Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miloetje

Re: Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:58

Russel: Qwa uiterlijk lijk ik zelfs jonger dan 14, maar mijn geest is soms we ouder hoor. Ik was zoiezo vroeg wijs en las al boeken toen ik 6 jaar was en nog eerder ging ik van alles vragen over de wereld enz. dus ook wijs taalgebruik.

Ik heb ook best een mening gekregen van dingen op tv. Zo ook dat ik voorzichting in omgang moet zijn met loverboys naar het zien van van een film daarover. maar ook over de wereld. maar dat doe ik ook door boeken en kranten.

En de opvoeding dat verschilt per gezin. Ik kijk nu ook veel tv hoor maar vooral dvd'tjes. Kijk ook naar Soaps Haha! en zulke dingen. Maar ouders kunnen echt wel invloed uitoefenen in de puberteit. Ik ben ook niet altyd makkelyk...

Maar we gaan eigelyk wel oftopic.. Knipoog

Bloot op Tv.. De manier waarop het gebracht word kan anders. Niet zo van: ik ben de man en ik wil seks, en dat de meisjes zich opdringen. Niet goed voorbeeld voor de jongeren nee....
maar met zoiets al american pie.. tja daar komt wel bloot invoor maar niet veel, en of het jongeren nou beinvloed? en alles?

Paraat: Aha okee, dat dacht ik even. Wel raar dat de echte Ts niet op haar eigen accountpost? Maarja dat geeft niet. Wat heeft u zoiezo dan tegen tv?

Morgen ben ik er weer, ik moet nu echt gaan slapen mijn armen zijm lam van typen(bokken Bloos ) en werken in de tuin.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:12

American Pie vind ik een hele leuke en grappige film. Ik heb het meer over reclames en videoclips.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:26

In ieder geval meer dan alleen de media als schuldige stellen. Er zijn genoeg opvoedkundige oplossingen te bedenken. Niet ieder kind verandert in een monster tijdens te puberteit en veel ouders kunnen prima contact met hen houden. Waar dat niet kan, komen er peers, jeugdzorg en kinderpsychiatrie kijken.
Het zijn de bijzondere gevallen waar een ouder de grip op zijn kind verliest.

Er zijn verschillende aanleiding hiervoor in omloop. Zo kunnen jeugdigen zich zonder enige aanloop gaan "experimenteren" met delinquent gedrag en kan dit vergergeren, dit wordt dan herhalend probleemgedrag. Ernstige en chronische delinquentie is aanzienlijk hoger als jongeren hun eerste delinquent op jonge leeftijd plegen (vóór hun twaalfde). Jongeren die zich al snel ontrekken van het gezag van volwassenen, spijbelen en vaak te laat thuis zijn hebben te maken met versnelde ontwikkeling naar onafhankelijkheid. Zo lopen ze weer meer kans om in contact te komen met delinquente leeftijdsgenootjes. Ook een factor is impulsief gedrag -- impulsieve/hyperactieve kinderen hebben een grotere neiging om op vroegere leeftijd dingen te proberen zoals crimineel gedrag.
En om dan weer ontopic te komen: Er zijn ontwikkelingspaden van openlijke proobleemgedragingen waar jongens doorgaans 1. pesten 2. vechten 3. beroven/verkrachten.

Even in vogelvlucht: In een onderzoek van Lipsey & Derzon is een risicovoorstelling gemaakt ingedeeld op leeftijd. De meest potentieel veranderbare voorspellende factoren zijn bij jongeren van 6-11 jr: agressie, drugsgebruik, lage sociaal-economische status gezin, antisociale ouders.

12-24 jr: zwakke sociale banden, antisociale leeftijdsgenoten, negatief tav. school en huiswerk, psychologische condities (zoals impulsiviteit).

Jongeren die aan deze factoren blootstaan hebben een 5 tot 20 keer hogere kans om ernstig delinquent te worden. Tevens zijn er nog andere condities als (bijv. schoolverlaten, vroeg seksueel gedrag en adolescent moederschap etc.) Hiervoor zijn de nodige interventieprogramma's opgemaakt.
[Samenvatting bron: Koops en Slot: van lastig tot misdadig]

Ik ben er vooralsnog van overtuigd dat de media maar een kleine vinger in de pap heeft. Ik geloof dan ook niet dat elk mens puur en goed geboren is. Ik denk dat elk mens zwaktes, driften en slechte kanten heeft waarmee hij moet leren omgaan. En ouders en jeugdinstellingen kunnen hierbij helpen.

