Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:59

Is in het topic al gezegd of het al voorgekomen is dat een president die de popular vote wint niet president wordt? :o

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 23:59

Ayasha schreef:
Is in het topic al gezegd of het al voorgekomen is dat een president die de popular vote wint niet president wordt? :o

Ja. Hilary Clinton.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:03

Magrathea schreef:
Ayasha schreef:

Ja. Hilary Clinton.

Ja, is dat zo gelopen? Had het op gezocht maar was dus niet zeker.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:20

Oh ik dacht ook dat Clinton de popular vote had gewonnen. Verder is het de zesde keer in 200 jaar dat dit gebeurd, waarvan Trump het dus twee keer op z'n naam heeft staan :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:21

Twee keer nog niet toch?
Of bedoel je het drama?

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:34

Volgens mij had Al Gore ook de popular vote.

Edit: En dan ben ik ook wel weer zo'n nerd die het gaat opzoeken. Voor Gore was de laatste die dat overkomen was Grover Cleveland in 1888.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:42

Thx Karl! ik was van plan morgen op mijn pc te zoeken dus nu hoef ik niet te wachten!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 00:45

Lynnepinny schreef:
Oh ik dacht ook dat Clinton de popular vote had gewonnen. Verder is het de zesde keer in 200 jaar dat dit gebeurd, waarvan Trump het dus twee keer op z'n naam heeft staan :+

Dat zou alleen zijn als Trump nu nog president zou worden voor de komende vier jaar... maar dan is er wel meer aan de hand dan wat Bush/Gore hadden en we in 2016 zagen, omdat Biden ook de kiesmannen lijkt te hebben nu :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:03

Zou het een idee zijn om ook hier weer gewoon bij het plaatsen van een link, even een stukje uitleg te geven wat er te zien is?

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:51

Trump en zijn aanhangers zijn niet van plan om zich er bij neer te leggen. Ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 08:54

Seth Meyers zei laatst dat in de afgelopen 8 presidentsverkiezingen, de popular vote 7x door de democratic party is gewonnen. (Da's dus wel inclusief de keren dat deze kandidaat ook daadwerkelijk de president leverde.)
(Heb het zelf niet nagekeken maar vond het wel een interessante statistiek :) )

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 09:47

Berdien schreef:
Trump en zijn aanhangers zijn niet van plan om zich er bij neer te leggen. Ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen.

Ik ook. Als ik het vanochtend zo uit het nieuws begreep zijn er een paar andere republikeinen die dit ook niet goedkeuren maar gaan er nog genoeg mee in het verhaal van frauderen. Aan de ene kant, bewijs het maar. Aan de andere kant maakt het voor mijn gevoel voor de Trumpers niet echt veel uit of er nou bewijs is of niet, ze zijn er allang van overtuigd dat er wordt gefraudeerd. Als er wordt bewezen dat er geen fraude wordt gepleegd is het vast weer een 1 of ander fantastisch complot.

En hihihi, Lubach weer ja, erg leuk :D

Magrathea schreef:
Seth Meyers zei laatst dat in de afgelopen 8 presidentsverkiezingen, de popular vote 7x door de democratic party is gewonnen. (Da's dus wel inclusief de keren dat deze kandidaat ook daadwerkelijk de president leverde.)
(Heb het zelf niet nagekeken maar vond het wel een interessante statistiek :) )

Zei Trump zelf niet dat als de verkiezingen echt eerlijk zouden verlopen er geen republikeinse presedent verkozen meer zou worden? Ben wel benieuwd hoe waar dat is... De politiek daar mag langzaamaan wel eens hervormd worden..

*Edit - quote nog toegevoegd

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:31

Het is alleen maar goed dat de beschuldigingen over stemfraude worden bekeken en beoordeeld. Desnoods tellen ze heel America over zodat voor eens en altijd duidelijk word dat Trump uit zijn dikke duim zit te banketstaaf. Vooral voor zijn fans zodat die geen gekke dingen doen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 10:36

Maar bigone, dan is de vraag: geloven ze dat die fraude eerlijk wordt bekeken en beoordeeld of denken ze dat die ook onder de duim zitten van de 'slechte dems'?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:05

bigone schreef:
Het is alleen maar goed dat de beschuldigingen over stemfraude worden bekeken en beoordeeld. Desnoods tellen ze heel America over zodat voor eens en altijd duidelijk word dat Trump uit zijn dikke duim zit te banketstaaf. Vooral voor zijn fans zodat die geen gekke dingen doen.

Ben bang dat de volgelingen van het Trumpiaanse geloof dan nog roepen: Fake News, Hertelling is gefraudeerd etc.

Karl66Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:17

Die geloven in de deepstate, die van Qanon en zo, die Trump zou bestrijden. En je kan die deepstate wel laten hertellen, dat veranderd er niks aan, want die laten Biden toch winnen. Want het bestaat toch niet dat een childsniffer als Biden meer stemmen heeft gekregen als een populaire president als Obama?

