Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lara_Silver

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:13

liannes schreef:
zo, getekend.
mijn man ook al.

Ik kan me niet voorstellen een avondje te gaan stappen, met een wijntje of pilsje, maar dan zonder mn sigaretje, nee,
laat mij dan maar thuis blijven, en zo ken ik nog veeeeel meer mensen die daar zo over denken.

Is het echt zo veel moeite om even naar buiten te gaan of een avondje niet te roken? Dat kan ik me niet voorstellen. Knipoog

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:13

mogen die rook dingen dan ook niet meer aan.. daar komt toch ook super veel rook van vrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:14

En zo zijn er nu ook veel mensen die thuis blijven omdat ze last hebben van een ander hun verlaving Lachen

raar toch, thuis moeten blijven omdat de ander voor iets ongezonds kiest? Lachen

liannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:15

Lara_Silver schreef:
liannes schreef:
zo, getekend.
mijn man ook al.

Ik kan me niet voorstellen een avondje te gaan stappen, met een wijntje of pilsje, maar dan zonder mn sigaretje, nee,
laat mij dan maar thuis blijven, en zo ken ik nog veeeeel meer mensen die daar zo over denken.

Is het echt zo veel moeite om even naar buiten te gaan of een avondje niet te roken? Dat kan ik me niet voorstellen. Knipoog

Ja, ik ga echt niet elke 10minuten eruit Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:16

Maureenn schreef:
mogen die rook dingen dan ook niet meer aan.. daar komt toch ook super veel rook van vrij

Die supersmokers? denk toch echt dat die wel mogen he Knipoog

@ Liannes: ja en dsu moeten maar de mensen met astma oid. er elke 10 minuten uit wanneer JIJ gaat roken?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:16

Lara_Silver schreef:
De horeca is van plan mee te werken mits ze dit in stappen mogen doen, in 2011 is de horeca volledig rookvrij. Dus een verbod gaat er komen, mischien nu nog niet maar het gaat er wel komen...

ik zeg ook niet , dat het er niet door heen gaat komen..
ik zeg dat er miss net zoveel tegenstemmers kunnen zijn als voor stemmers.
en niet alle horeca gelegenheden zijn er blij mee.
en dan doel ik vooral op de "bruincafetjes" kroegen discotheken..
en voor mij is het avondje gezellig uit eten idd minder aantrekkelijk als d'r niet nagetafeld kan worden onder het genot van een rosétje en een peukie.
kom overigens al genoeg restaurants tegen waar rokers en niet rokers apart zitten

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:18

zo heb getekend Ja Ik rook zelf niet hoor Maar vind het gewoon onzin.. Alles word verboden laat die mensen lekker roken mij storen ze niet hoor

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:18

x_Marr schreef:
Maureenn schreef:

Die supersmokers? denk toch echt dat die wel mogen he Knipoog

Ja denk ik ook maar daarkomt ook rook van af. daar zouden mensen dus ook voor thuis kunnen blijven.
Laat die mensen gewoon hun sigaretje roken vind dat ze tegenwoordig overal een groot probleem van maken Ja

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:19

Nee jou niet, maar heel veel andere mensen wel Lachen

Sorry, maar dat vind ik nou egoistisch.

''ach mij stoort het niet, dus waarom zouden ze niet mogen''

waterval123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:20

dan moeten ze die supersmokers toch ook verbieden die dingen storen dan toch ook mensen?

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:21

runningkawa schreef:
En zo zijn er nu ook veel mensen die thuis blijven omdat ze last hebben van een ander hun verlaving Lachen

raar toch, thuis moeten blijven omdat de ander voor iets ongezonds kiest? Lachen

Hier ben ik het ook mee eens een ander moet last hebben van iemands verslaving,En meeroken is ook nog eens ongezond en vies
laat diegene die niet zonder een sigaretje kan naar buiten gaan,of anders een rokersruimte.
Zo hebben de niet-rokers er ook geen last van.

.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:22

Ik had het tegen Angg Knipoog

In de supersmokers zitten toch geen stoffen die giftig zijn? Waarom zouden mensen zich daar dan aan storen?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:23

Deetjuh schreef:
Hier ben ik het ook mee eens een ander moet last hebben van iemands verslaving,En meeroken is ook nog eens ongezond en vies
laat diegene die niet zonder een sigaretje kan naar buiten gaan,of anders een rokersruimte.

