Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:07

Inderdaad Maik. Er is zo'n enorme grote groep die prima functioneert in de huidige maatschappij.

De relschoppers zullen misschien een keer 1 a 2 procent zijn van de gehele populatie. Daar kan je anderen niet voor laten boeten.
Hoeveel van de nederlanders zijn relschoppers? Ook een heel stel! Wat doen we daar mee dan? Eilandje afbakenen en ze er voorgoed opzetten?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:09

Pipo schreef:
Inderdaad Maik. Er is zo'n enorme grote groep die prima functioneert in de huidige maatschappij.

De relschoppers zullen misschien een keer 1 a 2 procent zijn van de gehele populatie. Daar kan je anderen niet voor laten boeten.
Hoeveel van de nederlanders zijn relschoppers? Ook een heel stel! Wat doen we daar mee dan? Eilandje afbakenen en ze er voorgoed opzetten?

Is er niet een geschikt eiland in de stille zuidzee? Vork

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:11

katiavl schreef:
Nadya schreef:
Yes, Maik, dat doe ik ook liever, dan me alleen maar te richten op de foute mensen. Die ik trouwens ook zie in ons 'eigen' volk. Mogen die ook niet het land uit? Haha!

Zolang je ze niet naar belgie stuurt wel Haha!

Echt foute mensen mogen van mij in een raketje naar de maan, hoor. Anders zitten andere landen er maar mee..... Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:12

Esperanza schreef:

Vind ik een beetje zonde van dat eiland, maar goed..... Clown

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:17

Nadya schreef:
Esperanza schreef:

Vind ik een beetje zonde van dat eiland, maar goed..... Clown

Moah, als ze dan toch op een eilandje mogen, dan liever ook direct op één waar wat minder groeit door het mooie weer en het wat vaker regent... Knipoog De maan is ook prima trouwens.

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:18

Wat de fout in gaat mag gewoon terug naar eigen land, dat gebeurd in Zwitserland ook en daar hoor je helemaal niemand over.
Wat geen nederlands kan leren spreken omdat het geen talenknobbel heeft, lachwekkend terug ermee wat doe je hier als je de taal nooit zult leren beheersen.
Kijk toch eens in de gevangenissen vol met allochtone mensen gekleurden al dan niet hier geboren maar dat is natuurlijk omdat wij blanken discrimineren.

Ik vind dat meneer Wilders het prima doet drie maal hoera voor die mensen. Waarom moet ik honderd euro gemiddeld in de maand inleveren terwijl als we simpel 0,15 procent van het nationaal inkomen uitgeven aan ontwikkelingshulp in plaats van de 0,8 die ons vrome landje als een van de weinigen uitgeeft wij helemaal niet krom hoeven te liggen.

Waarom moet ik accepteren dat er naast mij in de collegebanken een moslimvrouw met hoofddoek zit terwijl het notabene in Ankara verboden is?
Waarom moet ik accepteren dat van mijn belastingcenten er een moskee gebrouwd wordt waar zondagsmorgens iemand op de toren staat te zingen holladijee terwijl ik moe van 6o uur werken even iets langer wil slapen.

Nee ik vind het prima wat hij doet en wat hij wil. >De economie trekt aan dat wil ik ook wel eens in de portomonee zien.
En waar een wil is is een weg en als de wil er niet is moet de weg er ook niet zijn.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:25

Kafue schreef:
Waarom moet ik accepteren dat er naast mij in de collegebanken een moslimvrouw met hoofddoek zit terwijl het notabene in Ankara verboden is?
Waarom moet ik accepteren dat van mijn belastingcenten er een moskee gebrouwd wordt waar zondagsmorgens iemand op de toren staat te zingen holladijee terwijl ik moe van 6o uur werken even iets langer wil slapen.

Dan integreer jij niet zo goed in de Nederlandse samenleving. Eén van de kernwaarden hier is namelijk vrijheid van godsdienst Pling en een tweede is het erkennen van multiculturaliteit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:27

Kafue schreef:
Wat de fout in gaat mag gewoon terug naar eigen land, dat gebeurd in Zwitserland ook en daar hoor je helemaal niemand over.
Wat geen nederlands kan leren spreken omdat het geen talenknobbel heeft, lachwekkend terug ermee wat doe je hier als je de taal nooit zult leren beheersen.
Kijk toch eens in de gevangenissen vol met allochtone mensen gekleurden al dan niet hier geboren maar dat is natuurlijk omdat wij blanken discrimineren.

