en weer een pitbull... en een hert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: en weer een pitbull... en een hert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:53

Volkswagens worden er ook meer gejat dan ferraries....

NLieke

Sneu voor het hert.. En dom van de eigenaar om hem los te laten of te laten ontsnappen..
Maar pitbulls zijn zoooo vet Kwijl
Echt super mooie beesten Lovers

Anoniem

ThePast03 schreef:
dees_daan schreef:
@ ThePast03 niet alle mensen kopen zo'n bewust, dan kan je zeggen dat het wel zo is maar dit is niet waar, verder ga ik de discussie niet nog een keer met je aan, maar niet in alle gevallen koopt iemand zo'n hond bewust en deze mensen kan je geen opvoeding toevertrouwen? ik durf te weddendat mijn hond beter opgevoed is dan al die kleine keffertjes hier waar ze een kwartier mee bezig zijn om die vangen als ik met mijn paard aankom..

Als mensen zo onbewust een hond kopen durf ik inderdaad rustig te beweren dat ik deze mensen niet de opvoeding van zo'n soort hond toe vertrouw.

Als je nog niet eens weet wat je in huis haalt en dat het verboden is moet je nog een hoop leren over honden en zijn dit niet de rassen om die kennis mee te verkrijgen.

Het is niet voor niets dat de echt goede fokkers van dit soort honden met FCI stamboom hun pups absoluut niet aan dit soort eigenaren meegeven.

Al die kleine keffertjes? Heeft jou hond ook het landelijke Cynophilia GG1 diploma en het VZH diploma? Dat had mijn kleine keffertje van 2 kilo namelijk wel.
Ik zou dus maar niet zo snel gaan wedden als ik jou was. Knipoog

ik heb het over de kleine keffertje HIER toch? hier lopen 8 boomers, die mij en mijn hond lastig vallen, en waar ik een kwartier op kan wachten met paard. (wat dus niet stil wil staan) en wij waren idd onwetend, maar dan kunnen we haar niet opvoeden? ik durf rustig te wedden dat zij 1 van de best opgevoede honden is hier rondloopt, en op curus ook de rustige is, die niet begint te grommen, springen, of wegrent zodat ze los komt. mijn hond is wel goed opgevoed, en niet de rassen om daar kennis mee te verkrijgen? daar ben ik het niet mee eens een staf kan je verschrikkelijk veel leren, en ik heb me echt wel verdiept in honden, maar het was onwetendheid, het klopt dus niet dat iedereen met opzet een verboden hond koopt, en denkt, goh eens kijken hoelang ik mijn hond kan houden!

Anoniem

Ann schreef:
Een kind in een kinderwagen die nietjes in het hoofd van die hond schoot? *Broodje aap verhaal* Knipoog

Dat is wel een heel knap kind dan Clown

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:54

pretty_lover schreef:
wil niet veel zeggen hoor, het was laatst eens op het nieuws, ik weet verder niet hoe het zit, maar ik verzin zoiets echt niet hoor.Lachen

Geen idee welk nieuws je hebt gezien en hoe het precies verteld is maar het is dus echt niet waar.
Dit verhaal ging 10 jaar terug al rond op het internet en komt elke keer weer terug met andere rassen en andere kinderen.
En zoals je al leest in mijn link bestond dit verhaal in de middeleeuwen al. Haha!

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:55

ThePast03 schreef:
pretty_lover schreef:
wil niet veel zeggen hoor, het was laatst eens op het nieuws, ik weet verder niet hoe het zit, maar ik verzin zoiets echt niet hoor.Lachen

Geen idee welk nieuws je hebt gezien en hoe het precies verteld is maar het is dus echt niet waar.
Dit verhaal ging 10 jaar terug al rond op het internet en komt elke keer weer terug met andere rassen en andere kinderen.
En zoals je al leest in mijn link bestond dit verhaal in de middeleeuwen al. Haha!

ik denk dat dit nou zo 5 maand geleden is gebeurt, een kennis van mij kende de moeder ervan heel goed, en het was op het nieuws ja, vind dat jullie er een beetje banketstaaf over doen, en dat noemt zich volwassen? sorry hoor, dit vind ik zeer kinderachtig.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:56

Volgens mij heb ik dit toen ook op het nieuws gezien inderdaad. En nee, het was geen 1 april Knipoog .

