Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tieme

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:46

Billy schreef:
Slimmerik, de hond hoeft niet dominant te zijn om agressie uit te lokken. Ook door irritant hyperactief aanwezig te zijn en in zn enthousiasme op geen correctie te reageren kan ook een mooie trigger zijn

Mee eens. honden die bijv. de staart van nature hoog dragen zoals bijv. sharpei's zijn ook vaak de pineut omdat andere honden dit als dominatie zien. al zijn ze op dat moment totaal niet dominant.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:47

Adil18 schreef:
KiWiKo schreef:
@ LIma........... zijn staffs dat wel dan??? Ik bedoel alleen hier op bokt al dit jaar geloof ik 6 topics over foute staffs.......

en hoeveel over foute blindegeleidehonden???

Een foute Lab is ook lang niet zo boeiend als een foute Staff of Bull Knipoog

klopt dan komt niet de halve onderwereld overeind. Knipoog Maar geloof me.... als die te vinden zijn dan komen er ook topics over hoor Knipoog Nu zijn het topics over politieagenten die zgn. foute honden afknallen.... dat is tragisch voor de hond. Maar een blinde die vecht voor zijn hond is dom. Bloos!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:48

slimmerik schreef:
Meerdere beten aan de onderarmen is niet bepaald een reflexbeet te noemen Tieme.

jawel hoor, ik had van de week 2 vechtende jacks op mn oppasadres, heb ze zonder kleerscheuren uit elkaar kunnen krijgen, maar als het fout gegaan was hadden mijn onderarmen en handen behoorlijke schade gehad door fanatiek zich heen bijtende jacks....

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:48

slimmerik.. doe je naam eens eer aan en lees even alles goed door.. Knipoog
want je zegt nu dingen die helemaal niet gezegd zijn

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:50

Tieme schreef:
Billy schreef:
Slimmerik, de hond hoeft niet dominant te zijn om agressie uit te lokken. Ook door irritant hyperactief aanwezig te zijn en in zn enthousiasme op geen correctie te reageren kan ook een mooie trigger zijn

Mee eens. honden die bijv. de staart van nature hoog dragen zoals bijv. sharpei's zijn ook vaak de pineut omdat andere honden dit als dominatie zien. al zijn ze op dat moment totaal niet dominant.

We kunnen het dan ook anders stellen: Als jouw hond zich ergert (zachtjes uitgedrukt) aan dominante honden mag je hem gewoon niet in het bijzijn van andere honden in een losloopgebied loslaten. Zéker niet als je hem niet onder appèl hebt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:51

Billy schreef:
slimmerik schreef:
Meerdere beten aan de onderarmen is niet bepaald een reflexbeet te noemen Tieme.

jawel hoor, ik had van de week 2 vechtende jacks op mn oppasadres, heb ze zonder kleerscheuren uit elkaar kunnen krijgen, maar als het fout gegaan was hadden mijn onderarmen en handen behoorlijke schade gehad door fanatiek zich heen bijtende jacks....

Dan zijn dat dus geen reflexbeten maar gewoon twee valse krengetjes.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:52

Klara16 schreef:
Adil18 schreef:
En dat is jouw fout, want jij weet niet wie de agressor is....

Geheel verstandig is het niet de hond los te laten, de waarom heeft Billy hierboven mij erg mooi verwoord.

Je kunt er wel omheen blijven draaien, maar iemand met een dergelijke handicap kan niet zo functioneren als de normale mens. Daarom zijn er dingen die hij niet mag of beter kan laten. Dit uit bescherming voor zichzelf en omgeving Lachen

God wat zwak: een gehandicapte de schuld geven voor een ongehoorzame en asociale hond. die man heeft evenveel recht op zijn deel van de openbare ruimte als zo'n tokkie met een staf.
Ik wil er nu vanaf zijn welke hond er begonnen is, maar ik weet wel welke hond een mens gebeten heeft. In BEIDE armen, dus niet zomaar per ongeluk een hapje. En dat was niet de blindegeleidehond.

Dat doe ik helemaal niet en HOU NOU EENS OP WOORDEN TE VERDRAAIEN Boos!
Ik geef hem niet de schuld, maar er zijn dingen wat hij niet mag of beter niet zou kunnen. Autorijden bijvoorbeeld. En zoals Billy zegt, als je geen zicht hebt op je hond en je kunt niet zien hoe hij reageert of zich opstelt is dat gevaarlijk! Je ziet ook niet wat er allemaal op het veld loopt...

En misschien wel 1 keer per arm? Hoe weet jij of het nou doelgericht was...? Waren die beten niet voor de Lab bedoeld?

