Welke combinatie zal regeren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ronja

Re: Welke combinatie zal regeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:36

CDA met SP en CU zie ik eigenlijk nog wel zitten. Dan wel met GroenLinks erbij als kleintje, anders wordt het naar mijn smaak een tikkie te christelijk.

En als er iets is waar we NIET op zitten te wachten, is het natuurlijk de "verchristelijkisering" van Nederland! Haha! muahahaha

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:37

ach ik zou pvda schijnheilig vinden als ze ineens gaan samenwerken met cda.
Maar partijen kunnen wel bepaalde punten hebben waar ze het over eens zijn....toch.....
Anders zullen we lvolgend jaar wel weer naar de stembus mogen lopen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:38

Ronja schreef:
CDA met SP en CU zie ik eigenlijk nog wel zitten. Dan wel met GroenLinks erbij als kleintje, anders wordt het naar mijn smaak een tikkie te christelijk.

En als er iets is waar we NIET op zitten te wachten, is het natuurlijk de "verchristelijkisering" van Nederland! Haha! muahahaha

nee dat lijkt me ook niks........alles dicht op zondag das zonde van je "vrije" dag

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:53

Daphnezz schreef:
meer centraal rechts lijkt mij hoor!

Klopt Lachen
Pvda hangt naar links, cda naar rechts.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:54

Ronja schreef:

Een samenwerking tussen CDA en SP zie ik niet snel gebeuren, maar wie weet.
Heb liever VVD erbij, maar dat redden ze net niet.

Edit; en ehhh verchristelisering ????? Verward
Ik benb zelf niet christelijk, maar dit vindt ik erg kort door de bocht.
Zo veel zijn ze er nou ook weer niet mee bezig.
Beide partijen doen het goed en hebben goede standpunten dus wat is het probleem ?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:57

tita schreef:
Ronja schreef:

nee dat lijkt me ook niks........alles dicht op zondag das zonde van je "vrije" dag

Wat zou daar mis mee zijn???
Hier in de burt is alles op zwaar christelijke leest geschoeid, en idd op zondag alles gesloten..

Nou niemand houd je tegen een rit met je paard oid te maken hoor, je kunt alleen niet winkelen op zondag nou en???

Dus op zondag minder winkeldiefstallen, en andere kleine vergrijpen, lan het blauw zich weer op andere dingen richten deze dagen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:57

tita schreef:

Nogal kort door de bocht.
Mischien ben je in de war met het SGP ???

1. het CDA is geen zwaar christelijke partij
2. heb je ook maar IETS gehoord over dat soort regels ?

Ik krijg het idee dat jij af en toe maar wat rondroept want met zoveel nuttige informatie kom je niet opzetten.
Het begon met gillen, schreeuwen en je aangevoelen, en nu in loze opmerkingen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 11:58

Echwel schreef:
Wat zou daar mis mee zijn???
Hier in de burt is alles op zwaar christelijke leest geschoeid, en idd op zondag alles gesloten..

Nou niemand houd je tegen een rit met je paard oid te maken hoor, je kunt alleen niet winkelen op zondag nou en???

Dus op zondag minder winkeldiefstallen, en andere kleine vergrijpen, lan het blauw zich weer op andere dingen richten deze dagen.

Daarbij komt nog; bijna overal zijn alle winkels al dicht op zondag, en wat zou er dan nog meer dicht moeten gaan ? Pling

En minder winkeldiefstallen... onze grote vriendin tita was toch zo tegen criminaliteit, daarom wil ze ook geen kinderen Schijnheilig

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:00

Hier is de horeca enz gewoon open, alleen koopzondagen zijn er niet.
Maar wees eerlijk op je vrije dag wil je toch niet winkelen, maar lekker met je paarden bezig zijn Haha! Haha!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:02

In een zwaar gelovige gemeente kun je op zondag wel meer niet dan niet naar de winkel hoor (wat denk je van stofzuigen, ramen lappen, muziek draaien).. Maar ik ben er niet bang voor dat CDA/ CU terug willen naar een ouderwetse maatschappij op dat punt..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:03

Waarom mag ik niet stofzuigen, heb er nooit iets over gehoord..

