Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:02

beantsje schreef:
Over welke reclame van CB hebben we het trouwens? Toch niet die van de vrijmarkt met Amalia en Alexia die alle koninklijke spullen in de uitverkoop voor een euro hebben? Want daar heb ik erg om gelachen en ik zie daar niets verkeerds in, ook bijv. volgend jaar niet.

Mogen we niet meer over praten... :? zie moderator opmerking....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:03

beantsje schreef:
Over welke reclame van CB hebben we het trouwens? Toch niet die van de vrijmarkt met Amalia en Alexia die alle koninklijke spullen in de uitverkoop voor een euro hebben? Want daar heb ik erg om gelachen en ik zie daar niets verkeerds in, ook bijv. volgend jaar niet.

Mss even het topic lezen ;)Maar denk dat het antwoord niet gewenst is gezien de opmerking van Karl ook aan je voorbij is gegaan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:03

@ beantsje, nee die met die hoed en de piloot denk ik ;)

M_ariskaa

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:05

Jup die hoed ;)
Dat ie daarop land ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:06

Amondi, wat de "denkfout" betreft:

Ik weet dat dit geen ongeluk was. Dat was de vuurwerkramp daarentegen wél. En de Bijlmerramp, én de vliegtuigcrash laatst. Maar ik denk dat dit vooral indruk maakt omdat men pretendeert dat dit een aanslag was op onze KONINGIN. Dáárom maakt het indruk, denk ik. Niet vanwege de gillende mensen, niet vanwege de zeven doden. Omdat het een aanslag zou zijn op het leven van ons staatshoofd.

En dát is niet eens zeker. Er zijn speculaties rondom de motieven van de dader, maar niemand weet of het daadwerkelijk een aanslag was op de Koningin of de koninklijke familie. Maar het bepaalt wél de aard van de emoties van heel Nederland. Ooggetuige, nabestaande, buitenstaander. Zonder dat het überhaupt duidelijk is of het leven van de Koningin ooit in gevaar zou zijn gekomen als die malloot níet zijn auto tegen het monument had geparkeerd.

Ik trek de vergelijking met een flink verkeersongeluk púúr omdat heel Nederland op zijn kop staat omdat dit een aanslag zou zijn, terwijl dat niet eens zeker is. Dat deze meneer doelbewust zichzelf en anderen de dood in heeft gejaagd zal ik niet ontkennen, maar zelfs dat gebeurt wel vaker (hoe veel familiedrama's hebben we de laatste jaren niet gehad? Hoe veel kun je er nog met samenstelling van gezin, situatieschets en woonplaats voor de geest halen?).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:09

Waardoor concluderen ze eigenlijk dat het een aanslag was? Kan eigenlijk niks vinden dan inderdaad speculatie. Of hebben ze bewijs dat hij motieven daarvoor had die ik gemist had.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:10

De reclame van CB met de burgemeester en de hoed is nog steeds te zien op de site van CB onder het kopje Fun.

@Nouks: in de officiéle berichtgeving is meteen al bevestigd dat de agent die als eerste de dader aansprak, te horen heeft gekregen dat de koningin wel degelijk het doelwit was.
Natuurlijk zal het effect zeer gering zijn als je met een suzuki swift een bus ramt, maar zoals ik eerder heb gezegd: deze man was bereid om mensenlevens te nemen en het geluk van tientallen gezinnen te vernietigen, alleen om de koningin te raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:10

katiavl schreef:
Waardoor concluderen ze eigenlijk dat het een aanslag was? Kan eigenlijk niks vinden dan inderdaad speculatie.

doordat hij dit zelf gezegd heeft tegen een agent, geen speculatie, is zelfs gemeld op de persconferentie.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:11

Onder invloed van cannabis? of was deze uitgewerkt? Waren zijn hersenen op dat moment capabel genoeg om helder te denken? Was hij serieus?..Was hij voor rede vatbaar?
Suggesties dat het uit wraak was mbt zijn beveiligingswerk staan daar weer haaks op..
We zullen er misschien wel nooit meer achter komen..

Wat is nu echt waar?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:12

dees_daan schreef:
katiavl schreef:
Waardoor concluderen ze eigenlijk dat het een aanslag was? Kan eigenlijk niks vinden dan inderdaad speculatie.

doordat hij dit zelf gezegd heeft tegen een agent, geen speculatie, is zelfs gemeld op de persconferentie.

Dat zegt eigenlijk niks, hun uitingen zijn wel eens vaker tegenstrijdig of niet strokend met de realiteit.
Voor mij geen bewijs dus.

Kan de waarheid zijn en kan dat niet zijn, maar kortom hierdoor weet je niks meer.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 02-05-09 22:14, in het totaal 3 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:12

beantsje schreef:
@Nouks: in de officiéle berichtgeving is meteen al bevestigd dat de agent die als eerste de dader aansprak, te horen heeft gekregen dat de koningin wel degelijk het doelwit was.
Natuurlijk zal het effect zeer gering zijn als je met een suzuki swift een bus ramt, maar zoals ik eerder heb gezegd: deze man was bereid om mensenlevens te nemen en het geluk van tientallen gezinnen te vernietigen, alleen om de koningin te raken.

