Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:09

bijk de cv van geert maar even op z'n site,het is geen domme jongen hoor....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:14

geerke schreef:
bijk de cv van geert maar even op z'n site,het is geen domme jongen hoor....

Ik heb geen enkele behoefte om nog meer propaganda over Wilders te lezen dan ik al dagelijks voorgeschoteld krijg.
Dat hij niet dom is maakt die domme halstarrigheid om koste wat koste zijn zin door te drijven nog veel erger.
Ik vind de manier waarop hij zich in de kamer tegen ministers en colega's uit geen reden om respect voor die man te hebben.

Laat hij maar eens in openbaar debat gaan over al die leuzen die hij uitkraamt, maar dat durft hij niet.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:30

geerke schreef:
@blue-eyes sorry,ben zwakbegaafd,kan ik ook niets aan doen....

Misschien heel hard, maar misschien moet je er andere mensen dan ook niet op aanvallen?

Geert kan wel geen domme jongen zijn, hij gedraagt zich in ieder geval wel zo. En laten we eerlijk wezen, heel slim ziet hij er ook niet uit Knipoog

Ik vind overigens dat de regering zich niet zo beroerd opstelt. Als er vanuit allerlei organisaties die bekend staan als zeer agressief, naar je gedreigd wordt, en je spreekt van een forse crisis, nou, mag je? Ik ben het er helemaal mee eens.
Ik vind het persoonlijk jammer dat ze denken dat ze het niet kunnen verbieden.... want als het aan mij lag werd die hele film verboden.

Edit: heb even op zijn cv gekeken, maar ik kan nou niet zeggen dat ik onder de indruk ben hoor...

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:34

Blue_Eyes schreef:
Ik vind het persoonlijk jammer dat ze denken dat ze het niet kunnen verbieden.... want als het aan mij lag werd die hele film verboden.

Ja en het grote probleem is dat dat in landen waar de democratie anders in elkaar zit niet valt uit te leggen, dus wordt dat ook weer als een fout aangerekent.

Kom maar eens met een oplossing???
Ik zou het ook niet weten, buiten het opheffen van de door de regering betaalde beveiliging.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:42

ik wil het eerst weleens zien of de film er daadwerkelijk is !
En ik snap niet waarom sommige mensen zich zo druk maken het zou toch een goede docu worden Tong uitsteken

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:45

SecretLIN schreef:
En ik snap niet waarom sommige mensen zich zo druk maken het zou toch een goede docu worden Tong uitsteken

In verschillende media is al gezegd dat de film er is - verschillende regeringsleden hebben heb zelfs al gezien. Kwestie van tijd tot hij online verschijnt.

Een goede docu? Een film met als doel om mensen te kwetsen... leuke docu.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:46

sarabande schreef:
Blue_Eyes schreef:

Ja en het grote probleem is dat dat in landen waar de democratie anders in elkaar zit niet valt uit te leggen, dus wordt dat ook weer als een fout aangerekent.

Kom maar eens met een oplossing???
Ik zou het ook niet weten, buiten het opheffen van de door de regering betaalde beveiliging.

Dat is misschien nog wel de enige oplossing ook - als jij met je leven wilt spelen, hoeven wij dat niet te betalen, op zo'n manier.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:55

Blue_Eyes schreef:
Dat is misschien nog wel de enige oplossing ook - als jij met je leven wilt spelen, hoeven wij dat niet te betalen, op zo'n manier.

Heel plausibel, onder deze door u gecreerde omstandigheden is het voor ons niet mogelijk om te voorzien in een verantwoorde beveiliging en stellen we de mensen die dit moeten uitvoeren ons insziens bloot aan een te hoog risico.
Geen speld tussen te krijgen, snap niet dat men dat niet uitvoert.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 12:56

Blue_Eyes schreef:
SecretLIN schreef:

In verschillende media is al gezegd dat de film er is - verschillende regeringsleden hebben heb zelfs al gezien. Kwestie van tijd tot hij online verschijnt.

Een goede docu? Een film met als doel om mensen te kwetsen... leuke docu.

