Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pien_2010 schreef:_San87_ schreef:Giga cyber attack in Israël.
Heb je een bron? Anonymous? Waarom?
Babootje schreef:pien_2010 schreef:
Heb je een bron? Anonymous? Waarom?
https://www.ad.nl/buitenland/israelisch ... ~a5f54947/
Er hoeft geen relatie te liggen met deze oorlog. Daar hint ook de boodschap niet naar.
Maar Israel heeft goede banden met zowel Rusland als Oekraine en is door Zelenski recent (vorige week dacht ik) gevraagd te bemiddelen. Moskou heeft dat geweigerd.
pien_2010 schreef:Nexta heeft een lijst geplaatst van biljonairs die nu vanwege de maatregelen miljonairs zijn geworden.
(ik weet niet hoe die lijst hier te krijgen vanaf twitter vandaar dat ik de link plaatst)
https://mobile.twitter.com/nexta_tv/sta ... 8912363521
Pareltjes schreef:China is hoe dan ook al betrokken bij deze strijd. Ik vrees dat deze ellende niet beperkt gaat blijven tot de Oekraïne. China koopt zoals te verwachten, tegen spotprijs Russische olie op. Daarmee kan het het nóg beter conurreren tegen het westen...
irmaz schreef:pien_2010 schreef:Nexta heeft een lijst geplaatst van biljonairs die nu vanwege de maatregelen miljonairs zijn geworden.
(ik weet niet hoe die lijst hier te krijgen vanaf twitter vandaar dat ik de link plaatst)
https://mobile.twitter.com/nexta_tv/sta ... 8912363521
Als ik het goed begrijp is dit een lijst van Ukraiense oligarchen (die zijn er net zo goed)
Marigold schreef:Ik houd vast aan de enigszins hoopvolle gedachte dat Rusland naar China ‘luistert’ zoals ook uitstel tot na de spelen, China niet gebaat is bij het verliezen van het westen door atoombommen, want dan valt de handel weg. En Rusland daarom hopelijk geen bom gooit.
Maar wat er nu in Oekraïne gebeurt, ik heb er gewoon geen woorden meer voor.
_San87_ schreef:Marigold schreef:Ik houd vast aan de enigszins hoopvolle gedachte dat Rusland naar China ‘luistert’ zoals ook uitstel tot na de spelen, China niet gebaat is bij het verliezen van het westen door atoombommen, want dan valt de handel weg. En Rusland daarom hopelijk geen bom gooit.
Even los van China's handel. Waarom zou Rusland beter worden van een atoombom gooien?
irmaz schreef:_San87_ schreef:
Even los van China's handel. Waarom zou Rusland beter worden van een atoombom gooien?
Rusland lijkt te denken dat het een spelletje is van wie het eerste met de ogen knippert en heeft zich voorgenomen dat zij dat gaan winnen, kost wat kost. Ik denk dat ze daarmee verwachten dat de hele wereld dan aan hun voeten ligt omdat zij zo dapper zijn geweest om tot het gaatje te gaan.
Overigens hebben ze blijkbaar in de Cuba-crisis in 1963 ook 2 atoombommen gebruikt, die ze boven Cuba hebben laten ontploffen.
Daks schreef:Dit is geplaatst in mijn Oekraïnse groep naar aanleiding van de "avondklok"
⚡️Van 20.00 uur op 15 maart tot 7.00 uur op 17 maart - avondklok in Kiev
Vandaag is een moeilijk en gevaarlijk moment.
Volgens het besluit van het militaire commando wordt vanaf vandaag - 15 maart vanaf 20.00 uur - een avondklok ingevoerd in Kiev.
Verbod op beweging door de stad zonder speciale passen. Je kunt alleen naar buiten om het asiel te bereiken.
De avondklok duurt tot 17 maart om 7.00 uur.
Daarom vraag ik alle Kievieten om zich voor te bereiden op het feit dat ze twee dagen thuis moeten zijn of, in geval van alarm, in een opvangcentrum.
Marigold schreef:Ik houd vast aan de enigszins hoopvolle gedachte dat Rusland naar China ‘luistert’ zoals ook uitstel tot na de spelen, China niet gebaat is bij het verliezen van het westen door atoombommen, want dan valt de handel weg. En Rusland daarom hopelijk geen bom gooit.
Daks schreef:Dit is geplaatst in mijn Oekraïnse groep naar aanleiding van de "avondklok"
⚡️Van 20.00 uur op 15 maart tot 7.00 uur op 17 maart - avondklok in Kiev ...
Daarom vraag ik alle Kievieten om zich voor te bereiden op het feit dat ze twee dagen thuis moeten zijn of, in geval van alarm, in een opvangcentrum.
_San87_ schreef:Is er ook iets gezegd over het waarom?
Daks schreef:▪️Het Britse ministerie van Defensie is van mening dat Rusland mogelijk van plan is om chemische of biologische wapens in Oekraïne te gebruiken om een aanval op zijn eigen troepen uit te voeren. Eerder werd een dergelijke veronderstelling gemaakt in het Witte Huis..
DubbelFun schreef:Daks schreef:Dit is geplaatst in mijn Oekraïnse groep naar aanleiding van de "avondklok"
⚡️Van 20.00 uur op 15 maart tot 7.00 uur op 17 maart - avondklok in Kiev ...
Daarom vraag ik alle Kievieten om zich voor te bereiden op het feit dat ze twee dagen thuis moeten zijn of, in geval van alarm, in een opvangcentrum._San87_ schreef:Is er ook iets gezegd over het waarom?Daks schreef:▪️Het Britse ministerie van Defensie is van mening dat Rusland mogelijk van plan is om chemische of biologische wapens in Oekraïne te gebruiken om een aanval op zijn eigen troepen uit te voeren. Eerder werd een dergelijke veronderstelling gemaakt in het Witte Huis..
1 + 1 = 2
Al geloof ik niets van die 'eigen troepen'....