Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moeten allochtonen zich aan passen?

Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Nee, hoeft niet.
6 (0%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
298 (31%)
Ja, maar ze mogen wel bepaalde gebruiken houden, bv.Ramadan.
293 (30%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
170 (17%)
Ja, ze moeten zich helemaal aanpassen.
169 (17%)
Geen mening.
3 (0%)
Geen mening.
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 948

Whiz

Re: Moeten Allochtonen zich aanpassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:08

weet niet meer wie schreef:
Maar als die oorlog voorbij is en geschiedenis
kunnen ze toch gewoon weer terug??

Dan heb je het dus duidelijk over vluchtelingen!! Deze mensen willen vaak ook graag terug, maar waar ligt de grens van tijdsbestek. Sommige oorlogen duren immers al 10 jaar of langer. Moet je na die tijd mensen weer gaan terug sturen. Het gebeurd wel hoor, mensen die terug gestuurd worden naar een compleet stuurloos land waar na een jaar toch weer in een burgeroorlog uitbreekt. Er worden nu ook gezinnen terug gestuurd naar irak en afganistan, zou jij daar willen wonen?
[/quote]

En overigens als de oorlog voorbij is wil nog niet zeggen dat deze mensen hun leven zeker zijn. Vaak worden er nog veel wraakacties uitgevoerd op mensen die een bepaalde kant hadden in een oorlog.

Dat gebeurde ook veel na de tweede wereld oorlog.
Laatst bijgewerkt door Whiz op 20-11-06 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:10

@ Whiz: goed,dat komt misschien zo over,ik VIND alleen dat je zo raar reageert,ieder mag natuurlijk zijn mening hebben,maar soms komt het gewoon raar over,niet rot bedoeld.
en als ik vraag of je het over mij hebt,dan wil ik dat weten zodat ik erop terug kan komen,om verder te discussieren.
met minder aardige dingen bedoel ik negatieve dingen over 'allochtonen' zoals het profiteren van kinderbijslag(ik heb het er niet over of dat waar is of niet)

maar dit is misschien wel erg offtopic,excuses

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:10

Snoevie schreef:
goed,dat komt misschien zo over,ik VIND alleen dat je zo raar reageert,ieder mag natuurlijk zijn mening hebben,maar soms komt het gewoon raar over.
en als ik vraag of je het over mij hebt,dan wil ik dat weten zodat ik erop terug kan komen,om verder te discussieren.
met minder aardige dingen bedoel ik negatieve dingen over 'allochtonen' zoals het profiteren van kinderbijslag(ik heb het er niet over of dat waar is of niet)

Goed dan leggen we het bij deze neer. en gaan weer vrolijk ontopic verder.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:14

Whiz schreef:
Snoevie schreef:
goed,dat komt misschien zo over,ik VIND alleen dat je zo raar reageert,ieder mag natuurlijk zijn mening hebben,maar soms komt het gewoon raar over.

Goed dan leggen we het bij deze neer. en gaan weer vrolijk ontopic verder.

oke,sorry nogmaals.

wie weet eindigd het topic nog in goede harmonie Cool

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:18

roxiie schreef:
Aanpassen; ja zeker! Als zij hier graag willen komen om wat voor reden zullen ze zich ook aan onze regels moeten houden . Halal-vlees, moskeén, Moslimscholen en -ziekenhuizen, horen hier gewoon niet.

dan vraag ik mij sterk af wat voor persoon jij bent Verward In marokko staan ook kerken en synagoges, dan zijn die personen toch beter voor de medemens dan jij! Als ze daar al kunnen aanpassen, waarom moeten wij ons land dan perse moslim vrij hebben?
Laatst bijgewerkt door Princess_ op 20-11-06 20:19, in het totaal 1 keer bewerkt