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 16:59

@pretty_lover, denk eens logisch na. Vind je het aannemelijk dat een kind (baby) in een kinderwagen met een nietmachine ligt (lopen kunnen ze nog niet op die leeftijd)? Het is misschien op het nieuws geweest áls Broodje Aap verhaal en niet als serieus nieuwsbericht, dat kan ik me niet voorstellen.

Mocht ik er wel naast zitten, bied ik je mijn oprechte excuses aan. Lachen
Laatst bijgewerkt door Ann op 11-04-07 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:00

dees_daan schreef:
ik heb het over de kleine keffertje HIER toch? hier lopen 8 boomers, die mij en mijn hond lastig vallen, en waar ik een kwartier op kan wachten met paard. (wat dus niet stil wil staan) en wij waren idd onwetend, maar dan kunnen we haar niet opvoeden? ik durf rustig te wedden dat zij 1 van de best opgevoede honden is hier rondloopt, en op curus ook de rustige is, die niet begint te grommen, springen, of wegrent zodat ze los komt. mijn hond is wel goed opgevoed, en niet de rassen om daar kennis mee te verkrijgen? daar ben ik het niet mee eens een staf kan je verschrikkelijk veel leren, en ik heb me echt wel verdiept in honden, maar het was onwetendheid, het klopt dus niet dat iedereen met opzet een verboden hond koopt, en denkt, goh eens kijken hoelang ik mijn hond kan houden!

Ja als we zo gaan beginnen ken ik ook genoeg mensen met totaal onopgevoede Amstaffs, dus wat zegt dit allemaal? Niets dus.

Verder vind ik dat een serieus iemand zichzelf eerst verdiept in het wezen hond en in het soort hond wat hij aan gaat schaffen en probeert te achterhalen waar hij een hond gaat kopen. Bij iemand die Pitbulls of pitbullachtige kruisingen fokt zit je per defenitie bij iemand die de Wet overtreed en dus nu niet bepaald een betrouwbare fokker is. Niet teveel moeite en als iemand dat doet komt hij/zij er heel snel achter dat er een Pitbull wet bestaat in Nederland, al sinds 1993.

Iemand die die kleine moeite niet wil doen kan ik niet bepaald een verantwoorde eigenaar noemen.
Zou je al zo dom zijn om die fout te maken dan kom je er alsnog snel genoeg achter en kun je nog je "verboden" hond plaatsen in Belgie waar hij/zij wel veilig oud kan worden in plaats van hem hier rond te laten hobbelen met het risico op inbeslagname en inslapen.

Als er nog mensen zijn die na 14 jaar nog niet weten dat er een Pitbullwet bestaat hebben die zichzelf wel heel erg weinig verdiept in de hondenwereld en zouden ze beter nog even wachten met het aanschaffen van een hond.
Zou voor dit soort honden ook een stuk beter zijn.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:00

Ann schreef:
@pretty_lover, denk eens logisch na. Vind je het aannemelijk dat een kind (baby) in een kinderwagen met een nietmachine ligt (lopen kunnen ze nog niet op die leeftijd)? Het is misschien op het nieuws geweest áls Broodje Aap verhaal en niet als serieus nieuwsbericht, dat kan ik me niet voorstellen.

Ik heb dat zelfde verhaal in mijn derde middelbaar besproken gekregen. Is wat langer geleden dan die paar maanden

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:01

ik ga hier verder niet op in, mischien was dat kind een beetje met die nietmachine op de kop van die hond aan het slaan dat hij het van zn moeder moest vast houden of wat dan ook? er zijn zoveel mogelijkheden en ik vind het een beetje L ullig hoe erop gereageerd word want zoiets zou ik niet verzinnen, en het is gewoon op nieuws voor dat gtst begon geweest want dat is het enige nieuws wat ik kijk. verder ga ik hier niet op in.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:02

pretty_lover schreef:
ik denk dat dit nou zo 5 maand geleden is gebeurt, een kennis van mij kende de moeder ervan heel goed, en het was op het nieuws ja, vind dat jullie er een beetje banketstaaf over doen, en dat noemt zich volwassen? sorry hoor, dit vind ik zeer kinderachtig.

Het spijt me voor jou, het zijn dan altijd weer kennissen die dan weer kennis zijn van de "slachtoffers".
En dan hebben ze kinderen met nietpistolen in de kinderwagen liggen. Haha!

