Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pipo schreef:Inderdaad Maik. Er is zo'n enorme grote groep die prima functioneert in de huidige maatschappij.
De relschoppers zullen misschien een keer 1 a 2 procent zijn van de gehele populatie. Daar kan je anderen niet voor laten boeten.
Hoeveel van de nederlanders zijn relschoppers? Ook een heel stel! Wat doen we daar mee dan? Eilandje afbakenen en ze er voorgoed opzetten?
katiavl schreef:Nadya schreef:Yes, Maik, dat doe ik ook liever, dan me alleen maar te richten op de foute mensen. Die ik trouwens ook zie in ons 'eigen' volk. Mogen die ook niet het land uit?
Zolang je ze niet naar belgie stuurt wel
Esperanza schreef:Is er niet een geschikt eiland in de stille zuidzee?
Nadya schreef:Esperanza schreef:Is er niet een geschikt eiland in de stille zuidzee?
Vind ik een beetje zonde van dat eiland, maar goed.....
Kafue schreef:Waarom moet ik accepteren dat er naast mij in de collegebanken een moslimvrouw met hoofddoek zit terwijl het notabene in Ankara verboden is?
Waarom moet ik accepteren dat van mijn belastingcenten er een moskee gebrouwd wordt waar zondagsmorgens iemand op de toren staat te zingen holladijee terwijl ik moe van 6o uur werken even iets langer wil slapen.
Kafue schreef:Wat de fout in gaat mag gewoon terug naar eigen land, dat gebeurd in Zwitserland ook en daar hoor je helemaal niemand over.
Wat geen nederlands kan leren spreken omdat het geen talenknobbel heeft, lachwekkend terug ermee wat doe je hier als je de taal nooit zult leren beheersen.
Kijk toch eens in de gevangenissen vol met allochtone mensen gekleurden al dan niet hier geboren maar dat is natuurlijk omdat wij blanken discrimineren.
Ik vind dat meneer Wilders het prima doet drie maal hoera voor die mensen. Waarom moet ik honderd euro gemiddeld in de maand inleveren terwijl als we simpel 0,15 procent van het nationaal inkomen uitgeven aan ontwikkelingshulp in plaats van de 0,8 die ons vrome landje als een van de weinigen uitgeeft wij helemaal niet krom hoeven te liggen.
Waarom moet ik accepteren dat er naast mij in de collegebanken een moslimvrouw met hoofddoek zit terwijl het notabene in Ankara verboden is?
Waarom moet ik accepteren dat van mijn belastingcenten er een moskee gebrouwd wordt waar zondagsmorgens iemand op de toren staat te zingen holladijee terwijl ik moe van 6o uur werken even iets langer wil slapen.
Nee ik vind het prima wat hij doet en wat hij wil. >De economie trekt aan dat wil ik ook wel eens in de portomonee zien.
En waar een wil is is een weg en als de wil er niet is moet de weg er ook niet zijn.
Ronja schreef:Dan integreer jij niet zo goed in de Nederlandse samenleving. Eén van de kernwaarden hier is namelijk vrijheid van godsdiensten een tweede is het erkennen van multiculturaliteit.
Ronja schreef:Ik vind het altijd wel een beetje jammer. Men zegt dat we de Nederlandse cultuur en erfgoed kwijtraken doordat er zoveel verschillende culturen zijn.
Terwijl voor mij het belangrijkste erfgoed van nederland vrijheid is. Dat is hetgeen waar "we" in de geschiedenis zo hard voor gevochten hebben. Vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, multiculturaliteit, een plaats voor iedereen met dezelfde kansen en mogelijkheden voor iedereen... En iedereen mag er zijn omdat ze er zijn.
Tegenwoordig wordt er geklaagd over de Islam, over mensen die "anders" zijn, anders praten, moeten mensen worden uitgezet en een geloof verboden worden. Aanpassen of oprotten, wordt er dan gezegd...
Nederland raakt zijn erfgoed kwijt aan zijn eigen intolerantie.
Esperanza schreef:Waarom moet ik dat multiculiti gedoe erkennen? Ik heb daar niet voor gekozen!
Esperanza schreef:Ronja schreef:Ik vind het altijd wel een beetje jammer. Men zegt dat we de Nederlandse cultuur en erfgoed kwijtraken doordat er zoveel verschillende culturen zijn.