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:19

Het ligt er ook aan waar vandaan komt. Amsterdam Rotterdam Eindhoven noem maar op. in dorpjes word vaak ook al anders tegen allochtonen aangekeken omdat je ze daar weinig ziet.. bij ons dan! maar toen ik in eindhoven naar school ging kwam ik echt in een wereld van verschil. Op die school zaten 3/4 allochtonen en ik lieg niet. kon je gewoon vragen bij de administratie. En dan nog maar niet te spreken over de 3 meest gebruikte jongens namen in kring eindhoven was het geloof ik. Thomas, nog iets en Mohamed.......Beetje absurd vind ik dat. Misschien omdat ik niet met ze ben opgegroeit. Maar mijn zus kreeg toen ze 16 was iets met een marokaanse jongen, waarvan ze niet op stap mocht, niet gaan zwemmen met vrienden en geen witte broek aan mocht. Nou toen begon mijn zicht op allochtonen toch te veranderen hoor en toen was ik 12 net op het punt om naar de middelbare te gaan. Nou en op die school werd het echt niet beter! ze zitten aan je en als je dan zegt dat ze van je af moeten blijven ben je meteen een poedersuiker/prutsmuts/slet.. ik ben in die 4 jaar bijna niet naar school gegaan omdat ik gepest werd door een groep antiliaanse meisjes. ik had vrij weinig vrienden misschien dat ik daarom een makkelijk slachtoffer was. Door dit soort dingen krijg al die meningsverschillen. De een komt bij een geweldige groep allochtonen terecht terwijl de andere met slechte ervaringen opgroeit. Ik ben echt geen racist. maar ik heb een hele slecht start gehad met ze en het ziet er niet uit dat die gaat verbeteren. Sorry als het zo klinkt maar mening is mening en dit is de mijne!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:20

het probleem is, dat ook Nederlanders zich schuldig maken aan veel van de dingen waarvan je allochtonen beschuldigd.
Ik denk dat de haat naar allochtonen gemaakt wordt en niet nodig is.

Maar aan de andere kant is de haat van de allochtonen (en soms hun arrogantie of slachtoffer spelen en het bekende hoofddoeken protest) ook niet nodig. De verdraagzaamheid moet van twee kanten komen.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:20

Whiz dat heb ik niet geschreven hoor (wat in blok staat), dat had ik gequote. Wat er onder staat is wel mijn mening. Viel me gister ook al op dat het niet altijd klopt welke naam bij het gekopieerde tekstdeel staat. Heel vaag.
Maar goed, dat even om het recht te zetten Knipoog

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:21

Princess_ schreef:
roxiie schreef:
Aanpassen; ja zeker! Als zij hier graag willen komen om wat voor reden zullen ze zich ook aan onze regels moeten houden . Halal-vlees, moskeén, Moslimscholen en -ziekenhuizen, horen hier gewoon niet.

dan vraag ik mij sterk af wat voor persoon jij bent Verward In marokko staan ook kerken en synagoges, dan zijn die personen toch beter voor de medemens dan jij! Als ze daar al kunnen aanpassen, waarom moeten wij ons land dan perse moslim vrij hebben?

Dan hoeft dat hier nog niet zo te zijn... ik ben het met roxiie eens.

Princess_

Maar synagoges mogen wel in nederland?! Krom, echt krom

Lusitana

Willen jullie Nederland Moslim vrij hebben? Wie zegt dat? Dat geloof ik niet.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:23

Wat ik daarmee bedoel is, dat dat meisje zegt dat moskeën ed niet in nederland thuis horen. Nou dan kunnen moslims hun geloof toch ook niet goed uitoefenen zonder een moskee? Dat is gewoon iets wat erbij hoort.

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:24

Lusitana schreef:
Willen jullie Nederland Moslim vrij hebben? Wie zegt dat? Dat geloof ik niet.

Als het aan mij zou liggen wel Tong uitsteken , ieder z'n eigen land.

Maargoed , zo werkt het niet.. dus wat ik dan ff serieus vind is dat
ze zich gewoon normaal moeten aanpassen aan ons nederlanders.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:25

Geloof heeft niks met aanpassen te maken. Als jij naar marokko zou verhuizen (lijkt me sterk) word jij ook niet ineens Moslima omdat dat daar het grootste geloof is!

