Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:15

Snoevie schreef:
nou verzieken vind ik wat overdreven gesteld!
dat kan ook anders,en ik denk dat de boodschap wel duidelijk is.

Ik geloof ook dat de reclames van CB genoeg besproken is...totdat er weer iets nieuws over bekend is of als er nog mensen wel over willen praten...

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:16

T zijn ook altijd weer de zelfde die met modder naar elkaar gaan gooien waardoor de kans er weer is dat dit topic ook weer op slot gaat. Ga het lekker onderling via pb uitvechten en schaam je dat je dat in een topic als deze doet. Totaal respectloos voor een ieder die met dit gebeuren te maken heeft (gehad)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:17

Mensen wat zijn jullie elkaar aan het opjutten, net zoals de discussie van de bloemen. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, het is niet omdat jij iets voelt dat de andere het ook zo moet voelen. Bij sommige is de denkwijze meer emotioneel beladen en andere kijken er nuchtiger naar.
Respecteer gewoon elkaar, wel naar want zo maak je de zaak gewoon erger. Daar hebben de slachtoffers pas niks aan. En dat telt voor beide kanten het is niet omdat je een grotere groep bent dat je in jou gedrag en denkwijze niet zelf verkeerd kunt zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:21

amondi schreef:
Iedereen weet toch ook nog van de vuurwerkramp in [***]? Dat verjaart ook niet zomaar...

Ik vind de vuurwerkramp wel even van iets andere orde. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik het niet erg vind wat er is gebeurd, maar vergeet niet dat bij de vuurwerkramp een gehele wijk van de kaart is geveegd. Negenhonderdvijftig gewonden, 22 doden, 200 woningen volledig vernield. Hoe verschrikkelijk ook, 7 doden en 11 gewonden komt bij een flink verkeersongeval ook voor. En dat lees je de volgende dag in de krant en ben je later diezelfde week alweer vergeten.

Het is niet eens duidelijk of dit überhaupt een aanslag op de Koningin of de koninklijke familie was, en nogmaals, hoewel het natuurlijk heel erg is dat dit is gebeurd is dit voor mij bij lange na niet te vergelijken met de vuurwerkramp.

Wat natuurlijk niet wil zeggen dat we hier volgend jaar niet met z'n allen nog aan terug zullen denken.

Snoevie

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:23

ik begrijp eigenlijk niet zo goed waar je heen wil met dit bericht.
voor de nabestaanden van deze ramp is het net zo pijnlijk als de nabestaanden van de ramp in enschede.

en dit maakt natuurlijk zoveel indruk vanwege de bijkomende omstandigheden,maar er zijn mensen overleden,en dat blijft altijd verschrikkelijk,helemaal omdat iemand bewust te werk is gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:25

Snoevie schreef:
voor de nabestaanden van deze ramp is het net zo pijnlijk als de nabestaanden van de ramp in [***].

en dit maakt natuurlijk zoveel indruk vanwege de bijkomende omstandigheden,maar er zijn mensen overleden,en dat blijft altijd verschrikkelijk,helemaal omdat iemand bewust te werk is gegaan

Natuurlijk is dit voor de NABESTAANDEN net zo pijnlijk. Maar ik denk dat dit op de gemiddelde Nederlander (buitenstaander) minder indruk zal hebben gemaakt...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:27

Snoevie schreef:
voor de nabestaanden van deze ramp is het net zo pijnlijk als de nabestaanden van de ramp in enschede.

En geloof me..... voor de nabestaanden zal het een zorg wezen of CB de reclame nu wijzigt of niet.... of er een hyves topic is of dat er een bokt topic is.... of dat koninginnedag volgend jaar nu wel of niet gevierd zal worden....of in rotjeknor nu wel of geen koninginnefeest werd afgelast... het zal hun hun een reet roesten om het maar eens plat te zeggen....
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 02-05-09 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:28

Nouks, je maakt 1 denkfout... het was geen ongeluk, deze man heeft heel bewust die mensen doodgereden om zijn doel te kunnen bereiken.

En hoe slordig en stom ze ook bezig waren bij die vuurwerk opslag, het wat niet met opzet. Dat vind ikzelf een heel verschil.

Het is juist dat opzettelijke wat het voor velen zo ondraaglijk maakt, 1 man, 1 gek, 1 egoïst.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:28

Ik weet wel zeker Nouks, anders heb je toch geen deel van leven als je je elke ramp aantrekt die er maar plaatsvind.
Jij noemt nu die getallen van die vuurwerkramp, ik was toen hevig onder de indruk dat het gebeurde, en zat mss ook wel in een dergelijk topic als deze maar ben de getallen al vergeten.....ik bedoel maar.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:29

ik vind het net zo erg als er een hele woon wijk word weggevaagd en daarbij doden en gewonden vallen als dat er 'maar'7 doden vallen. ik zie niet in waarom dat verschil uit zou maken.