Ik vind dat meneer Wilders het prima doet drie maal hoera voor die mensen. Waarom moet ik honderd euro gemiddeld in de maand inleveren terwijl als we simpel 0,15 procent van het nationaal inkomen uitgeven aan ontwikkelingshulp in plaats van de 0,8 die ons vrome landje als een van de weinigen uitgeeft wij helemaal niet krom hoeven te liggen.

Nee ik vind het prima wat hij doet en wat hij wil. >De economie trekt aan dat wil ik ook wel eens in de portomonee zien.
En waar een wil is is een weg en als de wil er niet is moet de weg er ook niet zijn.

Lekker tollerant ben jij zeg!

Waarom zouden mensen jouw intollerantie moeten accepteren?

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:30

Ronja schreef:
Dan integreer jij niet zo goed in de Nederlandse samenleving. Eén van de kernwaarden hier is namelijk vrijheid van godsdienst Pling en een tweede is het erkennen van multiculturaliteit.

Ja, maar het uitoeffen daarvan zitten wel wat haken en ogen aan. Dat hoeft niet ten koste van anderen. Ook het dragen van een hoofddoek is hier niet gewenst. Dan krijg je weer van dat geneuzel dat ze dat willen in een representatieve functie. Dan kom ik met piercings oid ook niet voor in aanmerking. Zo simpel is dat.

Waarom moet ik dat multiculiti gedoe erkennen? Ik heb daar niet voor gekozen!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:32

Ik vind het altijd wel een beetje jammer. Men zegt dat we de Nederlandse cultuur en erfgoed kwijtraken doordat er zoveel verschillende culturen zijn.

Terwijl voor mij het belangrijkste erfgoed van nederland vrijheid is. Dat is hetgeen waar "we" in de geschiedenis zo hard voor gevochten hebben. Vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, multiculturaliteit, een plaats voor iedereen met dezelfde kansen en mogelijkheden voor iedereen... En iedereen mag er zijn omdat ze er zijn.

Tegenwoordig wordt er geklaagd over de Islam, over mensen die "anders" zijn, anders praten, moeten mensen worden uitgezet en een geloof verboden worden. Aanpassen of oprotten, wordt er dan gezegd...

Nederland raakt zijn erfgoed kwijt aan zijn eigen intolerantie.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:37

ik ben t wel deels met wilders eens. Nederland is vol en te weinig ''Nederland'' meer. Moet je voor de lol eens kijken wat wij volgend jaar extra moeten betalen voor mensen die hier geen ene flikker uitvreten. (en nee dit geld niet voor mensen die niet kunnen werken)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:39

Ronja schreef:
Ik vind het altijd wel een beetje jammer. Men zegt dat we de Nederlandse cultuur en erfgoed kwijtraken doordat er zoveel verschillende culturen zijn.

Terwijl voor mij het belangrijkste erfgoed van nederland vrijheid is. Dat is hetgeen waar "we" in de geschiedenis zo hard voor gevochten hebben. Vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, multiculturaliteit, een plaats voor iedereen met dezelfde kansen en mogelijkheden voor iedereen... En iedereen mag er zijn omdat ze er zijn.

Tegenwoordig wordt er geklaagd over de Islam, over mensen die "anders" zijn, anders praten, moeten mensen worden uitgezet en een geloof verboden worden. Aanpassen of oprotten, wordt er dan gezegd...

Maar dus mag ik niets zeggen? Ook niet als ik denk dat onze vrijheden waar we zo hard voor gevochten hebben gewoon ondersneeuwen?

Ik vind het jammer als een van genoemde punten (in dit geval die die mulitcultrailiteit) onze andere vrijheden aantast. Zoals de vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, gelijke kansen voor iedereen (dus ook vrouwen). Die Islam is juist het gene wat niet accepteert wat anders is als zij. Daar wordt homosexualiteit e.d. niet geaccepteerd. Of heb ik het nu mis?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:44

Esperanza schreef:
Waarom moet ik dat multiculiti gedoe erkennen? Ik heb daar niet voor gekozen!

