Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Gorilla ontsnapt in Blijdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:13

Wat een uitspraak..... Zou je verwachten betere huisvesting betere regels, maar nee een verbod op houden van mensapen. Grrr word hier zo kwaad van Boos!

apen worden weer gestraft voor de fouten van de mens

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 20:26

slimmerik schreef:
Calanddra schreef:
moederinstinct Lachen gok ik tenminste.

Weet nog wel van een tijdje terug dat een jongetje in een gorilla verblijf was gevallen. Een van de vrouwtjes heeft hem toen gepakt en beschermd tegen de andere gorilla's. Volgens mij was hier ook sprake van moederinstinct Lachen

Ik bedoel dat zelfs sommige kenners het uitleggen als blij kijken en kusjes geven....

Maar waar is eigenlijk te vinden dat die Hans Landman een kenner van apen is, is hij niet gewoon een bezoeker die lid van vrienden van Blijdorp is?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:19

Voor de mensen die maar blijven beweren dat gorilla's nooit het water in zullen gaan: kijk eens naar deze, in het wild levende, gorilla:

http://www.arkive.org/species/GES/mamma ... type=rpMed

Verder schijnen sommige mensen niet te willen geloven dat je altijd verwantwoordelijk blijft voor het gedrag van je dier en dus ook van de schade die je dier een mens toebrengt.
Ook al wordt je hond gepest als hij bijt ben jij verantwoordelijk voor de schade. Als jouw paard trapt ben jij verantwoordelijk voor de toegebrachte schade, zelfs als iemand zonder toestemming je weiland inloopt. Het klinkt belachelijk maar zo zit de wet echt in elkaar.
Zelfs als een hond een inbreker echt toetakelt kun je verantwoordelijk gesteld worden voor de schade aan de inbreker. Je kunt je hiervoor indekken met bepaalde borden op de toegangswegen naar je huis (tuindeur, achterdeur, voordeur etc.) maar dit gaat te ver offtopic.

Verder krijg ik steeds meer het idee dat sommige mensen gewoon deze mevrouw als pispaaltje willen gebruiken. De directeur heeft zelf aangegeven dat de vaste bezoekers (meervoud dus!!) dagelijks contact maakte met deze aap. Dus niet alleen deze mevrouw, zij was toevallig die dag op de verkeerde plaats.

Persoonlijk vind ik de stenengooiende kinderen veel zorgwekkender als een mevrouw die uit pure onwetenheid domme dingen doet, maar daar hoor je hier bijna niemand over.
Van die kinderen zijn geen filmpjes en de mevrouw is natuurlijk een veel makkelijker doelwit om als schuldige te aangewezen te worden.

Verder vraag ik me van bepaalde personen hier werkelijk af of ze weleens in een dierentuin zijn geweest. Nogmaals: Ik ben 45 jaar en kan me niet anders herinerren dan dat mensen in dierentuinen contact zoeken met apen en de meeste doen dat op een heel wat onsympatiekere manier dan deze mevrouw.
Elke keer weer staan er wel mensen die bewust proberen de apen agressief te maken. Op ramen bonken is daar dan nog het minst erge. Vaak zijn het kinderen en staan de ouders erbij te lachen.
Dat is bewust gedrag want die mensen hebben de grootste lol als zo'n aap dan echt agressief reageert en dan heb ik het niet over "tanden laten zien".

Deze mevrouw heeft nooit bewust getreiterd en ik verbaas me over het feit hoeveel kennis over apen er hier aanwezig is. Dat een aap het niet leuk vindt als je tegen hem lacht was me wel bekend, maar dat hij er zo agressief van zou worden is mij ook niet bekend. Zeker niet bij een aap die door mensenhanden opgevoed is en dus van jongst af aan gewend geraakt is aan lachende mensengezichten en dat zeer waarschijnlijk zelfs gekoppeld heeft aan postieve ervaringen

Verder las ik ergens dat iemand schreef dat ze deze gorilla in het wild moesten plaatsen. Ik denk niet dat een gorilla die door mensenhanden is opgevoed en gehuld in een luier meemoest naar de pizzahut kan overleven in het wild. Deze aap is (zoals ook de directeur al bevestigde) veel te mensgericht en vertoond dus voor een gorilla gestoord gedrag.

