Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:06

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:07

ThreeFingers schreef:
Niet handig van mij om te schrijven.....maar als ik omgekomen was in dat vliegtuig....had die poespas voor mij niet gehoeven :( en dan ook nog "welkom thuis" %)
Ik was liever levend thuis gekomen....

...

Ik denk dat iedereen dat liever gehad zou hebben. Vind je opmerking zeer misplaatst.

Op het NOS journaal wordt nu verteld dat de nabestaanden na het wegrijden van de auto's schoorvoetend naar de toestellen zijn gelopen en in de toestellen hebben gekeken en evt foto's hebben gemaakt.

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:09

Onali schreef:
ThreeFingers schreef:
Niet handig van mij om te schrijven.....maar als ik omgekomen was in dat vliegtuig....had die poespas voor mij niet gehoeven :( en dan ook nog "welkom thuis" %)
Ik was liever levend thuis gekomen....

...

Ik denk dat iedereen dat liever gehad zou hebben. Vind je opmerking zeer misplaatst.

Wat had je dan gewild? Als ze niks hadden gedaan, was het ook niet goed geweest....ik vind hoe ze het eerbetoon hebben gedaan, zeer respectvol gedaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:10

Gelukkig. Je bent nog in leven

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:11

Tallie1979 schreef:
Rutte kan het geloof ik nooit goed doen! Typisch Nederlands, altijd wat te zeiken!

Hij is in onderhandeling gegaan, half Nederland liep te blèren dat hij aan het verzaken was en er waren zat mensen die bloed wilden zien ( in de vorm van oorlog )

Rutte is diplomatiek, de eerste overledenen zijn in Nederland, hij vertrekt "te snel" en ook dat is niet goed.

Hij doet zijn werk! Ipv er over vallen, zou je er ook gewoon achter kunnen staan!

een week geleden had het hele land nog commentaar...(ik ook...en ik heb het nog)Nu zijn Rutte en Timmermans bijna rijp voor een lintje.Wat laat een land zich toch meeslepen in een soort van gecreerde hype.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:12

Een gecreerde hype? Die mensen hebben gewoon verschrikkelijk hard gewerkt en laten zien waar wij als Nederland voor staan. Dat is geen hype.. dat is iets wat heel veel respect verdient

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:14

Ook de OHRA was om 16:00 stil waar ik werk.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:14

geerke schreef:
Tallie1979 schreef:
Rutte kan het geloof ik nooit goed doen! Typisch Nederlands, altijd wat te zeiken!

Hij is in onderhandeling gegaan, half Nederland liep te blèren dat hij aan het verzaken was en er waren zat mensen die bloed wilden zien ( in de vorm van oorlog )

Rutte is diplomatiek, de eerste overledenen zijn in Nederland, hij vertrekt "te snel" en ook dat is niet goed.

Hij doet zijn werk! Ipv er over vallen, zou je er ook gewoon achter kunnen staan!

een week geleden had het hele land nog commentaar...(ik ook...en ik heb het nog)Nu zijn Rutte en Timmermans bijna rijp voor een lintje.Wat laat een land zich toch meeslepen in een soort van gecreerde hype.

Het is ongelooflijk! Nederlanders hebben gewoon altijd wat te zeiken!

Laat Rutte zijn werk doen, hij is door het volk gekozen, hij wordt door het volk betaald.

Ik hoop dat er vanaf nu gewoon vertrouwen in deze man is! Hij krijgt het echt, echt wel voor elkaar, maar alles heeft tijd nodig!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:18

Ik ook laatste groet gedaan op viaduct A2 met heel veel anderen. Kippenvel over mn hele lijf, knoop in mn maag en tranem in mn ogen.. ik vond het klappen.juist heel mooi. Hier begon iemand heel voorzichtig daarna iedereen mee. Toen hield ik het echt niet meer droog. Wat een verschrikking dit.. heb ook geen foto s en filmpjes gemaakt, vond het echt ongepast.

Maar er zijn altijd overal mensen voor. Zo ook een die het heel druk had met het zwaaien naar de heli. En mensen die hun kids mee sleuren over een niet afgezette snelweg zodat ze in de middenberm kunnen kijken...

Verder respect voor de overheid, rutte / timmermans. Toch relatief snel geregeld en super georganiseerd. Hoop dat iedereen "zijn mens(en)" snel "thuis" hebben zodat ze waardig afscheid kunnen nemen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:20

je hebt er altijd ramptoeristen tussen,dat blijft zo jammergenoeg.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:22

Is dit, tijdens nationale dag van rouw, echt het moment om een discussie te voeren over de manier waarop Rutte met deze tragedie omgegaan is? Kan er niet gewoon stilgestaan worden bij het ongeluk, de slachtoffers en hun nabestaanden?

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:25

Nickas schreef:
Seleentj schreef:
Wat zijn 10 min om nabestaande te troosten?. Nee sorry gaat er bij mij niet in dat hij het knetterdruk heeft.

Denk je dat die nabestaanden er op zitten te wachten dat hij een avondje op de koffie komt?