Àls het een aanslag op de koningin was, dan heeft hij dus niet doelbewust mensen dood gereden.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:13

Niet onder invloed van Cannabis, dat weten ze niet. Er zijn SPOREN gevonden van Cannabis, maar dat kon ook klein aantal weken terug zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:14

katiavl schreef:
dees_daan schreef:

Dat zegt eigenlijk niks, hun uitingen zijn wel eens vaker tegenstrijdig of niet strokend met de realiteit.
Voor mij geen bewijs dus.

ik denk dat de agent wel kon beoordelen of hij helder was of niet, ze zeggen dit niet zomaar op een persconferentie, daar zijn ze heel voorzichtig mee..

Anoniem

detour schreef:
Onder invloed van cannabis? of was deze uitgewerkt? Waren zijn hersenen op dat moment capabel genoeg om helder te denken? Was hij serieus?..Was hij voor rede vatbaar?
Suggesties dat het uit wraak was mbt zijn beveiligingswerk staan daar weer haaks op..
We zullen er misschien wel nooit meer achter komen..

Wat is nu echt waar?

De cannabis kon voor zover ik begrepen heb tot twee weken voor het ongeluk gebruikt zijn, dus niks zegt dat 'ie stoned was terwijl hij door die menigte reed.

@ Beantsje: dat heb ik dan gemist. Ik weet niet beter dan dat er nog geen motieven duidelijk zijn maar dat alleen vanwege de aanwezigheid van de Koningin wordt aangenomen dat het dús een aanslag op ons staatshoofd is.

x_Jeanine_x

Cannabis blijft tot 14 dagen in het bloed, aldus de radio vanmiddag...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:15

Daarom schreef ik ook: Of was deze uitgewerkt? (we weten zo weinig).. ;)

Anoniem

beantsje schreef:

Rake zinnen, maar wel de keiharde waarheid die veel mensen niet willen zien. En veel mesnen ook gelukkig wel.
Blijft ontzettend 'jammer' dat hij het niet overleefd heeft!

kazary

Pas op katiavl, dadelijk komen er weer groene teksten in beeld.
Ik had ze gisteren ook bij dezelfde vraag.
(later zat ik in de auto en luisterde naar de radio en daar werd de vraag ook gesteld, dat het leeft onder de mensen en hun vraagtekens daarbij is dus wel duidelijk)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:16

De vraag is, of hij bij zinnen - en tijdens de rest van zijn leven- wél had gemeld wat de ware toedracht was... en dan?.. Je hebt in NL recht om te zwijgen..
Laatst bijgewerkt door detour op 02-05-09 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:17

Het is nog niet gezegd dat de bus rammen geen effect gehad zou hebben. Waarschijnlijk heeft deze bus op gas gereden..... De tank zit dan achterin....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:18

Dat heeft niks met helder te maken hoor, en een agent is daar niet voor uitgerust. Een psycho/psychiater wel na uitgebreid interview enz.

Waarom zouden er groene teksten van komen, het is een zeer normale vraag. Als men dan toch wil vergelijken met vorige massamoordenaars zijn er heel weinig die niet van statement veranderen. Helaas heeft hij de kans daar niet voor gehad.
En blijft het gokken, maar op één verklaring zoveel gewicht leggen vind ik persoonlijk niet zo slim.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:22

katiavl schreef:
Dat heeft niks met helder te maken hoor, en een agent is daar niet voor uitgerust. Een psycho/psychiater wel na uitgebreid interview enz.

Waarom zouden er groene teksten van komen, het is een zeer normale vraag. Als men dan toch wil vergelijken met vorige massamoordenaars zijn er heel weinig die niet van statement veranderen. Helaas heeft hij de kans daar niet voor gehad.
En blijft het gokken, maar op één verklaring zoveel gewicht leggen vind ik persoonlijk niet zo slim.

ik denk dat ze dit wel goed nagetrokken hebben, of het een gewone agent was, of "meer" weet ik niet, maar ik denk dat ze zelf echt wel goed uitgezocht hebben wat er gezegd is, en hoe voordat ze het aan heel nederland vertellen..
dat weten ze wss beter dan iemand vanachter zijn comp..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:23

In de Telegraaf werd zelfs gesuggereerd dat het kwam door de dwangbevelen die altijd beginnen met 'In naam der Koningin'...

Ikzelf denk dat hij gewoon heel boos was op de hele maatschappij

En dan nog een keer het contrast.
Mensen die bijv. een overlijden van dichtbij hebben meegemaakt, herkennen dat misschien wel: jouw wereld is ingestort en iedereen gaat gewoon door...dat kan een gevoel van boosheid oproepen. Waarom doet iedereen toch zo vrolijk?

Hij was op zijn 38ste eigenlijk alles kwijt: hij had geen relatie, was ontslagen, en hij moest die dag zijn huis uit omdat hij zijn huis niet meer kon betalen. En dan op zo'n dag viert iedereen feest. En is de koningin niet het symbool van de maaschappij en de vrolijkheid, waar hij zo boos op is?

detour

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:24

Dat hij ongelukkig zal zijn geweest lijkt me dan in ieder geval een terechte aanname, en dat hij geen uitweg meer zag...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:25

beantsje schreef:
Mensen die bijv. een overlijden van dichtbij hebben meegemaakt, herkennen dat misschien wel: jouw wereld is ingestort en iedereen gaat gewoon door...dat kan een gevoel van boosheid oproepen. Waarom doet iedereen toch zo vrolijk?

Yep, heel herkenbaar.