Maar goed, als jij het wil geloven prima. Er zijn ook nog altijd mensen die geloven dat er Bonsai katjes worden gefokt. Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:02

Lekkere moeder die zijn kleine kind met een nietmachine laat spelen
schiet dat kind zichzelf in het oog, maar geeft niet hoor....

aub, dat verhaal is idd al zo oud...

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:03

De American stafford, die bijna hetzelfde is als de pittbull, was dus maar 1 beet van de 40 rashonden. Andere rassen staan meer bovenaan. Dus denk maar eens na!
[/quote]

Denk er ook maar eens overna hoeveel Golden Retrievers en Rottweilers en rondlopen en hoeveel American Staffords, dat zegt al voldoende.

Bovendien kun je dit onderzoek niet bepaald betrouwbaar noemen, maar dat staat er hier ook al bij. Haha![/quote]

ik vind die test echt onbetrouwbaar.
want net wat je zegt, hoeveel golden retrievers lopen er rond in vergelijking met een stafford? dat ligt toch een stuk hoger.
en daarbij komt wat is de rede van een beet?
want bij de meeste is dat omdat de mens het dier loopt te pesten.
denk maar even aan tijdje geleden had een hond een klein kind aangevallen in een kinderwagen en waarom? omdat dat kind allemaal nietjes in het hoofd van de hond schoot.[/quote]

dat verhaal was 10 jaar geleden ook al

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:04

runningkawa schreef:

Ja en elke keer reageert die hond pas na het 40e nietje ofzo Haha!
Tot die tijd blijft de hond gewoon rustig staan wachten tot het volgende nietje wordt geplaatst. Clown

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:04

ThePast03 schreef:
pretty_lover schreef:

Het spijt me voor jou, het zijn dan altijd weer kennissen die dan weer kennis zijn van de "slachtoffers".
En dan hebben ze kinderen met nietpistolen in de kinderwagen liggen. Haha!

Maar goed, als jij het wil geloven prima. Er zijn ook nog altijd mensen die geloven dat er Bonsai katjes worden gefokt. Huilen van het lachen

Spot niet met mij alsjeblieft Huilen van het lachen . Nee maargoed, ik dacht dat dus gezien te hebben op het nieuws, maar dan was het waarschijnlijk zoiets van "Jarenlang verhaal over hond en kind met nietmachine blijkt broodje aap verhaal te zijn" Ja

pretty_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:06

runningkawa schreef:

dat ''verhaal'' is niet zo oud, en mischien is er wel eens iets over vertelt hiervoor, maar als het niet zo zou zijn, dan zou het echt niet op het nieuws komen, ik heb hier geprobeerd een uitleg te geven over de pitbull, en dat word niet gewaardeerd. helaas. vind het zeer kinderachtig. er komt zo een negative sfeer op bokt, zonde.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:08

pretty_lover schreef:
dat ''verhaal'' is niet zo oud, en mischien is er wel eens iets over vertelt hiervoor, maar als het niet zo zou zijn, dan zou het echt niet op het nieuws komen, ik heb hier geprobeerd een uitleg te geven over de pitbull, en dat word niet gewaardeerd. helaas. vind het zeer kinderachtig. er komt zo een negative sfeer op bokt, zonde.

Lees alsjeblieft de link eens die ik je heb gegeven.
En dit verhaal is al op het internet zolang het internet bestaat.
Niet alles wat op het nieuws komt is gelijk waarheid hoor. Knipoog

Wat het verder met uitleg over de pitbull heeft te maken weet ik niet.
Het proberen goed te praten van dit soort incidenten levert overigens alleen maar meer tegenstanders van dit soort rassen op, is dus niet de slimste zet.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-04-07 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:09

