Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jaantsje

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:21

Broekie
Je hebt het heel mooi verwoord en ik kan het alleen maar met je eens zijn.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:22

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 11:40

@ Broekie: ik ga voor een heel eind met je mee. Ik wil er echter wel aan toevoegen dat ik Dhr. Wilders iemand vind die ik liever vandaag dan morgen zie vertrekken. Het ontbreekt hem aan iedere vorm van innerlijke beschaving, zijn propaganda is ordinair en smakeloos en zijn boodschap ontgaat me volledig daardoor.
Het is wel jammer dat een groot deel van de bevolking niet nadenkt maar blind volgt.
Ik ben me ook kapot geschrokken toen iedereen massaal ging stemmen op een inmiddels overleden Pim Fortuyn.... als statement, hoe dom kun je zijn? En wat heeft die pipo de clown partij van hem zichzelf belachelijk gemaakt. Of iedereen die te pas en te onpas riep: 'wanneer je in dit land je mening geeft wordt je neergeschoten'. Omdat 1 door 1 gek wordt neergeschoten kan NIEMAND in dit land zijn mening geven? Ga dan naar China, Korea, sommige oostbloklanden, daar kun je mening echt niet geven en krijg je een nekschot cadeau.
Dat is wel het moment dat ik ernstig ben gaan twijfelen aan democratie... omdat deze mensen die niet zelf nadenken, maar meegaan in massa-hysterie, dus mee mogen stemmen... lekker is dat.
JA, er zijn ongetwijfeld problemen die om een oplossing gillen. Maar dat los je niet op door een vergrootglas op de problemen te leggen en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Wilders verergert alles alleen maar..... en laat ie aub dat dooie beest van zijn hoofd scheren!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:09

ik ben het eens met broekie. als er hiervoor buigen, geeft dat een heel helder signaal af en zal het steeds verder gaan. dan is het over 3 maanden: als jullie geen hoofddoek gaan dragen zullen jullie allemaal sterven!

ik hoop dat het verhaal van 2012 waar is en het dan allemaal wat rustiger wordt.
ik kan slecht tegen mensen die hun geloof opdringen. nu zijn het moslims, eeuwen terug waren het de christenen. moorden uit naam van het geloof heeft naar mijn mening NIKS met het geloof te maken.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 13:36

milo schreef:
ik ben het eens met broekie. als er hiervoor buigen, geeft dat een heel helder signaal af en zal het steeds verder gaan. dan is het over 3 maanden: als jullie geen hoofddoek gaan dragen zullen jullie allemaal sterven!

ik hoop dat het verhaal van 2012 waar is en het dan allemaal wat rustiger wordt.
ik kan slecht tegen mensen die hun geloof opdringen. nu zijn het moslims, eeuwen terug waren het de christenen. moorden uit naam van het geloof heeft naar mijn mening NIKS met het geloof te maken.

Helemaal me eens.... het geloof heeft een hoop narigheid veroorzaakt door de eeuwen heen.
De Christenen hebben ook behoorlijk huisgehouden!
Maar Wilders is wat mij betreft niet de aangewezen boodschapper... het liefst zou ik zien dat die man volledig doodgezwegen werd.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:11

Je hoeft niet te luisteren naar Wilders.
Je kunt het ook gewoon negeren.
Wij hebben hier vrijheid van meningsuiting, dat wil niet zeggen dat je het dan overal mee eens moet zijn.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:19

Vrijheid van meningsuiting.. prima! Maar willens en wetens groeperingen, wat en wie dan ook, beledigen, nee, daar kan ik me niet mee verenigen!

In mijn bescheiden mening doet de heer Wilders dat en ik neem hem dat niet in dank af.
Deze mijnheer slaat een beetje door vindt ik...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:39

Ninx schreef:
@ Broekie: ik ga voor een heel eind met je mee. Ik wil er echter wel aan toevoegen dat ik Dhr. Wilders iemand vind die ik liever vandaag dan morgen zie vertrekken. Het ontbreekt hem aan iedere vorm van innerlijke beschaving, zijn propaganda is ordinair en smakeloos en zijn boodschap ontgaat me volledig daardoor.
Het is wel jammer dat een groot deel van de bevolking niet nadenkt maar blind volgt.
Ik ben me ook kapot geschrokken toen iedereen massaal ging stemmen op een inmiddels overleden Pim Fortuyn.... als statement, hoe dom kun je zijn? En wat heeft die pipo de clown partij van hem zichzelf belachelijk gemaakt. Of iedereen die te pas en te onpas riep: 'wanneer je in dit land je mening geeft wordt je neergeschoten'. Omdat 1 door 1 gek wordt neergeschoten kan NIEMAND in dit land zijn mening geven? Ga dan naar China, Korea, sommige oostbloklanden, daar kun je mening echt niet geven en krijg je een nekschot cadeau.
Dat is wel het moment dat ik ernstig ben gaan twijfelen aan democratie... omdat deze mensen die niet zelf nadenken, maar meegaan in massa-hysterie, dus mee mogen stemmen... lekker is dat.
JA, er zijn ongetwijfeld problemen die om een oplossing gillen. Maar dat los je niet op door een vergrootglas op de problemen te leggen en bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten. Wilders verergert alles alleen maar..... en laat ie aub dat dooie beest van zijn hoofd scheren!

