Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 15:07

faye schreef:
Vind ik persoonlijk oprechter als al die draaikonten waaronder Wouter Bos die alles aangrijpt om te schoppen en zo zieltjes te winnen in de hoop dat de domme burger de feiten wel even vergeet.

Voor Wouter Bos leze men Rita Verdonk
Draaikonten, hoezo??? Ik zal de motie uitvoeren, de volgende dag ik zal de motie niet uitvoeren, de volgende dag ik zal de motie uitvoeren.

En schoppen om zieltjes te winnen is ze zeker niet vies van.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:21

Voor mij is het simpel
Ayaan het land uit!
Ze heeft gelogen om binnen te komen...klaar!

Pvda moet helemaal ophouden met schoppen en zelf eens een goed idee krijgen..
ipv geld van de rijken (hard werkende mensen) aan de armen (liever lui dan moe mensen) te geven. Gaatjes vullen met extra belasting voor de rijken.
Natuurlijk zijn er ook mensen die wel hard werken en arm zijn, maar de meeste hebben gewoon slechte keuzes gemaakt. Lagere opleiding, crimineel etc. Door die mensen wordt de economie niet beter en waarom dan de hard werkende mensen afstraffen om geld te verdienen?

Snap ook niet waarom er zoveel geld naar ontwikkkelingslanden gaat?
We hebben zelf nog een staatsschuld staan.
Als mijn portemonnee leeg is, ga ik echt niet geld uitgeven voor een goed doel.
Eerst zelf alles onder controle, dan helpen!

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:26

We geven veel geld aan ontwikkelingslanden omdat er zoveel mensen dood gaan aan honger en ziektes

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:43

superwoman schreef:
ipv geld van de rijken (hard werkende mensen) aan de armen (liever lui dan moe mensen) te geven.

Dit is wel érg grof gesteld zeg, niet alle armen zijn 'liever lui dan moe mensen' hoor, echt niet

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:44

gekkesies schreef:
superwoman schreef:
ipv geld van de rijken (hard werkende mensen) aan de armen (liever lui dan moe mensen) te geven.

Dit is wel érg grof gesteld zeg, niet alle armen zijn 'liever lui dan moe mensen' hoor, echt niet

Dat had ik er ook bij gezet, niet selectief lezen!

jeanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:45

superwoman schreef:
Voor mij is het simpel
Ayaan het land uit!
Ze heeft gelogen om binnen te komen...klaar!

ipv geld van de rijken (hard werkende mensen) aan de armen (liever lui dan moe mensen) te geven. Gaatjes vullen met extra belasting voor de rijken.
Natuurlijk zijn er ook mensen die wel hard werken en arm zijn, maar de meeste hebben gewoon slechte keuzes gemaakt. Lagere opleiding, crimineel etc. Door die mensen wordt de economie niet beter en waarom dan de hard werkende mensen afstraffen om geld te verdienen?

Snap ook niet waarom er zoveel geld naar ontwikkkelingslanden gaat?
We hebben zelf nog een staatsschuld staan.
Als mijn portemonnee leeg is, ga ik echt niet geld uitgeven voor een goed doel.
Eerst zelf alles onder controle, dan helpen!

Over verwende nesten gesproken

Tanja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:48

superwoman schreef:

Ik hoop je ooit eens tegen te komen bij de sociale dienst waar je je handje mag ophouden omdat je zelf niets meer hebt, eens kijken of je dan hárd genoeg op je plaat bent gegaan om een toontje lager te zingen. Getverdemme wat ga jij grof kort door de bocht zeg! Weinig supers in deze woman!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:49

Ik bedoel gewoon dat nu het geld in verkeerde dingen wordt gestoken. Er is niet meer geld nodig, maar een betere verdeling van het geld.