@ ThePast03 ik ga er niet eens meer op in, deze discussie is al zo vaak geweest, het is idd onwetendheid geweest, maar om dan te zeggen dan moet je geen hond nemen onze hond is keurig opgevoed, weet wat wel en niet mag, en daar hoor ik niets over, alleen maar negatief over dit soort honden, terwijl het bij de juiste eigenaren schatten van beesten zijn, ik weet niet wát je tegen ze hebt, en dat maakt me ook niet uit, maar ik laat me niet afkraken dat wij geen hond verdienen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:10

ja idd, zo bederft de sfeer..
lees ff die link...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:12

dees_daan schreef:
@ [*olduser*] ik ga er niet eens meer op in, deze discussie is al zo vaak geweest, het is idd onwetendheid geweest, maar om dan te zeggen dan moet je geen hond nemen onze hond is keurig opgevoed, weet wat wel en niet mag, en daar hoor ik niets over, alleen maar negatief over dit soort honden, terwijl het bij de juiste eigenaren schatten van beesten zijn, ik weet niet wát je tegen ze hebt, en dat maakt me ook niet uit, maar ik laat me niet afkraken dat wij geen hond verdienen

Ik heb niets tegen dit soort honden, probeer me dat ook niet in de mond te leggen alsjeblieft.
Ik heb ook nergens gezegd dat jullie je hond niet netjes opgevoed hebben want dat weet ik niet eens.
Ik zeg ook niet dat jullie geen hond verdienen, ik zeg dat een pitbullachtige nu niet bepaald de hond is voor beginnende eigenaren met te weinig ervaring.

Maar het is wel degelijk te weinig ervaring en voorbereiding als je nu nog een hond koopt die verboden is in Nederland.
En zolang mensen dat niet in gaan zien blijven er honden zinloos afgemaakt worden.

Niet alles te persoonlijk opvatten.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:13

dat vind ik raar om te zeggen dat mensen geen hond verdienen,
ben ik mee eens dees_daan.
maar mij zal je nooit met zo'n soort hond zien lopen.
ik hou niet zo van het ras en de verhalen eromheen.
doe mij maar een labrador ofzo

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:13

eigenaars die pitbullachtige houden in nederland verdienen inderdaad geen hond Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:15

ThePast03 schreef:
dees_daan schreef:
@ ThePast03 ik ga er niet eens meer op in, deze discussie is al zo vaak geweest, het is idd onwetendheid geweest, maar om dan te zeggen dan moet je geen hond nemen onze hond is keurig opgevoed, weet wat wel en niet mag, en daar hoor ik niets over, alleen maar negatief over dit soort honden, terwijl het bij de juiste eigenaren schatten van beesten zijn, ik weet niet wát je tegen ze hebt, en dat maakt me ook niet uit, maar ik laat me niet afkraken dat wij geen hond verdienen

Ik heb niets tegen dit soort honden, probeer me dat ook niet in de mond te leggen alsjeblieft.
Ik heb ook nergens gezegd dat jullie je hond niet netjes opgevoed hebben want dat weet ik niet eens.
Ik zeg ook niet dat jullie geen hond verdienen, ik zeg dat een pitbullachtige nu niet bepaald de hond is voor beginnende eigenaren met te weinig ervaring.

Maar het is wel degelijk te weinig ervaring en voorbereiding als je nu nog een hond koopt die verboden is in Nederland.
En zolang mensen dat niet in gaan zien blijven er honden zinloos afgemaakt worden.

Niet alles te persoonlijk opvatten.

sorry hoor, beginnende eigenaren? mijn moeder heeft hun hele leven al honden gehad, ze heeft al meer dan 30 jaar honden, en zich net niet verdiept in dit ras, en dat was onwetend ja. maar dat heeft dus niets met ervaring te maken

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:16

Bij de juiste eigenaren, ja. Maar helaas wijst de praktijk uit dat dit soort honden nou juist meestal NIET bij de juiste eigenaren terecht komt. Nu zullen er wel weer mensen gaan roepen dat die honden zo lief zijn, zo betrouwbaar, dat ze zo'n hond kennen die bij de bankdirecteur babysitt op zijn 3-ling van 2 maanden, dat zij ook nog pleegmoeder is voor 3 kittens die wees zijn geworden...
Er zullen uitzonderingen zijn, er zullen best lieve honden bijzitten. Heeft het met opvoeding te maken? Deels. Karakter/raseigenschappen kun je niet veranderen. Waarom zijn er dan wél honden van de verboden rassen die goed luisteren/getraind zijn? Omdat ze dan van mensen zijn die weten hoe ze een hond op moeten voeden én weten hoe ze er in het dagelijks leven mee om moeten gaan. En dat zijn dus niét de mensen die uit machtsvertoon met zo'n hond lopen, die ze dan ook nog liefst zelf zo dreigend mogelijk over laten komen.