Dit ben ik niet met je eens. mensen die op Wilders gestemd hebben, hebben wel degelijk nagedacht. Mensen die niet nadenken over waar ze op stemmen, stemmen namelijk hetzelfde als ouders, vrienden etc. Hoeveel mensen er wel nietCDA stemmen omdat hun ouders dat deden of omdat ze dat altijd al deden wil je niet weten. DAT vind ik dom.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 16:41

milo schreef:

Mohammed heeft vele Joden vermoord ( 3 stammen! ) omdat ze geen moslim wilden worden en daarna hun stad ingepikt en tot zijn basis gemaakt. Iedereen met een ander/geen geloof werd getolereerd, maar voor minder aangezien. Dus ook toen, drongen zij hun mening en godsdienst al op.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:24

Even kijken naar 1 Vandaag.... heftig allemaal.
Een aantal mensen uit Venlo met de naam Wilders hebben dreigbrieven ontvangen.
De schrijver van de brieven zegt dat er doden zullen vallen wanneer de film uitgezonden wordt.... mooi klote voor die mensen, ze zijn niet eens directe familie.
Los daarvan schijnt de kans groot te zijn dat de film niet uitgezonden mag worden. De beveiligingskosten lopen namelijk fors uit de hand.... Tonnen!!!
Daar betaal ik niet aan mee....

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 19:33

Mystica schreef:
milo schreef:

Mohammed heeft vele Joden vermoord ( 3 stammen! ) omdat ze geen moslim wilden worden en daarna hun stad ingepikt en tot zijn basis gemaakt. Iedereen met een ander/geen geloof werd getolereerd, maar voor minder aangezien. Dus ook toen, drongen zij hun mening en godsdienst al op.

Moslims hebben nog een hoop te doen wanneer zij de afschuwelijke slachtpartijen van de christenen willen evenaren...

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:12

Broekie schreef:
Ik ben van mening dat één ieder zijn mening mag uiten, tenzij je iemand daarmee schaadt. Daar waar iemand zijn mening geeft, zal altijd wel iemand beledigd zijn, dat is nu eenmaal het risico van je mening geven.

Helaas zijn er groeperingen die zeggen; Jij beledigd mij en mijn geloof, dus moet je daarvoor boeten.
Dat zou betekenen dat we nooit meer een mening mogen geven, want we stoten altijd wel iemand tegen het verkeerde been nietwaar?!

Bang zijn voor een oorlog door de film van Wilders... Nee ik ben niet bang voor een oorlog, want als er al oorlog uitbreekt, dan is dat omdat er mensen/groeperingen zijn die ons de mond willen snoeren en 'verplichten' ons om het met hun eens te zijn.
Dit geldt natuurlijk niet alleen voor moslims (in het geval van Dhr Wilders), maar voor iedere vorm van politieke of religieuze extremisme. In de tweede wereldoorlog heeft men gestreden voor onze vrijheid in iedere zin van het woord, ik persoonlijk laat me dat niet zomaar afpakken.

Het lijkt mij dat het de bedoeling is van terroristen om angst te zaaien bij ons, want hoe meer angst we hebben, hoe sneller en dieper we voor ze zullen buigen en dat is het hele plan erachter (is mijn mening). Dat zou dan betekenen, in het geval van Al Qaida of Taliban dat wij (als vrouw) met een hoofddoek kunnen lopen, van alles gescheiden worden van mannelijke vrienden/collega's etc en we verplicht als moslim door het leven gaan.
Ik persoonlijk laat me tot niets dwingen. Iemand mag van mij best geloven en daar ook ver in gaan, maar je moet het iemand niet door zijn 'strot' duwen natuurlijk.

Ik geef nog altijd mijn mening en dat hoeft niet per se jouw of mijn schoonmoeders mening zijn, maar daarom kunnen wij wel met respect met elkaar omgaan en elkaars mening respecteren en ook waarderen. De wereld zou heel sneu zijn als iedereen dezelfde meningen deelt toch?

Zo dat was even een diepgaand onderwerp zeg! Knipoog

Liefs, Broekie

AMEN! Afgod

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:28

Ninx schreef:
Mystica schreef:

Moslims hebben nog een hoop te doen wanneer zij de afschuwelijke slachtpartijen van de christenen willen evenaren...