Wat me als laatste opvalt is dat de mensen die deze mevrouw zo graag als bewuste pestkop willen zien precies de nieuwsberichten eruit halen die ze graag willen lezen.
Het feit dat de verzorgers melde dat deze gorilla een gedragsverandering heeft ondergaan toen zijn soortgenoten werden verplaatst wordt gemakkelijk vergeten, evenals het feit dat kinderen hem met stenen bekogelde. En dat is niet iets wat alleen op de bewuste vrijdag gebeurde.

Iemand zegt hier ook dat het filmpje op de bewuste dag is opgenomen en dat dit dan een bewijs zou zijn dat ze op de dag zelf nog met de aap bezig was. Ik had begrepen dat dit een veel ouder filmpje was?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:22

katiavl schreef:
Wat een uitspraak..... Zou je verwachten betere huisvesting betere regels, maar nee een verbod op houden van mensapen. Grrr word hier zo kwaad van Boos!

Waarom worden de apen gestraft? Hoeveel gorilla's geboren in de dierentuin worden er nu werkelijk in het wild uitgezet?? Ik zou daar weleens cijfers van willen zien.

Persoonlijk vind ik de terugfok en terugplaats programma's in de landen waar deze diersoorten leven een stuk beter geregeld en deze dieren worden niet lastig gevallen door bezoekers.
Daar fokken ze tenminste ook geen dieren voor de dood zoals in dierentuinen wel gebeurd met de diersoorten waar helemaal geen plaats meer voor is (denk aan zebras, giraffes etc.)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:27

Een jong die door mensenhanden is opgevoed kan nog in het wild worden herplaatst, maar dan moet je er natuurlijk niet mee naar de pizzahut. Tuurlijk is de verantwoordelijkheid van het gedrag van een dier bij de eigenaar, maar dat betekent niet dat je niet moet nadenken om je acties.
En omdat zoveel het doen is het maar normaal dat je het ook doet? Als ze dan zoveel van die aap hield dan kon ze beter haar tijd voor het waarschuwen van mensen die het wel doen.

Voor mij ligt de fout bij de dierentuin, maar dat betekent niet dat iemand verantwoordelijk is voor eigen daden. Naar mijn idee word het vaak allemaal snel afgelegd. Gewoon het woordje ik was fout bezig was gewoon genoeg geweest, niet blijven aanhouden dat de aap het graag had.

Dat is eigelijk het enigste dat me tegensteekt in de hele zaak, en natuurlijk de leuke houding van blijdorp, en niet vergeten stomme partij van de dieren

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 21:30

ThePast03 schreef:
katiavl schreef:

Waarom worden de apen gestraft? Hoeveel gorilla's geboren in de dierentuin worden er nu werkelijk in het wild uitgezet?? Ik zou daar weleens cijfers van willen zien.

Persoonlijk vind ik de terugfok en terugplaats programma's in de landen waar deze diersoorten leven een stuk beter geregeld en deze dieren worden niet lastig gevallen door bezoekers.
Daar fokken ze tenminste ook geen dieren voor de dood zoals in dierentuinen wel gebeurd met de diersoorten waar helemaal geen plaats meer voor is (denk aan zebras, giraffes etc.)

eumh wat heeft dat te maken met in het wild uitzetten?

Maar als je toch over terugfok bezig bent, waar ga je de orang oetangs plaatsen bv elke dag komen er tien wezen binnen. Moeders die dood gedaan zijn voor het vlees, of verkoop jong, moeders die uitgehongerd zijn omdat wij in het westen hier goedkope palmolie willen. Geen mens die het hier weet

Zolang dat je niet stopt is uitzet onmogelijk, en dieren hebben wel last van bezoekers als ze huisvesting zoals in blijdorp hebben

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:02

Oke, ik had het mis over de gracht.. Hij is glooiend naar beneden aflopend Knipoog Mooie is echter wel dat de apenheul een 50 cm diep watertje rond de het gorilla eiland heeft staan en daar nog nooit een aap is uitgebroken. En hun gracht eromheen is ook maar 2 meter breed, die van Blijdorp is dus veel breder en dieper.

En er staat bij de gorilla's nu de hele dag een bewaker. Als er een foto word gemaakt met flits, er word gelachen naar hem, of er op het raam word geklopt, dan word de persoon in kwestie buiten gezet.