Ohja, het bovenstaande stuk moet dus niet suggereren dat probleemontwikkelingen als enige uitgangspunt verkrachtingen heeft, enkel dat een jongen niet zomaar van de tv naar buiten hobbelt om zicht te vergrijpen aan een meisje.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:40

Paraat schreef:
In ieder geval meer dan alleen de media als schuldige stellen. Er zijn genoeg opvoedkundige oplossingen te bedenken. Niet ieder kind verandert in een monster tijdens te puberteit en veel ouders kunnen prima contact met hen houden.

Beste Paraat, waarom wil je dit steeds in het extreme trekken? Er is niemand die het zo stelt in dit topic. In tegendeel.

Maar contact met de ouders of niet, de media heeft invloed, op het grootste deel van de mensen en niet slechts probleemjongeren, en dat is bewezen. Dat is geen mening, maar gewoon een feit.

Yabloko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 00:52

Ik geef uitleg over wat er gebeurt als ouders het contact met hun kind verliezen en draag dus mijn steentje bij aan dit topic door een vraag van Desiree, die zich verwondert over de staat van de maatschappij, uitgebreid te beantwoorden. Als iemand anders in dit topic generaliseert, probeer ik dat milder te krijgen. Er wordt hier namelijk genoeg over één kam geschoren.

Dat je op jouw beurt alleen op mijn openingszinnen reageert, vind ik jammer, en kan een verdere discussie wat mij betreft via PB.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:35

Hmm... ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik ben niet tegen bloot op tv

Het enige bloot waar ik me aan erger zijn die nacht reclames over sex smssen etc.

Nee.. ik ben niet tegen bloot, van mij mag er zelfs meer bloot komen Haha!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:41

Als ik nachtdienst heb, word ik al die tietenknijpers wel behoorlijk zat als ik aan het zappen ben Boos!
Maar ja, dan denk ik aan die arme meisjes en dat ze niet genoeg ged hebben om kleren te kopen, en dat ze dat op deze manier proberen te verdienen....denk ik Nagelbijten / Gniffelen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 08:49

1) Triest dat je voor deze topic een schaduwaccount moest aanmaken
2) Triest dat je je er zo druk om maakt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:42

urselin schreef:
Maar als ouderzijnde heb je wel in de hand hoe lang/vaak je kind tv kijkt, ik vind dat ouders wel een rol spelen hierbij. Ouders zijn nu eerder geneigd het kind voor de buis te zetten dan er zelf mee te gaan spelen (want ze hebben nog zoveel te doen). Uitzonderingen daar gelaten

Tot een bepaalde leeftijd gaat dat inderdaad op en kun je je kind daarin wel sturen. Maar een 'kind' van 12,13 jaar zit er niet meer op te wachten dat je nog met hem of haar komt 'spelen'. Op die leeftijd zelfs even in tegendeel. Ze staan dan juist enorm open voor de invloeden van de buitenwereld en dat is imo ook goed om je eigen persoonlijkheid te ontwikkelen, je hoeft niet alles klakkeloos van je ouders over te nemen, maar daar vormt de media toch een grote invloedssfeer die op dat moment nauwelijks te controleren is. Ik vind het positief dat de jongeren die hier meeposten aangeven dat op school ook nadrukkelijk wordt gesproken over die invloed, een gewaarschuwd mens telt voor twee.

En verder maar hopen dat de basis die door de ouders in de vroege jeugd gelegd is goed genoeg is. Want we hebben denk ik al genoeg problemen met jongeren waar dat duidelijk niet het geval is, en we zullen het er toch mee moeten stellen, ook als ze volwassen zijn en zij hun 'wijsheid' weer door moeten geven Scheve mond

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 12:13

Paraat schreef:
Ik geef uitleg over wat er gebeurt als ouders het contact met hun kind verliezen en draag dus mijn steentje bij aan dit topic door een vraag van Desiree, die zich verwondert over de staat van de maatschappij, uitgebreid te beantwoorden. Als iemand anders in dit topic generaliseert, probeer ik dat milder te krijgen. Er wordt hier namelijk genoeg over één kam geschoren.

Dat je op jouw beurt alleen op mijn openingszinnen reageert, vind ik jammer, en kan een verdere discussie wat mij betreft via PB.

