apen worden weer gestraft voor de fouten van de mens
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
slimmerik schreef:Calanddra schreef:moederinstinctgok ik tenminste.
Weet nog wel van een tijdje terug dat een jongetje in een gorilla verblijf was gevallen. Een van de vrouwtjes heeft hem toen gepakt en beschermd tegen de andere gorilla's. Volgens mij was hier ook sprake van moederinstinct
Ik bedoel dat zelfs sommige kenners het uitleggen als blij kijken en kusjes geven....
katiavl schreef:Wat een uitspraak..... Zou je verwachten betere huisvesting betere regels, maar nee een verbod op houden van mensapen. Grrr word hier zo kwaad van
ThePast03 schreef:katiavl schreef:Wat een uitspraak..... Zou je verwachten betere huisvesting betere regels, maar nee een verbod op houden van mensapen. Grrr word hier zo kwaad van
Waarom worden de apen gestraft? Hoeveel gorilla's geboren in de dierentuin worden er nu werkelijk in het wild uitgezet?? Ik zou daar weleens cijfers van willen zien.
Persoonlijk vind ik de terugfok en terugplaats programma's in de landen waar deze diersoorten leven een stuk beter geregeld en deze dieren worden niet lastig gevallen door bezoekers.
Daar fokken ze tenminste ook geen dieren voor de dood zoals in dierentuinen wel gebeurd met de diersoorten waar helemaal geen plaats meer voor is (denk aan zebras, giraffes etc.)
katiavl schreef:eumh wat heeft dat te maken met in het wild uitzetten?
Maar als je toch over terugfok bezig bent, waar ga je de orang oetangs plaatsen bv elke dag komen er tien wezen binnen. Moeders die dood gedaan zijn voor het vlees, of verkoop jong, moeders die uitgehongerd zijn omdat wij in het westen hier goedkope palmolie willen. Geen mens die het hier weet
Zolang dat je niet stopt is uitzet onmogelijk, en dieren hebben wel last van bezoekers als ze huisvesting zoals in blijdorp hebben
katiavl schreef:Pluck volgens mij hebben wij serieuze communicatie problemen
slimmerik schreef:SBS 6 lijkt mee te lezen met dit topic. Hart van Nederland besteedt zo aandacht aan wie de schuld heeft bij ontsnapping van Bokito.
katiavl schreef:Maar als ze een verbod opleggen van mensapen houden in nederland. Waar gaat die overschot van dieren dan naartoe?
faye schreef:Waarom zou mijn mening niet kloppen Chiqa? BEn heeel benieuwd!
faye schreef:Een paard ontbloot zijn tanden ook wel eens, is dat per definitie agressie?
Faye schreef:Zij heeft wel degelijk recht op schadevergoeding!
Citaat:Dat het personeel van Blijdorp dit wisten (en blijkbaar doen meer vaste bezoekers dit) en het hebben laten begaan is niet alleen dom, maar vreselijk onverantwoordelijk.
Chiqa schreef:[Bij sommige bokkers zag ik wél een vraagstelling of twijfel, wat nu als ze wél gewaarschuwd hadden?
Hier werd gewoon overheengewalst met dat soort zinnen, ook zie ik ze niet terugkomen met een zin als; "oeps ze hadden haar dus wél gewaarschuwd"
Was wel op zijn plaats geweest.
Chiqa schreef:Faye schreef:Zij heeft wel degelijk recht op schadevergoeding!
Ik vroeg of jij wetskennis had gedaan, (Volgens mij waren er meer bokkers die dat vroegen) als je zo'n uitspraak wil of kan doen weet je volgens mij wel waar je over praat, anders kan je zoiets nooit zeggen, vind je ook niet?
Het had heel anders geklonken als je had gezegt "Ik vind dat ze recht heeft op een schadevergoeding"
En dan vind ik het jammer dat je geen antwoord geeft op de vraag of je wetten heb gestudeerd.
En dat geeft helemaal nietsmaar dan krijg ik het gevoel dat er niet meer te communiceren is, omdat jou mening toch wel klaar staat.
Nogmaals deze opmerking is ook naar andere bokkers toe die zo stellig overtuigd zijn, maar hun mening niet kunnen beargumenteren.
Citaat:Dierentuin Blijdorp aansprakelijk voor schade veroorzaakt door losgeslagen gorilla?
De Rotterdamse dierentuin Blijdorp dreigt een aanzienlijke schadevergoeding te moeten betalen aan mensen die gewond zijn geraakt bij de uitbraak van de gorilla afgelopen vrijdag. De Rotterdamse letselschadeadvocaat mr. Maarten Tromp heeft zich bereid verklaard de claim voor de dierenliefhebbers te willen innen. Het bedrag kan alnaargelang hun letsel oplopen tot in de tienduizenden euro's per geval. De wet is klip en klaar over dit soort zaak: een dierenhouder is voor 100 procent aansprakelijk voor wat zijn dier doet. AD.nl
ThePast03 schreef:En het is gewoon een vaststaand feit dat een eigenaar verantwoordelijk is voor zijn dieren en de schade die zijn dieren eventueel toebrengen aan andere mensen. Daar hoef je geen vraagteken bij te zetten of andere opties open te houden.
Chiqa schreef:Daar heb je ook volkomen gelijk in daar ben ik het wel mee eens hoor,
daar heb ik geen 18 pagina's voor nodig![]()
Alleen je stelligheid...daar zou ik maar een beetje mee opassen....Zoals eerder in het topic door moderators al werd gezegt is het niet aan ONS (Simpele outsiders) om daar een mening over te vellen.
En dat lijkt een beetje (boel) in dit topic langs elkaar heen te gaan, en dat is een beetje jammer.
Ik hoop dat ze in de rechtzaal niet zo met elkaar discussieren.