Ik begreep van dinnetje dat de dierentuin er nu alles aan gaat doen om het beest met zijn harem een onderkomen te geven waar hij geen contact kan hebben met mensen. Waarschijnlijk spiegelglas, zodat hij geen mensen kan zien.

Het is echt stikzielig voor hem, hij vind mensen namelijk veel te interessant om niet continue bij ze te gaan kijken..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:18

katiavl schreef:
eumh wat heeft dat te maken met in het wild uitzetten?

Maar als je toch over terugfok bezig bent, waar ga je de orang oetangs plaatsen bv elke dag komen er tien wezen binnen. Moeders die dood gedaan zijn voor het vlees, of verkoop jong, moeders die uitgehongerd zijn omdat wij in het westen hier goedkope palmolie willen. Geen mens die het hier weet

Zolang dat je niet stopt is uitzet onmogelijk, en dieren hebben wel last van bezoekers als ze huisvesting zoals in blijdorp hebben

Wat hebben wilde dieren eraan om geboren te worden voor een levenslang verblijf in een dierentuin?

Het is triest dat er oerang oetangs binnen komen die moeilijk geplaatst worden maar dan nog zie ik ze liever in de opfokcentra/terugplaatscentra in het land van herkomst.
Daar hebben de dieren geen last van pestende bezoekers en worden jonge dieren niet als mens grootgebracht en worden de dieren uiteindelijk echt in het wild uitgezet.

En wat is het verschil met de dieren die geboren worden in de dierentuin, puur en alleen voor de kassa inkomsten en die na afspening gewoon worden afgemaakt omdat er geen plaats voor ze is?
Wat is daar minder erg aan als die oerang oetang wezen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:19

Pluck volgens mij hebben wij serieuze communicatie problemen Tong uitsteken

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:22

katiavl schreef:
Pluck volgens mij hebben wij serieuze communicatie problemen Tong uitsteken

Lijkt me ook omdat je me naam blijkbaar niet eens goed leest. Haha!

Maar leg dan eens op een duidelijke manier uit waarom jij het zo verschrikkelijk zou vinden als er in Nederland een verbod zou komen op het houden van mensapen?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:26

Ik heb dyslexie ik schrijf men eigen naam zelfs verkeerd. Uitleg zie pb Lachen

En als ze door deze gebeurtenis een verbetering bij de primaten maken, wie weet volgt hopelijk de rest Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:31

SBS 6 lijkt mee te lezen met dit topic. Hart van Nederland besteedt zo aandacht aan wie de schuld heeft bij ontsnapping van Bokito.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:31

Ik zie voor de mensapen (en diverse andere wilde diersoorten) alleen maar een verbetering als ze niet meer in Nederland mogen worden gehouden.
Geboren worden om je leven te slijten in een dierentuin lijkt me voor een wild dier niet het aller fijnste.

Er zijn super goede terugfokprogramma's en opvangcentra in de landen van herkomst van dit soort dieren en daar zijn ze een stuk beter af.

Blijft staan de vraag waarom de door de dierentuinen gefokte dieren (met als bedoeling meer bezoekers, want die zien nu eenmaal graag jong spul) die na afspenen worden afgemaakt omdat er nergens geen plek meer voor ze is niet zielig is of minder zielig dan de wezen die volgens jou zonder de dierentuinen geen plaats meer zouden hebben.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:32

De problematiek van dierentuinen gaat niet stoppen omdat er niemand iets wilt doen, ze willen liever fokprogrammas dan de schade die gericht is nu het nog te herstellen is te herstellen. Maar als ze een verbod opleggen van mensapen houden in nederland. Waar gaat die overschot van dieren dan naartoe?
In mijn quote heb ik het over dat de stomme partij van de dieren even iets gaat roepen zonder gevolgen. Waarom kunnen huisvestingen niet verbeterd worden, niemand spreekt daarover. Waarom kunnen mensen die de zoo bezoeken niet beter geinformeerd worden? Neen de apen moeten maar weg....

Als er betere informatie was he, had negen op te tien die mevrouw nooit dat gedrag naar de aap in kwestie getoond.

Dat bedoel ik

Dit was de pb, verder stop ik met de discussie

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:33

slimmerik schreef:
SBS 6 lijkt mee te lezen met dit topic. Hart van Nederland besteedt zo aandacht aan wie de schuld heeft bij ontsnapping van Bokito.