Dat goede Docu was sarcasties bedoeld Clown

Ik meende dat nog niemand de film echt had gezien hoor Bloos dan ben ik zeer benieuwd wanneer je hem te zien kunt krijgen

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:05

ceasario schreef:
joostvangestel schreef:

Ik heb ook nergens gezegd dat die vent dood moet. Als hij zelf graag dood wil, dan is dat zijn probleem. Hij impliceert willens en wetens dat hij de koran wil aanvallen, een boek dat voor velen gelijk staat aan hun geloof en waarop in vele landen de doodstraf staat. .

Het andere verhaal.! Knipoog

http://www.depers.nl/binnenland/178021/ ... -gate.html

Waar ik bij dit artikel meteen aan moest denken? Waarom is deze film zo anders als bijv. Der Untergang en Schindlers list? Omdat deze films objectief zijn en er nu al van uitgegaan wordt dat de film van Wilders subjectief gaat zijn? Want in feite zit er niet veel verschil in. De film over WO II laten toch ook Hitlers denkbeelden zien? Laten toch ook zien wat er toen gebeurd is? ( Diep triest trouwens, dat er tegenwoordig mensen zijn die denken dat deze films fictie zijn Nagelbijten / Gniffelen ) Wat is het verschil? Nog een voorbeeld trouwens: De films over Indianen, die zijn zo goed als allemaal uitgemoord omdat anderen hun land wilden hebben, wat hebben ze tegenwoordig nog over? De oorspronkelijke bewoners die nog leven als toen, zitten in reservaten, net als bedreigde diersoorten. Nagelbijten / Gniffelen Zulke dingen worden niet gefilmd. Waar zit hem het verschil in wat wel of niet kan?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:28

Ik zie een verschil tussen Steven Spielberg en Geert Wilders, sorry....

Edit: Iedereen maakt films vanuit zijn eigen idee. Ook Steven Spielberg. Verschil is dat Spielberg 'Schindler's list' heeft gemaakt, met als basis getuigenverklaringen van heel veel verschillende mensen en dat we niet meer kunnen controleren of het echt zo gebeurd is. Met zijn film zet Spielberg met name Schindler in een goed daglicht en Hitler in een kwaad daglicht, terecht lijkt me.
Met de film 'Fitna' is het de bedoeling van Wilders om een groepering van ruim 1 miljard mensen in een kwaad daglicht te stellen. Onterecht, volgens mij, en puur voortgekomen uit xenofobie. Dat laatste kan ook bij Spielberg nooit de bedoeling zijn geweest, omdat Hitler allang dood was toen Spielberg zijn 'Schindler's List' maakte.

Edit2: 'Der Untergang' ken ik niet goed genoeg om er iets over te kunnen zeggen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:35

Dat is wel heel makkelijk Nagelbijten / Gniffelen Sorry hoor.
Btw: Der Untergang niet gezien zeker? Nagelbijten / Gniffelen Die is namelijk niet van steven spielberg Nagelbijten / Gniffelen
Je kunt zelf toch ook wel bedenken dat ik het over de inhoud heb? Neem de film Zodiac over de zodiacmoordenaar. De film is waardeloos, dat wil niet zeggen dat de inhoud nietszeggend of onzin is.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:37

Zie dat je inmiddels geupdate hebt. Haha!
Wat je zegt over schindlers list ben ik niet met je eens. Hitler wordt niet door stevenspielberg in een kwaad daglicht gezet, het verhaal wordt verteld zoals het gebeurd is, zonder mening van de producent, objectief dus. Wie zegt dat dat bij de film van Wilders anders is?

[edit] De inhoud van de film wordt dus bepaald door de producent, daar dient de regisseur naar te luisteren. In hoeverre Schindlers list een film van spielberg is, daar valt ook nog over te discussïëren, aangezien ook spielberg gewoon naar de producent moet luisteren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:48

Spielberg staat bekend als een regisseur die een grote invloed heeft op zijn films, maar dat is aardig off-topic.

Hitler wordt wel door Spielberg (of zo je wilt, door de feiten) in een kwaad daglicht gesteld. Dat lijkt me ook terecht.
Een miljard mensen wordt zometeen door Wilders in een kwaad daglicht gesteld. Dat lijkt me niet terecht en kan ook nooit volgens de feiten zijn. Net alsof een miljard mensen moorden plegen uit geloofsoverwegingen, vrouwen mishandelen, weet ik wat nog meer. Door 'de islam' op zich aan te vallen, moeten de goeden het met de slechten bekopen. Als hij nou Bin Laden aan zou vallen, okee.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 13:49

Anyway, ik ga nog even lessen voorbereiden, moet straks weer voor de klas.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:20

weet je wel hoeveel aanhang Bin Laden heeft???
Wake-Up!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:29

geerke schreef:
weet je wel hoeveel aanhang Bin Laden heeft???
Wake-Up!!!

