Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:09

Nou, dan heb ik in dit topic enorm gefaald, want misschien heb ik jou wel gekwetst, of anderen. Soms vind ik dingen zo sterk maar op 1 bepaakde manier dat dat voor anderen lastig kan zijn. Dat snap ik wel, hoor!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:10

Het is op zich geen falen hoor, als je eens niet voldoet aan het beeld dat anderen van je hebben Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:11

Zo voelt het wel.
is mijn complex, ga nog maar kaarsje aansteken vanavond. Knipoog Ach gut

maar bedankt hoor, vind jou overall erg positief en zachtaardig en dat kan ik erg waarderen.

(en zo draaide dit topic uit op: geef de ander eens een complimentje Cool )..

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:13

Dat was niet mijn bedoeling - excuses als ik dat veroorzaakt heb!

Haha, das toch beter dan 'Brand de ander eens af' Knipoog
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 01-07-08 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Nee, man, tuurlijk niet, doe ik toch zelf? Niet zo bescheiden, hoor!!!

Blue_Eyes

Okee Lachen

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:58

Shadow; niet iedere mening die hier gegeven wordt hoeft per se direct betrekking te hebben op iets dat eerder in het topic is gezegd. Mijn zinnetje dat je weer aan haalde bedoelde ik in het algemeen, wereldwijd, niet beperkt tot wat er in dit topic gezegd is... meer als extra uitleg waarom IK vind dat abortus in een dergelijke situatie wel eens beter zou kunnen zijn... Het is zeg maar (eindelijk Knipoog ) de uitleg waarom IK dus voorstander ben van abortus in dit soort gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:24

@Shadow, wat is dan de toegevoegde waarde van een kind op de wereld zetten en niet zelf voor zorgen in een land als Roemenië? Weet je hoe het daar in kindertehuizen aan toe gaat?

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:34

Het probleem dat hier besproken wordt is wel héél erg tragisch. Het heeft geen goede kanten.

Enerzijds dat kind dat nooit meer kind zal kunnen zijn als die baby er eenmaal is. En dat in de rest van haar dagen haar kansen op een beter leven verliest. Als je uit een marginaal Roemeens gezin komt is je enige kans op een beter leven een opleiding, een diploma en een betere baan vinden dan je ouders hadden (of uberhaupt al werk vinden). Met een baby op de arm zijn de kansen op onderwijs voor dat meisje héél klein in zo'n land. Dat valt imo toch wel onder 'ernstige schade' aan haar algemeen welzijn.

Anderzijds is een abortus na 3 maanden ook een vreselijk iets. Het is dan echt al een klein mini-kindje... Moet vreselijk zijn om zo'n beslissing te moeten nemen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:47

Klara16 schreef:
Het probleem dat hier besproken wordt is wel héél erg tragisch. Het heeft geen goede kanten.

Enerzijds dat kind dat nooit meer kind zal kunnen zijn als die baby er eenmaal is. En dat in de rest van haar dagen haar kansen op een beter leven verliest. Als je uit een marginaal Roemeens gezin komt is je enige kans op een beter leven een opleiding, een diploma en een betere baan vinden dan je ouders hadden (of uberhaupt al werk vinden). Met een baby op de arm zijn de kansen op onderwijs voor dat meisje héél klein in zo'n land. Dat valt imo toch wel onder 'ernstige schade' aan haar algemeen welzijn.

Anderzijds is een abortus na 3 maanden ook een vreselijk iets. Het is dan echt al een klein mini-kindje... Moet vreselijk zijn om zo'n beslissing te moeten nemen.

Ik ben het verder met je redenering eens, maar ik vraag me af of je ergens gevonden hebt dat het meisje uit een 'marginaal Roemeens gezin' komt of dat dat een aanname is die je doet? Bedoel ik overigens helemaal niet aanvallend hoor Lachen maar ik heb eerder het idee (en dat is dan ook niet meer dan een intuïtie) dat het niet om een straatarm gezin gaat, mede doordat ze in mijn ogen vrij hoog van de toren blazen door de wereldpers erbij te halen en te dreigen naar een ander land te gaan. Ik geef toe dat dit alles behalve een waterdichte onderbouwing is maar ik wil er dan verder ook geen oordeel over vellen. Het is puur om aan te geven dat het niet noodzakelijk is dat het hier om een doorsnee Roemeens gezin gaat.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:49

Die gedachtengang volg ik ook. Volgens mij is dit geen heel arm gezin. Alleen al het feit dat ze, nu ze in Roemenie ook een abortus mag, er toch voor naar de UK gaan.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:52

Ik weet verder ook niks van die mensen hoor.