En weet je wie er zwak is? Jij met je uitspraak die ik vergedrukt heb. Jij weet helemaal NIETS van die man en baseert je uitspraak op iets van de pers! Je krijg het uit derdehand met de meest onbetrouwbare bemiddelaar ertussen die je kunt hebben: Media!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:53

Citaat:
dat er hier meer topics geplaatst worden over staffords komt omdat er een aantal sensatie beluste bokkers hier zitten (het zijn namelijk altijd dezelfden) die die topics hier plaatsen
daaren tegen kan ik ook elke dag wel een topic plaatsen over andere hondenrassen die betrokken zijn bij bijtincidenten, maar zo kinderachtig ben ik niet.. Knipoog

En er zijn ook bokkers die bij elke topic over staff's weer terug komen en vinden dat alleen hun gelijk hebben. Als er dan ook maar iets komt te staan over dat de Staff iets goeds gedaan heeft , is heel bokt fout geweest want ze hadden gelijk. De staff doet nooit wat.
Ook zoeken hun nu tegenwoordig berichten op over staffs die doodgeschoten o.i.d worden.
Het zijn namelijk altijd dezelfde.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:54

Inderdaad ja. Waarom lopen jullie hier toch zo'n kerel te verdedigen die overduidelijk z'n hond niet opgevoed heeft?

Een paard dat zich zo gedraagt vliegt linea recta naar een goeie correctiestal. Maar eigenaars van staffies mogen stoer lopen te pronken met hun wapen op 4 pootjes zonder dat ze zich moeten aantrekken of hij gehoorzaamt of niet. En dan worden ze ook nog eens door jullie verdedigd, over de rug van een gehandicapte desnoods.

De slechte naam van dat hondenras en de eigenaren zijn jullie hier nog maar eens aan het bevestigen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:54

Nikki__ schreef:
Citaat:
dat er hier meer topics geplaatst worden over staffords komt omdat er een aantal sensatie beluste bokkers hier zitten (het zijn namelijk altijd dezelfden) die die topics hier plaatsen
daaren tegen kan ik ook elke dag wel een topic plaatsen over andere hondenrassen die betrokken zijn bij bijtincidenten, maar zo kinderachtig ben ik niet.. Knipoog

En er zijn ook bokkers die bij elke topic over staff's weer terug komen en vinden dat alleen hun gelijk hebben. Als er dan ook maar iets komt te staan over dat de Staff iets goeds gedaan heeft , is heel bokt fout geweest want ze hadden gelijk. De staff doet nooit wat.
Ook zoeken hun nu tegenwoordig berichten op over staffs die doodgeschoten o.i.d worden.

ben jij er daar dan ook niet 1 van? Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:55

Klara16 schreef:
Inderdaad ja. Waarom lopen jullie hier toch zo'n kerel te verdedigen die overduidelijk z'n hond niet opgevoed heeft?

Een paard dat zich zo gedraagt vliegt linea recta naar een goeie correctiestal. Maar eigenaars van staffies mogen stoer lopen te pronken met hun wapen op 4 pootjes zonder dat ze zich moeten aantrekken of hij gehoorzaamt of niet. En dan worden ze ook nog eens door jullie verdedigd, over de rug van een gehandicapte desnoods.

De slechte naam van dat hondenras en de eigenaren zijn jullie hier nog maar eens aan het bevestigen.

wij verdedigen hier helemaal NIEMAND!
maar je kan niet afgaan op 1 kant van het verhaal wat nota bene geschreven is door de telegraaf..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:58

Citaat:
andere hond richtte zijn agressie vervolgens direct op de blinde man zelf. Deze viel op de grond en moest zijn moedige actie bekopen met zeer ernstige bijtwonden in beide armen, waarvoor hij later in het ziekenhuis twee keer is behandeld.

Tja wel degelijk gericht op de man dus. Zowel agressief naar honden èn naar mensen. Overduidelijk.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:58

LimaMambo schreef:
maar je kan niet afgaan op 1 kant van het verhaal wat nota bene geschreven is door de telegraaf..

Is niet geschreven door de telegraaf

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:59

Adil18 schreef:
Klara16 schreef:

God wat zwak: een gehandicapte de schuld geven voor een ongehoorzame en asociale hond. die man heeft evenveel recht op zijn deel van de openbare ruimte als zo'n tokkie met een staf.
Ik wil er nu vanaf zijn welke hond er begonnen is, maar ik weet wel welke hond een mens gebeten heeft. In BEIDE armen, dus niet zomaar per ongeluk een hapje. En dat was niet de blindegeleidehond.