Ik geloof niet dat iemand dát in twijfel trekt... Er zijn genoeg aanhangers van 'enge mensen', en op dit moment is Bin Laden (als hij nog leeft) een van de engste mensen op deze planeet.

Maar het merendeel van de moslims hangt Bin Laden niet aan, wil niet eens wat met hem te maken hebben. Maar ook ZIJ worden beledigd door die film van Wilders.

Wat is het hele nut van die film? Mensen die rechts stemmen, en 'bang' zijn voor 'buitenlanders' blijven dat toch wel, en mensen die dat niet zijn, gaan echt niet ineens denken van 'oh ja, laten we maar ervoor zorgen dat dat boek op de brandstapel belandt en alle allochtonen het land uit werken!'

Mensen die naar aanleiding van deze film een rechtsomkeert maken in hun stemgedrag zijn dom, want die hebben dus eerder nooit goed nagedacht over hun politieke overtuigingen en keuzes.

Nu vind ik persoonlijk de mensen die tegen het extreem rechtse aanzitten überhaupt dom, want ik vind dat dat getuigt van respect voor het individu en andere meningen. Hetzelfde geld trouwens voor extreem links, alleen is die keuze in de politiek niet zo duidelijk.

Zowel de SP als GroenLinks zijn behoorlijk links, maar extreem links kan je dat denk ik niet noemen. Wilders aan de andere kant...

De Partij van de Dieren komt er trouwens wel een beetje in de buurt Haha! maar die zijn momenteel toch alleen bezig met dierenrechten, dus daar is ook niet veel van te vrezen denk ik.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:34

Ik geloof persoonlijk ook niet dat hij scenes laat zien waarin miljarden mensen anderen gaan aanvallen oid Haha! Als ik de link op de vorige pagina mag geloven komen er idd beelden in voor waarin mensen worden gestenigd. So what? Dat IS toch ook gebeurd? In de films over WO II zie je ook duitsers die Joden uitroeien, maakt niet alle duitsers slecht, zelfs niet in die tijd, en er zal ook maar een klein handje mensen zijn dat alle duitsers als slechterikken ziet. Ik ben er zelfs van overtuigd dat niet alle Nazi's in die tijd slechterikken waren, maar dat t.z. Daarbij komt dus dat Hitler in de film niet slecht wordt neergezet. Het laat zien hoe het was, zonder mening van de producent of regiseur. Hoe kan men in hemelsnaam beoordelen of deze film objectief of subjectief is, zinder hem gezien te hebben. Als men mensen laat zien die worden gestenigd, is dat werkelijkheid, geen leugen. Iedereen weet namelijk dat dat gebeurd. Of mensen willen dat iedereen weet dat dat gebeurd is een 2e. Dat maakt het nog geen belediging of kwetsend. IMO is dat schaamte Nagelbijten / Gniffelen

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:41

Blue_Eyes schreef:
Jaantsje, een donker sujet met een Lonsdale trui aan? Das knap, een zwarte extreem-rechtseling (tenminste, uit jouw omschrijving begrijp ik dat je de 'gevaarlijke' kant van Lonsdale te pakken probeert te krijgen).
Lonsdale heeft een naam, maar feitelijk is het gewoon een kledingmerk dat iedereen kan kopen.

Vind uberhaupt van jou dat jij wel heel erg de goeie met de kwaaie laat bekopen. Jouw zoon heeft ene keer iets meegemaakt met donkere jongens en nu zijn ze allemaal slecht. Ik ben een keer in elkaar geslagen door een Nederlander, zijn die nu ook allemaal slecht?

Voordat je reageert kun je beter mijn stukje even overlezen.
Ik spreek niet over donkere jongens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 14:55

jaantsje schreef:
Ik zat niet zo lang geleden in de trein, en een donker sujet zat gewapend en al in die trein, met een lonsdale hemd aan en al.

