegenheid bieden !!

FiveSports

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:11

Waar wil jij dan dat ze gestraft worden? Neem aan dat iedereen het eens is dat dat niet ongestraft weer weggestuurd mag worden... Wegsturen vind ik een te zachte straf.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:13

Mixje90 schreef:
Waar wil jij dan dat ze gestraft worden? Neem aan dat iedereen het eens is dat dat niet ongestraft weer weggestuurd mag worden... Wegsturen vind ik een te zachte straf.

Dit.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:23

Tcm62 schreef:
O hoe kwetsend..je moet even temmen...

Weet je wat moslims hier zeggen? Een moslima zonder hoofddoek is een nepmoslim...ook kwetsend..als je je leefregels volgens het geloof niet naleeft, ben je een nepgelovige..hoe kwetsend, maar soms is iets wat het is...heel kwestend..zeggen ze ook in de kerk..
Die vooraan zitten zijn de schijheligen, zo kwetsend, maar helaas kenne de pappenheimers elkaar.

En juist met deze pamperingsidealen gaat het steeds verder fout in dit poppenland... -:(-
Je klinkt nogal gefrustreerd… Ik zie niet in waarom ik moet temmen. Ik zie ook niet in waarom jij in de sloot moet springen als een ander dat doet. Volgens mij kun je als mens toch individueel een stuk beter zijn dan dat. Ik kan mij nl. niet voorstellen dat jij het leuk zou vinden om als nep-Nederlander weggezet te worden door *vul maar in*.
Tcm62 schreef:
Wat mensen niet dnappen is dat Syrie en de meesten landen in het midden oosten, een dictatuur is..dat past ook bij het geloof...de sharia bv is ook een dictatoriaal wetstelsel wat binnen het moslimgeloof hoort en past.
Oh dat snap ik heel goed.. dat is al een paar keer voorbij gekomen in dit topic.. De sharia is echt iets heel anders dan een vent die andere geloofsstromingen (meestal diegenen die harder in de leer zijn) onderdrukt. Ze zijn dat al generaties zo gewend. Ze kennen niet anders en voor de stabiliteit in het land (zie Syrie) kan het wellicht niet anders. (en hier kan ook best een discussie uitvoort vloeien of dat überhaupt wel correct is) En ja dan is het verschil met Nederland nog eens extra groot. Dat is één van de redenen waarom ik eerder geloof in opvang in de regio zelf. Maar verder snap ik niet helemaal wat jouw punt is met het stuk dat onder deze quote staat. Strak regime in de AZC’s? De zweep erover..? Lijfstraffen? Ik zie meer heil in kleinschalige opvang (als er dan toch perse hier opgevangen moet worden). Dat bevordert de integratie en voorkomt ook frustratie op diverse gebieden..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:38

aslo schreef:
Tja Erdogan schijnt de IS la langere tijd te financieren door olie van hen te kopen, dus verbaasd me helemaal niet.

Erdogan steunt IS vooral om de Koerden een kopje kleiner te laten maken. En dat doet hij ook met het geld wat hij van de EU krijgt om zogenaamd de bootjes met vluchtelingen terug te nemen zodat EU minder instroom krijgt.
dat plan vond ik vanaf het begin al te mooi om waar te zijn!
Turkije speelt een vies spelletje!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:44

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:44

En de terroristische aanslagen in Turkije zijn gepleegd door?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:46

Is er ergens 'bewijs' dat Erdogan IS steunt? Ik lees dat wel hier in het topic, maar op tv (nieuwsuur etc.) hoor ik toch hele andere dingen. Zeker aangezien IS al ín Turkije aanslagen heeft gepleegd en Turkije zowel IS áls de Koerden bombardeert.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 10:57

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:39

Mixje90 schreef:

Koerden en IS
Hoezo?? Gaan we weer een welles nietes spelletje spelen?

