Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Teddy321 schreef:Iedereen kan wel ongenuanceerd dingen gaan roepen hier, maar dan wil ik graag een bron of onderbouwing. Dus toch niet geheel nutteloos, maar ja als je niet de moeite neemt om alles door te lezen
janderegelaa schreef:Teddy321 schreef:Iedereen kan wel ongenuanceerd dingen gaan roepen hier, maar dan wil ik graag een bron of onderbouwing. Dus toch niet geheel nutteloos, maar ja als je niet de moeite neemt om alles door te lezen
Als je terugleest dan zie je ook de onderbouwing. Je moet wel de moeite nemen om alles te lezen.
Michel123 schreef:Alet74 schreef:Het is maar net wat je nutteloos vindt.
Geleuter over de vraag of het CPB wel of niet links is geöriënteerd en waarom, vind ik tamelijk nutteloos.
Teddy321 schreef:Die moeite had ik ook genomen, dit was een reactie op Michel die het allemaal nog al nutteloos vond. Wie leest er hier nu niet?
janderegelaa schreef:Ik vind het bijzonder dat jullie iedere keer om een onderbouwing vragen ( terwijl jullie die zelf ook regelmatig niet geven ) en op het moment dat je die dan krijgt reageer je er niet op. Dus...feit is dat de directeur van het CPB een PvDA-er is. En niet één die enkel op de PvDA stemt maar één die actief is binnen de PvDA en gezien de baantjes politiek in Nederland denk ik dat die opmerking van Wilders niet zo loos was als verondersteld wordt.
janderegelaa schreef:Ik vind het bijzonder dat jullie iedere keer om een onderbouwing vragen ( terwijl jullie die zelf ook regelmatig niet geven ) en op het moment dat je die dan krijgt reageer je er niet op. Dus...feit is dat de directeur van het CPB een PvDA-er is. En niet één die enkel op de PvDA stemt maar één die actief is binnen de PvDA en gezien de baantjes politiek in Nederland denk ik dat die opmerking van Wilders niet zo loos was als verondersteld wordt.
sarabande schreef:janderegelaa schreef:Ik vind het bijzonder dat jullie iedere keer om een onderbouwing vragen ( terwijl jullie die zelf ook regelmatig niet geven ) en op het moment dat je die dan krijgt reageer je er niet op. Dus...feit is dat de directeur van het CPB een PvDA-er is. En niet één die enkel op de PvDA stemt maar één die actief is binnen de PvDA en gezien de baantjes politiek in Nederland denk ik dat die opmerking van Wilders niet zo loos was als verondersteld wordt.
Dus jij gaat er van uit dat 1 oftewel EEN man uitmaakt hoe een programma berekend wordt en wat het eindresultaat is
sarabande schreef:janderegelaa schreef:Ik vind het bijzonder dat jullie iedere keer om een onderbouwing vragen ( terwijl jullie die zelf ook regelmatig niet geven ) en op het moment dat je die dan krijgt reageer je er niet op. Dus...feit is dat de directeur van het CPB een PvDA-er is. En niet één die enkel op de PvDA stemt maar één die actief is binnen de PvDA en gezien de baantjes politiek in Nederland denk ik dat die opmerking van Wilders niet zo loos was als verondersteld wordt.
Dus jij gaat er van uit dat 1 oftewel EEN man uitmaakt hoe een programma berekend wordt en wat het eindresultaat is
Electra63 schreef:Ik ga ervan uit dat het CPB eerlijk alles doorrekent, ongeacht de partij, ongeacht dat daar een directeur een PVDA-lid is.
janderegelaa schreef:Waarom wil het CPB dan bepaalde onderwerpen in de PVV begroting niet meenemen in de berekening? Als het CPB echt zo onpartijdig is dan horen ze die onderwerpen gewoon mee te nemen zonder een oordeel te geven over de inhoud. Dan mogen ze achteraf best hun vraagtekens zetten bij de uitvoerbaarheid maar dat is slechts een mening. De kiezer mag verder oordelen.
sarabande schreef:janderegelaa schreef:Waarom wil het CPB dan bepaalde onderwerpen in de PVV begroting niet meenemen in de berekening? Als het CPB echt zo onpartijdig is dan horen ze die onderwerpen gewoon mee te nemen zonder een oordeel te geven over de inhoud. Dan mogen ze achteraf best hun vraagtekens zetten bij de uitvoerbaarheid maar dat is slechts een mening. De kiezer mag verder oordelen.
Het lijkt me dat ze niet aangenomen zijn om onmogelijke zaken te berekenen, ook al zijn de kiezers daarmee in de maling genomen, zij blijkbaar niet.
janderegelaa schreef:Graag eerst een onderbouwde reactie waarom het CPB wél objectief is.
jantergouw schreef:Eberhard v/d Laan
Citaat:Voor Van der Laan zijn twee principes leidend: de staat mag geen kerkgenootschap voortrekken én zich niet inlaten met de inhoud van het geloof. Van der Laan: ''Job Cohen en ik zijn goede vrienden en zijn het over 95 procent eens. Over vijf procent niet en dat is onder andere hierover.''
Als voorbeeld noemde hij de contacten die de gemeente onderhoudt met de islamitische gemeenschap in de stad. ''Daar wordt te verhullend over gedaan. Als er problemen zijn, moeten die worden besproken. Met naam en toenaam. Zoals we dat ook bij andere geloven doen.''
Ook van de door Cohen bepleitte 'compenserende neutraliteit' van de overheid - volgens Cohen mag de overheid onder bijzondere omstandigheden een geloofsgemeenschap wel financieel steunen - nam Van der Laan afstand. ''Ik geloof er niet in. De overheid moet zich daar niet mee bemoeien.''
sarabande schreef:janderegelaa schreef:Ik vind snijden in de begroting van de publieke omroepen nou niet bepaald een onmogelijke zaak en toch wilde het CPB dit niet doorrekenen.
Dus wat jij vindt moet maar gebeuren
janderegelaa schreef:Graag eerst een onderbouwde reactie waarom het CPB wél objectief is.