Deed zelfs het tuinwerk, maar had wel met mijn hell gelovige buren afgesproken, dat we geen herrie dingen zouden doen op zondag, dus grasmaaien enz...

Voor de rest is het dus leven en laten leven....

En nooit geen problemen mee gehad...

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:09

Ronja schreef:

Lees het sarcasme even... ik gebruik het christelijke geloof hetzelfde als Wilders de Islam.

Hij heeft het over "Islamisering" ik over "Verchristelijkisering".

Om maar even aan te geven hoe stom en onzinnig zo'n term is. Ik denk dat de reacties van mensen hier al genoeg zegt, jammer dat we zo niet op Wilders' Islamisering lijken te reageren Haha!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:12

Ronja schreef:
Lees het sarcasme even... ik gebruik het christelijke geloof hetzelfde als Wilders de Islam.

Om maar even aan te geven hoe stom en onzinnig zo'n term is. Ik denk dat de reacties van mensen hier al genoeg zegt, jammer dat we zo niet op Wilders' Islamisering lijken te reageren Haha!

Omdat CDA en CU niet extreem gaan doen, en de christelijke onder ons niet voor problemen zorgen.
Omdat deze partijen vooral voor de belangen van nederland bezig zijn, en niet met hun religie ? Pling

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 12:13

tita schreef:
ach ik zou pvda schijnheilig vinden als ze ineens gaan samenwerken met cda.
Maar partijen kunnen wel bepaalde punten hebben waar ze het over eens zijn....toch.....
Anders zullen we lvolgend jaar wel weer naar de stembus mogen lopen

Net zo schijnheilig als het cda met de pvda, maar dat zal toch de beste oplossing zijn.

Wouter blijft gewoon fractievoorzitter en misschien vinden zon goede overtuigende pvda minister dat ze de volgende keer een echte leider kunnen presenteren Knipoog .

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:14

sarabande schreef:
Wouter blijft gewoon fractievoorzitter en misschien vinden zon goede overtuigende pvda minister dat ze de volgende keer een echte leider kunnen presenteren Knipoog .

Uhuh inderdaad Nagelbijten / Gniffelen

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:27

Vue schreef:
Ronja schreef:

Omdat CDA en CU niet extreem gaan doen, en de christelijke onder ons niet voor problemen zorgen.
Omdat deze partijen vooral voor de belangen van nederland bezig zijn, en niet met hun religie ? Pling

Ik denk dat die twee opmerkingen ook voor de gemiddelde moslim gelden.

En ik denk ook dat het overgrote deel van de (islamitische) allochtonen niet meer met zijn of haar religie rekening houdt, dan bijvoorbeeld de heer Rouvoet. Misschien zelfs minder (Rouvoet is ook geen lekkertje als het om homo's gaat)

Feit is overigens dat de religies Christendom, Jodendom én Islam, voor 80% (!!) hetzelfde zijn. Deze 80% zijn de opvattingen, overtuigingen en levensregels.
De 20% verschil zit in de uitingen van deze opvattingen, bijvoorbeeld het wel of niet dragen van een hoofddoek, de MANIER van bidden (dus niet waarvoor of waarover je bidt etc) symbolen (bijvoorbeeld het kruis) enzovoorts.
Mensen verschillen echt niet zo veel van elkaar.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:46

Echwel schreef:
Vond het wel heel opvallend dat heel veel jongeren SP gestemd hebben.
Die kennen het communisme waarschijnlijk alleen uit de geschiedenisboekjes.

*zucht*

Jij kent communisme ook niet uit ervaring aan den lijve....

