pinuts schreef:het is een luxe, dat wij hier in dit land kunnen kiezen, en vervangers hebben. Op veel plekken eten mensen vlees omdat er weinig anders is, er is gewoonweg geen andere goede vervanging..Dusja ik vind het goed dat er gebruik van word gemaakt, van die keuze. maar ikzelf hou veel te veel van vlees, en voel me er niet slecht onder. Behalve paardenvlees dan, dat eet ik liever niet. Ook weer een keuze^^
Het grappige is dat mensen in arme(re) landen dan NL vaak juist minder vlees eten. Arme mensen hebben namelijk helemaal geen geld voor vlees. In bijvoorbeeld India eten mensen vrijwel geen vlees, dat is hoogst ongebruikelijk. Ook in landen als Georgië en Kazachstan is 't echt een luxe om vlees te eten. Mensen eten daar veel noten en gezonden groenten om aan hun vitamines te komen.
En wij hebben wel geld voor vlees. Maar 't hoeft niet. Ik denk dat je goedkoper uit bent als je bereid bent heel veel tijd aan 't bereiden van je (veganistische) eten kwijt wilt zijn. Maarja, daar heb ik geen tijd voor, dus ik koop wel tofu of quorn, en dan is 't weer duurder dan vlees.