Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JeroenS

Re: Bekende Amerikaanse homo is na bekering 'straight'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:09

Sunrise_ schreef:
Daar ben ik het mee eens hoor. Ik denk dat ieder mens wel op zoek is naar een verklaring voor het bestaan. En ik heb dat bij God gevonden. En niet alleen als verklaring voor ons bestaan, maar ik geloof ook écht dat Hij er voor je is, voor altijd Lachen . Dat nergens over na te denken interpreteer ik iets anders. Ik kan mezelf helemaal gek maken als ik alles ga over-analyseren: Hoe groot zal het heelal zijn? Hoe zal het ontstaan zijn? Het kan toch niet oneindig groot zijn?

Dus het geloof is voor mij geen geweten-susser of iets dergelijks, maar én de verklaring van ons bestaan én onvoorwaardelijke Liefde Lachen

Ik ben het zo wel met jou eens sommige mensen vinden een verklaring van het leven bij God. Ik zelf neem liever de wetenschappelijke verklaring.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:10

Mietje schreef:
Ik ben het wel met je eens Sunrise_, dat er wel "iets" moet zijn.. Maar of dat "iemand" is die de boel regelt, en het recht krijgt om dingen zo drastisch te beïnvloeden vind ik ZO moeilijk te geloven. Ik denk dat vanaf dat standpunt heel veel onbegrip komt, vooral vanuit een "minder bedeelde positie" (als je het vanuit een christelijk standpunt bekijkt). En als van die radicalen zoals bijv. daar in Amerika daar dan ook nog in doordraven, is het hek van de dam. En al die oorlogen op grond van geloof. Er zijn bijna geen oorlogen te bedenken waarin geloof geen grote rol speelt.. Even vanuit mijn standpunt; dat moet God nooit gewild hebben. Hij heeft t dan mooi verknooid als je t mij vraagt. En nog zijn er zo veel mensen die er met open ogen in trappen, mensen discrimineren en zich achter de bijbel verschuilen, nee, imo krijg je er meer narigheid van, en is het alleen maar egoistisch..

De mensen hebben zelf oorlogen om het geweld gemaakt, dat heeft God nooit gewild Lachen . En geloof me, er zit een heel groot verschil tussen de christenen met spandoeken als "God hates fags!" in Amerika en de christenen hier op bokt hoor!

Ik probeer juist niet egoïstisch te zijn, maar te dienen, wat (eerlijk is eerlijk) lang niet altijd makkelijk is .

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:11

JeroenS schreef:
Ik ben het zo wel met jou eens sommige mensen vinden een verklaring van het leven bij God. Ik zelf neem liever de wetenschappelijke verklaring.

Ik zou zoiets ook bij het geloof zoeken denk ik, als het niet zo verschrikkelijk krom en discriminerend zou zijn..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:14

Sunrise_ schreef:
De mensen hebben zelf oorlogen om het geweld gemaakt, dat heeft God nooit gewild Lachen .

Maar het frappante is dat de oorlogen JUIST over geloof gaan.

Mijn moeder zei zonet: 'nou als ik dit zo lees, dan is GOD ook niet zo'n prettig figuur, als de mensen naar zijn evenbeeld zijn geschapen'.
En ergens ben ik het hier best mee eens... Zo leuk zijn de mensen over het algemeen niet.

JeroenS

Mietje schreef:
JeroenS schreef:

Ik zou zoiets ook bij het geloof zoeken denk ik, als het niet zo verschrikkelijk krom en discriminerend zou zijn..

Dat kan he, ik zoek achter alles een wetenschappelijke verklaring, omdat ik gewoon domweg niet geloof in een god.

Ogrop

Sammie schreef:
Hij kan een hoop zijn, maar straight in z'n hoofd is hij écht niet

Wou ik ook zeggen, wat een l.ul trouwens. Met z'n uitspraak vernederd nog eens de homo's ook, terwijl hij er zelf een was Rolleyes

Sunrise_

Mietje schreef:
JeroenS schreef:

Mietje heb je wel eens in de bijbel gelezen, het Nieuwe Testament dan? Want dat vind ik helemaal niet krom en discriminerend! Lachen

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:15

Quellian schreef:
Sunrise_ schreef:
De mensen hebben zelf oorlogen om het geweld gemaakt, dat heeft God nooit gewild Lachen .

