Reuzenkat van 27 duizend euro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Reuzenkat van 27 duizend euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:37

Collega zat op de bank en hoorde ploink. Enekel minuten later weer ploink en toen nog een paar keer. Toen ging hij kijken en kwam de mamba vrolijk naar beneden van de trap. De ploink was als hij zijn lichaam liet zakken. Ze hebben hem gevangen en weer in zijn kooitje gestopt. Bezoek wil juist graag de verzameling zien.

Hij heeft overigens heel weinig last van inbrekers Clown

Is wel heel bizar verhaal en als je er goed over nadenkt had je kunnen weten datje wellicht opgelicht zou worden.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:46

Pluizebolpum schreef:
Het lijkt mij dat als je een échte fokker bent je zelf al op de hoogte bent van de eventuele moeilijkheden bij export en de toekomstige eigenaren daar op wijst. Lijkt mij dat je als échte fokker het niet op prijs stelt dat er met je fokproducten wordt omgesolt. Wat ik in de loop der tijd heb opgestoken van échte fokkers is dat ze hun dieren zeer na aan het hart staan en dat er genoeg zijn die je een dier niet zomaar meegeven.
Het lijkt mij ook dat de producent van dit artikel het niet zozeer gaat om het toekomstige welzijn van zijn fokproducten, anders dan dat ze de garantietermijn van een jaar halen, maar meer om de centen. Kijk alleen al naar die site; het is dat er plaatjes van dieren bij staan, anders zou je toch gaan denken aan idd een Porsche ofzo; garantietermijn, aflevertijd en niet te vergeten Asheera Regular en Asheera GD...Ook dat ze alvast voortplantingsonklaar zijn gemaakt geeft al aan dat het niet om een gewone fokker gaat...
Neemt natuurlijk niet weg dat je als toekomstige eigenaar ook het een en ander kunt doen en voorkomen, maar wie zegt me dat het in hun geval niet om een gigantische communicatiefout is gegaan? Of je het nu hebt over een raskat of een halve wilde, daar zijn de regels dus niet hetzelfde voor...(kan me zo voorstellen dat zij het hebben gehad over een raskat en dat de AID een wild beest heeft gevonden, logisch dat er dan problemen komen)
Ik was toch voor de Savannah gegaan; net zo mooi, ook vrij groot, fokker wat dichter in de buurt en een stuk goedkoper...

Maar het leuke aan het verhaal is nu dat de Ashera blijkbaar een Savannah ís. Hij is geidentificeerd door de Savannahfokker als een kat die hij gefokt heeft.

Dan zak je als koper toch helemaal door de grond. Hoop poespas (<-- gnagna) en dan blijk je ook nog bedonderd te zijn en 5x teveel betaald te hebben.

Béétje onderzoek naar de fokker van de Ashera en je krabt je al achter de oren niet? Hoevaak is die man nu gepakt voor oplichting?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 09:54

Maanling schreef:
Hij is geidentificeerd door de Savannahfokker als een kat die hij gefokt heeft.

Iemand heeft gezegd dat hij hem gefokt heeft. Als ik nou zeg dat ik hem gefokt heb en dat het eigenlijk een poedel is, geloof je me dan ook meteen? Knipoog
Neem aan dat je voor zoveel geld wel een beetje vooronderzoek pleegt Knipoog

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:00

daniella74 schreef:
Hij heeft overigens heel weinig last van inbrekers Clown

Goh.... Haha!

Idd sterk verhaal, af en toe plaag ik mams wel eens door te zeggen dat ik een slang ga kopen, die was geheid gaan gillen...

Maar goed, wat ik dan niet snap is dat je voor 27000 een dier koopt waarvan je nog niet eens een plaatje hebt gezien...(je schijnt daar alleen plaatjes te krijgen van hoe zo'n kat eruit kán zien)
Zal waarschijnlijk aan mij liggen, dat ik daar te zuinig voor ben. Voordat ik iets koop moet ik het zien en graag ook voelen, bij dieren komt er dan nog bij dat ik niets aanschaf als er geen klik is...

@maanling: Dat had ik dus ook al gelezen. Dus heb ik even rondgesnuffeld hoe een Savannah eruit kan zien en ik moet zeggen dat er weinig verschil in zit, qua uiterlijk...

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:12

Eens. Ik moet ook zeker een dier irl hebben gezien en er een klik mee hebben meteen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 10:27

Ik ook...

Ik schaf geen dier aan waar ik geen kennis mee heb gemaakt.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:04

Dat snap ik ook niet, straks heb je twee karakters in 1 huis die elkaar niets te bieden hebben.
Als ervaren kattenmensen hadden ze beter moeten weten lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 11:09

Zo ervaren waren ze dan mss niet....

1 keer een vergissing gemaakt, ik twijfelde over die kat. Is een ramp geworden... zowel mens en kat hopeloos in de stress.... van elkaar.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-08 22:27

Ze hebben al meerdere katten uit t asiel. Dus op zich zullen ze best ervaring met katten hebben. (zou je denken)

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 01:11

Ik zou toch eerst kijken hoe het gaat met een bengaal in huis voor ik over zou stappen op groter "wild".

