hallal hypotheek

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: hallal hypotheek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:15

als je alleen al dat stukje leest, is mijn toevoeging overbodig Knipoog
maar ik maak het veel mee, ook bijvoorbeeld onder collega's, mensen uit de straat, mensen die ik ken uit andere steden, oude klasgenoten...tja zo kan ik nog wel even doorgaan.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:21

klomp schreef:
maar ik maak het veel mee, ook bijvoorbeeld onder collega's, mensen uit de straat, mensen die ik ken uit andere steden, oude klasgenoten...tja zo kan ik nog wel even doorgaan.

Nou en ik maak ook veel mee, Familie, vrienden, collega en mensen uit de straat en andere steden... En ik heb het in mijn omgeving nog niet gehoord.

Heb jij dan meer gelijk dan ik?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:23

dat wil ik beslist niet zeggen, ik vertel enkel mijn ervaringen en dat ze dus genoeg voorkomen Lachen het is en blijft gebruikelijk in bepaalde families.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:24

Whiz schreef:
klomp schreef:

Nou en ik maak ook veel mee, Familie, vrienden, collega en mensen uit de straat en andere steden... En ik heb het in mijn omgeving nog niet gehoord.

nee maar het feit dat het wel gebeurt vind ik al erg zat.
ik vind het ronduitbelachelijk dat het hier mag.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:28

Idd het feit dat het gebeurd is al erg zat.. maar het komt werkelijk waar in ontzettend veel culturen voor.. echt niet alleen maar in de moslim cultuur.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:32

Whiz schreef:
Idd het feit dat het gebeurd is al erg zat.. maar het komt werkelijk waar in ontzettend veel culturen voor.. echt niet alleen maar in de moslim cultuur.

nee dat klopt maar de moslim cultuur is wel een van de grootste.
En al het ergs wat er gebeurt teroristen enzo zijn wel allemaal moslim.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:33

precies whiz, ik vind dat echt krankzinnig (je hebt dus op dat moment zelf geen keuze, iemand anders beslist over je leven en lot) en dat mag niet vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:34

Ach weet je, als blijkt dat die halalhypotheek erg gunstig voor de geldlener uit blijkt te pakken. Laten we eerlijk zijn die renteaftrek gaat er toch af binnenkort. Al zo veel jaren heftige discussie in de kamer.

Dus als halal een gunstige hypotheekvorm biedt, mogen wij als niet moslim er volgens het gelijkheidsprincipe ook gebruik van gaan maken. Rabo zal als het hun hypotheekklantjes gaat bieden ook geen nee zeggen Clown Dus wellicht zal het in de toekomst nog wel eens positief voor iedereen kunnen gaan uitpakken.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 13:38

tja er wordt flink gedicussieerd in de kamer over de aftrek, maar of het nu doorgaat??? ik heb gister jenssen gekeken waarehm..Rutten te gast was (was toch Rutten?? Tong uitsteken) en die zei dat het eigenlijk een onmogelijk iets was om de aftrek af te schaffen, want hoe kunnen straks mensen hun huis nog verkopen? hoe kunnen starters nog aan een koophuis beginnen?? enzovoorts..dit maakt het dan totaal onmogelijk en mensen zitten vast aan hun koophuis, omdat de waarde lager is dan de hyotheekwaarde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:42

Whiz schreef:
klomp schreef:

Whiz, hangt ook af van welke wijk/omgeving. Ik heb een tijdje in Oud-West van Amsterdam gewoond en gewerkt, weet niet hoe het er nu hedentendage is, maar daar is de moslimbevolking nog wel in het Middeleeuws denkpatroon aanwezig. Bij die groep, wellicht achterstandsgroep, zijn vrouwen helemaal niets, worden de meiden idd nog uitgehuwelijkt en of naar Marokko gestuurd.

In sommige gevallen is uithuwelijken nog niet eens slecht. Ooit een programma gezien van een stel dat jaren geleden waren uitgehuwelijkt aan elkaar. De eerste jaren waren moeilijk, maar ze hebben moeite gedaan voor elkaar, zijn naar elkaar toe gegroeid en hebben veel liefde voor elkaar ontwikkeld. Zij zijn traditioneel, maar hadden wel het hart op de goede plaats en hebben er het beste van gemaakt, met resultaat. Ze had haar man stiekum om het hoekje gezien, heel eventjes en toen ze in Marokko ging trouwen stond hij op een heuvel, ze herkende hem niet, had hem nog nooit gezien. Iets wat voor ons vrouwen de gruwelijkste gedachte is die je kan overkomen.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:06

