Agenten schieten 2 honden dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: Agenten schieten 2 honden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:06

of door de regeling aan te passen Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:31

slimmerik schreef:
griebels schreef:
Ik vind gewoon niet dat onschuldige honden op basis van uiterlijk afgemaakt mogen worden Knipoog

En dat is dus te voorkomen door ze niet te fokken of te hebben..

fout!

een staff met papieren die onschuldig is draagt hetzelfde uiterlijk!

dus ja ze kunnen gefokt en gehouden worden mits met papieren....
maar het uiterlijk blijft en het in jullie ogen "gevaarlijke" ook...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:37

Mag hier niet op ingaan zie modaanwijzing....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:38

nee maar als je zelf zo een antwoord neerzet mag het wel Vork

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:39

Inderdaad, niet over de rad hebben er loopt hier een topic over anders gaat er een slotje op en dat is spijtig voor de rest...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:40

naadje24 schreef:
nee maar als je zelf zo een antwoord neerzet mag het wel Vork

Niet doorgaan hier....zie pagina 15.... Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:42

naadje24 schreef:
katiavl schreef:
Ik had het over iemand anders kort voor de bocht noemen, en dan ben ik kort voor de bocht wat een manier van discussieren ROFL
Echt een positieve inbreng, ik ben het mischien niet met naadje en lima eens, maar zij onderbouwen in het mate van het mogelijke hun antwoord hier nog.

A--> mensen moet ook slapen Ja
B--> ik heb mijn mening gegeven...het is en blijft toch een eindeloze discussie...wij zullen het nooit met elkaar eens worden,dat hebben meerdere topics bewezen Knipoog

A-->Wat heeft dat de maken met dat je ook moet slapen? Het was niet eens op jou bedoeld.
B---> Ik heb ook mijn mening gegeven, dat het een eindeloze discussie is betekent niet dat ik stop met te discussieren, in een discussie zitten er nou eenmaal twee partijen, zou letterlijk saai zijn als het niet zo was.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:45

katiavl schreef:
A-->Wat heeft dat de maken met dat je ook moet slapen? Het was niet eens op jou bedoeld.
B---> Ik heb ook mijn mening gegeven, dat het een eindeloze discussie is betekent niet dat ik stop met te discussieren, in een discussie zitten er nou eenmaal twee partijen, zou letterlijk saai zijn als het niet zo was.

ik zie mijn naam toch duidelijk staan Verward

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:50

naadje24 schreef:
katiavl schreef:

ik zie mijn naam toch duidelijk staan Verward

Ja met daarin de tekst kijk naar naadje en lima we zijn het niet eens, MAAR Zij onderbouwen wel Knipoog

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:52

in het mate...

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:54

griebels schreef:
faye schreef:
want de politie MAG niet eens zomaar een huis in!

uhh dat is toch echt wel zo...
De politie mag de deur openbreken als hij bewijzen heeft dat er een overtreding begaan wordt en er niemand thuis is.
Heb het zelf meegemaakt Schijnheilig

Inderdaad zijn die agenten en hondenbegeleider over het binnentreden van de woning niet verkeerd bezig geweest:
Citaat:
Zij die belast zijn met het toezicht op de naleving of de opsporing van een overtreding van de bij of krachtens deze verordening gegeven voorschriften welke strekken tot handhaving van de openbare orde of veiligheid of bescherming van het leven of de gezondheid van personen, zijn bevoegd tot het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:58

Ja maar er moet wel een hele goede aanwijsbare reden zijn....

alleen dit:
Citaat:
Toen de politie op zoek naar de eigenaar van het dier een woning binnenging, bleek daar nog een 'pitbullachtige' hond aanwezig te zijn

is niet genoeg aanwijsbare reden om een woning binnen te dringen.....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 13:59

Ik zou niet weten waarom niet... er is vast niet opengedaan... Knipoog Dit is trouwens het verslag van een journalist. Ik ga ervan uit dat ze precies wisten waar ze moesten zijn.

edit: er was ook sprake van het in gevaar komen van een persoon. De honden hadden naar een kind gehapt...

respect voor de agenten !!!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:12

naadje24 schreef:
in het mate...

Snap echt niet dat mensen zich zo aangevallen voelen, zeg je eens positief.
Onderbouwen is hier toch niet volledig mogelijk maar kom, zal dan beter niets zeggen als het altijd direct in het negatieve word beschoud.....