Feit is ook dat veel ouders zich onvoldoende met hun kids bemoeien ja, dat weet ik. En dan is er ook nog een hoop tuig dat ook nog kinderen op de wereld zet. En met die kinderen krijgen we OOK te maken. Duwtje van de foute media erbij en het is compleet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:12

Ik vind het geweld veel erger, wat we zien....
Of igg de hoeveelheid.
Dat er iemand dood gaat of meerdere doden op het journaal, doet mij weinig meer........
Vroeger vond ik dat veel erger.

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 18:51

@Superwoman: Ik vind je posts nou niet echt aan de discussietoevoegend, je begint over onderwerpen waar we het ook allang over hebben gehad. Als je het topic nou iets beter door had gelezen, zou je dat weten. Ook vind ik het nogal onbeschoft om te zeggen dat het triest is om je er druk om te maken. Dat is andermans mening en die moet je ook kunnen respecteren (wat nog lang niet betekent dat je het er mee eens bent Knipoog). Als je iets vind, moet je het ook zo zeggen, dus "Ik vind dat het triest is als je je er druk om maakt" en niet "Triest dat je je er zo druk om maakt" ... Groot verschil!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 19:22

superwoman schreef:

ik maak me er ook druk om...wat is daar mis mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:06

superwoman schreef:

Ook triest dat je je niet beter in het topic en de gevolgen had verdiept,
dan had je dit niet geschreven, dus voegt deze opmerking weinig nuttigs toe
aan dit toch wel interessante topic.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 22:24

superwoman schreef:
Of igg de hoeveelheid.
Dat er iemand dood gaat of meerdere doden op het journaal, doet mij weinig meer........

Omdat je eelt op je ziel krijgt. MAar behalve geweld spelen ook andere dingen in de maatschappij die OOK belangrijk zijn. Ik zou zeggen, begin dan een topic over geweld in de media en reageer niet meer in deze als je het toch niet belangrijk vind.

Arnoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 00:58

Wat een onzin allemaal, sorry dat ik het zeg, wil niemand tegen het hoofd stoten ofzo, maar ik ga mijn standpunt even uitleggen.

Ten eerste vind ik dat we nu in 2006 leven en niet in 1906 en in nederland en niet in America. Bloot op tv moet kunnen, zoals het nu gaat, na 12:00 uur, overdag valt het reuze mee. Enige is het bloot in de muziekclip, waar ik me de kritiek kan voorstellen, hierin worden de vrouwen als honden behandeld, al het andere sex, zoals veronica's lekkerste, tja de kandidaten willen het ook zelf. Over de invloed op probleemjeugd, tja, ach, dat roept men al vanaf het ontstaan van de tv, men geeft de tv de schult van maatschappelijke problemen. In mijn tijd werden we al crimineel van the A-team, waarin nieteens gedood werd. Meisjes (en jngens) die steeds jonger sexueel actief worden gebeurd ook al langer dan dat sex op tv is, ga je nog verder terug, waren tienerouder heel normaal en stierf je rond je 40ste. In amerika zijn bloot en sex wel een taboe op tv, een daar gebeuren ook (groeps)verkrachtingen, en dat was al eersder zo dan hier. Nog erger, daar gebeurt veel in de illegaliteit en zijn de problemen veel groter juist omdat er taboe op heerst en er niet openlijk over wordt gesproken.

Maar als je geen bloot wil zien, zap dan gewoon ff op een andere zender, ik vind dit weer zo'n kleinzielig gezeur. We worden als maatschappij al steed intolleranter, dat is wat dit is.

hirespider

Ik zoek mensen die aktie willen voeren tegen bloot op TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:26