.

daarom zit ik ook over het algemeen thuis....kan d'r ook niemand over mijn peukie lopen *******
en zelfs in me eigen huis moet ik me verantwoorden, tegen over die gene die "gezellig" op visite komen..
idd ik ben geen gezellige gastvrouw

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:24

Marr Ik zeg niet dat het niet verboden mag worden maar er kan ook een andere oplossing worden gezocht.. zoals een deel niet smokers en de andere wel smokers... Dat vind ik beter dan gelijk helemaal niet meer

Stippie1

Ik ben een niet roker en stoor me eigenlijk niet aan de rokers.
Begrijp dat mensen met astma enzo er best last van kunnen hebben.

Maar als je bv in een restaurant zit dan kan je toch best vragen aan je buren dat sigaretje wat later op te steken?
En ach tijdens uitgaan hoort het voor de meeste onder ons er een beetje bij, kan me voorstellen dat de ondernemers niet blij zijn met het verbod.
Ik heb er geen last van, enige wat ik erg vervelend vind na het stappen is die stinklucht in mijn kleren als ik thuis ben Tong uitsteken

waterval123

weet niet. zo fijn vind ik ze niet.

Maargoed dit kan een oneindige discussie worden, over het wel of niet roken.
we zullen er nooit over eens worden (we zijn de wel en niet rokers) Lachen

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:26

Stippie1 schreef:

Maar als je bv in een restaurant zit dan kan je toch best vragen aan je buren dat sigaretje wat later op te steken?
En ach tijdens uitgaan hoort het voor de meeste onder ons er een beetje bij, kan me voorstellen dat de ondernemers niet blij zijn met het verbod.
Ik heb er geen last van, enige wat ik erg vervelend vind na het stappen is die stinklucht in mijn kleren als ik thuis ben Tong uitsteken

Dat vind ik ook een nadeel Ja En dan vragen sommige.. rook jij ofzo?? Tong uitsteken Nagelbijten / Gniffelen Naja goed wassen en het is er weer uit maarja echt lekker vind ik het niet Tong uitsteken

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:28

Stippie1 schreef:

d'r zij altijd een paar rotte appels die het verpesten voor de rest, en waardoor alles en iedereen over één kant word geschoren.
want ik als roker houd namelijk wel rekening met mijn tafel genoten.
zo zal ik geen peuk opsteken als een tafelgenoot van mij ander nog zit te eten, vind ik zelf ook niet smakelijk.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:28

Op de één of andere manier vind ik sommige (lees: niet alle) rokers écht egoïstisch overkomen Ja

Als zij hun pleziertje maar hebben, schijt aan wat de rest vind. Dat ze zichzelf longkanker willen roken vind ik prima hoor, maar laat mij er buiten, ik hoef echt niet mee te "genieten" van hun slechte gewoontes en verslaving.

En ja, daarom ga ik niet veel uit, ik heb astma en ben dágen ziek van een avondje in een rokerige ruimte. Je moet eens weten hoe mijn ochtend-slijm er uit ziet dat ik er uit kots na een avondje stappen.... moet ik misschien de rokers daar een foto van laten zien???

Hoe voel je je dan, roker? Wetende dat je mij schade toebrengt omdat jij te zwak bent je paffie te laten staan, voor een avondje? Hoe voel je je, wetende dat je mij plezier ontneemt de dagen ná mijn avondje uit, dat ik ziek ben, geen twee meter meer kan lopen zonder te moeten stoppen?

Heerlijk he, zo'n paffie? heerlijk hoor, een andermans leven verzieken, omdat jij zo nodig moet, omdat je te asociaal bent om rekening te houden met je medemens, die misschien niet zit te wachten op jouw smerige, stinkende rot-gewoontes. Gewoon schijt hebben aan de rest, als jij het maar fijn hebt, no matter what.....

Echt ruggegraat tonen is een avond jezelf inhouden in het belang van je medemens, of gewoon sterk genoeg zijn die kankerstokken te laten staan Lachen

Nogmaals: wie de schoen past..... dit geldt zeker niet voor alle rokers, ik ken genoeg sociale mensen die wel rekening houden met een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:30

terorita schreef:
Stippie1 schreef:

d'r zij altijd een paar rotte appels die het verpesten voor de rest, en waardoor alles en iedereen over één kant word geschoren.
want ik als roker houd namelijk wel rekening met mijn tafel genoten.
zo zal ik geen peuk opsteken als een tafelgenoot van mij ander nog zit te eten, vind ik zelf ook niet smakelijk.