Niet alleen SBS6 maar ook Jensen heeft zo weer een ooggetuige in zijn programma. Knipoog

En Bokt is zeker niet het enige forum waar hier over gedisscusseerd wordt, het houdt Nederland nogal bezig geloof ik. Haha!

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:34

Lijkt me ook niet realistisch om van de ene op de andere dag het houden van apen te verbieden.
Eerder op de lange termijn, gewoon niet verder fokken, niks nieuws aankopen, heb je vanzelf geen apen meer.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:35

katiavl schreef:
Maar als ze een verbod opleggen van mensapen houden in nederland. Waar gaat die overschot van dieren dan naartoe?

Misschien naar de opvangcentra in de landen van herkomst? En anders worden ze gewoon afgemaakt net als de zebraveulens, giraffejongen etc nu gewoon worden afgemaakt omdat er een groot overschot is.

Maar het kan ook zo zijn dat er een overgangsregeling komt waarbij de aanwezige dieren mogen blijven tot hun dood maar dat er niet meer gefokt mag worden of bijgekocht.
Niet gelijk van het slechtste uitgaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:39

Fokconstrictie in zoo's is erg nodig nog zo iets waar ik me in kan kwaadmaken. Zeker in antwerpen bv hun leeuwen krijgen ze aan de straatstenen niet eens verkocht, ik zet de tv op en wat hoor ik de verzorger zeggen, hopelijk krijgen we welpen het publiek vind het leuk Boos!

Hier zitten ook goede opvangcentrums, zie aap, in dorset monkey world. Als zoo's nu meer zoals hen zouden fungeren des te beter toch voor de apen? Inplaats van ze weg te sturen. En dan nog wie gaat de opvang daar betalen?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:56

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 22:57

faye schreef:
Waarom zou mijn mening niet kloppen Chiqa? BEn heeel benieuwd!

Faye fijn dat je om verheldering vraagt dat waardeer ik.
Waarom ik twijfel aan jou manier van reageren is omdat ik op een gegeven moment het gevoel had
dat je met argumenten aan kwam zetten die niet écht meer met het onderwerp te maken hadden,
maar meer een mening "opdringen".
Correct me if I'm wrong, dan denk ik ook dat het niet eens meer wordt gelezen wat je zegt.
Zo ontstaat een wellus nietus spelletje en lijkt het hele doel van het onderwerp verloren te gaan.

Ach Faye ik pik jou dr nu mss uit omdat je het me vraagt maar het is dus niets persoonlijks!
Er zijn nog meer bokkers in dit topic die zich hier imo schuldig aanmaken, dit zie ik aan argumenten
die echt nérgens meer over gaan sorrie......

faye schreef:
Een paard ontbloot zijn tanden ook wel eens, is dat per definitie agressie?

Sorrie dit is een loze opmerking...heeft geen enkel nut in dit topic dat weet iedereen wel.

Faye wat ik ook een beetje jammer vind is dat je niet op de vragen ingaat die jou meningen oproepen;
Bv;

Faye schreef:
Zij heeft wel degelijk recht op schadevergoeding!

Ik vroeg of jij wetskennis had gedaan, (Volgens mij waren er meer bokkers die dat vroegen) als je zo'n uitspraak wil of kan doen weet je volgens mij wel waar je over praat, anders kan je zoiets nooit zeggen, vind je ook niet?
Het had heel anders geklonken als je had gezegt "Ik vind dat ze recht heeft op een schadevergoeding"

En dan vind ik het jammer dat je geen antwoord geeft op de vraag of je wetten heb gestudeerd.
En dat geeft helemaal niets Clown maar dan krijg ik het gevoel dat er niet meer te communiceren is, omdat jou mening toch wel klaar staat.
Nogmaals deze opmerking is ook naar andere bokkers toe die zo stellig overtuigd zijn, maar hun mening niet kunnen beargumenteren.

Deze opmerking kwam ik ook heel veel tegen;

Citaat:
Dat het personeel van Blijdorp dit wisten (en blijkbaar doen meer vaste bezoekers dit) en het hebben laten begaan is niet alleen dom, maar vreselijk onverantwoordelijk.