Er staat binnengedrongen, dus dan zal hij vast niet de deur hebben opengedaan. Denk dat hij niet van plan was om mee te werken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:17

sorry hoor maar snap niet wat je bedoeld: zeg je eens positief ,is een zin die ik nooit geleerd heb als abn...
en als laatste zin van dat stukje...iedereen is vrij om te plaatsen ,positief of negatief..

er staat overigens nergens in de openingspost >binnen gedrongen...wel binnenging...

slimmerik: het incident is buiten op straat gebeurd...geen reden dus om niet gewoon aan te bellen

in het eerste bericht staat nergens: binnen gedrongen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:20

katiavl schreef:
Inderdaad, dat hij in het kraakpand zit is al genoeg om binnen te gaan, anders heb je huiszoeking nodig dat werkt weer anders.
Maar als je al zelf aan de stok gaat met de politie, en je hond verdedigd je dan ga je hem niet tegenhouden denk ik.
En dan word de hond het slachtoffer van de baas die hem als verlengd wapen gebruikt. Terug sturen naar polen en daar in de gevangenis gaan Lachen veel strenger dan hier.

helemaal mee eens , maar hier is dus weer de hond de pineut terwijl het dus aan de baas lag

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:33

naadje24 schreef:
Ja maar er moet wel een hele goede aanwijsbare reden zijn....

alleen dit:
Citaat:
Toen de politie op zoek naar de eigenaar van het dier een woning binnenging, bleek daar nog een 'pitbullachtige' hond aanwezig te zijn

ik weet niet hoe het zit met regelgeving qua binnen komen in een woning maar als je een hond ziet zitten tja dan kan je er wel eens rekening mee moeten houden dat de hond niet altijd vriendelijk is

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:41

naadje24 schreef:

Jij noemde het toch binnendringen?? Ik geloof dat er nu een lichte communicatie storing is....
naadje24 schreef:

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:43

meissielief schreef:
ik weet niet hoe het zit met regelgeving qua binnen komen in een woning maar als je een hond ziet zitten tja dan kan je er wel eens rekening mee moeten houden dat de hond niet altijd vriendelijk is

De eigenaar is beginnen te vechten ...... daardoor is de hond gaan bijten....

en niet vriendelijk vind ik een wel héél zachte omschrijving voor dit stelletje.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:45

Citaat:
De krakers waren Pools en Tjechisch, dus misschien niet eens op de hoogte van onze RAD-regels...
[/quote]

ik kan nergens uit deze tekst halen dat ze illegaal waren...maar misschien heb ik er elders overheen gelezen? dan graag een herhaling van dat stukje

katiavl schreef:
. Terug sturen naar polen en daar in de gevangenis gaan Lachen veel strenger dan hier.

zoniet illegaal: dan is bovenstaan dus wel een hele verkeerde uitspraak!!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:51

slimmerik schreef:
naadje24 schreef:

Jij noemde het toch binnendringen?? Ik geloof dat er nu een lichte communicatie storing is....
naadje24 schreef:

ja ik reageerde op wat er gezegd was en daarna ben ik dus nogmaals de tekst gaan lezen omdat ik het binnendringen niet kon herrineren
dan nog blijf ik achter mijn standpunt staan dat agenten aanwijsbare redenen moeten hebben om een pand binnen te dringen >> in zijn algemeenheid genomen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 14:51

slimmerik schreef:
meissielief schreef:

De eigenaar is beginnen te vechten ...... daardoor is de hond gaan bijten....

en niet vriendelijk vind ik een wel héél zachte omschrijving voor dit stelletje.

waarom een zachte omschijving ? omdat ze volgens de gemiddelde mens een gevaarlijk uiterlijk hebben? grote onzin
Er vanuit gaan dat de honden niet doorgefokt zijn dan heeft het dus toch met de opvoeding te maken en dan kan je alleen de eigenaar als schuldige aanwijzen de hond kan er niks aan doen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:15

naadje24 schreef:
ja ik reageerde op wat er gezegd was en daarna ben ik dus nogmaals de tekst gaan lezen omdat ik het binnendringen niet kon herrineren
dan nog blijf ik achter mijn standpunt staan dat agenten aanwijsbare redenen moeten hebben om een pand binnen te dringen >> in zijn algemeenheid genomen

Je bent nog al eens tegen de wet hè? Maar prima hoor...gelukkig ben je vér in de minderheid.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:17

LiNdA1986 schreef:
In het AD las ik dat het incident in een kraakpand voorkwam, dus ik denk dat dat alweer genoeg zegt over de eigenaar

Dat vind ik nogal makkelijk gezegd, ik ken zat mensen die in een kraakpand wonen en dat zijn echt geen criminelen hoor...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:17

slimmerik schreef:
naadje24 schreef:

Je bent nog al eens tegen de wet hè? Maar prima hoor...gelukkig ben je vér in de minderheid.

dat slaat nergens op , alleen omdat ze tegen binnendringen en rad wet is?