Iedereen aan de vegaburgers inderdaad, dan hoeft er geen een dier meer dood voor vleesconsumptie, en maakt het niet uit of het halal of gewoon gebeurt. Hiep,hiep hoera!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
valerm schreef:we moeten gewoon zorgen dat alle manieren van slachten zo diervriendelijk gebeurd als het maar kan.Dus ja tegen halalvlees stemmen
valerm schreef:we moeten gewoon zorgen dat alle manieren van slachten zo diervriendelijk gebeurd als het maar kan.Dus ja tegen halalvlees stemmen
Berdien schreef:valerm schreef:we moeten gewoon zorgen dat alle manieren van slachten zo diervriendelijk gebeurd als het maar kan.Dus ja tegen halalvlees stemmen
Want?Als je een beetje het topic had gelezen, had je gelezen dat Halal niet zo barbaars is als de media/politiek (met name PvdD) wil voorkomen. Ik ben onderhand van mening dat het juist diervriendelijker is, als "gewoon" slachten.
Werk bij de AH, maar wij hebben nog geen interne communicatie erover gehad. Zo'n mega drama is het dus niet...
Cowgirl schreef:Ik heb Jamie Oliver toen een dier zien slachten (onder begeleiding).
Het is idd niet echt een prettig gezicht maar beest was wel erg snel te hemelen.
Jamie vond het vreselijk maar beesten die in hokjes werden gehouden en werden mishandelt vond ie nog veel erger.
Overigens vraag ik me af wat voor bestaan zo'n beest heeft gehad.
Die bij Jamie liep zijn hele leven (lam) in de wei.
Jessix schreef:Ik heb wel eens een nederlands filmpje gezien van een kippenfabriek waar de kuiken op een lopende band zaten. De haantjes werden er tussenuit gegrepen en in een soort keukenmachine (rond draaiende messen) vernietigd.
Volgens mij is elke manier van slachten afschuwelijk voor de dieren. En van verdoven voor de slacht heb ik nog nooit gehoord en ik kom uit een slagersfamilie.
XjolitaX schreef:@princess_ vlees kan idd erg lekker zijn. maar ook vleesvervangers smaken niet slecht
Shadow0 schreef:Gouda: quorn en tofu toch niet?
gouda schreef:XjolitaX schreef:@princess_ vlees kan idd erg lekker zijn. maar ook vleesvervangers smaken niet slecht
Beetje jammer alleen dat alle vleesvervangers gepaneerd zijn met meel en ik dat dus niet mag etenMoet wel vlees eten want met mijn dieet kom ik al e.e.a. te kort je hebt dus niet altijd de keus.