Terwijl voor mij het belangrijkste erfgoed van nederland vrijheid is. Dat is hetgeen waar "we" in de geschiedenis zo hard voor gevochten hebben. Vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, multiculturaliteit, een plaats voor iedereen met dezelfde kansen en mogelijkheden voor iedereen... En iedereen mag er zijn omdat ze er zijn.
Tegenwoordig wordt er geklaagd over de Islam, over mensen die "anders" zijn, anders praten, moeten mensen worden uitgezet en een geloof verboden worden. Aanpassen of oprotten, wordt er dan gezegd...
Nederland raakt zijn erfgoed kwijt aan zijn eigen intolerantie.
Maar dus mag ik niets zeggen? Ook niet als ik denk dat onze vrijheden waar we zo hard voor gevochten hebben gewoon ondersneeuwen?
Ik vind het jammer als een van genoemde punten (in dit geval die die mulitcultrailiteit) onze andere vrijheden aantast. Zoals de vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, gelijke kansen voor iedereen (dus ook vrouwen). Die Islam is juist het gene wat niet accepteert wat anders is als zij. Daar wordt homosexualiteit e.d. niet geaccepteerd. Of heb ik het nu mis?
runningkawa schreef:supertinkie, cijfers liegen niet. van de jongeren nederlandse mensen is 4% crimineel (zittend an ook mensen bij die geen blank uiterslijk hebben) van de allochtone is dat 8 %
Het dubbele dus
Ronja schreef:Voor mij is het belangrijkste erfgoed van nederland vrijheid. Dat is hetgeen waar "we" in de geschiedenis zo hard voor gevochten hebben. Vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, multiculturaliteit, een plaats voor iedereen met dezelfde kansen en mogelijkheden voor iedereen... En iedereen mag er zijn omdat ze er zijn.
Ronja schreef:Ik denk dat we daarin eerder het goede voorbeeld moeten geven
Kafue schreef:Waarom moet ik accepteren dat er naast mij in de collegebanken een moslimvrouw met hoofddoek zit terwijl het notabene in Ankara verboden is?
Chubby schreef:Ronja schreef:Voor mij is het belangrijkste erfgoed van nederland vrijheid. Dat is hetgeen waar "we" in de geschiedenis zo hard voor gevochten hebben. Vrijheid van godsdienst, vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, multiculturaliteit, een plaats voor iedereen met dezelfde kansen en mogelijkheden voor iedereen... En iedereen mag er zijn omdat ze er zijn.
Juist, en datgene waar "we" zo aan hebben gewerkt, moeten we beschermen en niet de grond in laten stampen door mensen die het niet waarderen omdat hun normen en waarden anders zijn. Vandaar mijn mening: waardeer en respecteer je de Nederlandse normen en waarden niet, dan hoor je niet in onze maatschappij. Dan mag je de maatschappij uitgezet worden: terug naar je land van herkomst (waar je misschien beter past in de maatschappij) of opgesloten in een inrichting.
lies schreef:Holladijee klinkt overigens uitgesproken geintegreerd.
Ronja schreef:Spreek je jezelf dan niet enorm tegen? Voor mij is deze instelling eerder funest voor de Nederlandse identiteit dan welke minderheidsgroepering dan ook.
Chubby schreef:Er is in het verleden behoorlijk gestreden tegen allerlei mensen die tegen de genoemde vrijheden waren. Die strijd is blijkbaar nog niet klaar..
Esperanza schreef:Ik vind het jammer als een van genoemde punten (in dit geval die die mulitcultrailiteit) onze andere vrijheden aantast. Zoals de vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, gelijke kansen voor iedereen (dus ook vrouwen). Die Islam is juist het gene wat niet accepteert wat anders is als zij. Daar wordt homosexualiteit e.d. niet geaccepteerd. Of heb ik het nu mis?
Ronja schreef:Chubby schreef:Er is in het verleden behoorlijk gestreden tegen allerlei mensen die tegen de genoemde vrijheden waren. Die strijd is blijkbaar nog niet klaar..
Dat is iets anders! Dat is niet hetzelfde als zeggen "als je niet mee doet, rot je maar op"!
Ik ben het met je eens dat er gestreefd moet worden naar een stabiele, gevarieerde samenleving waarin men elkaar in zijn waarde laat. Maar uitspraken als "buigen of barsten" horen daar ook niet bij.