Ronnie26

Princess_ schreef:
Wat ik daarmee bedoel is, dat dat meisje zegt dat moskeën ed niet in nederland thuis horen. Nou dan kunnen moslims hun geloof toch ook niet goed uitoefenen zonder een moskee? Dat is gewoon iets wat erbij hoort.

Ja dus? Oefenen ze hun geloof maar niet uit. Of gewoon in hun eigen land.

Ronnie26

Princess_ schreef:
Geloof heeft niks met aanpassen te maken. Als jij naar marokko zou verhuizen (lijkt me sterk) word jij ook niet ineens Moslima omdat dat daar het grootste geloof is!

Nee natuurlijk niet, maar ik zeg toch niet dat die moslims ook sinterklaas
enz moeten gaan vieren?
Edit: Aanpassen kent ook grenzen.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:26

Zeggen mensen dat ook tegen jou als jij een land bezoekt waar ze niet voor ;t grootste deel christelijk oid zijn? Verward

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:27

Ronnie26 schreef:
Princess_ schreef:

Nee natuurlijk niet, maar ik zeg toch niet dat die moslims ook sinterklaas
enz moeten gaan vieren?
Edit: Aanpassen kent ook grenzen.

Luister Knipoog Heb jij last van hun geloof? Komen ze langs je deuren om je Halal vlees aan te smeren, of sleuren ze je mee naar de moskee? Nagelbijten / Gniffelen
Ik snap het probleem echt niet! Nederland is multicultureel, daar horen alle geloven bij. Dus ook de dingen die die geloven met zich mee brengen.

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:28

Princess_: Ja NL is inderdaad multicultureel.. maar dan hoef IK het er
nog niet mee eens te zijn!

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:30

Zeg ik ook niet lieverd Knipoog Ik ben het ook vaak niet met dingen eens. Alleen ik vind gewoon dat je elk mens in zn waarde moet laten.
Zodra mensen andere lastig vallen met hun geloof snap ik de ophef. Maar ik bedoel, als hun vlees anders geslacht word hebben wij dr toch geen last van? Joodse mensen eten ook 'apart' geslacht vlees en geen varkens. Daar hoor ik nooit iemand over en dat is zo krom in mijn ogen snapt u Knipoog

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:37

Princess_ schreef:
Zeg ik ook niet lieverd Knipoog Ik ben het ook vaak niet met dingen eens. Alleen ik vind gewoon dat je elk mens in zn waarde moet laten.
Zodra mensen andere lastig vallen met hun geloof snap ik de ophef. Maar ik bedoel, als hun vlees anders geslacht word hebben wij dr toch geen last van? Joodse mensen eten ook 'apart' geslacht vlees en geen varkens. Daar hoor ik nooit iemand over en dat is zo krom in mijn ogen snapt u Knipoog

Yes , na me gezeur ben ik toch nog een lieverd Schijnheilig Tong uitsteken hihi,

Nee maar ik heb er ook niet echt last van hun geloof, maar ik vind moskeën
en noem maar op gewoon niet in Nederland horen. Dan zie ik liever een
molen staan Tong uitsteken

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:39

rissa schreef:
Whiz dat heb ik niet geschreven hoor (wat in blok staat), dat had ik gequote. Wat er onder staat is wel mijn mening. Viel me gister ook al op dat het niet altijd klopt welke naam bij het gekopieerde tekstdeel staat. Heel vaag.
Maar goed, dat even om het recht te zetten Knipoog

kheb het veranderd.

Whiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:41

Ronnie26 schreef:
Princess_ schreef:

Ja dus? Oefenen ze hun geloof maar niet uit. Of gewoon in hun eigen land.

Er zijn ook mensen in nederland die gewoon in hun eigen land zijn en toch moslim zijn..

En dan??

Ronnie26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:42

Whiz: Nou ik ken geen enkele nederlander die moslim is.
En waarom zou een nederlander moslim zijn?

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:43

Omdat ze het een goed geloof vinden?