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:30

Nouks schreef:
Snoevie schreef:

Natuurlijk is dit voor de NABESTAANDEN net zo pijnlijk. Maar ik denk dat dit op de gemiddelde Nederlander
(buitenstaander) minder indruk zal hebben gemaakt...

Oef...dat weet ik niet hoor Nouks...op mij heeft dit een ENORME indruk gemaakt. Gek genoeg toch meer als Enschede alhoewel dat ook een verschrikking was. Komt misschien ook door de beelden die we nu gezien hebben...door de lucht vliegende mensen...gillende mensen....gewonde kinderen. Destijds met Enschede hadden we volgens mij nog geen YouTube...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:33

djuno schreef:
Oef...dat weet ik niet hoor Nouks...op mij heeft dit een ENORME indruk gemaakt. Gek genoeg toch meer als Enschede alhoewel dat ook een verschrikking was. Komt misschien ook door de beelden die we nu gezien hebben...door de lucht vliegende mensen...gillende mensen....gewonde kinderen. Destijds met Enschede hadden we volgens mij nog geen YouTube...

Of youtube de ernst van een ongeluk bepaald :oo

De tv stond toen ook bol van beelden. Maakte op mij wèl een grotere indruk. Maar laten we er geen wedstrijdje van maken.

http://www.youtube.com/watch?v=Ks5X0N8M_o8

http://www.youtube.com/results?search_t ... vuurwerkra

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:40

dit heeft op mij meer indruk gemaakt, hoe hard ook.. omdat ik het zag gebeuren, het éne moment zit je leuk tv te kijken (terwijl ik hier normaal echt nooit naar kijk) en het andere moment is er complete chaos en paniek..
dat vanEnschede is ook vreselijk, maar daar heb ik alleen wat vage camerabeelden van gezien, stond er verder vanaf dus zeg maar.. maar dat maakt ook niet uit, beide is even vreselijk..

djuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:40

slimmerik schreef:
Of youtube de ernst van een ongeluk bepaald :oo

Nee, dat doet YouTube niet maar het laat wel meer amateurbeelden zien daarmee ook ongekuisde versies. M.a.w. beelden die niet zo gauw op tv zullen worden uitgezonden.
En ik maak over zulke ernstige dingen echt geen wedstrijdje :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:41

Zo de vuurwerkramp...Heb de beelden even bekeken, maar kan me er vrijwel niets meer van herinneren....Mss was er idd toen nog geen youtube..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:52

Mensen hebben altijd behoefte aan beelden, liefst zo live mogelijk.

Amsterdam heeft wel ooit de slogan 'Amsterdam heeft 't' gecancelled omdat die teveel negatief uitgelegd kon worden. 'Apeldoorn' had tot donderdag geen lading en kon dus makkelijk in een dergelijke slogan worden gebruikt, omdat het grootste deel van de bevolking blanco stond tegenover Apeldoorn als stad en als gegeven. Dat is nu volstrekt anders en is de campagne van CB onbruikbaar geworden naar mijn idee.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:54

eh ben ik nou echt dom als ik de negativiteit van die amsterdam slogan niet helemaal snap?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:54

Dat heb ik nooit gesnapt, mensen zijn allemaal zo gegruweld maar zien toch naar de grote foto's in de krant, of kijken een filmpje op een website. Terwijl ik dat zo onrespectvol vind, maar zonder vraag zou het aanbod er niet zijn. Psyche van de mens blijft vreemd

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:55

katiavl schreef:
Mensen wat zijn jullie elkaar aan het opjutten, net zoals de discussie van de bloemen. Iedereen mag zijn eigen mening hebben, het is niet omdat jij iets voelt dat de andere het ook zo moet voelen. Bij sommige is de denkwijze meer emotioneel beladen en andere kijken er nuchtiger naar.
Respecteer gewoon elkaar, wel naar want zo maak je de zaak gewoon erger. Daar hebben de slachtoffers pas niks aan. En dat telt voor beide kanten het is niet omdat je een grotere groep bent dat je in jou gedrag en denkwijze niet zelf verkeerd kunt zitten.