Natuurlijk moeten arme landen hulp krijgen, maar Nederland hoeft niet voorop te gaan met het meeste geld geven....
Bied hulp, geen geld. Geef kennis, daar hebben ze wat aan. Zorg dat ze zelf dingen gaan leren. Leren door Nederlanders daar te laten werken. Zo worden de nederlandse burgers er beter van, maar ook de ontwikkelingslanden.

gekkesies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:50

superwoman schreef:
Dat had ik er ook bij gezet,
niet selectief lezen!

Dan nog vind ik het veel te kort door de bocht om dit zo te zeggen
En die vetgedrukte letters zijn nergens voor nodig

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:53

T@nj@ schreef:
superwoman schreef:

Ik hoop je ooit eens tegen te komen bij de sociale dienst waar je je handje mag ophouden omdat je zelf niets meer hebt, eens kijken of je dan hárd genoeg op je plaat bent gegaan om een toontje lager te zingen. Getverdemme wat ga jij grof kort door de bocht zeg! Weinig supers in deze woman!

Waarom heb ik het idee dat jij denkt dat ik niks wil geven aan mensen die het minder hebben? Ik denk grijs niet zwart wit!
Het moet gewoon beter geregeld worden!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:55

en houden we het hier weer even leuk en worden we niet persoonlijk?

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:55

superwoman schreef:
Ik bedoel gewoon dat nu het geld in verkeerde dingen wordt gestoken. Er is niet meer geld nodig, maar een betere verdeling van het geld.

Natuurlijk moeten arme landen hulp krijgen, maar Nederland hoeft niet voorop te gaan met het meeste geld geven....
Bied hulp, geen geld. Geef kennis, daar hebben ze wat aan. Zorg dat ze zelf dingen gaan leren. Leren door Nederlanders daar te laten werken. Zo worden de nederlandse burgers er beter van, maar ook de ontwikkelingslanden.

Denk je dat dat geen geld kost? Nederlanders daar laten werken gebeurt, maar dan wel tegen een lokaal salaris, anders is het voor de plaatselijke ondernemer niet te doen.

Maar dit is off-topic

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 15:56

superwoman schreef:

Voor mij is het simpel

Natuurlijk zijn er ook mensen die wel hard werken en arm zijn, maar de meeste hebben gewoon slechte keuzes gemaakt. Lagere opleiding, crimineel etc. Door die mensen wordt de economie niet beter en waarom dan de hard werkende mensen afstraffen om geld te verdienen? !

Gezien je eigen uitleg dat het te simpel voor je is, zal ik je niet vragen om jouw post uit te leggen binnen het kader van dit topic, want ik zie het verband absoluut niet.

Maar ik vind jouw conclusies over hoe de mensen in elkaar zitten wel erg triest

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:57

@Justy: Maar dan geef je het geld aan Nederlanders , mag best voor Nederlands tarief. Nu komt een hoop geld op de verkeerde plek terecht, niet bij de armen daar!

Tanja

Re: Geloofwaardigheid Ayaan Hirsi Ali en de VVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:01

superwoman schreef:
Waarom heb ik het idee dat jij denkt dat ik niks wil geven aan mensen die het minder hebben? Ik denk grijs niet zwart wit!
Het moet gewoon beter geregeld worden!

Misschien door deze post?
superwoman schreef:
ipv geld van de
rijken (hard werkende mensen)
aan de armen (liever lui dan moe mensen) te geven. Gaatjes vullen met extra belasting voor de rijken.

Je zegt grijs te denken maar het komt er nogal zwart wit uit.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:04

Citaat:

idd, helaas! Helaas ben ik dit te vaak tegengekomen.
Om dit te voorkomen is het kansen bieden een beter idee dan gelijk geld geven.
De melkert- banen vond ik ontzettend goed! Kost ook geld, maar werd goed besteed

Karl66

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:06

superwoman schreef:
Citaat:

De melkert- banen vond ik ontzettend goed! Kost ook geld, maar werd goed besteed

Hoe goed banen werken die geld kosten ipv opleveren heb je in het communistische Rusland wel gezien. Geen werkeloosheid maar een land dat volledig failliet was.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 16:07

superwoman schreef:

De melkert- banen vond ik ontzettend goed

! Kost ook geld, maar werd goed besteed

superwoman schreef:
Pvda moet helemaal ophouden met schoppen en
zelf eens een goed idee krijgen

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:08

Citaat:
Je zegt grijs te denken maar het komt er nogal zwart wit uit.

kan gebeuren....maar ik denk echt wel grijs.
Ik geef toe dat ik bot uit de hoek kan komen, maar wordt dan wel gelezen

@Karl66: overal waar te voor staat is niet goed (behalve tevreden)

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:10

Justy schreef:
superwoman schreef:

Bied hulp, geen geld. Geef kennis, daar hebben ze wat aan. Zorg dat ze zelf dingen gaan leren. Leren door
Nederlanders
daar te laten werken. Zo worden de nederlandse burgers er beter van, maar ook de ontwikkelingslanden.

Denk je dat dat geen geld kost? Nederlanders daar laten werken gebeurt, maar dan wel tegen een lokaal salaris, anders is het voor de plaatselijke ondernemer niet te doen.

Maar dit is off-topic

En dan nog, welke minister wil deze nederlandse betweters in hemelsnaam een verblijfsvergunning geven????
Hoeveel nederlanders zijn er onder dit mom( wij leren jullie dingen) in landen binnen gekomen en blijken gewoon zieltjeswinners voor hun geloof te zijn geweest? Is dat niet liegen? Mag je als nederlander wel liegen en als vluchteling niet?

Zijn wij nederlanders beter dan buitenlanders???
Het is niet eens zo off topic, dit is precies waarom mensen hun naam niet durven te vertellen als ze een westers land binnenkomen. Bang EN gewaarschuwd dat hun naam direct wordt overgebriefd aan de nederlanders in het land van herkomst. Die vaak met het regime samenwerken waarvoor ze nu juist op de vlucht zijn.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:11

sarabande schreef:
superwoman schreef:

De melkert- banen vond ik ontzettend goed

! Kost ook geld, maar werd goed besteed

superwoman schreef:
Pvda moet helemaal ophouden met schoppen en
zelf eens een goed idee krijgen

Afbeelding

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:13

Citaat:
En dan nog, welke minister wil deze nederlandse betweters in hemelsnaam een verblijfsvergunning geven????
Hoeveel nederlanders zijn er onder dit mom( wij leren jullie dingen) in landen binnen gekomen en blijken gewoon zieltjeswinners voor hun geloof te zijn geweest? Is dat niet liegen? Mag je als nederlander wel liegen en als vluchteling niet?

Waarom zouden de Nederlanders daar permanent moeten blijven dan?

En dat is idd vroeger zo gebeurd - dus daar kun je van leren om dat in het vervolg te voorkomen!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:22

superwoman schreef:

Bied hulp, geen geld. Geef kennis, daar hebben ze wat aan. Zorg dat ze zelf dingen gaan leren.
Leren door Nederlanders daar te laten werken.
Zo worden de nederlandse burgers er beter van, maar ook de ontwikkelingslanden.

en:
Citaat:
Waarom zouden de Nederlanders daar permanent moeten blijven dan?

En dat is idd vroeger zo gebeurd - dus daar kun je van leren om dat in het vervolg te voorkomen!

Justy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:43

Zullen we het wel on-topic houden? Ontwikkelingshulp ligt redelijk ver van deze discussie af

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:51

superwoman schreef:

Voor mij is het simpel

Natuurlijk zijn er ook mensen die wel hard werken en arm zijn, maar de meeste hebben
gewoon slechte keuzes gemaakt. Lagere opleiding, crimineel etc.

Door die mensen wordt de economie niet beter en waarom dan de hard werkende mensen afstraffen om geld te verdienen? !

Hmm wat bedoel je met lagere opleiding?

Anyway: Ik heb Ayaan nooit echt gemogen net zoals verdonk Het is allemaal best ingewikkelt en er is nu veel media aandacht bij gekomen. Denk dat, dat wel een bepaalde druk op verdonk en ayaan lecht