Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:05

Iedereen kan wel ongenuanceerd dingen gaan roepen hier, maar dan wil ik graag een bron of onderbouwing. Dus toch niet geheel nutteloos, maar ja als je niet de moeite neemt om alles door te lezen

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:19

Teddy321 schreef:
Iedereen kan wel ongenuanceerd dingen gaan roepen hier, maar dan wil ik graag een bron of onderbouwing. Dus toch niet geheel nutteloos, maar ja als je niet de moeite neemt om alles door te lezen

Als je terugleest dan zie je ook de onderbouwing. Je moet wel de moeite nemen om alles te lezen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:26

janderegelaa schreef:
Teddy321 schreef:

Als je terugleest dan zie je ook de onderbouwing. Je moet wel de moeite nemen om alles te lezen.

Die moeite had ik ook genomen, dit was een reactie op Michel die het allemaal nog al nutteloos vond. Wie leest er hier nu niet?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:34

Michel123 schreef:
Alet74 schreef:
Het is maar net wat je nutteloos vindt.

Geleuter over de vraag of het CPB wel of niet links is geöriënteerd en waarom, vind ik tamelijk nutteloos.

het past wel weer heel mooi in het algemene plaatje van de kritiek op Wilders, PVV en zijn kiezers. Dat zin ook allemaal nutteloze en leuterachtige verwijten en opmerkingen die geen enkel hout snijden daar ze zelden tot nooit de waarheid zijn. Allemaal halve waarheden en feiten.
Zelfs Halsema heeft eindelijk in de gaten gekregen dat al die uitspraken en foutieve weergaven eerder in het voordeel zijn van degene tegen wie ze gericht zijn (PVV, Wilders) dan in die van de uiter. Toch knap van haar na 6 jaar. Misschien dat ze over 6 jaar het inhoudelijke weerwoord helemaal onder controle heeft. _O-

De manier waarop Nicolletje hier ook groepsgewijs aangevallen wordt op de persoon, alleen maar omdat zij haar mening uit, is daar een goed voorbeeld van.
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 21-09-10 15:06, in het totaal 3 keer bewerkt

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:34

Teddy321 schreef:
Die moeite had ik ook genomen, dit was een reactie op Michel die het allemaal nog al nutteloos vond. Wie leest er hier nu niet?

Ik vind het bijzonder dat jullie iedere keer om een onderbouwing vragen ( terwijl jullie die zelf ook regelmatig niet geven ) en op het moment dat je die dan krijgt reageer je er niet op. Dus...feit is dat de directeur van het CPB een PvDA-er is. En niet één die enkel op de PvDA stemt maar één die actief is binnen de PvDA en gezien de baantjes politiek in Nederland denk ik dat die opmerking van Wilders niet zo loos was als verondersteld wordt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:42

janderegelaa schreef:
Ik vind het bijzonder dat jullie iedere keer om een onderbouwing vragen ( terwijl jullie die zelf ook regelmatig niet geven ) en op het moment dat je die dan krijgt reageer je er niet op. Dus...feit is dat de directeur van het CPB een PvDA-er is. En niet één die enkel op de PvDA stemt maar één die actief is binnen de PvDA en gezien de baantjes politiek in Nederland denk ik dat die opmerking van Wilders niet zo loos was als verondersteld wordt.

Dus jij gaat er van uit dat 1 oftewel EEN man uitmaakt hoe een programma berekend wordt en wat het eindresultaat is :?

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:44

janderegelaa schreef:

Helemaal mee eens.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:45

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Dus jij gaat er van uit dat 1 oftewel EEN man uitmaakt hoe een programma berekend wordt en wat het eindresultaat is :?

Lees eerst het hele stukje, laat het op je in je werken en stel de vraag daarna nog eens.

Electra63

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:53

Ach, kijk naar de bankenwereld. Hoe goed het daar gaat.
Of DSB, zaten daar niet VVD-leden in de directie?

Ik ga ervan uit dat het CPB eerlijk alles doorrekent, ongeacht de partij, ongeacht dat daar een directeur een PVDA-lid is.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 14:56

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Zo raar is dat niet, want Eberhard v/d Laan heeft nu zelf al aangegeven dat het beleid van één man inzake de Islam en Moslims in Amsterdam niet bevorderend is geweest en af te keuren. Hij heeft dan ook aan gegeven geen thee te gaan drinken en knuffelen met ze. De voorkeursbehandeling die Cohen gaf zullen ze van Eberhard niet meer gaan krijgen, zei hij. En dat zijn allebei ook één man.
Maar als jij meent dat de bewering van Janderegelaa niet correct is, geef dan eens een bronnetje waaruit blijkt dat hij ongelijk heeft.-:)
Laatst bijgewerkt door jantergouw op 21-09-10 15:08, in het totaal 4 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:58

Tuurlijk,
Een goede directeur/bestuurder doet delegeren Jan, dat moet jij toch wel weten?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:58

Electra63 schreef:
Ik ga ervan uit dat het CPB eerlijk alles doorrekent, ongeacht de partij, ongeacht dat daar een directeur een PVDA-lid is.