Mijn punt is gewoon dat je dat meisje alle kansen op een beter leven afneemt door haar op haar 11de al met een baby op te zadelen.

Kijk maar naar de statistieken, zelfs in landen waar opvang en begeleiding veel beter ontwikkeld zijn halen tienermoeders gemiddeld minder en 'lagere' diploma's en krijgen minder goede banen dan hun leeftijdsgenoten. Met als gevolg dat hun kinderen opnieuw minder kansen krijgen en zo gaat de cirkel rond...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:52

Blue_Eyes schreef:
Die gedachtengang volg ik ook. Volgens mij is dit geen heel arm gezin. Alleen al het feit dat ze, nu ze in Roemenie ook een abortus mag, er toch voor naar de UK gaan.

Ok, dat had ik nog niet meegekregen maar dat staaft onze vermoedens wel een beetje. Mocht het kloppen dan zie ik dat toch nog als een klein lichtpuntje voor het meisje.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:00

NOS site schreef:
Een 11-jarig meisje in Roemenië dat zwanger is door een verkrachting, mag nu toch een abortus ondergaan. Dat is tegen de Roemeense wet, maar er is toestemming gegeven omdat het meisje minderjarig is en slachtoffer van een misdrijf. Ondanks de toestemming gaat ze voor de abortus toch naar Groot-Brittannië.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:01

Klara16 schreef:
Ik weet verder ook niks van die mensen hoor.

Mijn punt is gewoon dat je dat meisje alle kansen op een beter leven afneemt door haar op haar 11de al met een baby op te zadelen.

Kijk maar naar de statistieken, zelfs in landen waar opvang en begeleiding veel beter ontwikkeld zijn halen tienermoeders gemiddeld minder en 'lagere' diploma's en krijgen minder goede banen dan hun leeftijdsgenoten. Met als gevolg dat hun kinderen opnieuw minder kansen krijgen en zo gaat de cirkel rond...

Ik snap je punt, maar ik heb er veel moeite mee om op deze manier kansen te vergelijken en tegen elkaar af te wegen. Als het klopt dat dit meisje relatief rijke ouders heeft had ze als ze het kindje had voldragen (en gehouden, of eventueel afgestaan) misschien alsnog wel betere kansen gehad dan het gemiddelde Roemeense meisje (of het gemiddelde Nigeriaande meisje, om er maar eens een dooddoener tegenaan te gooien). En toch zijn niet alle Nigerianen doodongelukkig. Met abortus gooi je wel een (in dit geval bijna levensvatbaar) leventje weg, terwijl ik eigenlijk vind dat dat kindje ook het recht heeft om iets van het leven te maken. 'Minder kansen' betekent niet 'kansloos' en al helemaal niet 'gedoemd tot een ongelukkig leven'.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:05

Blue_Eyes schreef:
NOS site schreef:
Een 11-jarig meisje in Roemenië dat zwanger is door een verkrachting, mag nu toch een abortus ondergaan. Dat is tegen de Roemeense wet, maar er is toestemming gegeven omdat het meisje minderjarig is en slachtoffer van een misdrijf. Ondanks de toestemming gaat ze voor de abortus toch naar Groot-Brittannië.

Ok, dankjewel, dat geeft ook een klein beetje inzicht over waarom ze van mening zijn veranderd. Ik had in eerste instantie begrepen dat de Roemeense wet hiertoe de mogelijkheid niet bood, maar blijkbaar hebben ze dan toch een maas in de wet gevonden of heeft iemand de beslissing overruled, ik heb geen idee hoe dat werkt daar. Bloos

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 22:06

ja je doet met abortus een leven 'weg'
maar bedenk je dan dat als de moeder 11 is,er ook een deel van haar leven weg is,ook als het kindje afgestaan word.
en in dit geval vind ik het welzijn van de 11 jarige voorgaan.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:20

Snoevie schreef:
mijn hemel,ik kan me echt eerlijk en oprecht niet voorstellen dat er mensen zijn die het 'goed' zouden vinden als een 11 jarige een kind moet baren.

ik wil graag luisteren naar andermans mening,maar ik vind dit heel ver gaan

ik vind persoonlijk(dus mijn mening)dat er iets niet klopt als er mensen zouden bestaan die het goed zouden keuren als een 11 jarige een kind zou krijgen

Ik wil hier toch nog graag even op ingaan, want wat klopt er volgens jou dan niet?