Jij niet persoonlijk, maar we zijn als Nederlanders wel zelf begonnen met die mensen uit hun land te halen, om onze rotklusjes te doen (gastarbeiders jaren 60). Dus.......

Ik heb zelf totaal geen problemen met een multiculturele samenleving. Ik heb zelf ook een aantal vrienden in NL, die van oorsprong uit een ander land komen (of hun ouders). Ze spreken allemaal prima Nederlands over het algemeen (de Engelstaligen blijven het langst hun eigen taal spreken, valt me zelfs op Clown ) en hebben een goede baan. Ik vind ook dat als je je hier in NL vestigt je je aan moet passen, maar natuurlijk mag men ook zijn eigen cultuur wel behouden. Mits het maar niemand anders kwaad doet.

Maar bij Wilders heb ik het gevoel dat ELKE allochtoon zich moet verdedigen en dat vind ik niet netjes van hem. Ok, er is een groepje wat het verpest voor de anderen. Doe daar iets aan, al zal dat in bepaalde gevallen lastig zijn (3e generatie, die de Nederlandse nationaliteit hebben bijvoorbeeld). Ik hou persoonlijk ook niet van extremisten, maar daar hou ik ook niet van bij de Nederlanders (extreem christelijke geloven bijvoorbeeld). En van aso's hou ik ook niet, die zie je ook bij de blanke groeperingen, hoor.

Vind je ook dat we mensen uit Irak en Afghanistan maar aan hun lot moeten overlaten, als zij hun land hebben moeten ontvluchten? Lekker asociaal zou ik dat vinden, als je ziet wat daar nu gebeurt......

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:46

Esperanza schreef:
Ronja schreef:

Maar dus mag ik niets zeggen? Ook niet als ik denk dat onze vrijheden waar we zo hard voor gevochten hebben gewoon ondersneeuwen?

Ik vind het jammer als een van genoemde punten (in dit geval die die mulitcultrailiteit) onze andere vrijheden aantast. Zoals de vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, gelijke kansen voor iedereen (dus ook vrouwen). Die Islam is juist het gene wat niet accepteert wat anders is als zij. Daar wordt homosexualiteit e.d. niet geaccepteerd. Of heb ik het nu mis?

Ik denk dat we daarin eerder het goede voorbeeld moeten geven Knipoog

En dat je niets mag zeggen heb ik niet gezegd Lachen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:46

het zou me niks verbazen als Wilders de volgende is die een kogel in zn kop krijgt of een mes in zn lijf. Ergens heeft hij gelijk, maar waarom moet het nou gelijk allemaal zo opgeblazen worden.
Pim bracht de mensen ook aan het denken. Ik weet niet of daar uberhaupt iets terecht van gekomen zou zijn, maar er moet echt iets gebeuren aan onze samenleving, het kan gewoon niet langer zo.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:53

runningkawa schreef:
supertinkie, cijfers liegen niet. van de jongeren nederlandse mensen is 4% crimineel (zittend an ook mensen bij die geen blank uiterslijk hebben) van de allochtone is dat 8 %
Het dubbele dus

Uiteraard liegen cijfers niet, ben ik het mee eens *LOL*, maar ik vind het niet eerlijk dat je het over het algemeen wel hoort als een allochtoon een misdaad begaat, en daarmee bedoel ik dat dat vaak even nadrukkelijk wordt genoemd en bij de nederlanders niet. Daar wordt niet nadrukkelijk bij gezegd dat het om een nederlander gaat die een misdaad heeft gepleegd.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 15:57

Ronja schreef:
Voor mij is het belangrijkste erfgoed van nederland vrijheid. Dat is hetgeen waar "we" in de geschiedenis zo hard voor gevochten hebben. Vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, multiculturaliteit, een plaats voor iedereen met dezelfde kansen en mogelijkheden voor iedereen... En iedereen mag er zijn omdat ze er zijn.

Juist, en datgene waar "we" zo aan hebben gewerkt, moeten we beschermen en niet de grond in laten stampen door mensen die het niet waarderen omdat hun normen en waarden anders zijn. Vandaar mijn mening: waardeer en respecteer je de Nederlandse normen en waarden niet, dan hoor je niet in onze maatschappij. Dan mag je de maatschappij uitgezet worden: terug naar je land van herkomst (waar je misschien beter past in de maatschappij) of opgesloten in een inrichting.

