Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
milo schreef:ik ben het eens met broekie. als er hiervoor buigen, geeft dat een heel helder signaal af en zal het steeds verder gaan. dan is het over 3 maanden: als jullie geen hoofddoek gaan dragen zullen jullie allemaal sterven!
ik hoop dat het verhaal van 2012 waar is en het dan allemaal wat rustiger wordt.
ik kan slecht tegen mensen die hun geloof opdringen. nu zijn het moslims, eeuwen terug waren het de christenen. moorden uit naam van het geloof heeft naar mijn mening NIKS met het geloof te maken.
Ninx schreef:@ Broekie: ik ga voor een heel eind met je mee. Ik wil er echter wel aan toevoegen dat ik Dhr. Wilders iemand vind die ik liever vandaag dan morgen zie vertrekken. Het ontbreekt hem aan iedere vorm van innerlijke beschaving, zijn propaganda is ordinair en smakeloos en zijn boodschap ontgaat me volledig daardoor.
Het is wel jammer dat een groot deel van de bevolking niet nadenkt maar blind volgt.
Ik ben me ook kapot geschrokken toen iedereen massaal ging stemmen op een inmiddels overleden Pim Fortuyn.... als statement, hoe dom kun je zijn? En wat heeft die pipo de clown partij van hem zichzelf belachelijk gemaakt. Of iedereen die te pas en te onpas riep: 'wanneer je in dit land je mening geeft wordt je neergeschoten'. Omdat 1 door 1 gek wordt neergeschoten kan NIEMAND in dit land zijn mening geven? Ga dan naar China, Korea, sommige oostbloklanden, daar kun je mening echt niet geven en krijg je een nekschot cadeau.
Dat is wel het moment dat ik ernstig ben gaan twijfelen aan democratie... omdat deze mensen die niet zelf nadenken, maar meegaan in massa-hysterie, dus mee mogen stemmen... lekker is dat.
JA, er zijn ongetwijfeld problemen die om een oplossing gillen. Maar dat los je niet op door een vergrootglas op de problemen te leggen en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Wilders verergert alles alleen maar..... en laat ie aub dat dooie beest van zijn hoofd scheren!
milo schreef:ik ben het eens met broekie. als er hiervoor buigen, geeft dat een heel helder signaal af en zal het steeds verder gaan. dan is het over 3 maanden: als jullie geen hoofddoek gaan dragen zullen jullie allemaal sterven!
ik hoop dat het verhaal van 2012 waar is en het dan allemaal wat rustiger wordt.
ik kan slecht tegen mensen die hun geloof opdringen. nu zijn het moslims, eeuwen terug waren het de christenen. moorden uit naam van het geloof heeft naar mijn mening NIKS met het geloof te maken.
Mystica schreef:milo schreef:ik ben het eens met broekie. als er hiervoor buigen, geeft dat een heel helder signaal af en zal het steeds verder gaan. dan is het over 3 maanden: als jullie geen hoofddoek gaan dragen zullen jullie allemaal sterven!
Mohammed heeft vele Joden vermoord ( 3 stammen! ) omdat ze geen moslim wilden worden en daarna hun stad ingepikt en tot zijn basis gemaakt. Iedereen met een ander/geen geloof werd getolereerd, maar voor minder aangezien. Dus ook toen, drongen zij hun mening en godsdienst al op.
Broekie schreef:Ik ben van mening dat één ieder zijn mening mag uiten, tenzij je iemand daarmee schaadt. Daar waar iemand zijn mening geeft, zal altijd wel iemand beledigd zijn, dat is nu eenmaal het risico van je mening geven.
Helaas zijn er groeperingen die zeggen; Jij beledigd mij en mijn geloof, dus moet je daarvoor boeten.
Dat zou betekenen dat we nooit meer een mening mogen geven, want we stoten altijd wel iemand tegen het verkeerde been nietwaar?!
Bang zijn voor een oorlog door de film van Wilders... Nee ik ben niet bang voor een oorlog, want als er al oorlog uitbreekt, dan is dat omdat er mensen/groeperingen zijn die ons de mond willen snoeren en 'verplichten' ons om het met hun eens te zijn.
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor moslims (in het geval van Dhr Wilders), maar voor iedere vorm van politieke of religieuze extremisme. In de tweede wereldoorlog heeft men gestreden voor onze vrijheid in iedere zin van het woord, ik persoonlijk laat me dat niet zomaar afpakken.
Het lijkt mij dat het de bedoeling is van terroristen om angst te zaaien bij ons, want hoe meer angst we hebben, hoe sneller en dieper we voor ze zullen buigen en dat is het hele plan erachter (is mijn mening). Dat zou dan betekenen, in het geval van Al Qaida of Taliban dat wij (als vrouw) met een hoofddoek kunnen lopen, van alles gescheiden worden van mannelijke vrienden/collega's etc en we verplicht als moslim door het leven gaan.
Ik persoonlijk laat me tot niets dwingen. Iemand mag van mij best geloven en daar ook ver in gaan, maar je moet het iemand niet door zijn 'strot' duwen natuurlijk.
Ik geef nog altijd mijn mening en dat hoeft niet per se jouw of mijn schoonmoeders mening zijn, maar daarom kunnen wij wel met respect met elkaar omgaan en elkaars mening respecteren en ook waarderen. De wereld zou heel sneu zijn als iedereen dezelfde meningen deelt toch?
Zo dat was even een diepgaand onderwerp zeg!![]()
Liefs, Broekie
Ninx schreef:Mystica schreef:Mohammed heeft vele Joden vermoord ( 3 stammen! ) omdat ze geen moslim wilden worden en daarna hun stad ingepikt en tot zijn basis gemaakt. Iedereen met een ander/geen geloof werd getolereerd, maar voor minder aangezien. Dus ook toen, drongen zij hun mening en godsdienst al op.
Moslims hebben nog een hoop te doen wanneer zij de afschuwelijke slachtpartijen van de christenen willen evenaren...
Achilles schreef:Ik vind de paus een raar mannetje met een calimero petje, Ik vind de kerk fout, het goud in de kerken en de huur voor zo'n enorm pracht en praal gebouw zou aan de armen gegeven moeten worden, ik vind de kerk dus hypocriet. Heb ik het nog niet over de miljarden stad het Vaticaan.
Volgens mij bestaat god niet zoals hij afgeschilderd wordt en was Jezus één van de eerste sekteleiders van een handvol mensen die zich af wilde zetten tegen het bewind uit die tijd.
De bijbel staat vol met sprookjes, verhalen die flink opgepimt zijn om het wat spannender te maken.
Voel jezelf niet aangesproken lieve gelovigen. Vrijheid van meningsuiting kan me dit laten schrijven maar als ik jullie beledigd heb, roepen jullie dan iedereen op mij te vermoorden?
Als ik dit roep op tv kan ik dan rekenen op een handelsboycot? Dreigingen van aanslagen? Mooie leuzen over een heilige oorlog? Een club christenen die de nederlandse vlag verbranden en als schapen mekkeren, dreigen en klagen?
Nope, jullie christenen zullen mijn mening respecteren en al zou ik jullie god beledigen dan zouden jullie je er niet druk over maken want dat is aan God zelf toch?
Christenen kunnen hartelijk lachen over een spotprent over God, Jehova, Jaweh of Jezus want humor is onschuldig en gewoon leuk.