Ik moet bekennen dat ik inmiddels aardig 'gewend ben geraakt' aan het idee dat abortus in dit geval waarschijnlijk de minst slechte van twee kwaden was en dan voornamelijk omdat de ouders voor abortus waren. Dat lijkt misschien wat raar geformuleerd maar aangezien ik zo lang het tegengestelde heb verdedigd kostte het mij wat tijd om aan aan mijn nieuwe standpunt te wennen, dat is gelukkig vrij menselijk geloof ik.

Desondanks denk ik dat ik met alle kennis die ik op dit moment heb zelf tot een andere afweging zou zijn gekomen als het mijn kind zou zijn geweest. Dit sluit natuurlijk niet uit dat ik als ik werkelijk in zo'n situatie terecht zou komen ik misschien tot andere inzichten zou komen, maar ik heb het nu over wat ik nu voel en weet. Voor sommige mensen mag dat misschien vreemd of slecht overkomen, maar ik denk dat ik mijn mening in de loop van dit topic dusdanig heb onderbouwd dat iedereen die dat wil mijn redenering zou kunnen volgen. Daarmee is natuurlijk helemaal niet gezegd dat je het er mee eens moet zijn, maar ik vind niet dat ik me voor mijn eigen mening hoef te schamen of dat er iets aan mij niet klopt.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 23:27

Ik denk dat ze niet jou persoonlijk, maar je (vorige) mening niet vindt kloppen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:09

nou omdat ik vind dat het zeer schadelijk is voor de (geestelijke) gezondheid van een 11 jarige is als je die een kind laat voldragen.
11 jaar!verdorie dat zijn nog zulke jonge kinderen!
ik moet er niet aan denken dat het mijn nichtje zou overkomen.

ook als het kind afgestaan hebt,neem je ze een deel van hun jeugd af.

ik vind persoonlijk dat dat niet klopt,ik zeg niet dat jij als persoon niet klopt.

en ja ik heb weleens gezien hoe een kindje eruit ziet wat al zoveel weken is,en natuurlijk is dat ook vreselijk.

maar ik vind het nog erger om een 11 jarige een zwangerschap te laten doorstaan......je gooit dan een deel van het leven van de 11 jarige moeder weg.

gelukkig gebeurd dat niet in dit geval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:16

Het meest vreseijk is dat dit meisje zo lang heeft moeten wachten voor ze eindelijk mocht. Ik denk overigens niet dat dit rijke ouders betreft, ze zullen wel geld hebben gekregen om naar Engeland te gaan.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:12

faye schreef:
Het meest vreseijk is dat dit meisje zo lang heeft moeten wachten voor ze eindelijk mocht. Ik denk overigens niet dat dit rijke ouders betreft, ze zullen wel geld hebben gekregen om naar Engeland te gaan.

Precies; door de belangen en ethische regeltjes is de lijdensweg van deze kleine mama to be enorm verlengd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 13:56

Een kind hoeft echt niet van jezelf te zijn om er net zoveel van te houden. Ik ben alleen maar heel erg blij dat detour zo veel van dit kind houdt, haar moeder is erg ziek en dan kan ze alle liefde gebruiken die ze krijgen kan!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:27

Thanks, Faye! Ach gut
Ik vind het dan ook erg dat ik hier eventueel over zou liegen.
Alsof het allemaal zo vanzelfsprekend zou zijn.. Bloos

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:28

detour schreef:
Mijn vraag staat in je reactie waar je erg gernsoverschrijdend bent.

Ik snap je punt, maar de vraag die je daar stelt is aan Shadow gesteld, vandaar dat Spettic die misschien niet als een vraag aan haar heeft opgevat.

Vind de reactie inderdaad ook een beetje.... too much.