Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:43

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:45

Ik blijf applaus (ook al ken ik de gedachte erachter) een heel vreemd iets..

En ik denk dat mensen zich ook niet altijd een houding weten te geven met een camera op hun snufferd. Wat en waarom ze doen wat ze doen? Misschien hebben ze het niet eens in de gaten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:47

Tallie1979 schreef:

En ik denk dat mensen zich ook niet altijd een houding weten te geven met een camera op hun snufferd. Wat en waarom ze doen wat ze doen? Misschien hebben ze het niet eens in de gaten.

Ik vind het applaus wel mooi.

Ik vind de duidelijke filmpjes die gemaakt worden met mobieltjes ongepast en dat heeft niet te maken met geen houding weten te geven.

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:48

Pearlx schreef:
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... abestaande

Mooi gebaar! maar nu staat er dus toch een nabestaande op de foto?

Ja maar ze stapte zelf in beeld (live), het leek erop dat ze hem wilde bedanken.
Waarschijnlijk had ze het er wel voor over, wat ik ook snap, die Timmermans is echt een held.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:49

Nadat de eerste 20 wagens wegreden met de kisten ben ik naar stal gegaan. In de auto bij het nieuws hoorde ik een reporter ter plekke in Eindhoven zeggen:

"Nederland is nog nooit zo stil geweest".

Ze beschreef dat zowat overal, om 16u, de auto's opzij van de weg gingen staan, alle geluid verdween waar je ook luisterde, het hele land stond even stil.

Yep, Nederland klein land maar met een onzettend groot hart.

DKayleigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:51

Pfjoe. Ik kan het daadwerkelijk niet meer aanzien. Heb er ook geen woorden meer voor. De tranen rollen over mijn wangen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:52

F_Orumster schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik vind het applaus wel mooi.

Ik vind de duidelijke filmpjes die gemaakt worden met mobieltjes ongepast en dat heeft niet te maken met geen houding weten te geven.

Dat laatste ben ik het mee eens! Maar bedoelde meer het zwaaien naar de camera.

Onali

Pff heftig die verschillende kerkklokken en mensenmassa's die stil staan.

Heel mooi

Anoniem

Wauw, ik zag net dat zelfs op de site van de SNS een bericht op de hoofdpagina staat over hun medeleven aan alle nabestaande... Nederlands is echt in rouw.

JewEmm

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:54

En hier in België merk je er niets van... Het zijn nu de Gentse Feesten, maar ik kan me al de hele week niet opbrengen er heen te gaan.

Anoniem

Ik was in Zwolle vanmiddag, hartje centrum en hartstikke druk. Het was muisstil....... Ondanks de hitte hadden we gewoon kippenvel, zo indrukwekkend..

Onali

[***] schreef:
Wauw, ik zag net dat zelfs op de site van de SNS een bericht op de hoofdpagina staat over hun medeleven aan alle nabestaande... Nederlands is echt in rouw.

*spiekt

ING ook.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:55

Poeh die namen in beeld op rtl4. Steeds hopen dat ze er niet tussen staan maar helaas.. Het blijft zo onrealistisch.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:57

Pearlx schreef:

Wat een mooie foto en wat een ontzettend fijne man. Normaal geen minister waar ik heel erg op let,
maar wat doet hij het goed. Heel erg knap, om toch zo écht te zijn als minister.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:58

DaisyDarling schreef:
Pearlx schreef:

Wat een mooie foto en wat een ontzettend fijne man. Normaal geen minister waar ik heel erg op let,
maar wat doet hij het goed. Heel erg knap, om toch zo écht te zijn als minister.

wow! prachtig! respect voor deze man. :j

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 19:59

Hoe zit het eigenlijk met de andere lichamen, word daar ook zo'n ceremonie voor gehouden net als vandaag? Of worden die gewoon gelijk overgebracht naar Hilversum..?

Ik vind dat minister Timmermans het stokje van Rutte mag overnemen. Rutte stapte na de ceremonie gelijk in zijn BMW met chauffeur.. Timmermans laat zien dat hij er voor het volk is en niet voor de hoge pieffen buiten NL

HappyBuddha

Seleentj schreef:
Hoe zit het eigenlijk met de andere lichamen, word daar ook zo'n ceremonie voor gehouden net als vandaag? Of worden die gewoon gelijk overgebracht naar Hilversum..?

Ik vind dat minister Timmermans het stokje van Rutte mag overnemen. Rutte stapte na de ceremonie gelijk in zijn BMW met chauffeur.. Timmermans laat zien dat hij er voor het volk is en niet voor de hoge pieffen buiten NL

De komende dagen worden de overige geborgen lichamen vanuit Oekraïne naar Nederland vervoerd. Dezelfde ceremonie zal voor hen worden herhaald. Het koninklijk paar zal daar niet bij aanwezig zijn, wel zullen er telkens leden van het kabinet aanwezig zijn. (Novum)

Redactie NU.nl

1234

Hier gaan nu weer de kerkklokken heel lang.

Poiuytrewq

Wauw die beelden ik krijg er echt kippenvel van en man wat is het heet hier.
Respect voor Frans, nooit op hem gelet, maar wat een lieve man!!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:00

Rutte heeft t knetterdruk nu vergis je daar niet in.

Seleentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:01

Wat zijn 10 min om nabestaande te troosten?. Nee sorry gaat er bij mij niet in dat hij het knetterdruk heeft.

Nils_010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:01

de nos commentator verwoorde het voor de samenvatting van vandaag net heel mooi... unieke beelden.. indrukwekkende beelden.. nieuwe beelden.. on-nederlandse taferelen.. en beelden die we na deze week hopelijk nooit meer hoeven te zien

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:03

Seleentj schreef:
Wat zijn 10 min om nabestaande te troosten?. Nee sorry gaat er bij mij niet in dat hij het knetterdruk heeft.

Denk je dat die nabestaanden er op zitten te wachten dat hij een avondje op de koffie komt?

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:04

Niet handig van mij om te schrijven.....maar als ik omgekomen was in dat vliegtuig....had die poespas voor mij niet gehoeven :( en dan ook nog "welkom thuis" %)
Ik was liever levend thuis gekomen....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:05

Rutte kan het geloof ik nooit goed doen! Typisch Nederlands, altijd wat te zeiken!

Hij is in onderhandeling gegaan, half Nederland liep te blèren dat hij aan het verzaken was en er waren zat mensen die bloed wilden zien ( in de vorm van oorlog )

Rutte is diplomatiek, de eerste overledenen zijn in Nederland, hij vertrekt "te snel" en ook dat is niet goed.

Hij doet zijn werk! Ipv er over vallen, zou je er ook gewoon achter kunnen staan!