Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 18:59

Moet dat joods er nou per se weer bij? Er zijn genoeg erg invloedrijke en stinkend rijke lieden in de republikeinse gelederen die Trump steunen en die niet joods zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 19:58

mysa schreef:
Moet dat joods er nou per se weer bij? Er zijn genoeg erg invloedrijke en stinkend rijke lieden in de republikeinse gelederen die Trump steunen en die niet joods zijn.

Ja dat Joods moet erbij, of misschien is zionist een beter woord. Het ging niet om steun het ging over het feit dat er blijkbaar zo weinig over Epstein files wordt gezegd, getoond en geschreven in de usa.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 20:32

Klinkt voor mij als een complottheorie. Veel logischer is dat er zo gigantisch veel materiaal is, waaronder ook een groot deel onwaarschijnlijke beschuldigingen. Kan niet binnen een week doorgespit en geverifieerd worden.

In het verleden en ook nu, zijn die files het gesprek van de dag in de VS.

Komt heus allemaal aan bod. En het waren niet de media die de files onder de pet hielden, dat was de overheid.

Daarnaast was er vroeger best een aandeel joden in die branche maar dan vooral in de entertainment sector, Hollywood. Tegenwoordig zijn de media grotendeels beursgenoteerd en dus in handen van beleggers. En die willen maar 1 ding: winst maken.

En het is ook echt niet zo dat er een handje vol joden het voor het zeggen heeft en redacteuren en journalisten continu vertelt wat ze wel en niet mogen zeggen of schrijven.
De media zijn in hun totaliteit niet idealistisch gedreven maar, zoals elke sector, winstgedreven. En ja, desondanks gaat daar wel eens iets onder het tapijt in achterkamertjes.

gerlienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 21:13

DubbelFun schreef:
Het is bekend dat Ivana Trump, de eerste vrouw van Donald Trump, in 2022 begraven is op zijn golfbaan (Trump National Golf Club) in Bedminster, New Jersey.

Ik heb ergens gezien in een documentaire dat je dan een bepaalde belasting niet hoeft te betalen en het scheelt Trump dus veel belasting betalen.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 21:26

Ik ben het vaak met Mysa eens, maar ik heb ook het idee dat er bewust heel weinig wordt uitgezonden.
Er worden wel dingen uitgezonden, maar voornamelijk wat al bekend was.

En ik heb het idee dat een deel van jullie niet op de hoogte is wat er écht in die bestanden staat.
Er niet echt in hebben gelezen. Niet zien hoeveel overlap er is tussen alle honderden aangiftes.
En vast en zeker zal er ook wel genoeg in staan wat niet klopt of niet helemaal klopt, maar er staat genoeg in om onderzoek te gaan doen op bepaalde plekken.

Besef je goed dat in ieder geval in de jaren 90 al duidelijk was wat deze gasten deden, dat er in de jaren 90 al slachtoffers aangifte hebben gedaan en dat er in de decennia die volgden er nog véle aangiftes volgden.
En dat er zo goed als niks is gedaan in al die tijd.
Alleen dát zou al mensen met brandende fakkels de straat op moeten doen gaan.

Hevonen

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 22:11

Het probleem is dat alles tegenwoordig zo moeilijk te verifiëren is. Heel vaak lees ik dat Trump weer iets gezegd of gedaan heeft wat me onwaarschijnlijk lijkt... ik check het altijd en ontdek heel vaak tot mijn verbazing dat het nog waar is ook.

De man is compleet gestoord, en helaas heeft hij idioot veel macht, en dat maakt hem ook zo gevaarlijk. Als hij geen president was en niet zo rijk, zou hij al lang in een of andere inrichting zitten...

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 22:51

en het is niet alleen tekst in die bestanden, maar ook foto's. Genoeg walgelijks te zien

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 23:00

Niet voldoende voor veroordeling blijkbaar, niet wat er nu is vrijgegeven.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-26 23:17

Niet voor mensen met zoveel geld en macht, nee...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 09:20

Saga schreef:
Ik ben het vaak met Mysa eens, maar ik heb ook het idee dat er bewust heel weinig wordt uitgezonden.

En ik heb het idee dat een deel van jullie niet op de hoogte is wat er écht in die bestanden staat.
Er niet echt in hebben gelezen. Niet zien hoeveel overlap er is tussen alle honderden aangiftes.
En vast en zeker zal er ook wel genoeg in staan wat niet klopt of niet helemaal klopt, maar er staat genoeg in om onderzoek te gaan doen op bepaalde plekken.

