Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThreeFingers schreef:Niet handig van mij om te schrijven.....maar als ik omgekomen was in dat vliegtuig....had die poespas voor mij niet gehoevenen dan ook nog "welkom thuis"
![]()
Ik was liever levend thuis gekomen....
Onali schreef:ThreeFingers schreef:Niet handig van mij om te schrijven.....maar als ik omgekomen was in dat vliegtuig....had die poespas voor mij niet gehoevenen dan ook nog "welkom thuis"
![]()
Ik was liever levend thuis gekomen....
Tallie1979 schreef:Rutte kan het geloof ik nooit goed doen! Typisch Nederlands, altijd wat te zeiken!
Hij is in onderhandeling gegaan, half Nederland liep te blèren dat hij aan het verzaken was en er waren zat mensen die bloed wilden zien ( in de vorm van oorlog )
Rutte is diplomatiek, de eerste overledenen zijn in Nederland, hij vertrekt "te snel" en ook dat is niet goed.
Hij doet zijn werk! Ipv er over vallen, zou je er ook gewoon achter kunnen staan!
geerke schreef:Tallie1979 schreef:Rutte kan het geloof ik nooit goed doen! Typisch Nederlands, altijd wat te zeiken!
Hij is in onderhandeling gegaan, half Nederland liep te blèren dat hij aan het verzaken was en er waren zat mensen die bloed wilden zien ( in de vorm van oorlog )
Rutte is diplomatiek, de eerste overledenen zijn in Nederland, hij vertrekt "te snel" en ook dat is niet goed.
Hij doet zijn werk! Ipv er over vallen, zou je er ook gewoon achter kunnen staan!
een week geleden had het hele land nog commentaar...(ik ook...en ik heb het nog)Nu zijn Rutte en Timmermans bijna rijp voor een lintje.Wat laat een land zich toch meeslepen in een soort van gecreerde hype.
Nickas schreef:Seleentj schreef:Wat zijn 10 min om nabestaande te troosten?. Nee sorry gaat er bij mij niet in dat hij het knetterdruk heeft.
Denk je dat die nabestaanden er op zitten te wachten dat hij een avondje op de koffie komt?
geerke schreef:een week geleden had het hele land nog commentaar...(ik ook...en ik heb het nog)Nu zijn Rutte en Timmermans bijna rijp voor een lintje.Wat laat een land zich toch meeslepen in een soort van gecreerde hype.
Annemiek80 schreef:Ik durf eerlijk (hoewel politiek altijd 'gevaarlijk' is lol) toe te geven dat ik geen fan ben van ons kabinet, van de lijn die ze tot nu toe hebben aangehouden, beslissingen die genomen zijn enz.
Echter in deze situatie vind ik dat ze zeer zeker goed handelen, de prioriteiten stellen, op gepaste wijze alles organiseren en voor zover mogelijk iedereen op de hoogte houden van alles, niet meegaan in speculaties voor de eerste prioriteiten (nabestaanden thuisbrengen/identificeren, onderzoek instellen) zijn afgehandeld enz.
Ik vind Rutte hierin netjes en gepast overkomen, Timmermans heeft indruk gemaakt
Seleentj schreef:Ik doelde ook niet op een avondje koffie maar op wat Minister Timmermans deed na de ceremonie en ik vind dat de minister president dat hoort te doen.
Doubtless schreef:Is dit, tijdens nationale dag van rouw, echt het moment om een discussie te voeren over de manier waarop Rutte met deze tragedie omgegaan is? Kan er niet gewoon stilgestaan worden bij het ongeluk, de slachtoffers en hun nabestaanden?
Nickas schreef:Seleentj schreef:Ik doelde ook niet op een avondje koffie maar op wat Minister Timmermans deed na de ceremonie en ik vind dat de minister president dat hoort te doen.
Er vallen hier meer mensen over, maar misschien was dit wel gewoon zo onderling afgesproken. Ook omdat Rutte ook al bij de eerste bijeenkomst voor alle nabestaanden was.
Kennelijk vergeten heel veel mensen dat weer.
SophieFT schreef:Seleentj schreef:Hoe zit het eigenlijk met de andere lichamen, word daar ook zo'n ceremonie voor gehouden net als vandaag? Of worden die gewoon gelijk overgebracht naar Hilversum..?
Ik vind dat minister Timmermans het stokje van Rutte mag overnemen. Rutte stapte na de ceremonie gelijk in zijn BMW met chauffeur.. Timmermans laat zien dat hij er voor het volk is en niet voor de hoge pieffen buiten NL
De komende dagen worden de overige geborgen lichamen vanuit Oekraïne naar Nederland vervoerd. Dezelfde ceremonie zal voor hen worden herhaald. Het koninklijk paar zal daar niet bij aanwezig zijn, wel zullen er telkens leden van het kabinet aanwezig zijn. (Novum)
Redactie NU.nl
Pearlx schreef:"gecreëerde hype"?? Ik weet niet wat ik lees