Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Electra63 schreef:Het is gewoon te hopen, dat de VS/Israel snel tot een oplossing komen met Iran.
Als dan de straat van Hormuz weer open gaat, dan daalt hopenlijk de olieprijs weer.
Maar onze regering is hier niet echt een partij in; voor mij is het wel een bevestiging dat we niet meer afhankelijk moeten zijn voor onze energie van dat soort regio's.
Dus vooral investeren in de toekomst.
cp112 schreef:En hoezo accijnzen niet omlaag want je wilt niet meebetalen voor een ander? Dan moet je niet in een zorgstaat gaan wonen heal je belasting gaat deels richting de sociale verzekeringen etc. Kinderbijslag, uwv, noem maar op. Dus je betaalt sowieso voor een ander. Welkom in Nederland
).
. Het kan gewoon nog niet anders helaas. Popstra schreef:Carpoolen, OV pakken...klinkt tof maar dat is het niet als je buiten woont!
. 
8nnemiek schreef:cp112 schreef:En hoezo accijnzen niet omlaag want je wilt niet meebetalen voor een ander? Dan moet je niet in een zorgstaat gaan wonen heal je belasting gaat deels richting de sociale verzekeringen etc. Kinderbijslag, uwv, noem maar op. Dus je betaalt sowieso voor een ander. Welkom in Nederland
Er is imo een groot verschil tussen sociale kosten voor voedsel, zorg en een dak boven je hoofd.. of brandstof voor niet noodzakelijke ritjes.
Heel leuk dat jullie mee willen betalen aan de diesel voor mijn boot en vakantie, maar ik vind dat dus onzin.
Daarnaast wil je spaarzaam met brandstof omgaan als er een tekort dreigt, en het helpt niet als we de brandstof juist nu lekker goedkoop maken.
Stel je voor dat we nu snel door de diesel heen stoken, en de boeren straks moeite moeten doen om überhaupt genoeg brandstof te vinden om ons eten van het land te halen?
Eretria schreef:8nnemiek schreef:Er is imo een groot verschil tussen sociale kosten voor voedsel, zorg en een dak boven je hoofd.. of brandstof voor niet noodzakelijke ritjes.
Heel leuk dat jullie mee willen betalen aan de diesel voor mijn boot en vakantie, maar ik vind dat dus onzin.
Daarnaast wil je spaarzaam met brandstof omgaan als er een tekort dreigt, en het helpt niet als we de brandstof juist nu lekker goedkoop maken.
Stel je voor dat we nu snel door de diesel heen stoken, en de boeren straks moeite moeten doen om überhaupt genoeg brandstof te vinden om ons eten van het land te halen?
Sorry maar wat een gelul zeg. Alsof mensen ineens veel meer brandstof nodig hebben als het goedkoper wordt.
Daarnaast zijn nog altijd het overgrote deel van de ritten woon-werkverkeer. En lang niet iedereen krijgt reisvergoeding.
Ah, en ook jij die elektrisch rijdt gaat hinder ondervinden hoor. Alles wordt hierdoor duurder. Boodschappen, diensten, alles. Boodschappen komen niet per postduif in de winkel en vakmensen komen niet op de fiets de boel repareren voor je.
Als iedereen massaal elektrisch ging rijden had je ook een giga probleem want dat is simpelweg niet mogelijk. Het stroomnet kan dat niet aan.
Electra63 schreef:Het gaat niet om persoonlijke situaties; het algemeen gebruik moet naar beneden bij schaarste.
Ook de afhankelijkheid voor olie en gas van onbetrouwbare landen, moeten we vanaf.
Ipsilonka schreef:Maar waar moeten we beginnen dan met besparen? Als je tegenwoordig op de socials kijkt, al die kirrende influencers die naar coachella vliegen of laten zien hoeveel vluchten je kunt nemen in 24 uur. Hey, schrap dat en laat Germie lekker naar haar paard rijden. Het is te ingewikkeld om te bepalen wat wel en wat niet.