Daar komt bij dat de SP niet communistisch is en Nederland wordt geen communistisch land, ook niet met een socialere regering.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:47

Citaat:

Dat weet jij, dat weet ik.. Maar lang niet elke 'moslim' weet dat! En laat dat nou net het grote 'gevaar' zijn, m.i.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 12:50

Chubby schreef:
Dat weet jij, dat weet ik.. Maar lang niet elke 'moslim' weet dat! En laat dat nou net het grote 'gevaar' zijn, m.i.

En zo lang jij en mensen als Wilders dat maar blijven roepen is iedere poging tot normalisatie van de onderlinge verhoudingen gedoemd te mislukken Scheve mond

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:52

Wat CDA/SP/?? betreft. Het schijnt dat Balkenende en Marijnissen samen heel goed door één deur kunnen, terwijl Balkenende en Bos elkaars bloed wel kunnen drinken. Dus wat dat betreft is het nog niet zo'n gekke combinatie.

Balkenendes reactie dat Marijnissen het toch echt met hem en de mensen in de fractie was een reactie op Marijnissen die zei graag te willen regeren met het CDA maar een probleem met de mensen in de fractie en Balkenende te hebben. Tja het is ook een schande dat het CDA mensen die het CDA-gedachtengoed en niet het SP-gedachtengoed uitdragen in de kamer heeft gezet Gestoord

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:53

Chubby schreef:
Citaat:

Verstand is niet religie-gebonden hoor Knipoog
Lang niet iedere nederlander weet het... Inclusief Wilders.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:54

Zouden trouwens de mensen die voor het gevaar van de islamisering alsjeblieft in dat andere topic willen blijven? In plaats van alle discussies te verzieken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:56

Ronja schreef:

CU valt heel erg mee qua christelijkheid. Tuurlijk, veel standpunten zijn gebasseerd op de normen en waarden uit de Bijbel, maar verder...

CDA met SP en CU zie ik niet gebeuren. Marijnissen is een man van principes, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Bos, die ik ondanks zijn woorden, wel met CDA in een coalitie zie. Een grote coalitie van CDA, PvdA en SP zie ik wel gebeuren, maar grotere kans vind ik CDA met PvdA en CU hebben.

GroenLinks zal nooit met CDA in één coalitie plaatsnemen. GroenLinks in de coalitie is mijns inziens alleen mogelijk geweest wanneer Bos of Marijnissen de meeste zetels had gehad, en wanneer dan was gekozen voor PvdA, SP en GroenLinks, eventueel als CU ook nog mee wil doen met CU.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 12:58

Nouks schreef:
Ronja schreef:

CU valt heel erg mee qua christelijkheid. Tuurlijk, veel standpunten zijn gebasseerd op de normen en waarden uit de Bijbel, maar verder...

CDA met SP en CU zie ik niet gebeuren. Marijnissen is een man van principes, in tegenstelling tot bijvoorbeeld Bos, die ik ondanks zijn woorden, wel met CDA in een coalitie zie. Een grote coalitie van CDA, PvdA en SP zie ik wel gebeuren, maar grotere kans vind ik CDA met PvdA en CU hebben.

GroenLinks zal nooit met CDA in één coalitie plaatsnemen. GroenLinks in de coalitie is mijns inziens alleen mogelijk geweest wanneer Bos of Marijnissen de meeste zetels had gehad, en wanneer dan was gekozen voor PvdA, SP en GroenLinks, eventueel als CU ook nog mee wil doen met CU.

Ja, waarschijnlijk heb je gelijk. Al was Marijnissen gisterenavond nogal toeschietlijk naar Balkenende, voor zover ik kon zien, dus wie weet.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:04

CU is toch wel een beetje ouderwets christelijk op sommige punten, maar dat betekent niet dat hun regeltjes meteen allemaal doorgevoerd gaan worden.

CDA en SP combineren weet ik ook niet of dat goed zou gaan, omdat hun standpunten redelijk verschillend zijn. Maar Balkenende en Marijnissen kunnen het verder volgens mij best met elkaar vinden.