slimmerik schreef:Wij zitten voor de rest van ons leven in de schulden.
Tenzij je de boel verkoopt natuurlijk.

Maar er wordt wel gezegt, boeren leven arm maar sterven rijk.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Wij zitten voor de rest van ons leven in de schulden.
Citaat:Daar kiezen ze toch zelf voor?
fransje23 schreef:Wat ik heb begrepen, uit de wandelgangen, heeft de duitse divisie van Campina vandaag ingestemd met een melkprijs van 43 cent. Dan kan je de nederlandse leden toch niet minder gaan betalen?
faye schreef:Voor Heiloo gaat Campina naar de rechter. Dus dat zal snel afgelopen zijn. En dan? Blijven jullie melk dan weggooien? (Ik vind het zo erg om voedsel weg te gooien)
Loose schreef:Ik vind het zo jammer dat het nu lijkt alsof zo'n beetje alle boeren vrijwillig hun melk laten lopen terwijl eigenlijk maar 3% van de boeren dat doet.slimmerik schreef:Wij zitten voor de rest van ons leven in de schulden.
Tenzij je de boel verkoopt natuurlijk.Nouja dan duikt de belasting er direct weer bovenop.
Maar er wordt wel gezegt, boeren leven arm maar sterven rijk.
fransje23 schreef:Hier was nog geen probleem in de supermarkt. Zag wel wat hamsterende mensen
faye schreef:Oh, je kunt je hele leven zonder melk
faye schreef:De melkindustrie is door de overheid aangeprezen, terwijl blijkt dat melk helemaal niet zo goed is voor de mens. Dus in mijn ogen is het een overschatte sector ja, daar heb je gelijk in. Ik heb er verder niets op tegen, maar ik denk niet dat boeren het slecht hebben nee.
suleilitha schreef:En je denkt niet dat boeren het slecht hebben. Tsja, er zijn zat boeren die niet DENKEN dat ze het slecht hebben maar die WETEN en elke dag CONSTATEREN dat het er niet florisant voor staat...
suleilitha schreef:Citaat:Daar kiezen ze toch zelf voor?
Daar kiezen ze inderdaad min of meer voor, maar je bent er kennelijk ook niet van op de hoogte dat een boerenbedrijf vaak al generaties van vader op kinderen is overgegaan en je hangt een familietraditie met een hele historie kwa melkveefokkerij niet zomaar aan de wilgen. Het veebeslag wat vrijwel elke boer heeft staan is het resultaat van generatie op generatie selecteren en uitgekiend fokken. Je wordt geen boer door even wat koeien op de markt te kopen namelijk.