Ik vind het onthoofden van een hele stam omdat zij geen Moslim wilden worden, anders ook niet mis. Clown En dat voor de profeet zelf. Nagelbijten / Gniffelen Mijn voorbeeld was btw alleen om aan te geven dat het niet alleen christenen waren, en dat ze het toen net zo goed zelf ook al deden. Niet om een discussie te hebben over wie erger is/was.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:30

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 05-03-24 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:31

Wat verschrikkelijk, onzettend achterlijk. Nagelbijten / Gniffelen
En dan niet de bescherming he? Maar die bedreigingen Clown

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:33

.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:35

Hoor net op het nieuws, op wilders zijn pers conferentie niet kan betalen.. hoor er dalijk meer over

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:37

Ik ben het eens met Broekie.

Ik vind het heel erg dat 1 specifieke religie zo extreem reageert op iets wat er nog niet is, zich verlaagd tot het bedreigen van naamgenoten van Wilders. De Joden zijn ook onderdrukt door de Duitsers die gaan toch ook geen Duitsers afslachten? Er worden ook films gemaakt over het christendom waar die religie niet blij mee is, die maken toch ook niet de tegenstanders allemaal af en bedreigen die toch ook niet? Ik vind het heel erg.

En wie de Koran heeft gelezen (zoals ik omdat ik mij wilde verdiepen en wilde begrijpen) weet dat hier dingen in staan waar de honden geen brood van lusten, echter geldt dat ook voor de bijbel. Daar zijn ook films en docu's over en weerleggingen. ik kan mij niet herinneren dat hier terrorisme en bedreigingen door zijn ontstaan...

Je zou bijna het gevoel krijgen dat Wilders echt gelijk krijgt....

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:38

Opzich vind ik het ook best wel een eng idee. Maarja! Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 20:45

Achilles schreef:
Ik vind de paus een raar mannetje met een calimero petje, Ik vind de kerk fout, het goud in de kerken en de huur voor zo'n enorm pracht en praal gebouw zou aan de armen gegeven moeten worden, ik vind de kerk dus hypocriet. Heb ik het nog niet over de miljarden stad het Vaticaan.
Volgens mij bestaat god niet zoals hij afgeschilderd wordt en was Jezus één van de eerste sekteleiders van een handvol mensen die zich af wilde zetten tegen het bewind uit die tijd.
De bijbel staat vol met sprookjes, verhalen die flink opgepimt zijn om het wat spannender te maken.

Voel jezelf niet aangesproken lieve gelovigen. Vrijheid van meningsuiting kan me dit laten schrijven maar als ik jullie beledigd heb, roepen jullie dan iedereen op mij te vermoorden?
Als ik dit roep op tv kan ik dan rekenen op een handelsboycot? Dreigingen van aanslagen? Mooie leuzen over een heilige oorlog? Een club christenen die de nederlandse vlag verbranden en als schapen mekkeren, dreigen en klagen?

Nope, jullie christenen zullen mijn mening respecteren en al zou ik jullie god beledigen dan zouden jullie je er niet druk over maken want dat is aan God zelf toch?
Christenen kunnen hartelijk lachen over een spotprent over God, Jehova, Jaweh of Jezus want humor is onschuldig en gewoon leuk.

Ook voor ons zijn er grenzen... al zullen christenen je er niet om vermoorden.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 19:41

.

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:00

nee ik ook niet..

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:02

Even over de term ''vrijheid van meningsuiting'' die hier om de haverklap genoemd wordt.. Ik ben van mening dat de regel vrijheid van meningsuiting niet alle meningen toe moet staan. Meningen die anderen kwetsen bijvoorbeeld, zoals in dit geval.

En over Wilders.. wat een clown.. Je hebt echt niets aan die vent: wat heeft hij tot nu toe voor ons gedaan waar wij iets aan hebben gehad? Behalve dat hij ons allemaal in angst laat leven en belachelijke films maakt? Ik kan niets bedenken hoor.. Knipoog

En dan zegt hij dat hij in de voetsporen van Pim Fortuyn wil treden: Pim Fortuyn heeft goede dingen voor het volk gedaan en daar mag ons clowntje ook wel eens mee beginnen. Wel ben ik van mening dat hij net zo zal eindigen als Pim Fortuyn en dat dit niet lang op zich zal laten wachten...

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:25

sorry redrumfox maar waarom maak je wilders belachelijk??
hij mag volgens jou niks over het moslim geloof zeggen maar jij mag hem wel belachelijk maken (oke in iets mindere vorm maar toch...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:26

Ik leef niet in angst door Wilders hoor, en met mij velen niet.