12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tienus63

Re: 12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:52

Citaat:
Bijeenkomst school Suzanne

TWEEDE EXLOERMOND - Basisschool De Westhoek in Tweede Exloërmond houdt donderdagavond een informatiebijeenkomst voor de ouders van de leerlingen van de school, naar aanleiding van het nieuws dat de vermoorde Suzanne Wisman, leerlinge van deze school, toch seksueel is misbruikt.

Volgens de directeur van De Westhoek roept dit vragen en angst op bij de kinderen en is daarom besloten een bijeenkomst te organiseren. Dan zal met ouders worden besproken wat de invloed is van dergelijke berichten op de kinderen en hoe de school daar mee om gaat. Ook wordt besproken hoe ouders hun kind kunnen ondersteunen. In een kringgesprek werd er woensdagmorgen opnieuw met de leerlingen gesproken over hun vermoorde klasgenoot. Ook waren er hulpverleners op de school aanwezig om de leerlingen en docenten bij te staan.

Bron: webmaster www.valthermondonline.nl

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:58

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:59

Het is gewoon echt te erg voor woorden, wat een verschrikkelijke laatste uren moet ze gehad hebben. Waar gaat het heen met deze wereld..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:22

Citaat:
Verdachte moord pleegde niet eerder seksdelict

ASSEN - ANP)- De 45-jarige man uit Nieuw-Buinen die heeft bekend eind vorig jaar de 12-jarige Suzanne Wisman uit Tweede Exloërmond te hebben verkracht en vermoord, heeft niet eerder een seksueel of geweldsdelict gepleegd. Dit zei zijn advocaat, H. Klopstra woensdag.

Justitie maakte dinsdag bekend dat de man heeft toegegeven het meisje twee keer te hebben verkracht en daarna te hebben overreden.

Volgens de advocaat heeft zijn cliënt, die getrouwd is, een zeer klein strafblad. ,,Zeg maar drie keer niks'', aldus de raadsman die verder niet op aard van die vergrijpen wil ingaan. De man was verder geen bekende van de familie Wisman.

Geen idee

De verdachte heeft volgens Klopstra geen idee wat hij aangericht heeft. ,,Hij verkeert in een volstrekt andere realiteit, is gebroken, verward en extreem vermoeid. Mijn gevoel zegt me dat hij de omvang van deze zaak niet doorheeft'', aldus de raadsman. Klopstra ziet zijn cliënt, die in beperking zit, wekelijks ongeveer drie keer. Zijn verwachting na overleg met justitie, is dat de beperking eind deze week wordt opgeheven.

De raadsman nam de zaak eind vorig jaar over van een collega. Hij was naar eigen zeggen niet verbaasd over de eerste verklaring, waarin de verdachte aangaf samen met Suzanne te zijn ontvoerd. ,,Ik hoor heel veel bizarre verhalen die soms blijken te kloppen'', legt hij uit.

Levenslang

Na lezing van het proces-verbaal werd het de advocaat duidelijk dat het ontvoeringverhaal onjuist was. ,,Ik heb mijn cliënt verteld dat hij op een levenslange celstraf moest rekenen als hij bij die verklaring bleef. Kort daarna kwam hij met een bekentenis'', aldus de raadsman.

Klopstra wil niet zeggen of de verdachte aan de familie spijt heeft betuigd voor zijn daad. ,,Ik kan daar niets over zeggen omdat hij in beperking zit.'' De moord op Suzanne laat de advocaat ook niet onberoerd. ,,Dit is niet mijn eerste moordzaak maar de gruwelijkheid hiervan kent zijn weerga niet, dat heeft zeker impact.'' Klopstra verwacht dat zijn cliënt tbs krijgt of een zeer lange celstraf. Dan denk ik aan zeker twintig jaar.

Bron: www.dvhn.nl

Bron: valthermondonline.nl

Citaat:
Informatie-avond buren en bekenden Henk van D.

NIEUW BUINEN - Ruim vijftig gezinnen uit de directe omgeving van Henk van D. uit Nieuw Buinen worden woensdag bijgepraat. Van D. heeft bekend dat hij de 12-jarige Suzanne Wisman uit Tweede Exloërmond heeft verkracht en vermoord.

De informatie-avond is een initiatief van de gemeente Borger Odoorn en de politie. De besloten bijeenkomst vindt plaats in verenigingsgebouw Tussendiep in Nieuw- Buinen.

Op de basisschool van het vermoorde meisje, De Westhoek in Tweede Exloërmond, wordt donderdag een informatiebijeenkomst georganiseerd.

Bron: rtv noord

Bron: geplaatst door webmaster@valthermondonline.nl

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:44

edit foutje

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 00:14

Ik ben het helemaal met je eens Yvonniej. Al die speculaties en geruchten voegen niks toe. Het drama is zo al vreselijk genoeg, laten we hier nou met elkaar niet ook nog allemaal dingen erbij gaan verzinnen of geruchten gaan vermelden zodat betrokkenen nog meer gekwetst worden. Hun verdriet is al onvoorstelbaar groot, op roddels en speculaties zitten ze nu echt niet te wachten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 01:29

De advocaat van de verdachte is te gast (geweest) in de uitzending van Pauw en Witteman, woendag 17 januari.
Ik heb het niet gezien.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 01:31

helaas ik ook niet.. maar wie weet is het na te zien bij aflevering gemist Lachen

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 01:33

Volgens mij wordt het idd herhaald en het is terug te kijken via inet.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 01:38

tienus63 schreef:
Volgens mij wordt het idd herhaald en het is terug te kijken via inet.

ja inderdaad. op welke zender was het?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 01:43

Op nederland 1.

doemaarwat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 08:08

De man had haar eerst 2 x verkracht en daarna ondergereden zelf toegegeven !!