Ik vind superwoman gemeen en respectloos. Ook vind ik dat ze geen begrip toont, als ze het zo sneu vind, dan reageerd ze toch maar lekker niet. ze heeft niet het recht om mensen zo af te kraken omdat ze anders denken.
Verder is het absoluut niet fijn om je zo te storen aan deze op seks gerichte maatschappij. En het is niet een gevoel wat je zelf in de hand hebt. Ik voel me niet thuis in deze maatschappij, seks betekend tegenwoordig hetzelfde als een naakt wijf. En een vrouw steld bijna niks meer voor dan een lichaam met tieten en een k*t.
Ik erger me hier dood aan en het houd me de hele dag door bezig. Het verpest zelfs mijn relatie. Ik kan niet meer normaal funcioneren en ik heb contakt met nog veel meer meisjes waarbij het leven hierdoor zo bellemerd wordt.
Wij zouden ook liever gewoon normaal willen leven en het allemaal maar normaal vinden dat het leven alleen nog maar om seks lijkt uit te draaien,maar dat vinden wij nu eenmaal niet!Er is gewoon zoveel oneerlijkheid tussen mannen en vrouwen. Het lijkt of mannen veel meer waard zijn dan vrouwen.
En het wordt ook steeds erger.
Mensen die het niet snappen, respecteer is gewoon, maar mensen die ons hier om gaan aanvallen, heb ik totaal geen respect voor.
Ze komen er nog wel achter wat voor gevolgen deze zeer snel achteruitgaande maatschappij gaat hebben..
O ja en ik vind het ook vervelend dat mensen reageren als ze helemaal niet geinteresseerd zijn, daarvoor is het niet bedoeld lijkt mij..
heel veel sterkte aan de meisjes die het er wel moeilijk mee hebben
liefs

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:17

Juice schreef:
zelfs de reclames tussendoor zijn erg.gaat alleen maar over mooie of half blote vrouwen,
als ik de tv aanzet om 8 uur savonds kan ik al meegenieten van de programmas die later op de avond komen, en die gaan allemaal over bloot. Niet voor de vrouw nee allemaal gericht op de man, waarom wordt hier geen rechte lijn in getrokken? Dus ook eens bloot voor de vrouw, dat zal toch veel eerlijker zijn? nee wat ik zie is alleen maar gericht om de man te behagen.

een blote vrouw blijft een mooi beeld, een blote man, is en blijft maar een man, daar zit het verschil hem in.

kgeef toe, in films is er tevaak bloot, op eender welke mannier dan ook, maar reclame? serie's? spelprogrammas? neej niets te vinden, wel mooie slanke modepoppetjes dat wel ja, maar da tis geen bloot.

daarnaast als je je ergert aan het "bloot" op tv denk ik dat je je abbonement van het playboykanaal moet opzeggen.

superwoman schreef:
Of igg de hoeveelheid.

hier kan je je beter aan liggen ergeren, maar helaas, ook hier kan je zeeer wijnig aan veranderen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 20:50

hirespider schreef:
Ik vind superwoman gemeen en respectloos. Ook vind ik dat ze geen begrip toont, als ze het zo sneu vind, dan reageerd ze toch maar lekker niet. ze heeft niet het recht om mensen zo af te kraken omdat ze anders denken.
Verder is het absoluut niet fijn om je zo te storen aan deze op seks gerichte maatschappij. En het is niet een gevoel wat je zelf in de hand hebt. Ik voel me niet thuis in deze maatschappij, seks betekend tegenwoordig hetzelfde als een naakt wijf. En een vrouw steld bijna niks meer voor dan een lichaam met tieten en een k*t.
Ik erger me hier dood aan en het houd me de hele dag door bezig. Het verpest zelfs mijn relatie. Ik kan niet meer normaal funcioneren en ik heb contakt met nog veel meer meisjes waarbij het leven hierdoor zo bellemerd wordt.
Wij zouden ook liever gewoon normaal willen leven en het allemaal maar normaal vinden dat het leven alleen nog maar om seks lijkt uit te draaien,maar dat vinden wij nu eenmaal niet!Er is gewoon zoveel oneerlijkheid tussen mannen en vrouwen. Het lijkt of mannen veel meer waard zijn dan vrouwen.
En het wordt ook steeds erger.
Mensen die het niet snappen, respecteer is gewoon, maar mensen die ons hier om gaan aanvallen, heb ik totaal geen respect voor.
Ze komen er nog wel achter wat voor gevolgen deze zeer snel achteruitgaande maatschappij gaat hebben..
O ja en ik vind het ook vervelend dat mensen reageren als ze helemaal niet geinteresseerd zijn, daarvoor is het niet bedoeld lijkt mij..
heel veel sterkte aan de meisjes die het er wel moeilijk mee hebben
liefs

Ik zie dat jij het er wel heel moeilijk mee hebt, maar ik kan je verder wel volgen. Ik erger me ook en ik heb ook het gevoel dat vrouwen als minderwaardig worden neergezet. Het stomste is dat ze er zelf nog aan meeewerken ook.

