thabs schreef:haha ht is geen geweld...
hij trapt niet super hard ofzo... ht doet ook geen zeer, maar je schrikt wel en ht wrkt!
gebruik ik msn taal ?
Je E doet het niet de hele tijd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
thabs schreef:haha ht is geen geweld...
hij trapt niet super hard ofzo... ht doet ook geen zeer, maar je schrikt wel en ht wrkt!
gebruik ik msn taal ?
Uthrick schreef:* Recht op je stoel zitten met je rug tegen de leuning en voeten onder je stoel, dus niet onderuit gezakt.
* Eten met mes en vork, niet prakken en het eten naar je mond brengen ipv je mond naar het bord.
Alleen prakken mogen we wel (alleen aardappelen, doe ik ook alleen omdat ik het dan ,,lekkerder'' vindt op de een of andere manier)
* We aten altijd in de eetkamer, met hoge uitzondering in de woonkamer maar dat was echt uniek, denk 2 keer per jaar en toen mijn zussen en ik nog klein waren moesten we ook toen nog op knieën voor de salon tafel en niet met bord op schoot op de bank.
* De tv in de woon en eetkamer zijn allebei uit, de radio mag zachtje aan blijven staan, we mochten wel praten hoor, juist wel gezellig de dag doornemen!
Bij ons moet de computer ook uit + de radio, praten doen wij ook altijd.
* Geen drinken op tafel bij avond eten
Mijn ouders zeggen dan altijd: "Dan lust je niks meer"
* Niet van de tafel tijdens het eten
* Niet smakken of boeren
* Pasta draai je met je vork op je lepel
* Patat eet je ook met een vork
Héél af en toe dan eten we dat nog wel is met onze handen (me broertje en ik)
* Alle kinderen mochten 2 gerechten hebben die we echt niet lusten, mar dan moesten we daar wel een klein schepje van opeten en dan kreeg je iets anders dat mijn moeder/de hulp had gekookt.
Bij ons is het zo, je mag 1 gerecht/bepaald eten hebben wat je echt niet lust, dat hoef je dan ook niet te eten en dan mag je er iets anders gezonds voor vervanging hebben. De rest meot je gewoon iets van opeten (een schep idd, en dan als je het niet at bleef je maar tot 12 uur aan tafel zitten of langer je moet het echt opeten)
* Als je je bord niet leeg at, kreeg je geen toetje en moest je net zolang aan tafel/op de trap blijven zitten totdat je bord lees was.
* Als we 's ochtends/ in het weekend met elkaar ontbeten dan moest je het brood ik blokjes snijden, niet dubbelvouwen.
Alleen snijden mijn ouders het al in blokjes als ze het op de eettafel neer zetten.
*Alle kinderen hadden 2 dagen dat ze de vaatwasser 's ochtends voor school leeg moesten halen, als je dat niet had gedaan moest je het een week doen.
fixture schreef:@ lielle
ff offtopic, wat betektn het als je nam geel is?
thabs schreef:Gewoon dat we altijd niet normaal kort gehouden zijn....
denk ook wel dat wij heel wat gemist hebben.
Ik moet bijna dagelijks koken, dat vinden ze zielig op mijn leeftijd
dat ik boven de badkamer poets en mama op de bank ligt vinden ze ook niet helemaal kunnen.
Onze tafelmanieren... mama schept op en we moeten alles opeten. Als we niet netjes eten krijgen we echt een trap onder de tafel....
Ag vanalles zo...
maar nou lijkt ht net of wij thuis helemaal afgebeuld worden, dat is absoluut niet..
maar pap en mam willen dat wij het goed leren!
Sanniej_ schreef:Sommige regels vind ik iets wat overdreven.
Ik eet ook gewoon netjes met bestek vork e.t.c.
Maar eet amper aan de eettafel altijd bij de tv eigenlijk.
Maar goed dat is bij elk gezin anders.
Maar niet drinken bij het eten dat vind ik onzin.. ik moet echt wel drinken bij me eten hebben hoor
Lielle schreef:Ik heb niet echt het idee dat ShirleyAa (die was het toch?) door julli erg in haar waarde wordt gelaten. Persoonlijk vind ik dat ze belachelijk wordt gemaakt. Kennelijk mag er wel gezegd worden dat het arrogant is dat je iemand niet in huis wil hebben, dat is wel iemand in zijn waarde laten? Je spreekt net zo hard een oordeel uit.
Volgens mij heb je het volste recht om niet bij iemand te willen gaan eten, en om te bepalen of iemand bij jou komt eten. Met prakken kan ik best leven, maar iemand die smakt en boert aan tafel nodig ik ook geen tweede keer uit. Ik vind dat zeer onfatsoenlijk. Prakken vind ik minder erg, maar als ik uitgebreid heb gekookt en heel bewust moeite heb gedaan voor diverse berichten, beledig je mij ook enorm als je alles door elkaar gooit.
ik las nog ergens iets van, alvast door de blender, daar ga ik van over mijn nek.
ShirleyA schreef:Lielle schreef:Ik heb niet echt het idee dat ShirleyAa (die was het toch?) door julli erg in haar waarde wordt gelaten. Persoonlijk vind ik dat ze belachelijk wordt gemaakt. Kennelijk mag er wel gezegd worden dat het arrogant is dat je iemand niet in huis wil hebben, dat is wel iemand in zijn waarde laten? Je spreekt net zo hard een oordeel uit.
Volgens mij heb je het volste recht om niet bij iemand te willen gaan eten, en om te bepalen of iemand bij jou komt eten. Met prakken kan ik best leven, maar iemand die smakt en boert aan tafel nodig ik ook geen tweede keer uit. Ik vind dat zeer onfatsoenlijk. Prakken vind ik minder erg, maar als ik uitgebreid heb gekookt en heel bewust moeite heb gedaan voor diverse berichten, beledig je mij ook enorm als je alles door elkaar gooit.
ik las nog ergens iets van, alvast door de blender, daar ga ik van over mijn nek.
thanks. Ik denk dat ze gewoon niet snappen. Maar t is idd mijn goed recht geen gasten te willen hebben die hun eten prakken ik ga er nl echt v kokhalsen. Net als v die blender idd bah!
Ik ben blij dat ik geleerd heb hoe je hoort te eten en ja als dat arrogant wordt gevonden prima, liever arrogant dan dan dat ik niet weet hoe je behoort te eten.
Ik eet ook zelden aardappelen maar pasta's, de saus maak ik altijd zelf want uit n potje lust ik t echt niet.
xxappiexx schreef:Wie zegt dat je eten in stukjes snijden de goede manier van eten is? Met prakken is toch niks mis, enwat kan jou het schelen dat andermans eten er onsmakelijk uitziet?
schaapjuh schreef:Sjongejongezeg, wat is er nou mis met prakken? Zoals eerder gezegt, we leven hier in een stampottenlandIk prak ook altijd, pasta snijd ik in kleine stukkjes en rijst eet ik met een lepel want anders valt de helft van mn vork
Maar verder kan ik best netjes eten hoor.
ShirleyA schreef:xxappiexx schreef:Wie zegt dat je eten in stukjes snijden de goede manier van eten is? Met prakken is toch niks mis, enwat kan jou het schelen dat andermans eten er onsmakelijk uitziet?
Niets zolang ik het maar niet hoef te zien. Het verraad alleen goede of minder goed tafel manieren, die stammen nog uit vroegere tijden. de adel at beschaafd, met mes en vork, zonder prakken en de boeren aten armer en dus veel aardappel en prakte hun eten door elkaar.