Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
russel schreef:Maar van de titel krijg ik wel het idee dat de fervente bokkers aan obesitas lijden, dus door het bokken![]()
![]()
Tja van hele dagen en avonden zitten te bokken met lekkers naast je krijg je obesitas. Obesibokt
Mpepers schreef:Je post klinkt een beetje in de trant van: het kan mij niet schelen wat jij vind!Je klinkt een beetje ongenaakbaar als ik het zo mag zeggen. Dat is weer zo'n voorbeeld van (geen) respect voor iemand hebben. Onverschillig doen vanwege een verschillende mening.
superwoman schreef:Maar dat is toch ook on-topic.
Het gaat toch over hoe sommige mensen/bokkers over "zwaarlijvige" mensen praten?
Het gaat dan toch over respect?
katiavl schreef:Maar zelfs als die persoon een pak frieten per dag eet, en daarboven nog een pak mars
Verdient die persoon toch ook respect. En als die persoon een wsl heeft gedaan en maatje 38 is verdiend hij dan wel respect want hij eet zichzelf niet meer dood
Mpepers schreef:dat het bijna weer niet geloofwaardig was. Dat bedoelde ik te zeggen in het laatst geciteerde stukje van mij in jouw laatste post.
Citaat:_Sigrid_
Zelf ben ik slank en heb ik nooit problemen om op een goed en gezond gewicht te blijven. Maar ik eet dan ook gezond, niet te veel en beweeg voldoende.
Waar ik een beetje moe van wordt is de houding van wat dikkere mensen tegenover mij: "Ja jij kan toch alles eten". Ik heb dan het gevoel dat ik me steeds moet "verdedigen" dat het mij wel lukt om slank te blijven. Het klinkt misschien een beetje raar, maar moet ik me dan schuldig voelen ofzo?
Citaat:Ik ben van mening dat iedereen die gewoon gezond en voldoende (dus niet te veel en niet te weinig) eet en regelmatig beweegt een normaal gewicht kan hebben. Uitzonderingen daargelaten ivm medicijngebruik en ziekte. Maar dat kan hooguit 10% zijn denk ik.
Mpepers schreef:Verder moet ik ook vaal genoeg de klachten aanhoren van slanke mensen die zichzelf nog steeds te dik vinden. (en wat moeten die dan wel niet van mij vinden??!)
Mpepers schreef:Ik ben dik. Vroeger niet, nu wel. Ik eet teveel en heb het gevoel er geen controle over te hebben
Ik sport/beweeg niet genoeg, al probeer ik dit al jaren met grote ups and downs te verbeteren, evenals mijn eetgewoonten trouwens.
_Sigrid_ schreef:Natuurlijk is het belachelijk om mensen aan te vallen over hun gewicht. Maar feit blijft dat de oorzaak van het dikzijn toch in de meeste gevallen aan de mensen zelf te wijten is.
knip-----knip
Ik ben van mening dat iedereen die gewoon gezond en voldoende (dus niet te veel en niet te weinig) eet en regelmatig beweegt een normaal gewicht kan hebben. Uitzonderingen daargelaten ivm medicijngebruik en ziekte. Maar dat kan hooguit 10% zijn denk ik.
Citaat:superwoman
En dit gaat dus niet op.
Wanneer ik lijn omdat mijn broek strak zit (ookal ben ik in vele ogen slank) zit het mij niet lekker. Zie ik ook een verandering in mijn lichaam waar ik niet blij mee ben. Ik ben dus ook dikker dan ik normaal ben dan. Dus waarom zou ik dat niet mogen zeggen, als ik een opmerking krijg? Om dat er iemand is die zwaarder is? Ik hoef het gewicht van een ander niet te dragen, dus kijk daar ook anders tegenaan. Als ik klaagt over mezelf,dan heeft dat niks met een ander te maken...
Het zinnetje "jij kan toch alles eten" is idd best irri, want o.a ik moet ook gewoon letten op m'n gewicht al zal het misschien makkelijker gaan dan bij een ander. Moet ook zorgen dat ik snel in grijp als ik wat merk. Hoe langer het er aan zit, hoe moeilijker het er af gaat bij mij..