Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Firedancer schreef:18 september, de grote onthulling:
de troonrede
sronnie schreef:Firedancer schreef:18 september, de grote onthulling:
de troonrede
Die was al uitgelekt hoor
Denk dat het dan eerder is dat Rita Verdonk stug in de kamer blijft en ook nog eens lid blijft van de VVD
Tinkelbel schreef:NOS teletekst pagina 127.
MarrieLeen schreef:Tinkelbel schreef:NOS teletekst pagina 127.
Derde Wereldoorlog?
Citaat:Aluminiumhoedjes alert. We gaan allemaal dood. En snel ook. Een exacte datum kunnen wij u helaas nog niet geven, maar reken er maar op dat voor 21 september hel en verdoemenis zal worden gezaaid. Op die datum is het namelijk expiratie op de beurzen en nou wil het geval dat een anonieme handelaar zojuist voor ruim 1 miljard dollar short is gegaan. Voor de VMBO’ers onder u: dit gebeurt door middel van put-opties, waarmee veel geld kan worden verdiend wanneer de beurs omlaag gaat. Nu gebeurt dat wel vaker, alleen niet met dergelijke aantallen. De handelaar verdient namelijk alleen geld aan zijn 245.000 contracten wanneer de beurs op 21 september eenderde lager staat dan nu het geval is. Voor de AEX betekent dat een daling van 513 naar 344 punten. Een duur gokje dus, want zoiets gebeurt bijna nooit. Nou ja, ergens in 1929 en er was ook ooit nog een akkefietje na 9-11. Ook toen werden er vlak voor de aanslagen massaal putjes ingeslagen van United Airlines en American Airlines. Ook de put-opties van Morgan Stanley and Merrill Lynch, twee prominente huurders van de WTC-torens, gingen vlak voor de aanslagen als warme broodjes over de toonbank. Bovenstaande kan natuurlijk ook iets te maken hebben met de ingestorte hypotheekmarkt in de VS, maar als aluminiumhoedje weet u natuurlijk beter. 9-11 was een inside job en er staat ons een nog veel grotere aanslag te wachten. Dicht bij huis deze keer, want de 245.000 put-opties blijken deze keer te zijn afgesloten op de 50 grootste Europese bedrijven. Over en sluiten. Het gras is groen voor de haas. Wij herhalen: het gras is groen voor de haas...
sronnie schreef:Over de beurs met put-opties kan ik mij niet druk maken, naar mijn idee staan 11/9 hier volledig buiten
Al een hele poos worden er hier in Europa massaal put-opties gekocht over een langer termijn, dat in Amerika nu ook massaal put-opties worden gekocht heeft meer met de economie te maken (huizenmarkt) dan wat eventueel deze maand te gebeuren staat. Helaas is de beurs niet meer zo simpel als deze geweest is, met de invloed van rente, de waarde van de dollar en de algehele economie was het eerder voor bijna iedereen te begrijpen. Nu zijn er zoveel factoren in het spel dat er ontzettend veel redenen kunnen zijn dat er put-opties worden gekocht, onder andere dat te verwachten is (enkel economisch gezien, gebeurtenissen van bijv. 19/9 buiten beschouwing gelaten) dat de dollar in waarde zal zakken.
Ik las overigens dat mensen nog meer angst kregen doordat er in Brittannië nu ook put-opties gekocht werden, dit staat min of meer los van de beurs in Amerika, er zijn ook in Brittannië al langer put-opties gekocht maar door de beurs in Amerika valt dit meer op en wordt het vuur aangewakkerd.
Over de beurs durf/kan ik niet verder uitweiden, ik ben enkel een simpele ziel die de beurs wat probeert te volgen en te begrijpen maar van bovenstaande ben ik vrijwel zeker, ook mijn vader die er meer vanaf weet is het met mij eens
Juul schreef:Ik vind het echt eng allemaalIk kan niet tegen dit soort dingen...