joel schreef:
[
een blote vrouw blijft een mooi beeld, een blote man, is en blijft maar een man, daar zit het verschil hem in.
[/quote]
Voor jou geldt dat misschien. En uit jouw woorden blijkt hoeveel inlevingsvermogen hebt in vrouwen (not). WAnt ik zal je eens vertellen hoe ze in de kantine in de manege een keer reageerden toen ik 2 naakt foto's van Brad Pitt meegenomen had, een gecensureerde en een ongecensureerde. MAar ze werden allebei uit mijn handen getrokken en er werd om gevochten wie hem hebben mocht. Vrouwen kijken OOK graag naar een mooi mannen lichaam. Vooral omdat ze ze hooguit alleen op tv zien en niet in de werkelijkheid.
joel schreef:
kgeef toe, in films is er tevaak bloot, op eender welke mannier dan ook, maar reclame? serie's? spelprogrammas? neej niets te vinden, wel mooie slanke modepoppetjes dat wel ja, maar da tis geen bloot.

In reclame laten ze veel bloot zien. Niet alles, maar wel in gedeeltes en altijd van vrouwenlichamen.

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:29

ik zie sommigen al panniekeren omdat ze een bloot billetje zien..

ach maak je leiver zorgen om al dat geweld op tv, er zijn zo al doden genoeg per dag, van een bloote tiet ga je niet dood hoor.

en die foto in je kantine... hoe oud zijn die meisjes dan.. ik zie een volwassen moeder geen foto's ophangen van hun filidool poedelnaakt hoor. mooi om eens naar te kijken maar meer... forget it. Beetje realistisch blijven, veelal zien vrouwen graag mannen en mannen graag vrouwen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:35

joel schreef:
Veelal zien vrouwen graag mannen en mannen graag vrouwen...

En bij mannen wordt aan die wens voldaan, en bij vrouwen niet. En dat plaatst vrouwen seksueel in een ander daglicht: ze zijn er om mooi te zijn en voor de seks.

Het zou best allemaal wat minder kunnen. Het is net alsof het allemaal maar om 1 ding draait en er is nog zoveel meer.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:39

Joel, ik begrijp niet helemaal wat je precies probeert te zeggen? Misschien dat het duidelijker wrodt als je iets meer op je taal let.

Maar ik heb de indruk dat jij iets anders leest dan wij zeggen. Het gaat niet om 'iets bloot'. Ik durf zelfs op het naturistenstrand te komen Bloos
Maar het gaat om de manier waarop. Ik vind het jammer dat je dit, ondanks dat dit al heel vaak is gezegd dit topic, steeds overslaat en blijft volhouden dat we "panniekeren omdat ze een bloot billetje zien"

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:40

Desiree schreef:
joel schreef:
Veelal zien vrouwen graag mannen en mannen graag vrouwen...

En bij mannen wordt aan die wens voldaan, en bij vrouwen niet. En dat plaatst vrouwen seksueel in een ander daglicht: ze zijn er om mooi te zijn en voor de seks.

Het zou best allemaal wat minder kunnen. Het is net alsof het allemaal maar om 1 ding draait en er is nog zoveel meer.

Vrouwen zijn daar niet in geïnteresseerd. Ik herhaal mezelf even Knipoog:
mannen zijn visueel ingesteld, vrouwen niet, die lezen liever een roman dan soft porn te kijken. Dit heeft ook met het verschil in de hersenen te maken.

joel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:55

Desiree schreef:

ik denk dat dat gewoon puur door de reklameagenten zelf komt, een vrouw verkoopt gewoon beter, of het toont eleganter en charmanter, mooier.. nah noem maar op, die dingen kun je maar met wijnig mannen ook doen.

verder volg je de raad maar op van urselin hierboven.

@Shadow0, ik weet best dat het niet om een bloot klein onderdeeltje gaat, jullie hebben het heus wel over geheel naakte dingen die soms richting geven naar sex toe. als ik hier reklame kijk... kan ik dat er heus niet uithalen hoor. ik mag al blij zijn mocht ik eens reklame zien met een bikini carwash Haha! wat er niet echt zit aan te komen.
en sorry voor mijn taaltje, ben rasechte vlaming wat niet altijdt handig is om netjes nederlands te typen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:12

urselin schreef:
Vrouwen zijn daar niet in geïnteresseerd. Ik herhaal mezelf even Knipoog:
mannen zijn visueel ingesteld, vrouwen niet, die lezen liever een roman dan soft porn te kijken. Dit heeft ook met het verschil in de hersenen te maken.

Ik denk dat vrouwen veel visueler zijn ingesteld dan er gedacht wordt.