Maar het frappante is dat de oorlogen JUIST over geloof gaan.

Mijn moeder zei zonet: 'nou als ik dit zo lees, dan is GOD ook niet zo'n prettig figuur, als de mensen naar zijn evenbeeld zijn geschapen'.
En ergens ben ik het hier best mee eens... Zo leuk zijn de mensen over het algemeen niet.

Geloof me er zitten ook best leuke mensen tussen hoor Knipoog .

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:15

Sunrise_ schreef:
Mietje schreef:
Ik ben het wel met je eens Sunrise_, dat er wel "iets" moet zijn.. Maar of dat "iemand" is die de boel regelt, en het recht krijgt om dingen zo drastisch te beïnvloeden vind ik ZO moeilijk te geloven. Ik denk dat vanaf dat standpunt heel veel onbegrip komt, vooral vanuit een "minder bedeelde positie" (als je het vanuit een christelijk standpunt bekijkt). En als van die radicalen zoals bijv. daar in Amerika daar dan ook nog in doordraven, is het hek van de dam. En al die oorlogen op grond van geloof. Er zijn bijna geen oorlogen te bedenken waarin geloof geen grote rol speelt.. Even vanuit mijn standpunt; dat moet God nooit gewild hebben. Hij heeft t dan mooi verknooid als je t mij vraagt. En nog zijn er zo veel mensen die er met open ogen in trappen, mensen discrimineren en zich achter de bijbel verschuilen, nee, imo krijg je er meer narigheid van, en is het alleen maar egoistisch..

De mensen hebben zelf oorlogen om het geweld gemaakt, dat heeft God nooit gewild Lachen . En geloof me, er zit een heel groot verschil tussen de christenen met spandoeken als "God hates fags!" in Amerika en de christenen hier op bokt hoor!

Ik probeer juist niet egoïstisch te zijn, maar te dienen, wat (eerlijk is eerlijk) lang niet altijd makkelijk is .

Hmm dat ben ik maar deels met je eens. Mensen hebben de oorlog zelf gemaakt ja, maar wel ómdat ze vinden dat hun geloof beter is dan het ander, en dat de ander iets verkeerds geloofd, en daarom maar uitgeroeid moet worden. Ik denk dat dat toch wel aan het geloof te danken is eigenlijk..

Ik bedoel ook meer egoistisch in de zin van; zolang ik God maar dien, is het goed, en kom ik in de hemel, dus kan ik andere bevolkingsgroepen op basis van wat dan ook discrimineren, omdat God het ook doet.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:16

Sunrise_ schreef:
Geloof me er zitten ook best leuke mensen tussen hoor Knipoog .

Weet ik, hoef ik alleen maar voor naar mezelf te kijken Knipoog

Maar je snapt wel wat ik bedoel, gok ik. Ik zei er ook bij 'over het algemeen'.

JeroenS

Mietje schreef:
JeroenS schreef:

Mietje heb je wel eens in de bijbel gelezen, het Nieuwe Testament dan? Want dat vind ik helemaal niet krom en discriminerend! Lachen[/quote]
Ik heb de bijbel voor een klein stukje gelezen, ik vind het nog helemaal niet zo erg enkel en alleen geloof ik er niet in.

alex66

Soet schreef:
Sammie schreef:
Hij kan een hoop zijn, maar straight in z'n hoofd is hij écht niet

Wou ik ook zeggen, wat een l.ul trouwens. Met z'n uitspraak vernederd nog eens de homo's ook, terwijl hij er zelf een was Rolleyes

is Knipoog

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:17

Ach, de bijbel is een leuk geschiedenis boek, net als de Koran.
Ik geloof absoluut dat Jesus als persoon bestaan heeft, maar in mijn opinie was ie gewoon een paranormaal genezer met een enorme charismatische uitstraling.