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:45

aan roddels hebben we niks..

Vreselijk.. Echt waar.. En dat de verdachte geen besef had van het drama, geloof ik niet. Zak Hamer
Hoogste straffen bij zulke mensen!!

Maar heeft de verdachte de fiets verplaatst van Suzanne of haar fiets later liggen en Suzanne meegenomen in zijn camper naar een andere plek? *aangezien daar tussen enkele km waren*

Ik kan me hier zo boos om maken...

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 15:51

miloetje schreef:
aan roddels hebben we niks..

Vreselijk.. Echt waar.. En dat de verdachte geen besef had van het drama, geloof ik niet. Zak Hamer
Hoogste straffen bij zulke mensen!!

Maar heeft de verdachte de fiets verplaatst van Suzanne of haar fiets later liggen en Suzanne meegenomen in zijn camper naar een andere plek? *aangezien daar tussen enkele km waren*

Ik kan me hier zo boos om maken...

dat is geloof ik nog niet bekend..

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:09

Moderatoropmerking:
Roddels en reacties daarop zijn naar de mesthoop verplaatst. Als iemand hier beweringen wil plaatsen dan moet dat met bronvermelding.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:15

Hoe vreselijk moet dat zijn voor die ouders!
Dat zoiets gewoon kan gebeuren.. Er moet toch iemand iets gezien hebben ??

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:10

Gatver zeg wat een nare kerel, die moet nooit meer vrij komen

Citaat:
De verdachte heeft volgens Klopstra geen idee wat hij aangericht heeft. ,,Hij verkeert in een volstrekt andere realiteit, is gebroken, verward en extreem vermoeid. Mijn gevoel zegt me dat hij de omvang van deze zaak niet doorheeft'', aldus de raadsman

Advocaat is al fundamenten aan het leggen om hem ontoerekeningsvatbaar te laten verklaren volgens mij Hamer

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:22

er zouden weinig advocaten in zijn schoenen willen staan vermoed ik..

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:24

Nee kan ik me iets bij voorstellen, ik zou het niet kunnen (nog afgezien van het feit dat ik geen verstand van rechten heb Nagelbijten / Gniffelen ). Als zo'n advocaat ook kinderen heeft al helemaal, dan wil je toch gewoon dat die vent nooit meer de samenleving in gaat? Ik zou dan niet vol overtuiging voor zo min mogelijk straf kunnen pleiten hoor

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:38

Momenteel is een interessante discussie aan de gang of wat de media wel bekend zou mogen maken en wat ze ondanks dat details weten door, bijv. het bijwonen van rechtszittingen.
Het gaat zowel om gegevens van het slachtoffer en de familie en nabestaanden en de verdachte in dergelijke zaken als in Valthermond.

Moeder moeder van het slachtoffer van de Schiedammer Parkmoord is ook aan het woord, ik vind dat zeer zinnige opmerkingen heeft.

zie: de leugen regeert, ned 2, presentatie Felix Meurders.

Toevoeging:
Helaas is het gedeelte over Valthermond in het programma zojuist achter de rug.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 22:56

Citaat:
Beweegreden Henk van D onduidelijk

TWEEDE EXLOERMOND - Het blijft onduidelijk wat de aanleiding was voor Henk van D. om Suzanne Wisman uit Tweede Exloërmond op 12 december te verkrachten en daarna te vermoorden.

Volgens de advocaat van Van D. is het 12-jarige meisje vrijwillig bij zijn cliënt in de camper gestapt, nadat hij aanbood om haar thuis te brengen. Vrijdag zijn de beperkingen rondom de detentie van Van D. opgeheven. Dat houdt onder meer in dat hij nu zijn eigen verhaal naar buiten kan brengen.

Op de middag van de dood van Suzanne, had de vrouw van Henk van D. hem het huis uit gestuurd. Ze wilde de relatie beëindigen. Daarop ging Henk van D. rondrijden in zijn camper. Hij kwam Suzanne in het centrum van Musselkanaal tegen en bood het meisje daarop aan haar naar huis te brengen. De dagen na de moord op Suzanne heeft Henk van D. rondgezworven, onder meer in Duitsland. Uiteindelijk biechtte hij zijn verhaal op aan een kennis, die hem bij de politie heeft aangegeven.

Jeroen

Bron: rtv drenthe

Bron: webmaster@valthermondonline.nl

Citaat:
Advocaat Hans Klopstra aan het woord:
mms://media.rtvnoord.nl/nieuwsaudioitems/19010710.wma

Bron: valthermondonline.nl

l_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 23:16

gelijk afmaken die kerel !!!!!!!!!!
wie doet nou zoiets hoe gek ben je !!!!!!!

miloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:10

inderdaad!

In het dagblad van het noorden staat dat Suzanne vrij willig bij de verdachte in de camper is gestapt, haar fiets achter opgezet, en later heeft hij haar fiets ergens anders gedumpt..
Weet niet wat ik moet geloven..

Dit komt dus uit de krant..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:03

Wie zegt dat Suzanne vrij willig is ingestapt? Suzanne kan haar verhaal niet meer doen. Die man zou gerust de hele boel bij elkaar liegen. Tuurlijk stap je niet vrijwillig bij een vreemde in..
waar gaat dit heen in de wereld?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:23

Ho....je mag alleen maar van de feiten uitgaan hier....