Exact, katiavl, het is een erg delicaat onderwerp en niet het moment elkaar te gaan beleren , opjutten of mekaar te trachten weg te vegen... :+

Eigenlijk nogal sneu, omdat we er toch vanuit mogen gaan dat iedereen het beste voor heeft met de kunnegin en familie, de nabestaanden, de slachtoffers en de ouders van de dader.. ;)

De intentie van een ieder zal waarschijnlijk goed bedoeld zijn. :(:)

Het is wel zonde dat de dader never heeft kunnen vertellen wat zijn motieven waren, want in verschillende kranten wordt toch wel gesuggereerd, is misschien ook mens- eigen om antwoorden te krijgen op vragen.. :\
We zullen er never achter komen wat de reden écht was en hopelijk kunnen nabestaanden en slachtoffers dat ooit accepteren.
:(:)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:56

Moderatoropmerking:
Dit topic gaat niet over reclamecampagnes, dit topic gaat niet over de vraag welke ramp erger is. Het zou prettig zijn dat er in een topic als deze nou eens een keer niet gekibbeld wordt en dat er vanuit respect voor de nabestaanden op meningen uitgewisseld worden en gevoelens gedeeld worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:57

We weten niet zeker of we er nooit achter komen. Je weet niet wat hij allemaal achter gelaten heeft.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:57

Als ik eerlijk ben weet ik dat dit voor mij als buitenstaander over een paar jaar ook "vergeten" is.
Natuurlijk weet je dat het is gebeurd en vindt je het vreselijk voor de mensen die er echt bij betrokken zijn. En heb je aan 1 woord genoeg om te weten waar het over gaat. Maar hoe hard ook, het leven draait door. Als je zelf iemand dierbaar verliest is dat ook wat je merkt. Zelf sta je stil, maar de wereld om je heen niet.
En gelukkig maar. Voor nabestaande, maar ook zeker voor de andere mensen. Dat is onze overleving.
Als we ons allemaal het leed van een ander blijvend aan moeten blijven trekken zal het maar een sombere bedoeling worden. We hebben genoeg aan ons eigen leed in ons eigen familie en vrienden kring.
We kunnen niet somber blijven om wat niet diechtbij is.
Wat dan niet wil zeggen dat het voor de slachtoffers en nabestaanden niet erg is.
De wereld moet gewoon doorgaan.
Zo moet koninginedag doorgaan, het hoort bij ons koningshuis, het hoort bij nederland.
En zo hoort die verzekerings maatschappij ook door te gaan. Het is hun handelsmerk. En dat heeft niets te maken met deze zieke man en zijn daad. Dat het tijdelijk stopt is een netjes eerbetoon. Voor mij mag het daar bij blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 22:00

Mooi verwoord Kazary ik probeerde ook al ziets te schrijven.
Het leven gaat idd door en dat is maar goed ook.

beantsje

Vuurwerkramp was inderdaad verschrikkelijk, ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen.

Maar hier is het symbool van Nederland en de Nederlandse cultuur belaagd en daarmee zijn we allemaal geraakt. Ik denk dat heel veel mensen dat zo voelen.

Wat mij trouwens misschien wel het meest raakt is de vraag: Hoe erg moet je iemand (de koninklijke familie) haten, om zelfs bereid te zijn vol gas op onschuldige mensen in te rijden, puur om die iemand te kunnen raken? Hier krijg ik steeds weer kippevel van..
Laatst bijgewerkt door beantsje op 02-05-09 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

djuno

kazary schreef:
Als ik eerlijk ben weet ik dat dit voor mij als buitenstaander over een paar jaar ook "vergeten" is.
Natuurlijk weet je dat het is gebeurd en vindt je het vreselijk voor de mensen die er echt bij betrokken zijn. En heb je aan 1 woord genoeg om te weten waar het over gaat. Maar hoe hard ook, het leven draait door. Als je zelf iemand dierbaar verliest is dat ook wat je merkt. Zelf sta je stil, maar de wereld om je heen niet.
En gelukkig maar. Voor nabestaande, maar ook zeker voor de andere mensen. Dat is onze overleving.
Als we ons allemaal het leed van een ander blijvend aan moeten blijven trekken zal het maar een sombere bedoeling worden. We hebben genoeg aan ons eigen leed in ons eigen familie en vrienden kring.
We kunnen niet somber blijven om wat niet diechtbij is.
Wat dan niet wil zeggen dat het voor de slachtoffers en nabestaanden niet erg is.
De wereld moet gewoon doorgaan.
Zo moet koninginedag doorgaan, het hoort bij ons koningshuis, het hoort bij nederland.
En zo hoort die verzekerings maatschappij ook door te gaan. Het is hun handelsmerk. En dat heeft niets te maken met deze zieke man en zijn daad. Dat het tijdelijk stopt is een netjes eerbetoon. Voor mij mag het daar bij blijven.

geheel mee eens