Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Klara16 schreef:Het probleem dat hier besproken wordt is wel héél erg tragisch. Het heeft geen goede kanten.
Enerzijds dat kind dat nooit meer kind zal kunnen zijn als die baby er eenmaal is. En dat in de rest van haar dagen haar kansen op een beter leven verliest. Als je uit een marginaal Roemeens gezin komt is je enige kans op een beter leven een opleiding, een diploma en een betere baan vinden dan je ouders hadden (of uberhaupt al werk vinden). Met een baby op de arm zijn de kansen op onderwijs voor dat meisje héél klein in zo'n land. Dat valt imo toch wel onder 'ernstige schade' aan haar algemeen welzijn.
Anderzijds is een abortus na 3 maanden ook een vreselijk iets. Het is dan echt al een klein mini-kindje... Moet vreselijk zijn om zo'n beslissing te moeten nemen.
Blue_Eyes schreef:Die gedachtengang volg ik ook. Volgens mij is dit geen heel arm gezin. Alleen al het feit dat ze, nu ze in Roemenie ook een abortus mag, er toch voor naar de UK gaan.
NOS site schreef:Een 11-jarig meisje in Roemenië dat zwanger is door een verkrachting, mag nu toch een abortus ondergaan. Dat is tegen de Roemeense wet, maar er is toestemming gegeven omdat het meisje minderjarig is en slachtoffer van een misdrijf. Ondanks de toestemming gaat ze voor de abortus toch naar Groot-Brittannië.
Klara16 schreef:Ik weet verder ook niks van die mensen hoor.
Mijn punt is gewoon dat je dat meisje alle kansen op een beter leven afneemt door haar op haar 11de al met een baby op te zadelen.
Kijk maar naar de statistieken, zelfs in landen waar opvang en begeleiding veel beter ontwikkeld zijn halen tienermoeders gemiddeld minder en 'lagere' diploma's en krijgen minder goede banen dan hun leeftijdsgenoten. Met als gevolg dat hun kinderen opnieuw minder kansen krijgen en zo gaat de cirkel rond...
Blue_Eyes schreef:NOS site schreef:Een 11-jarig meisje in Roemenië dat zwanger is door een verkrachting, mag nu toch een abortus ondergaan. Dat is tegen de Roemeense wet, maar er is toestemming gegeven omdat het meisje minderjarig is en slachtoffer van een misdrijf. Ondanks de toestemming gaat ze voor de abortus toch naar Groot-Brittannië.
Snoevie schreef:mijn hemel,ik kan me echt eerlijk en oprecht niet voorstellen dat er mensen zijn die het 'goed' zouden vinden als een 11 jarige een kind moet baren.
ik wil graag luisteren naar andermans mening,maar ik vind dit heel ver gaan
ik vind persoonlijk(dus mijn mening)dat er iets niet klopt als er mensen zouden bestaan die het goed zouden keuren als een 11 jarige een kind zou krijgen
faye schreef:Het meest vreseijk is dat dit meisje zo lang heeft moeten wachten voor ze eindelijk mocht. Ik denk overigens niet dat dit rijke ouders betreft, ze zullen wel geld hebben gekregen om naar Engeland te gaan.
detour schreef:Mijn vraag staat in je reactie waar je erg gernsoverschrijdend bent.