Besef je goed dat in ieder geval in de jaren 90 al duidelijk was wat deze gasten deden, dat er in de jaren 90 al slachtoffers aangifte hebben gedaan en dat er in de decennia die volgden er nog véle aangiftes volgden.

Maar even, dingen als organen van babies eten, het vermoorden van babies etc. zijn echt reusachtige aantijgingen dus ik mag hopen dat die geverifieerd worden voordat de serieuze media ermee aan de slag gaan. En het verhaal wat de ronde gaat over Trump (de tentstok in z’n kont waardoor hij nu incontinent is) is ook behoorlijk.. extreem. Dus als er slechts een getuigenis is en geen ondersteunend direct of indirect bewijs?

Laten we alsjeblieft niet vallen in de val van sensationele misinformatie verspreiden. Als het daadwerkelijk is gebeurd en er is bewijs voor, dan komt het echt wel in de media uiteindelijk. En voor het gerecht, hopelijk… we geloven toch ook niet massaal dat de regering in de VS een stel lizards zijn omdat een paar mensen daar zo overtuigd van zijn dat ze dat wel willen getuigen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 10:11

Ik denk dat hetgeen wel geverifieerd is al erg genoeg is. Wat mij betreft kan de zoektocht naar de overtreffende trap achterwege blijven, want dat komt op mij over als een shifting baseline, een soort mechanisme om bizarre moeilijke dingen te proberen te bagatelliseren omdat, als je het tot je laat doordringen en het serieus neemt, je er iets mee moet. En dat is moeilijk.
En dan wordt er gezocht naar nog ergere dingen, zo van als dát zo is, dán is het pas echt erg..

Ik bedoel hiermee niet jullie maar gewoon, in het algemeen denk ik dit ervan. In elk geval, dat dit risico er is.

En ik heb ook het idee dat de mensen in verwarring worden gebracht, als conspiracy de mogelijke realiteit raakt dan krijg je nog meer conflicten onderling maar ook intern in je eigen gedachten, en in het vertrouwen van je inner vision.

Zelf probeer ik er maar wat van weg te blijven, ik denk dat het een onderdeel is van een heel groot plaatje en alles inmiddels over de hele wereld verweven is tussen de machtigen / rijken.
Trump laat meer dan eens zien dat schijnbaar niemand de status heeft hem terecht te wijzen.
Waardeloos en onvoorstelbaar en onbegrijpelijk dat zo iemand deze rol heeft, wat is het presidentschap van de USA nog waard?

Wat wij als individu kunnen doen is binnen je eigen bereik voor het goede kiezen, elke dag opnieuw.
En ons niet gek laten maken.

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 10:39

IMANDRA schreef:
Saga schreef:

Maar even, dingen als organen van babies eten, het vermoorden van babies etc. zijn echt reusachtige aantijgingen dus ik mag hopen dat die geverifieerd worden voordat de serieuze media ermee aan de slag gaan. En het verhaal wat de ronde gaat over Trump (de tentstok in z’n kont waardoor hij nu incontinent is) is ook behoorlijk.. extreem. Dus als er slechts een getuigenis is en geen ondersteunend direct of indirect bewijs?

Laten we alsjeblieft niet vallen in de val van sensationele misinformatie verspreiden. Als het daadwerkelijk is gebeurd en er is bewijs voor, dan komt het echt wel in de media uiteindelijk. En voor het gerecht, hopelijk… we geloven toch ook niet massaal dat de regering in de VS een stel lizards zijn omdat een paar mensen daar zo overtuigd van zijn dat ze dat wel willen getuigen?
Als meerdere slachtoffers onafhankelijk van elkaar zeggen dat ze hebben gezien hoe meisjes doodgeschoten werden.
Als meerdere slachtoffers zeggen dat ze hebben gezien dat meisjes gewurgd werden.
Als meerdere slachtoffers onafhankelijk van elkaar zeggen dat ze zwanger zijn geworden en dat hun baby's (bijna) direct bij de geboorte zijn weggehaald.
Als meerdere slachtoffers los van elkaar zeggen dat er op een bepaalde plek kinderen begraven liggen.
Als er namen worden genoemd van mensen die destijds geen bekende naam hadden en die je niet zomaar kon verzinnen en je ziet dat die namen nu zijn of worden vervolgd.
Dan ben ik geneigd om te geloven dat er meer aan de hand is dan verzinsels.
Dit gaat niet over meldingen bij die telefoonlijn, dit gaat om aangiftes, waarvoor je naar FBI/Politie toe moet.
Waar je úren, dágen, wéken of langer wordt ondervraagd.