Dat doe ik helemaal niet en HOU NOU EENS OP WOORDEN TE VERDRAAIEN Boos!
Ik geef hem niet de schuld, maar er zijn dingen wat hij niet mag of beter niet zou kunnen. Autorijden bijvoorbeeld. En zoals Billy zegt, als je geen zicht hebt op je hond en je kunt niet zien hoe hij reageert of zich opstelt is dat gevaarlijk! Je ziet ook niet wat er allemaal op het veld loopt...

En misschien wel 1 keer per arm? Hoe weet jij of het nou doelgericht was...? Waren die beten niet voor de Lab bedoeld?

En weet je wie er zwak is? Jij met je uitspraak die ik vergedrukt heb. Jij weet helemaal NIETS van die man en baseert je uitspraak op iets van de pers! Je krijg het uit derdehand met de meest onbetrouwbare bemiddelaar ertussen die je kunt hebben: Media!

Klara, werkelijk, je gaat gewoon verder zonder te reageren en bent alleen maar bezig woorden te verdraaien...Het niet meteen opnemen voor de blinde man met de Lab betekent niet dat je meteen staat te juichen voor de man met de Staff...

@ Slimmerik: over die irritatie, misschien was het ook wel de eerste keer dat deze man dat meemaakte en kon hij niet weten dat zijn hond zo zou reageren? Lachen

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:00

LimaMambo schreef:
Klara16 schreef:

Wil je ook even ingaan op de rest van de vraag?

Limanade

slimmerik schreef:
LimaMambo schreef:

Is niet geschreven door de telegraaf

Citaat:

je hebt de bron er zelf bij gezet

Nikki__

Citaat:

Citaat:
ben jij er daar dan ook niet 1 van? Clown

Nee hoor, ik vind niet dat alleen ik gelijk heb. Ben het met zat bokkers eens.
Het gaat jullie erom, dat er nooit eens toegegeven wordt, dat de staff fout zat!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:01

Klara16 schreef:
Wil je ook even ingaan op de rest van de vraag?

dat verdraaide stukje tekst van je bedoel je?
nee.. niet voordat jij eens een keer ingaat op ONZE vragen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:01

slimmerik schreef:
Citaat:
andere hond richtte zijn agressie vervolgens direct op de blinde man zelf. Deze viel op de grond en moest zijn moedige actie bekopen met zeer ernstige bijtwonden in beide armen, waarvoor hij later in het ziekenhuis twee keer is behandeld.

Tja wel degelijk gericht op de man dus. Zowel agressief naar honden èn naar mensen. Overduidelijk.

Als dat klopt wel...Maar we hebben het hier over de media!

Had hij de bijtwonden al voor de tijd of na de tijd? Dwong de hond hem op de grond of struikelde hij? Viel hij tussen de twee vechtende honden in en zag het voor buitenstaanders zo uit alsof de Staff zijn agressie op hem botvierde?

Mensen overdrijven zo graag....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 19:02

Adil18 schreef:
@ Slimmerik: over die irritatie, misschien was het ook wel de eerste keer dat deze man dat meemaakte en kon hij niet weten dat zijn hond zo zou reageren? Lachen

Deze eigenaar van de Staff vindt het alleen maar dom wat de blinde gedaan heeft. De blinde is bang en wil niet met foto of naam in de krant uit angst voor represailles..... Tel een en een op zou ik zeggen. Ik kan me (ook blind ) een beeld vormen van deze staff eigenaar.
Brrrr.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:03

ok dus het is de schuld van de media dat de staffs een steeds slechtere naam krijgen?

Limanade

Nikki__ schreef:
Het gaat jullie erom, dat er nooit eens toegegeven wordt, dat de staff fout zat!

dan moet je het topic toch maar eens goed doorlezen als ik jou was.. want ik verdedig hier de staff niet...
ik heb hier wel duizend keer gezegd dat er hier maar 1 kant van het verhaal word verteld.. en dat je daar niet je conclusies uit KAN trekken

Nikki__

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:04

LimaMambo schreef:
Nikki__ schreef:

dan moet je het topic toch maar eens goed doorlezen als ik jou was.. want ik verdedig hier de staff niet...
ik heb hier wel duizend keer gezegd dat er hier maar 1 kant van het verhaal word verteld.. en dat je daar niet je conclusies uit KAN trekken

Dat is dan ook ineens een nieuw standpunt van je! Want als het om een dode hond gaat, wil je het bericht maar al te graag van 1 kant geloven!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:05

Deze geboren en getogen amsterdamse heeft de volgende ervaring: zo baas, zo hond. Je kan het ook omdraaien, zo hond, zo baas. Het komt er in ieder geval op neer, als de baas aan alles en iedereen sch.... heeft. heeft de hond dat ook.