Ik doelde ook niet op een avondje koffie maar op wat Minister Timmermans deed na de ceremonie en ik vind dat de minister president dat hoort te doen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:25

geerke schreef:

Annemiek80 schreef:
Ik durf eerlijk (hoewel politiek altijd 'gevaarlijk' is lol) toe te geven dat ik geen fan ben van ons kabinet, van de lijn die ze tot nu toe hebben aangehouden, beslissingen die genomen zijn enz.
Echter in deze situatie vind ik dat ze zeer zeker goed handelen, de prioriteiten stellen, op gepaste wijze alles organiseren en voor zover mogelijk iedereen op de hoogte houden van alles, niet meegaan in speculaties voor de eerste prioriteiten (nabestaanden thuisbrengen/identificeren, onderzoek instellen) zijn afgehandeld enz.
Ik vind Rutte hierin netjes en gepast overkomen, Timmermans heeft indruk gemaakt

Ik quote mezelf maar even, en benadruk daarin 'Echter, in deze situatie'
dat betekent nog niet dat ik lintjes ga aanbieden :P, mijn eerste zin is nog altijd net zo waar voor mij en vergeet ik heus niet :P

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:27

"gecreëerde hype"?? Ik weet niet wat ik lees :n

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:34

Seleentj schreef:
Ik doelde ook niet op een avondje koffie maar op wat Minister Timmermans deed na de ceremonie en ik vind dat de minister president dat hoort te doen.

Er vallen hier meer mensen over, maar misschien was dit wel gewoon zo onderling afgesproken. Ook omdat Rutte ook al bij de eerste bijeenkomst voor alle nabestaanden was.
Kennelijk vergeten heel veel mensen dat weer.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:35

Doubtless schreef:
Is dit, tijdens nationale dag van rouw, echt het moment om een discussie te voeren over de manier waarop Rutte met deze tragedie omgegaan is? Kan er niet gewoon stilgestaan worden bij het ongeluk, de slachtoffers en hun nabestaanden?

Ik ben van mening dat de politieke zijde ook hoog relevant is en dit topic daar ook voor is. Dat hoeft toch niet een dag te wachten, staat los van het respect naar de overledenen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:36

Nickas schreef:
Seleentj schreef:

Er vallen hier meer mensen over, maar misschien was dit wel gewoon zo onderling afgesproken. Ook omdat Rutte ook al bij de eerste bijeenkomst voor alle nabestaanden was.
Kennelijk vergeten heel veel mensen dat weer.

Hij zal er een reden voor hebben en dat gaat ons toch niet aan.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:38

SophieFT schreef:
Seleentj schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de andere lichamen, word daar ook zo'n ceremonie voor gehouden net als vandaag? Of worden die gewoon gelijk overgebracht naar Hilversum..?

Ik vind dat minister Timmermans het stokje van Rutte mag overnemen. Rutte stapte na de ceremonie gelijk in zijn BMW met chauffeur.. Timmermans laat zien dat hij er voor het volk is en niet voor de hoge pieffen buiten NL

De komende dagen worden de overige geborgen lichamen vanuit Oekraïne naar Nederland vervoerd. Dezelfde ceremonie zal voor hen worden herhaald. Het koninklijk paar zal daar niet bij aanwezig zijn, wel zullen er telkens leden van het kabinet aanwezig zijn. (Novum)

Redactie NU.nl

Helemaal terecht :j.
Elk slachtoffer is er èèn, is wel zo gepast dat ze dat doen, heel mooi gebaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:42

Net mijn moeder gesproken die in Polen zit. Vond het moeilijk om het kort te vertellen zat vol met emoties. Mijn moeder vond het ook mooi en indrukwekkend klinken...

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:45

Dat gehuil en geschreeuw bij die eerste kist telkens... Verschrikkelijk, dat snijdt echt zo diep. ;(

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:46

xConnie schreef:
Dat gehuil en geschreeuw bij die eerste kist telkens... Verschrikkelijk, dat snijdt echt zo diep. ;(

Dat ging echt door merg en been |(

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:50

Pearlx schreef:
"gecreëerde hype"?? Ik weet niet wat ik lees :n

Inderdaad... ik schrik van jouw reactie Geerke.
Nabestaanden hebben eerder al aangegeven zich heel erg gesteund te voelen door alle belangstelling en medeleven nu. Ik zie niet in wat er 'gecreëerd' zou zijn...? Dit is 'niets meer dan' menselijk gedrag, rouwen.
Laatst bijgewerkt door stefje op 23-07-14 20:57, in het totaal 2 keer bewerkt

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:50

Volgens Jan Tuinder, hoofd van het coördinatiecentrum in Oekraïne, staat één lijkkist staat niet per se gelijk aan één lichaam: er zitten 1 of meer body bags per kist, in 1 body bag kunnen stoffelijke resten zitten van 1 of meer personen.
Dus heel waarschijnlijk zijn er al meer dan 40 slachtoffers gerepatrieerd.
(bron: rtl)

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:52

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:58

Hulde voor Mark Rutte, Frans Timmermans, koning en koningin en al die andere naamloze mensen die hun best doen om de overledenen zo waardig en snel mogelijk op Nederlandse bodem terug laten keren en hun respect tonen, iets wat over sommige opmerkingen niet gezegd kan worden. Ik vind dat ze het naar eer en geweten proberen te doen in een, voor Nederlandse begrippen, uitzonderlijke situatie die hopelijk nooit meer voor zal komen. En dat de één dan wat langer blijft of een ander snel vertrekt zal me worst zijn, ze staan er en ik zou niet graag in hun schoenen staan.