Ronja schreef:
Ik denk dat we daarin eerder het goede voorbeeld moeten geven Knipoog

Op een bepaald moment houdt het op, dat goede voorbeeld zijn. Dan heeft een maatschappij behoefte aan zwaardere maatregelen, omdat ze anders instort.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:01

Kafue schreef:

Niet alle moslimvrouwen komen uit Ankara Pling Ja

Holladijee klinkt overigens uitgesproken geintegreerd.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:03

Chubby schreef:
Ronja schreef:
Voor mij is het belangrijkste erfgoed van nederland vrijheid. Dat is hetgeen waar "we" in de geschiedenis zo hard voor gevochten hebben. Vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, multiculturaliteit, een plaats voor iedereen met dezelfde kansen en mogelijkheden voor iedereen... En iedereen mag er zijn omdat ze er zijn.

Juist, en datgene waar "we" zo aan hebben gewerkt, moeten we beschermen en niet de grond in laten stampen door mensen die het niet waarderen omdat hun normen en waarden anders zijn. Vandaar mijn mening: waardeer en respecteer je de Nederlandse normen en waarden niet, dan hoor je niet in onze maatschappij. Dan mag je de maatschappij uitgezet worden: terug naar je land van herkomst (waar je misschien beter past in de maatschappij) of opgesloten in een inrichting.

Spreek je jezelf dan niet enorm tegen? Voor mij is deze instelling eerder funest voor de Nederlandse identiteit dan welke minderheidsgroepering dan ook.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:03

lies schreef:
Holladijee klinkt overigens uitgesproken geintegreerd.

*proest* ROFL

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:10

Er is in het verleden behoorlijk gestreden tegen allerlei mensen die tegen de genoemde vrijheden waren. Die strijd is blijkbaar nog niet klaar..

Een aantal punten van extremer gelovigen benadeelt namelijk de geldende normen en waarden van de Nederlandse samenleving. En dit zul je dus moeten stoppen om te zorgen dat dit zo'n vrije cultuur blijft.

Ronja schreef:
Spreek je jezelf dan niet enorm tegen? Voor mij is deze instelling eerder funest voor de Nederlandse identiteit dan welke minderheidsgroepering dan ook.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:14

Chubby schreef:
Er is in het verleden behoorlijk gestreden tegen allerlei mensen die tegen de genoemde vrijheden waren. Die strijd is blijkbaar nog niet klaar..

Dat is iets anders! Dat is niet hetzelfde als zeggen "als je niet mee doet, rot je maar op"!
Ik ben het met je eens dat er gestreefd moet worden naar een stabiele, gevarieerde samenleving waarin men elkaar in zijn waarde laat. Maar uitspraken als "buigen of barsten" horen daar ook niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:14

Esperanza schreef:

Ik zou zeggen, laat eens een willekeurige man op zondag in een roze string door Urk, Elburg, Staphorst, Genemuiden etc. fietsen Clown Denk niet dat hij een hele leuke dag heeft Haha!
Of probeer je daar als getrouwd homostel te vestigen, of probeer als meisje daar maar eens abortus te laten plegen.

Dus ik denk niet dat je de multicultiraliteit moet aanwijzen als datgene dat onze vrijheden aantast.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:20

Kafue schreef:

Heb je last van die hoofddoek? Ik zie dat dan weer liever dan dat er een of ander gothic naast me zit, met zo'n enge spikesketting om.

Wilders is idd niet goed bij z'n hoofd en ik verbaas me er echt over hoeveel mensen het met 'm eens zijn, eng gewoon.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:21

Het is inderdaad een mooi streven, maar m.i. niet langer "ongestraft" te dwarsbomen.

Ronja schreef:
Chubby schreef:

Dat is iets anders! Dat is niet hetzelfde als zeggen "als je niet mee doet, rot je maar op"!
Ik ben het met je eens dat er gestreefd moet worden naar een stabiele, gevarieerde samenleving waarin men elkaar in zijn waarde laat. Maar uitspraken als "buigen of barsten" horen daar ook niet bij.