Is alles dan 100% waar? Dat geloof ik niet.
Maar het feit dat véél van de namen die genoemd worden (Trump, Clinton, Wexner, Bannon, etc.) al in hele vroege jaren werden genoemd en nooit zijn onderzocht, dat klopt gewoon niet.
Dat er 30 jaar niks is gedaan, terwijl de aangiftes binnen stroomden, los van elkaar.
Het is niet een handjevol mensen dat bizarre dingen vermeld.
Ik geloof totaal niet dat er ook maar iemand verantwoordelijk gehouden gaat worden en de dikgedrukte zin vind ik daardoor erg naïef gedacht.

Dat van die tentstok heb ik overigens niet in de files gelezen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 10:46

Natuurlijk, en daar moet zeker verder onderzoek naar gedaan worden. Bijv. het begraven van de kinderen zou makkelijk te controleren moeten zijn, nietwaar?

Maar als je kijkt welke extreme verhalen nu vooral de ronde gaan op social media is het niet gek dat die niet in de mainstream media worden herhaald toch?
I mean: https://vm.tiktok.com/ZGdmcgS1V/

(En ja het is ontzettend oliebol dat de daadwerkelijk schrijnende verhalen en getuigenissen worden bedolven onder dit soort dingen…)

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 10:51

Ja, dat zei ik eerder al.
De vermeldingen over die exacte plek op de golfbaan kunnen eenvoudig ontkracht worden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 12:05

Hevonen schreef:
Het probleem is dat alles tegenwoordig zo moeilijk te verifiëren is. Heel vaak lees ik dat Trump weer iets gezegd of gedaan heeft wat me onwaarschijnlijk lijkt... ik check het altijd en ontdek heel vaak tot mijn verbazing dat het nog waar is ook.

De man is compleet gestoord, en helaas heeft hij idioot veel macht, en dat maakt hem ook zo gevaarlijk. Als hij geen president was en niet zo rijk, zou hij al lang in een of andere inrichting zitten...

Het probleem is niet dat het niet moeilijk te veriefieren is. Het probleem is dat dat niet wordt gedaan. Er liggen voldoende hele concrete aangiften met voldoende aanwijzingen waarop gezocht zou kunnen worden die makkelijk te verifieren zijn. Maar dat is dus niet gedaan. Een enorme doofpot dus.
Als ze nu - zelfs na decennia - een degelijk en onafhankelijk onderzoek zou worden uitgevoerd, denk ik dat er genoeg bewijs gevonden wordt.
Polen en de UK zijn eigen onderzoeken gestart naar de banden van Rusland met Epstein en Trump.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 15:27

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 18:47

Er worden geen persoonsgegevens via deze systemen verwerkt en aan NS ook de taak om de treinkaartjes enigszins betaalbaar aan te blijven bieden (waar ze eigenlijk al tekort in schieten m.i.).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 19:13

Het gaat m.i. niet alleen om persoonsgegevens. We zijn compleet afhankelijk van Amerikaanse bedrijven. Dat maakt ons chantabel.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 08:03

mysa schreef:
Het gaat m.i. niet alleen om persoonsgegevens. We zijn compleet afhankelijk van Amerikaanse bedrijven. Dat maakt ons chantabel.

Nee het gaat om economie. Er gaan nl niet alleen maar personen met de trein. Als een Amerikaans bedrijf door bv Trump gedwongen wordt tot sancties en ons railnetwerk verstoort brengt dat grote schade toe aan onze economie.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 13:31

Ik hoorde dit gisteren op de radio, maar kon er geen zo snel geen Nederlands artikel bij vinden.

Dus een linkje naar ABC-news:
https://abcnews.com/Business/trumps-tariffs-cost-american-households-1000-year-research/story?id=130003484

Samenvatting
Volgens een nieuw rapport van de Amerikaanse Tax Foundation is het leven van een gemiddeld Amerikaans gezin in 2025 ongeveer $1.000 duurder geworden door de importheffingen.
Als de huidige tarieven van kracht blijven, stijgen deze kosten dit jaar door naar gemiddeld $1.300 per huishouden.
De Tax Foundation bestempelt deze maatregelen als de grootste Amerikaanse belastingverhoging (gemeten als percentage van het bbp) sinds 1993.

Ben benieuwd wat dit nieuws gaat doen in de aanloop naar de midterms in november.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:01

Als er nog eerlijke midterms komen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 14:18

Je kunt het nu al zien bij verkiezingen in veel dieprode districten, ze worden voor 99 % door democraten gewonnen, trump probeert niet voor niets de verkiezingen te manipuleren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 17:46

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 18:02

Zo, dat is even een stevige opsomming van misdadige fouten en een stevige oproep tot verbetering!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-26 18:51

Ze is vast ook goed in pokeren... ze vertrok geen spier!!