Misschien is er iets mis met mijn ogen, maar je hebt het hier toch echt over een donker sujet

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:08

jaantsje schreef:
Blue_Eyes schreef:
Jaantsje, een donker sujet met een Lonsdale trui aan? Das knap, een zwarte extreem-rechtseling (tenminste, uit jouw omschrijving begrijp ik dat je de 'gevaarlijke' kant van Lonsdale te pakken probeert te krijgen).
Lonsdale heeft een naam, maar feitelijk is het gewoon een kledingmerk dat iedereen kan kopen.

Vind uberhaupt van jou dat jij wel heel erg de goeie met de kwaaie laat bekopen. Jouw zoon heeft ene keer iets meegemaakt met donkere jongens en nu zijn ze allemaal slecht. Ik ben een keer in elkaar geslagen door een Nederlander, zijn die nu ook allemaal slecht?

Voordat je reageert kun je beter mijn stukje even overlezen.
Ik spreek niet over donkere jongens.

Goed, okee... *zucht*

Citaat:
Dat zij mijn zoon en het meisje met de dood hadden bedreigd kwam doordat ze uit een andere cultuur kwamen dus daar moesten wij ons niet te druk over maken.

Feit blijft dat het hier over 1 incident gaat waarop je je hele mening baseert. Die waar ik op doel kwamen uit dezelfde cultuur als ik, is nu iedereen met de Nederlandse cultuur slecht? Mijn argument blijft overeind.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 03-03-08 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:13

Citaat:
Iedereen weet namelijk dat dat gebeurd. Of mensen willen dat iedereen weet dat dat gebeurd is een 2e. Dat maakt het nog geen belediging of kwetsend. IMO is dat schaamte Nagelbijten / Gniffelen

Iedereen weet dat dat gebeurt ja, leuk. Maar dat gebeurt niet bij iedere moslim. En als jij insinueert (zoals Wilders doet) dat alle moslims dat wel doen, dan zet je dus 99% van de mensen met die religie behoorlijk fout weg. Schaamte? Vind ik nogal een opmerking. Goede moslims schamen zich misschien voor het feit dat fouteriken uit naam van het geloof dat zij uit hun verband rukken, maar wat door goede moslims op een vredelievende manier wordt beleden, zulke misdaden worden gepleegd. Maar zelf hoeven die mensen zich nergens voor te schamen. Als je Wilders en zijn 'mening' ziet aankomen, zou je gaan denken dat je je ervoor moet schamen om moslim te zijn. Wat een kolder.

En nee, ik ben geen moslim...

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 15:34

Ik insinueer helemaal niet dat iedere moslim dat doet ( wilders trouwens ook niet), ieder mens is namelijk verschillend. Maar is hett nodig dat ze het wel allemaal zouden doen voor je er over mag spreken? Mag je pas ergens over spreken als iedereen iets doet? Vind ik een beetje een vaag argument. Waarom ik schaamte zeg? Tja, beledigend vind ik zoiets niet en ook niet kwetsend. Ik vind het eerder meten met 2 maten. Op de moment dat iets goed is geldt dat voor alle moslims, is het niet goed, dan zijn er maar enkelen die het doen. Ik snap dus ook niet waarom moslim die niets met dit soort praktijken te maken hebben, zich beledigd zouden voelen, ze hebben er toch immers niets mee te maken? Willen ze echter niet dat de hele wereld zulke beelden ziet, dan is dat schaamte ja. Want het gebeurd, hoe je het ook went of keert.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:03

Ik zat niet zo lang geleden in de trein, en een donker sujet zat gewapend en al in die trein, met een lonsdale hemd aan en al. Het was vrij duidelijk waar die man zijn sympathiën lagen. Niemand in die trein die er iets aan durfde te doen. Ik was ook niet levensmoe, maar had graag even de politie erbij gehaald.

Joost.
Wat je hier aanhaalt vind ik ook niet kunnen en ook daar moet iets tegen gedaan worden.
Echter mijn zoon en zijn klasgenootje waren ook niet levensmoe en begrepen er geen jota van dat ze met de dood werden bedreigd op hun school.

Ook begrepen ze er niets van dat er een groep stond te juichen de dag na twin towers.[/quote]

Mischien dat het nu duidelijker wordt?
Verder baseer ik mijn mening niet op 1 incident maar op meerdere.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 16:29

wilders is niet TEGEN alle moslima..