Waarom wil het CPB dan bepaalde onderwerpen in de PVV begroting niet meenemen in de berekening? Als het CPB echt zo onpartijdig is dan horen ze die onderwerpen gewoon mee te nemen zonder een oordeel te geven over de inhoud. Dan mogen ze achteraf best hun vraagtekens zetten bij de uitvoerbaarheid maar dat is slechts een mening. De kiezer mag verder oordelen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 14:59

Electra63 schreef:
Tuurlijk,
Een goede directeur/bestuurder doet delegeren Jan, dat moet jij toch wel weten?

Maar wel in zijn eigen straatje.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:01

Natuurlijk Jan,
Ik denk ook dat het CPB heeft gezegd, het is de PVV, weg ermee.
Ik geef je helemaal gelijk.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:09

janderegelaa schreef:
Waarom wil het CPB dan bepaalde onderwerpen in de PVV begroting niet meenemen in de berekening? Als het CPB echt zo onpartijdig is dan horen ze die onderwerpen gewoon mee te nemen zonder een oordeel te geven over de inhoud. Dan mogen ze achteraf best hun vraagtekens zetten bij de uitvoerbaarheid maar dat is slechts een mening. De kiezer mag verder oordelen.

Het lijkt me dat ze niet aangenomen zijn om onmogelijke zaken te berekenen, ook al zijn de kiezers daarmee in de maling genomen, zij blijkbaar niet.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:10

Electra63 schreef:
Natuurlijk Jan,
Ik denk ook dat het CPB heeft gezegd, het is de PVV, weg ermee.
Ik geef je helemaal gelijk.

Beetje zwaktebod dit Electra. Had wel een onderbouwde reactie verwacht waarom het CPB wél echt objectief is.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:11

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Het lijkt me dat ze niet aangenomen zijn om onmogelijke zaken te berekenen, ook al zijn de kiezers daarmee in de maling genomen, zij blijkbaar niet.

Ik vind snijden in de begroting van de publieke omroepen nou niet bepaald een onmogelijke zaak en toch wilde het CPB dit niet doorrekenen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:12

Sara,
Ik denk dat PVV-stemmers het helemaal niet erg vinden om in de maling genomen te worden. Neem alleen maar het AOW-standpunt.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:14

janderegelaa schreef:
Ik vind snijden in de begroting van de publieke omroepen nou niet bepaald een onmogelijke zaak en toch wilde het CPB dit niet doorrekenen.

Dus wat jij vindt moet maar gebeuren :?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:15

Electra63 schreef:
Sara,
Ik denk dat PVV-stemmers het helemaal niet erg vinden om in de maling genomen te worden. Neem alleen maar het AOW-standpunt.

Graag eerst een onderbouwde reactie waarom het CPB wél objectief is.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:16

janderegelaa schreef:

Ik denk niet dat die komt. Wij zijn weggeblazen door je overweldigende argumenten dat het CPB een onbetrouwbaar links bolwerk is en dat het er dus niet toe doet of een begroting door hen wel of niet is goedgekeurd.

Nic

jantergouw schreef:
Eberhard v/d Laan

Toen die man zo'n leuk voetbalfeestje gaf in Amsterdam had ik al alle vertrouwen in hem.
Nicolletje @ [LZP] Wie gaat er morgen naar de huldiging?

Maar met dit soort berichten kan ik niks anders doen dan de vlag uithangen voor Amsterdam
http://www.parool.nl/parool/nl/5/POLITI ... kerk.dhtml

Citaat:
Voor Van der Laan zijn twee principes leidend: de staat mag geen kerkgenootschap voortrekken én zich niet inlaten met de inhoud van het geloof. Van der Laan: ''Job Cohen en ik zijn goede vrienden en zijn het over 95 procent eens. Over vijf procent niet en dat is onder andere hierover.''

Als voorbeeld noemde hij de contacten die de gemeente onderhoudt met de islamitische gemeenschap in de stad. ''Daar wordt te verhullend over gedaan. Als er problemen zijn, moeten die worden besproken. Met naam en toenaam. Zoals we dat ook bij andere geloven doen.''

Ook van de door Cohen bepleitte 'compenserende neutraliteit' van de overheid - volgens Cohen mag de overheid onder bijzondere omstandigheden een geloofsgemeenschap wel financieel steunen - nam Van der Laan afstand. ''Ik geloof er niet in. De overheid moet zich daar niet mee bemoeien.''

janderegelaa

sarabande schreef:
janderegelaa schreef:

Dus wat jij vindt moet maar gebeuren :?

Je opmerking was dat het geen realistische onderwerpen zijn. Snijden in de publieke omroep is gewoon mogelijk.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:17

Laat ik daar nu net geen zin in hebben Jan. :wave:
Ik wacht nl. ook nog steeds op mijn postcode, die jij zelf gevraagd hebt aan mij. :D

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 15:18

janderegelaa schreef:

Als dat niet zo zou zijn zouden alle andere partijen van links tot rechts allang geprotesteerd hebben. Het is categorisch voor Wilders om te gaan stampvoeten als hij zij zin niet krijgt en degenen waar hij zijn zin niet van krijgt als links te bestempelen, of het nu CPB, een journalist, een TV programma of een rechter is.