Citaat:Nieuw bericht n.a.v. de wolf en paarden ✨
Aller eerst zijn wij enorm onder de indruk van het bereik van ons eerst bericht! Meer dan 1000 keer gedeeld op Facebook en Instagram. Volgende week een aantal te verwachten telefoontjes van journalisten voor een artikel! We hebben met elkaar in iedergeval iets bereikt Maar laten we opnieuw beginnen met dit bericht waar mensen op kunnen reageren en bijvoorbeeld tips hebben of oplossingen als het om regelgeving gaat. Misschien zijn sommige al door een zelfde traject gegaan of hebben ze interessante informatie waar mensen met hetzelfde probleem iets mee kunnen. Nieuws berichten, krantenartikelen etc. Dat we een probleem hebben met de wolf dat weten we inmiddels. Reacties als afschieten etc weten we dat dat niet mag en dat was ook niet de intentie van het bericht. Uiteindelijk is het niet de schuld van de wolf maar het ontzettend goede idee van hogerhand om ze weer in Nederland te laten settelen. Wolfwerend hekwerk werkt niet voor een paardenhouder. Vroeger hadden we prikkeldraad van oorsprong uit de oorlog, waar zien we dat nog tegenwoordig? Het gaat om de veiligheid van de paarden.
Wij hebben naast hekwerk alles omheind met Equifence dit omdat het geen snijwonden geeft als er een paard door heen gaat.
Ik ben erg benieuwd of er een oplossing is zoals wij dachten het goed te doen dmv verplaatsbare stallen. In onze gemeente zie ik op heel veel percelen zeecontainers of zelf gebouwde hokjes staan. Dit bij weilanden waar geen stal bij zat ongetwijfeld met de reden om hun dieren snachts op te kunnen sluiten. Waarom mag het bij de ene wel en bij de andere niet? Waarom wordt er met vele maten gemeten…..zij wel maar jij niet….Waarom is hier geen duidelijkheid over zodat iedereen in actie kan komen waarvan hij of zij zelf vindt dat nuttig is, want elke situatie is anders. En bekijk elke situatie als gemeente als uniek. Als voorbeeld. Ik ben een paarden eigenaar en ik huur een hectare land van iemand zonder stal. Nu door de problematiek met de wolf voldoet alleen omheining niet meer om mijn dieren te beschermen. Wat zijn de mogelijkheden? Laten we met elkaar proberen duidelijkheid te krijgen!
Ted Kop Jansen Horses
https://www.facebook.com/share/p/16pdW6 ... tid=wwXIfr