Zie mijn laatste zin in mijn post, namelijk dat Turkije een vies spelletje speelt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:49

Sammie schreef:
Is er ergens 'bewijs' dat Erdogan IS steunt? Ik lees dat wel hier in het topic, maar op tv (nieuwsuur etc.) hoor ik toch hele andere dingen. Zeker aangezien IS al ín Turkije aanslagen heeft gepleegd en Turkije zowel IS áls de Koerden bombardeert.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 12:36

Sammie schreef:
Sammie schreef:

Volgens Putin is dat zo en wat Putin zegt is waar want Putin is betrouwbaar en heeft zelf ook helemaal geen belangen in dit conflict.......en dat waren 3 leugens in 1 zin. :D

Erdogan ziet eindelijk zijn kans schoon om weer eens te proberen Turkije de EU in te praten (wat nooit gaat lukken omdat West Europa, dat geen honderduizend(en) vluchtelingen wil, al helemaal niet zit te wachten op miljoenen Turken die zich vrij in Europa mogen vestigen). Maar goed, hij heeft weer een voet tussen de deur. Slim van hem. En hij laat zich betalen voor de opvang van vluchtelingen 'dicht bij huis'. Dat snap ik ook nog wel. Zou ik ook doen. Je kunt je zelfs avragen of de EU niet al veel eerder hulp had moeten aanbieden aan Turkije voor die opvang.

En in dit hele spel is hij veel te slim om IS te steunen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:50

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:16

rapido schreef:
Mixje90 schreef:

Koerden en IS

Zie mijn laatste zin in mijn post, namelijk dat Turkije een vies spelletje speelt

En waarom zou een land IS steunen als het aanslagen pleegt tegen haar eigen staat?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 14:19

Mixje90 schreef:

Mixje90 schreef:
rapido schreef:
Koerden en IS

En waarom zou een land IS steunen als het aanslagen pleegt tegen haar eigen staat?

Omdat de oppositie doelwit van die aanslagen is?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:01

Als je specifiek op doelwitten jaagt, dan zou je kieskeuriger zijn met je aanvallen. Het oogt nu net als in Frankrijk. Iedereen, algemeen, overal, paniek zaaien.

De uitleg in de krant kan ik wel volgen, hoor, maar het is wel erg complottheorie-achtig denken. Turkije voert de aanvallen op en aan de andere kant sluizen ze er weer geld en ondersteuning naar toe? Dat spreekt elkaar tegen.. Tenzij Erdogan inmiddels niet meer de volledige controle zou hebben over bepaalde Turkse gebieden.. Daar lijkt hij mij weer het type niet voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 15:36

Sammie schreef:

Het heeft even geduurd om hem te zoeken, maar in dit artikel wordt het vrij duidelijk uitgelegd. Zoals de titel al weggeeft... Het is niet per se de vraag wie jihadisten financiert, maar eigenlijk wie dat niet doet
https://decorrespondent.nl/2316/Wie-fin ... 2-bee43101

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 16:02

Goed stuk @Emmaa_ dankje

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:00

I rest my case, al helemaal reden des te meer om eens krtisch naar de grenzen van je land te kijken.
En zo speelt eigenlijk de hele wereld een dubbelrol, incl USA

Zolang er financieel belang bij is, zal er oorlog blijven bestaan.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:02

Mixje90 schreef:
Goed stuk @Emmaa_ dankje

Yup....maar er zijn nog meer spelers: de kleine oliestaten steunen zowel het Westen als IS om hun risico's te spreiden.

En Erdogan kan prima leven met elke IS strijder die door de Peshmerga gedood wordt.....maar ook met elke Peshmerga die door IS geddood wordt. Hij wint linksom of rechtsom.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:14

ravellie schreef:
I rest my case, al helemaal reden des te meer om eens krtisch naar de grenzen van je land te kijken.
En zo speelt eigenlijk de hele wereld een dubbelrol, incl USA

Zolang er financieel belang bij is, zal er oorlog blijven bestaan.

_/-\o_
Yup, o.a. Olie maakt meer kapot dan je lief is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:16

Tsja, wat dat betreft is het een onwijs vicieuze cirkel. Hoe goedkoper hoe beter, maar daardoor steun je praktijken waar je wellicht niet helemaal achter staat.

De hele wereld speelt inderdaad een dubbelrol, maar is dat niet altijd zo? Oorlog is goed voor de economie, al helemaal als er olie aan te pas komt. Dat je kritisch naar je grenzen moet kijken is prima, maar moeten de burgers daaronder bukken?