Oordeel stond zo vast als een huis!! nooit bijnadenkend dat er mss wél waarschuwingen waren uitgedeeld, nee zo is het en niet anders, bewakers zijn dom en onverantwoord, dat zegt imo meer over de spreker dan over het hele verhaal zelf.

Bij sommige bokkers zag ik wél een vraagstelling of twijfel, wat nu als ze wél gewaarschuwd hadden?
Hier werd gewoon overheengewalst met dat soort zinnen, ook zie ik ze niet terugkomen met een zin als; "oeps ze hadden haar dus wél gewaarschuwd"
Was wel op zijn plaats geweest, even terugkomen op je interactie waar je toch wel even goed naast zat...
Bij mij zou persoonlijk het schaamrood op de kaken staan.

En dan wordt het niet meer discussieren maar een wellus nietus spel en ik heb toch wel gelijk,
zonde het topic had hierdoor 75% kleiner gekunt......

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:06

Zelfs al hebben ze gewaarschuwd en gaat ze door, het is toch gewoon de verantwoordelijkheid van de dierentuin dat de dieren niet zomaar kunnen ontsnappen?
Heeft haar gedrag niet zoveel mee te maken, zeker aangezien ze op het moment hij ontsnapte niet eens bij hem was en hij dus niet naar haar toegesprongen is, pas toen hij al ontsnapt was zag hij haar.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:08

Chiqa schreef:
[Bij sommige bokkers zag ik wél een vraagstelling of twijfel, wat nu als ze wél gewaarschuwd hadden?
Hier werd gewoon overheengewalst met dat soort zinnen, ook zie ik ze niet terugkomen met een zin als; "oeps ze hadden haar dus wél gewaarschuwd"
Was wel op zijn plaats geweest.

En maar heel weinig mensen zie ik zeggen "wat als het nu wel die stenengooiende kinderen" waren die voor deze uitbarsting hebben gezorgd?
Wat te denken van die andere vaste bezoekers, die volgens de directeur dagelijks contact maakte (op een zelfde manier als deze mevrouw)?

Nu net weer een ooggetuige die vertelde dat de aap pas ging bijten toen mevrouw compleet in paniek raakte en ging schreeuwen toen de aap over haar heen boog. Tot die tijd had hij haar alleen meegesleurd.
Of het nu negatief of positief was, deze mevrouw was voor de aap een bekende waar hij misschien in alle paniek op afgerent is.
Deze ooggetuige melde ook dat deze aap pas echt agressief werd toen hij bij het restaurant aankwam en toen had hij de vrouw allang laten liggen.

Er wordt hier aan alle kanten, zonder enig vraagteken, geschreeuwd dat het deze mevrouw haar eigen schuld is, sommigen vinden het zelfs haar verdiende loon.
En dat terwijl er hier geen apengedragsdeskundigen zitten, laat staan van een aap die niet in een normale omstandigheden zijn opgegroeid.

Zelfs zijn eigen verzorgers kwamen met hele andere opties als deze mevrouw. Pas sinds een paar mensen zijn begonnen met het feit dat deze mevrouw het dier zou treiteren is de media daar volledig op gefocused en gaat heel Nederland hier weer domweg in mee.
Mensen willen blijkbaar graag gelijk een verklaring voor dit soort incidenten en nog fijner is het als ze een schuldige kunnen vinden.

En het is gewoon een vaststaand feit dat een eigenaar verantwoordelijk is voor zijn dieren en de schade die zijn dieren eventueel toebrengen aan andere mensen. Daar hoef je geen vraagteken bij te zetten of andere opties open te houden.
Ik hoorde net ook dat een dierentuin gewoon verantwoordelijk is voor de veiligheid van zijn bezoekers.
Als ze kunnen aantonen dat ze deze mevrouw meerdere malen hebben gevraagd om niet meer op haar manier met de gorilla te comminuceren zouden er misschien vraagtekens zijn.

Maar blijft een punt hoe bewijzen ze dat en hoe bewijzen ze dat mevrouw haar gedrag dit incident heeft opgewekt.
Lijkt me heeeel moeilijk, zoniet onmogelijk.

Maar hoe dan ook is het in een discussie nooit nodig om op de persoon te spelen, dat is gewoon een kwestie van onmacht en totaal onnodig Knipoog

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:12

Chiqa schreef:
Faye schreef:
Zij heeft wel degelijk recht op schadevergoeding!