Heel fijn voor je tafelgenoten Ja

Maar de tafel naast je of achter je?
De rook blijft niet bij jullie tafeltje Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:31

terorita schreef:
Deetjuh schreef:

.

daarom zit ik ook over het algemeen thuis....kan d'r ook niemand over mijn peukie lopen *******
en zelfs in me eigen huis moet ik me verantwoorden, tegen over die gene die "gezellig" op visite komen..
idd ik ben geen gezellige gastvrouw

Maar stel je nu voor he... dat wij echt hele close vriendinnen zouden zijn. En jij weet van mijn astma. Zou je dan niet, uit solidariteit met mijn ziekte, een peukie minder roken? Of zou je dan denken: schijt, het is MIJN huis?

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:34

dat bedoel ik juist barmat, er zijn altijd een paar rotte appels die het verpeseten voor de rest..
want de rokers in mijn omgeving houden meestal wel rekening met de rest.

overigens is de manier van vragen/zeggen of men elders wil gaan staan/zitten roken, ook en manier van niet rokers, om bij rokers de nek haren overeind te laten staan.
je kunt hevig gaan zitten zuchten puffen kreunen in mijn buurt.
maar ook vragen of ik me peuk miss even uit wil doen, of ergens anders wil gaan staan..het spelletje hints ben ik niet zo goed in

runningkawa
als wij uit gaan eten vragen we meestal om een tafel in de rokers hoek.
dus als d'r dan iemand naast mij aan een tafel zit, ga ik ervan uit dat die bewust kiest voor een tafel
in de rokers ruimte

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 19:35

Barmat schreef:
Maar stel je nu voor he... dat wij echt hele close vriendinnen zouden zijn. En jij weet van mijn astma. Zou je dan niet, uit solidariteit met mijn ziekte, een peukie minder roken? Of zou je dan denken: schijt, het is MIJN huis?

dan rook ik dat peukie wel in de tuin..
zo erg ben ik nu ook weer niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:03

terorita schreef:
dan rook ik dat peukie wel in de tuin..
zo erg ben ik nu ook weer niet

Presies, heel gewoon, maar als je dit topic mag geloven zijn wij een stelletje
graftakken wat de rook expres in hun neuzen blaast, overdreven gedoe.

Zou het dan tóch een afspiegeling zijn van de felle antirookpropaganda die momenteel zo ín is?
Maak je mensen lekker bang, dan heb je automatisch de meeste stemmen, en dáár sluipt imo het gevaar.

Zomaar een voorbeeldje how sick de maatschappij op dat gebied is Knipoog

Vanavond liep ik in het winkelcentrum hier, daar mag wél gerookt worden daar het een privé
openbare gelegenheid is, daar zijn andere regels voor.
Alleereerst kom je een jochie van nog geen 7 jaar tegen die me keihard naroept; "Ga jij maar lekker kanker krijgen uche uche"

Right.

(Moest ik flikken in de jaren 80!!Ik denk dat ik een week geen vreten kreeg!) Vervolgens kom je een dame tegen met een kinderwagen die krampachtig een grote boog om mij heen probeert te maken, ondertussen luid wapperend en irriterend de rook om haar heen weg te wapperen, goed ik liep ongeveer 7 meter bij haar vandaan.
Ik krijg dan écht de neiging om te zeggen; ga maar buiten lopen Haha!

Maar ik bedoel....Hoezo beinvloed en gek gemaakt?
Sorrie hoor maar je kan ook doordraaien, zoiets kwam in de jaren 70-80-90 écht niet tegen hoor!

*Steekt er nog eentje op*

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:04

Lara_ schreef:
In Amerika mag je zelfs buiten het vliegveld niet roken. Op Schiphol mag je binnen niet overal roken maar als ik in Nederland kom hangt er wel zoveel rook dat ik gelijk een bloedneus heb.

Oeps ik heb het al weer over 10 jaar geleden, zolang is het daar al minimaal Knipoog
nu dus helemaal niet meer Knipoog