Moniek schreef:
Whiz schreef:

nee dat klopt maar de moslim cultuur is wel een van de grootste.
En al het ergs wat er gebeurt teroristen enzo zijn wel allemaal moslim.

je hebt veel verschillende vormen van terroristen. Het woord terrorist zit ook echt niet alleen maar aan moslims vastgeplakt. Neem bijvoorbeeld de situatie van Ierland enkele jaren geleden. En terrorist is overigens iemand die een ander terroriseert. In de ogen van vele irakezen zal amerika bijv ook een terrorist zijn.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 14:07

bush is ook een terrorist Haha!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:17

klomp: nee, Bush is geen terrorist. Je mag van alles over hem vinden, maar een terrorist is het niet.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:23

In feite wel, terrorisme is niets meer dan door middel van geweld angst zaaien. Dat doet Bush toch ook?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:26

Nee, bij terreur is het doel om angst te zaaien en aandacht te krijgen. En dat is bij Bush niet zo. (Hoe kwalijk zijn motieven verder waarschijnlijk ook zijn)

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 14:27

dat bedoelde ik lies Lachen misschien is bush voor jou geen terrorist shadow...maar voor mij wel Knipoog

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:29

Maar zo wordt de definitie van terrorisme opgerekt tot niemand meer weet wat je er precies mee bedoelt.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:30

Shadow0 schreef:
Nee, bij terreur is het doel om angst te zaaien en aandacht te krijgen. En dat is bij Bush niet zo. (Hoe kwalijk zijn motieven verder waarschijnlijk ook zijn)

Dat bedoel ik ook en ik zie idd Bush toch echt als een terrorist.
De oorlogen in Irak en Afghanistan heeft hij er doorgedrukt, door middel van angst te zaaien. De verborgen kernwapens in Irak zijn volgens mij namelijk nooit gevonden..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 14:33

Shadow0 schreef:
Maar zo wordt de definitie van terrorisme opgerekt tot niemand meer weet wat je er precies mee bedoelt.

zie bovendien de laatste post van lies

ik vind bush net zo goed terrorist, hij zaait ook angst uit en ontvangt ook de aandacht ermee, ik vind het een triest mannetje en ben blij dat ie van zijn plek gebonjourd is. hij heeft een hoop verpest voor veel mensen, niet alleen in amerika, maar ook in irak ed. naar mijn smaak ook nog eens in de zin van eerwraak...

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:41

Om Bush een terrorist te noemen gaat misschien wat ver... misschien is het beter te zeggen dat hij door zijn handelen terrorisme in de hand werkt?

Hoe dan ook, ik vind het een eng mannetje met té veel macht. Hij is zowieso een manipulator, een boef.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:42

lies schreef:
Shadow0 schreef:

Dat bedoel ik ook en ik zie idd Bush toch echt als een terrorist.
De oorlogen in Irak en Afghanistan heeft hij er doorgedrukt, door middel van angst te zaaien.

Belangrijk verschil: een terrorist gebruikt geweld om angst te zaaien.
Bush gebruikt angst om het geweld aannemelijk te maken.

Dat is wel iets anders.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:47

@shadow.. Eigenlijk gebruikt Bush ook indirect geweld om angst te zaaien.

Iedereen die maar tegen amerika ingaat krijgt de volle laag. Vervolgens denkt men wel twee keer na voordat ze zich uitlaten tegenover amerika..

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:53

Shadow0 schreef:
Belangrijk verschil: een terrorist gebruikt geweld om angst te zaaien.
Bush gebruikt angst om het geweld aannemelijk te maken.

Dat is wel iets anders.

Ik zie het verschil. Oke, per definitie is hij dan geen terrorist. Toch vind ik het moeilijk om hem dan te omschrijven. Gevaarlijk is ie wel imo.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:56

Ik vind dat Bush heel anders doelen heeft dan de terroristen (bv Al Qaeda, maar ook de IRA, de ETA en andere groepen). En ik denk dat het belangrijk is om onderscheid te maken, want je moet er ook op een andere manier op reageren. Om dat allemaal samen te vegen onder kopje 'terroristen' is alleen maar verwarrend.

Daarmee zeg ik niet dat Bush beter of minder gevaarlijk is, maar het is anders en het verschil is belangrijk!

Lies: daar ben ik het helemaal mee eens.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-06 15:17

ik snap je punt ook wel shadowO Knipoog maar het is en blijft in feite net zo'n vies gevaarlijk mannetje. ik bedoel dan ook meer te zeggen dat hij net zoveel verderf en angst zaait als een "echte terrorist" (even gebrek aan woorden om het anders te verwoorden) Lachen