Toevallig zat ik gisteren nog een youtube te kijken van Johnny B, iemand uit de 2A community, maar dan nog één van de minder radicale leden. En zelfs zo iemand gelooft nog steeds dat er gefraudeerd is. Als je dan in z'n comments gaat kijken, dan zijn er volop mensen die het hebben over de wapens opnemen. Het is gewoon een explosief zooitje en Trump werkt daar aan mee door de boel op de spits te drijven in plaats van zijn verlies te erkennen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:30

CharleyT schreef:
bigone schreef:

Ben bang dat de volgelingen van het Trumpiaanse geloof dan nog roepen: Fake News, Hertelling is gefraudeerd etc.

Er moet toch een punt komen dat de staten zelf ook zo iets hebben van "ey met wie zijn voeten zijt gij eigenlijk aan't rammelen?"
Bedoel, het zijn niet maar een 100tal stemmen die geteld moeten worden.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:32

IMANDRA schreef:
Maar bigone, dan is de vraag: geloven ze dat die fraude eerlijk wordt bekeken en beoordeeld of denken ze dat die ook onder de duim zitten van de 'slechte dems'?

Dat dus, en wat CharleyT zegt. Ik denk dat geen enkel bewijs voldoende is voor degenen die overtuigd zijn van verkiezingsfraude. De enige uitkomst zonder fraude is voor hen een uitslag waarin Trump wint.

Ik heb het gevoel en hoop dat deze groep relatief klein is en dat door te blijven herhalen dat er niet is gefraudeerd (net zoals Trump blijft roepen dat er wél is gefraudeerd) het geroep over fraude af zal zwakken. Dat uit de rechtszaken zal blijken dat er geen bewijs is voor fraude, en dat ook de meer rechtsgeorienteerde media gaan bevestigen dat er niet is gefraudeerd. Er zitten echter wel een paar behoorlijke koekerds (met wapens!) bij de pro-Trumpers die, al is het iets verkapt, zijn opgeroepen tot het niet accepteren van de uitslag en het zelfs overgaan tot geweld. En daar ben ik wel bang voor.

Dit hele gebeuren is voor mij trouwens ook weer een bevestiging van hoe gevaarlijk misinformatie is en hoe gemakkelijk mensen dingen willen geloven die in hun bubbel zitten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:33

Volledig mee eens.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:36

Niet alle Trump-kiezers haten Biden en.de Democraten, er zijn er ook die hem een kans willen geven. Die QAnon-figuren en andere fanatici vormen vooral een schreeuwerige minderheid.
In onderstaand artikel enkele meningen van Trump-stemmers:

Trump-stemmers over Biden: 'God zegene hem, niemand wil zijn baan'

https://www.nos.nl/l/m/2355827 

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:38

Die gekken hebben je aan beide kanten. Mensen die een pop van trump op een kruising massaal gaan aftuigen kan ik nou ook niet echt normaal noemen.

Mensen die het hebben over het opnemen van wapens idem.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 11:55

Heb toevallig gisteren een Trump fan gesproken. Die vond het vooral goed dat hij zich afgekeerd had van de WHO en dat hij tegen het klimaatakkoord was. :=

Verder wilde ze "pedo Biden" niet als president.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:10

Het lijkt me goed om de staten met een minimaal verschil te hertellen en de telling van de staten af te maken die nog open staan.

Verder kun je wel een rechtszaak willen, maar daar moeten neem ik aan wel bewijzen voor zijn toch? Anders ben je zo klaar bij de rechtbank... Of zie ik dat verkeerd?

En dan moet het gewoon klaar zijn, lijkt mij. Ik las vanmorgen op de NOS app dat Biden in elk geval nog geen overheidsgelden krijgt om zijn plannen uit te kunnen zetten. Dat lijkt me ook prima, voor nu, maar ik mag aannemen dat ze dit dan we in een normale tijd kunnen afwikkelen. Zo vervelend zijn als je straks president wordt en nog niet eens je eigen staf hebt kunnen aannemen...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:13

Ayasha schreef:
Heb toevallig gisteren een Trump fan gesproken. Die vond het vooral goed dat hij zich afgekeerd had van de WHO en dat hij tegen het klimaatakkoord was. :=

Verder wilde ze "pedo Biden" niet als president.

Ja ik had er zaterdag toch nog ééntje tussen mijn "vrienden" op FB zitten... Die vond Trump juist geniaal. Biden was corrupt. Mijn antwoord was op dat ik haar mening helemaal prima vind en dat ze vooral dan nog maar even van hem moest genieten deze laatste weken. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 12:18

CharleyT schreef:
bigone schreef:

Ik ben bang dat wij dit straks ook bij de Nederlandse verkiezingen krijgen.
Met name FvD kijkt heel wat af van Trump.
Zij verspreiden fake-news en nemen geen afstand van de complot-wappies.