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:17

Sunrise_ schreef:
Mietje schreef:

Hmm dat ben ik maar deels met je eens. Mensen hebben de oorlog zelf gemaakt ja, maar wel ómdat ze vinden dat hun geloof beter is dan het ander, en dat de ander iets verkeerds geloofd, en daarom maar uitgeroeid moet worden. Ik denk dat dat toch wel aan het geloof te danken is eigenlijk..

Ik bedoel ook meer egoistisch in de zin van; zolang ik God maar dien, is het goed, en kom ik in de hemel, dus kan ik andere bevolkingsgroepen op basis van wat dan ook discrimineren, omdat God het ook doet.

Terwijl ze in mijn ogen eigenlijk geloven in 1 en dezelfde god.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:18

Tavanta schreef:
Ach, de bijbel is een leuk geschiedenis boek, net als de Koran.
Ik geloof absoluut dat Jesus als persoon bestaan heeft, maar in mijn opinie was ie gewoon een paranormaal genezer met een enorme charismatische uitstraling.

Indeed en door een eclipse krijg je een 'gespleten zee' en ga zo maar door...

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:18

Yep en hij had concurentie in de vorm van Mohammed

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:19

Zo zijn er nu nog genoeg van dat soort mensen. Alleen zijn het nu sekteleiders en geen profeten.

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:20

Op discorery channel is er 1 of 2 keer in de week een bepaald programma wat de wonderen van god gaat verplaatsen in wat er werkelijk gebeurt is.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:20

@ Mietje: Ik ben streng tégen het uitmoorden van mensen omwille van het geloof. Écht waar, ik kan gewoon niet geloven dat dat de bedoeling van God is geweest.

@ JeroenS: Dat kan, ach misschien ben ik wel té goedgelovig, maar dan heb ik er later als ik terugkijk op mijn leven wel veel steun aan gehad! Lachen Haha!

@ Tavanta: Ik zie de Bijbel ook als een geschiedenis boek, maar ook als waarheid. Er staan dingen in die nu voorkomen, die al tig jaren geleden zijn geschreven.

Als alle mensen van alle geloven nou elkaar maar gewoon accepteerden.

"Heb uw naaste lief als u zelf."

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:21

Sunrise_ schreef:
Mietje schreef:

Mietje heb je wel eens in de bijbel gelezen, het Nieuwe Testament dan? Want dat vind ik helemaal niet krom en discriminerend! Lachen

Yes Knipoog
Maar alleen het stukje uit de Leveticus zegt mij al genoeg Knipoog
Daar pass ik toch voor Vork

Citaat:
"Leviticus 20:13
Een man die gemeenschap heeft met iemand van het mannelijk geslacht, zoals men gemeenschap heeft met een vrouw, – beiden hebben een gruwel gedaan, zij zullen zeker ter dood gebracht worden, hun bloedschuld is op hen."

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:21

Tellie schreef:
Zo zijn er nu nog genoeg van dat soort mensen. Alleen zijn het nu sekteleiders en geen profeten.

Ik denk dat er vandaag de dag genoeg 'Jezussen' (generalisatie) zijn, in andere geloven dan het Christendom. En dan doel ik niet op sekteleiders, maar op mensen met serieus paranomale gaven, die de kracht hebben gevonden om zichzelf te vinden.

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:22

Quellian schreef:
Tellie schreef:

Ik denk dat er vandaag de dag genoeg 'Jezussen' (generalisatie) zijn, in andere geloven dan het Christendom. En dan doel ik niet op sekteleiders, maar op mensen met serieus paranomale gaven, die de kracht hebben gevonden om zichzelf te vinden.

Zelf in mensen die nergens in geloven hoor.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:24

JeroenS schreef:
Quellian schreef:

Zelf in mensen die nergens in geloven hoor.

De mensen met de 'krachten' van Jezus.

JeroenS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:25

Volgens mij begrijp ik jou niet echt.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:25

Quellian schreef:
Tellie schreef:

Ja, dat is wel zo. Lachen