Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ThePast03 schreef:dees_daan schreef:@ ThePast03 niet alle mensen kopen zo'n bewust, dan kan je zeggen dat het wel zo is maar dit is niet waar, verder ga ik de discussie niet nog een keer met je aan, maar niet in alle gevallen koopt iemand zo'n hond bewusten deze mensen kan je geen opvoeding toevertrouwen? ik durf te weddendat mijn hond beter opgevoed is dan al die kleine keffertjes hier waar ze een kwartier mee bezig zijn om die vangen als ik met mijn paard aankom..
Als mensen zo onbewust een hond kopen durf ik inderdaad rustig te beweren dat ik deze mensen niet de opvoeding van zo'n soort hond toe vertrouw.
Als je nog niet eens weet wat je in huis haalt en dat het verboden is moet je nog een hoop leren over honden en zijn dit niet de rassen om die kennis mee te verkrijgen.
Het is niet voor niets dat de echt goede fokkers van dit soort honden met FCI stamboom hun pups absoluut niet aan dit soort eigenaren meegeven.
Al die kleine keffertjes? Heeft jou hond ook het landelijke Cynophilia GG1 diploma en het VZH diploma? Dat had mijn kleine keffertje van 2 kilo namelijk wel.
Ik zou dus maar niet zo snel gaan wedden als ik jou was.
Ann schreef:Een kind in een kinderwagen die nietjes in het hoofd van die hond schoot? *Broodje aap verhaal*
pretty_lover schreef:wil niet veel zeggen hoor, het was laatst eens op het nieuws, ik weet verder niet hoe het zit, maar ik verzin zoiets echt niet hoor.
ThePast03 schreef:pretty_lover schreef:wil niet veel zeggen hoor, het was laatst eens op het nieuws, ik weet verder niet hoe het zit, maar ik verzin zoiets echt niet hoor.
Geen idee welk nieuws je hebt gezien en hoe het precies verteld is maar het is dus echt niet waar.
Dit verhaal ging 10 jaar terug al rond op het internet en komt elke keer weer terug met andere rassen en andere kinderen.
En zoals je al leest in mijn link bestond dit verhaal in de middeleeuwen al.
dees_daan schreef:ik heb het over de kleine keffertje HIER toch? hier lopen 8 boomers, die mij en mijn hond lastig vallen, en waar ik een kwartier op kan wachten met paard. (wat dus niet stil wil staan) en wij waren idd onwetend, maar dan kunnen we haar niet opvoeden? ik durf rustig te wedden dat zij 1 van de best opgevoede honden is hier rondloopt, en op curus ook de rustige is, die niet begint te grommen, springen, of wegrent zodat ze los komt. mijn hond is wel goed opgevoed, en niet de rassen om daar kennis mee te verkrijgen? daar ben ik het niet mee eenseen staf kan je verschrikkelijk veel leren, en ik heb me echt wel verdiept in honden, maar het was onwetendheid, het klopt dus niet dat iedereen met opzet een verboden hond koopt, en denkt, goh eens kijken hoelang ik mijn hond kan houden!
Ann schreef:@pretty_lover, denk eens logisch na. Vind je het aannemelijk dat een kind (baby) in een kinderwagen met een nietmachine ligt (lopen kunnen ze nog niet op die leeftijd)? Het is misschien op het nieuws geweest áls Broodje Aap verhaal en niet als serieus nieuwsbericht, dat kan ik me niet voorstellen.
pretty_lover schreef:ik denk dat dit nou zo 5 maand geleden is gebeurt, een kennis van mij kende de moeder ervan heel goed, en het was op het nieuws ja, vind dat jullie er een beetje banketstaaf over doen, en dat noemt zich volwassen? sorry hoor, dit vind ik zeer kinderachtig.
runningkawa schreef:Lekkere moeder die zijn kleine kind met een nietmachine laat spelen
schiet dat kind zichzelf in het oog, maar geeft niet hoor....
aub, dat verhaal is idd al zo oud...
ThePast03 schreef:pretty_lover schreef:ik denk dat dit nou zo 5 maand geleden is gebeurt, een kennis van mij kende de moeder ervan heel goed, en het was op het nieuws ja, vind dat jullie er een beetje banketstaaf over doen, en dat noemt zich volwassen? sorry hoor, dit vind ik zeer kinderachtig.
Het spijt me voor jou, het zijn dan altijd weer kennissen die dan weer kennis zijn van de "slachtoffers".
En dan hebben ze kinderen met nietpistolen in de kinderwagen liggen.
Maar goed, als jij het wil geloven prima. Er zijn ook nog altijd mensen die geloven dat er Bonsai katjes worden gefokt.![]()
runningkawa schreef:Lekkere moeder die zijn kleine kind met een nietmachine laat spelen
schiet dat kind zichzelf in het oog, maar geeft niet hoor....
aub, dat verhaal is idd al zo oud...
pretty_lover schreef:dat ''verhaal'' is niet zo oud, en mischien is er wel eens iets over vertelt hiervoor, maar als het niet zo zou zijn, dan zou het echt niet op het nieuws komen, ik heb hier geprobeerd een uitleg te geven over de pitbull, en dat word niet gewaardeerd. helaas. vind het zeer kinderachtig. er komt zo een negative sfeer op bokt, zonde.
dees_daan schreef:@ [*olduser*] ik ga er niet eens meer op in, deze discussie is al zo vaak geweest, het is idd onwetendheid geweest, maar om dan te zeggen dan moet je geen hond nemenonze hond is keurig opgevoed, weet wat wel en niet mag, en daar hoor ik niets over, alleen maar negatief over dit soort honden, terwijl het bij de juiste eigenaren schatten van beesten zijn, ik weet niet wát je tegen ze hebt, en dat maakt me ook niet uit, maar ik laat me niet afkraken dat wij geen hond verdienen
ThePast03 schreef:dees_daan schreef:@ ThePast03 ik ga er niet eens meer op in, deze discussie is al zo vaak geweest, het is idd onwetendheid geweest, maar om dan te zeggen dan moet je geen hond nemenonze hond is keurig opgevoed, weet wat wel en niet mag, en daar hoor ik niets over, alleen maar negatief over dit soort honden, terwijl het bij de juiste eigenaren schatten van beesten zijn, ik weet niet wát je tegen ze hebt, en dat maakt me ook niet uit, maar ik laat me niet afkraken dat wij geen hond verdienen
Ik heb niets tegen dit soort honden, probeer me dat ook niet in de mond te leggen alsjeblieft.
Ik heb ook nergens gezegd dat jullie je hond niet netjes opgevoed hebben want dat weet ik niet eens.
Ik zeg ook niet dat jullie geen hond verdienen, ik zeg dat een pitbullachtige nu niet bepaald de hond is voor beginnende eigenaren met te weinig ervaring.
Maar het is wel degelijk te weinig ervaring en voorbereiding als je nu nog een hond koopt die verboden is in Nederland.
En zolang mensen dat niet in gaan zien blijven er honden zinloos afgemaakt worden.
Niet alles te persoonlijk opvatten.