Hij heeft overigens heel weinig last van inbrekers

Is wel heel bizar verhaal en als je er goed over nadenkt had je kunnen weten datje wellicht opgelicht zou worden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pluizebolpum schreef:Het lijkt mij dat als je een échte fokker bent je zelf al op de hoogte bent van de eventuele moeilijkheden bij export en de toekomstige eigenaren daar op wijst. Lijkt mij dat je als échte fokker het niet op prijs stelt dat er met je fokproducten wordt omgesolt. Wat ik in de loop der tijd heb opgestoken van échte fokkers is dat ze hun dieren zeer na aan het hart staan en dat er genoeg zijn die je een dier niet zomaar meegeven.
Het lijkt mij ook dat de producent van dit artikel het niet zozeer gaat om het toekomstige welzijn van zijn fokproducten, anders dan dat ze de garantietermijn van een jaar halen, maar meer om de centen. Kijk alleen al naar die site; het is dat er plaatjes van dieren bij staan, anders zou je toch gaan denken aan idd een Porsche ofzo; garantietermijn, aflevertijd en niet te vergeten Asheera Regular en Asheera GD...Ook dat ze alvast voortplantingsonklaar zijn gemaakt geeft al aan dat het niet om een gewone fokker gaat...
Neemt natuurlijk niet weg dat je als toekomstige eigenaar ook het een en ander kunt doen en voorkomen, maar wie zegt me dat het in hun geval niet om een gigantische communicatiefout is gegaan? Of je het nu hebt over een raskat of een halve wilde, daar zijn de regels dus niet hetzelfde voor...(kan me zo voorstellen dat zij het hebben gehad over een raskat en dat de AID een wild beest heeft gevonden, logisch dat er dan problemen komen)
Ik was toch voor de Savannah gegaan; net zo mooi, ook vrij groot, fokker wat dichter in de buurt en een stuk goedkoper...
Maanling schreef:Hij is geidentificeerd door de Savannahfokker als een kat die hij gefokt heeft.
daniella74 schreef:Hij heeft overigens heel weinig last van inbrekers
daniella74 schreef:Needje schreef:Slangen en andere reptielen zijn echter wel gewoon toegestaan en mogen dus ook ingevoerd worden als deze niet ber=dreigd worden met uitsterven.
Moet je een vergunning voor hebben. Een ex-collega van mij voerde slangen in en fokte er mee. Hij moest aan allerlei eisen voldoen en werd regelmatig gecontroleerd. Hij had wel soms spannende verhalen, de ontsnapte mamba die de trap af kwam afgeploft blijft een giller
Citaat:I am Christopher Shirk, owner of Cutting Edge Cats.
I was recently made aware of the supposed Ashera cat conviscated and being held at the Schiphol Airport, Netherlands. Upon viewing the pictures of him, both streched out on the black blanket and in the carrier I can POSITIVELY identify him as an F1 Savannah bred and raised here by me at my home. He was born Sept 3, 2007 out of 'Ace Man' my serval cat and 'Jazz' my Egyptian Mau. He is registered as a domestic Savnnah cat with The International Cat Association. The picture of him stretched out on the black blanket was taken by me here at my home.
In NO WAY was he to be sold to Life Style Pets as an Ashera cat. He is a Savannah cat. He was sold to A1 Savannahs to be sold within the USA as a pet and had ended up in the wrong hands that he was resold overseas. I am very distraught over this and only wish for this kitten's safe return. He was loved, held, and cuddled and a part of my family. I can't imagine how stressed he is. He is a sweet sweet guy and I pray for his safe return. I have enclosed a picture of him taken here at my home. Sincerely, Christopher Shirk http://www.cuttingedgecats.com
Compare the picture above sent by the breeder to the Photoshopped pic on the Ashera.nl website... the alien eyes have been fixed but it is the same picture.
Lise81 schreef:@katiavl - in nederland mag je ook écht niet zomaar gifslangen houden, kweken, verkopen of invoeren. Idd, vergunningen zijn zeker nodig dat geeft daniella74 ook aan. Ik denk dat de wetgeving redelijk gelijk is eigelijk. Het handhaven van wetgeving is weer een ander verhaal.
Een savannah of ashera of ander mix ... geen idee, op hun site staat niks nieuws (net ff gekeken).