Ik vroeg of jij wetskennis had gedaan, (Volgens mij waren er meer bokkers die dat vroegen) als je zo'n uitspraak wil of kan doen weet je volgens mij wel waar je over praat, anders kan je zoiets nooit zeggen, vind je ook niet?
Het had heel anders geklonken als je had gezegt "Ik vind dat ze recht heeft op een schadevergoeding"

En dan vind ik het jammer dat je geen antwoord geeft op de vraag of je wetten heb gestudeerd.
En dat geeft helemaal niets Clown maar dan krijg ik het gevoel dat er niet meer te communiceren is, omdat jou mening toch wel klaar staat.
Nogmaals deze opmerking is ook naar andere bokkers toe die zo stellig overtuigd zijn, maar hun mening niet kunnen beargumenteren.

Citaat:
Dierentuin Blijdorp aansprakelijk voor schade veroorzaakt door losgeslagen gorilla?
De Rotterdamse dierentuin Blijdorp dreigt een aanzienlijke schadevergoeding te moeten betalen aan mensen die gewond zijn geraakt bij de uitbraak van de gorilla afgelopen vrijdag. De Rotterdamse letselschadeadvocaat mr. Maarten Tromp heeft zich bereid verklaard de claim voor de dierenliefhebbers te willen innen. Het bedrag kan alnaargelang hun letsel oplopen tot in de tienduizenden euro's per geval. De wet is klip en klaar over dit soort zaak: een dierenhouder is voor 100 procent aansprakelijk voor wat zijn dier doet. AD.nl

bron o.a.: http://www.verzekeringen-online.nl/comm ... logid=4445

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:16

ThePast03 schreef:
En het is gewoon een vaststaand feit dat een eigenaar verantwoordelijk is voor zijn dieren en de schade die zijn dieren eventueel toebrengen aan andere mensen. Daar hoef je geen vraagteken bij te zetten of andere opties open te houden.

Daar heb je ook volkomen gelijk in daar ben ik het wel mee eens hoor,
daar heb ik geen 18 pagina's voor nodig Knipoog

Alleen je stelligheid...daar zou ik maar een beetje mee opassen....Zoals eerder in het topic door moderators al werd gezegt is het niet aan ONS (Simpele outsiders) om daar een mening over te vellen.
En dat lijkt een beetje (boel) in dit topic langs elkaar heen te gaan, en dat is een beetje jammer.

Ik hoop dat ze in de rechtzaal niet zo met elkaar discussieren.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 23:26

Chiqa schreef:
Daar heb je ook volkomen gelijk in daar ben ik het wel mee eens hoor,
daar heb ik geen 18 pagina's voor nodig Knipoog

Alleen je stelligheid...daar zou ik maar een beetje mee opassen....Zoals eerder in het topic door moderators al werd gezegt is het niet aan ONS (Simpele outsiders) om daar een mening over te vellen.
En dat lijkt een beetje (boel) in dit topic langs elkaar heen te gaan, en dat is een beetje jammer.

Ik hoop dat ze in de rechtzaal niet zo met elkaar discussieren.

En weer speel je op de persoon.
Als je mijn posten doorleest zie je dat ik juist met heel veel vragen zit en alle opties open houd mbt het gedrag van deze gorilla.

Dat is heel wat anders als de stelligheid van de mensen die er nu gewoon zeker van zijn dat deze mevrouw zelf schuldig is aan dit incident.
Gebaseerd op verhaal van derden. Zelfs de verzorgers hadden het over hele andere dingen dan deze mevrouw. Pas na de verhalen van sommige mensen is er via de media een waar circus op gang gekomen en bijna een hetze tegen deze mevrouw.
Alle andere opties worden gelijk van tafel geveegd, niemand heeft het over die andere dagelijkse bezoekers die hetzelfde deden en niemand heeft het over die stenengooiende kinderen die volgens sommigen de aanleiding waren voor de uitbraak. Niemand heeft het over de gedragsverandering van deze gorilla na verhuizing van zijn soortgenoten....
Ik mag inderdaad hopen dat het in de rechtbank anders gaat. Haha!

Over een wet kan ik heel stellig zijn ja, een wet is een wet. Clown