En idd wat jullie zeggen een dier kopen zonder van te voren life gezien te hebben (en bijv. de ouders van het dier en hoe die zijn) zou ik niet doen.
Als je zo veel geld over hebt voor het dier, kan je hem ook wel even komen bekijken voordat je hem koopt toch? Volgens mij gaat dat bij paarden toch ook vaker zo (of er gaat iemand kijken die in de buurt woont).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 01:16

daniella74 schreef:
Needje schreef:
Slangen en andere reptielen zijn echter wel gewoon toegestaan en mogen dus ook ingevoerd worden als deze niet ber=dreigd worden met uitsterven.

Moet je een vergunning voor hebben. Een ex-collega van mij voerde slangen in en fokte er mee. Hij moest aan allerlei eisen voldoen en werd regelmatig gecontroleerd. Hij had wel soms spannende verhalen, de ontsnapte mamba die de trap af kwam afgeploft blijft een giller Haha!

Daar slaat nederland dan weer helemaal de bal mee mis in mijn ogen met exotische dierhouderij,
Elke jan met de pet kan zo een uitheems dier houden, in belgie zijn er maar drie met licencies en terecht vlaremwet is vrij pittig. Tot het wonen in industiegebied en evacuatieplan bij giftige dieren. Maar goed off topic maar het knaagt altijd aan me

Weten ze nu zeker dat het gewoon savanah is?

Lise81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 01:31

@katiavl - in nederland mag je ook écht niet zomaar gifslangen houden, kweken, verkopen of invoeren. Idd, vergunningen zijn zeker nodig dat geeft daniella74 ook aan. Ik denk dat de wetgeving redelijk gelijk is eigelijk. Het handhaven van wetgeving is weer een ander verhaal.

Een savannah of ashera of ander mix ... geen idee, op hun site staat niks nieuws (net ff gekeken).

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 09:56

Hier het stukje van de fokker die hem zegt te herkennen als de door hem gefokte kat:

Citaat:
I am Christopher Shirk, owner of Cutting Edge Cats.
I was recently made aware of the supposed Ashera cat conviscated and being held at the Schiphol Airport, Netherlands. Upon viewing the pictures of him, both streched out on the black blanket and in the carrier I can POSITIVELY identify him as an F1 Savannah bred and raised here by me at my home. He was born Sept 3, 2007 out of 'Ace Man' my serval cat and 'Jazz' my Egyptian Mau. He is registered as a domestic Savnnah cat with The International Cat Association. The picture of him stretched out on the black blanket was taken by me here at my home.
In NO WAY was he to be sold to Life Style Pets as an Ashera cat. He is a Savannah cat. He was sold to A1 Savannahs to be sold within the USA as a pet and had ended up in the wrong hands that he was resold overseas. I am very distraught over this and only wish for this kitten's safe return. He was loved, held, and cuddled and a part of my family. I can't imagine how stressed he is. He is a sweet sweet guy and I pray for his safe return. I have enclosed a picture of him taken here at my home. Sincerely, Christopher Shirk http://www.cuttingedgecats.com

Compare the picture above sent by the breeder to the Photoshopped pic on the Ashera.nl website... the alien eyes have been fixed but it is the same picture.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:32

Lise81 schreef:
@katiavl - in nederland mag je ook écht niet zomaar gifslangen houden, kweken, verkopen of invoeren. Idd, vergunningen zijn zeker nodig dat geeft daniella74 ook aan. Ik denk dat de wetgeving redelijk gelijk is eigelijk. Het handhaven van wetgeving is weer een ander verhaal.

Een savannah of ashera of ander mix ... geen idee, op hun site staat niks nieuws (net ff gekeken).

Ze zijn in nederland loeistreng wat dat betreft. Die ontsanpping was ook een incident, bovendien is het huis zo ingericht dat bij een mogelijke ontsnapping een slang niet bij de buren kan belanden.
Wat ik illegaal in een schuurtje houdt is een ander verhaal en bij de minste geringste vermoedens heb ikwel een inval in mijn schuurtje.

Ik snap ook echt NIET dat je niet gaat kijken naar je toekomstige huisgenoot, helemaal als het zoiets specifieks is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 12:38

Tja, dat je niet gaat kijken komt wel vaker voor. Hoe vaak worden er niet door fokkers raspoezen uit andere landen gehaald om de bloedlijnen zuiver te houden? Dan zie je ook pas wat je krijgt op schiphol. Maar wel met dat verschil dat je vanaf de geboorte weet welk kitten van jou is, en dat je met foto's en verhalen op de hoogte wordt gehouden.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 13:02

Ja, maar voor fokkers ligt het anders, daar spelen andere belangen. Vaak weten deze fokkers op basis van bloedlijnen wat ze ongeveer kunnen verwachten. Deze mensen willen een huisdier.

Wij hebben ook uitgebreid kennis gemaakt met onze asielkat voor ik haar mocht hebben van mijn ouders. De zielige gevallen hebben we van de straat geplukt en in eerste instantie opgevangen in de tuin in een soort kattenhok waar ze vrij in en uit konden. Pas als we een beeld bij de kat hadden en konden beoordelen of het eventueel een huiskat kon worden mocht hij/zij naar binnen.