Wolf Ne, Be, Du deel 4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

SusanH schreef:
Het enige waar ik me in kan vinden is dat wij idd ook onderdeel zijn van de natuur. Maar, wij staan sinds we daar deel van uitmaken, aan de top van de voedselketen. Dat maakt ook dat wij jagen op andere soorten waar we mee samen leven.

Ik vraag me trouwens af, als je zo denkt als deze mensen, hoe kijken ze dan tegen de bestrijding van oa ratten aan? Moeten we dat ook maar helemaal los laten? Ratten waren er tenslotte ook eerder dan mensen.

Heb een tijd iemand gevolgd (veganist en boeddhist) die wilde muizen filmde en die was van mening dat er net zo veel dieren komen als dat er voer is. Dus geen losliggend voer, geen muizen/ratten.
Maar die persoon was ook van mening dat dieren geen kabels doorbijten, want hij had wat losse kabels liggen en die werden niet doorgebeten.
Heb ik maar eens uitgelegd dat er verschillende soorten kabels zijn, en dat kabels waar stroom op staat eerder geurstoffen afgeven (warmer) dan losliggende kabels... (Geëlectrocuteerde muis in koffiemachine als voorbeeld gegeven.)
En muizen en ratten komen alleen al binnen om droog te zitten, en vinden altijd wel wat, ze eten desnoods spinnen en vliegen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:15

Op facebook zeg ik dat wel eens als ze zeggen dat je er maar mee moet samen leven.

En dan wordt dat nooit in dank afgenomen.
Of is het ineens wat anders.

Ja anders omdat ze er zelf last van hebben...

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:36

Iemand vroeg onder de post van XR UH waar ze dan moeten gaan wandelen ipv het wolvengebied. Zetten die mafklappers eronder dat er in de andere bossen op de UH nog geen wolven gesignaleerd zijn en dat je daar prima kunt gaan wandelen. Die lui leven echt onder een steen...........

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

MyChoice schreef:
Iemand vroeg onder de post van XR UH waar ze dan moeten gaan wandelen ipv het wolvengebied. Zetten die mafklappers eronder dat er in de andere bossen op de UH nog geen wolven gesignaleerd zijn en dat je daar prima kunt gaan wandelen. Die lui leven echt onder een steen...........

Haha, je zou bijna medelijden krijgen met hun cognitieve capaciteiten.

Bíjna.

Ik begin wel steeds regelmatiger aan Dunning en Krüger te denken in de hele wolvendiscussie.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:56

Wintu schreef:
Ik heb het idee dat bij een deel van de jongere generatie de ideologie hoogtij viert en men het gezonde verstand en alle logica thuis heeft gelaten. Ze maken meer kapot dan ze goed doen, maar hebben dat zelf niet eens door. Dat politieke partijen trouwens xr steunen is belachelijk. Die zijn ook compleet doorgeslagen in ideologie.

Maar dat hangt natuurlijk wel weer samen met hoe je op bent gegroeid. Aan welk gedachtengoed je wordt blootgesteld. Waar de jongere generatie nu aan wordt blootgesteld kun je niet vergelijken met -zeg- 25 jaar geleden.

SusanH: ja, de theorie dat er altijd een natuurlijk evenwicht zal plaatsvinden. Dat is leuk, maar wij als mensen horen toch ook ergens in dat evenwicht.

tienus63

Re: Wolf Ne, Be, Du deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:38

Er zijn jagers bevoegd en aangewezen om de aangewezen wolven te mogen schieten.
Die hebben ervaring opgedaan in buitenland.

Wie het zijn/is, is niet relevant, je kunt je voorstellen wat gebeurt als de identiteit uitlekt.

Wat dat betreft kunnen ze beter een Oost-Europese huurling inschakelen.

Who does the job fast, clean and properly.
En daarna weer verdwijnt net als die de gezochte criminelen in Opsporing Verzocht.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:55

Zoolgangster schreef:
SusanH schreef:
Het enige waar ik me in kan vinden is dat wij idd ook onderdeel zijn van de natuur. Maar, wij staan sinds we daar deel van uitmaken, aan de top van de voedselketen. Dat maakt ook dat wij jagen op andere soorten waar we mee samen leven.

Ik vraag me trouwens af, als je zo denkt als deze mensen, hoe kijken ze dan tegen de bestrijding van oa ratten aan? Moeten we dat ook maar helemaal los laten? Ratten waren er tenslotte ook eerder dan mensen.

Heb een tijd iemand gevolgd (veganist en boeddhist) die wilde muizen filmde en die was van mening dat er net zo veel dieren komen als dat er voer is. Dus geen losliggend voer, geen muizen/ratten.
Maar die persoon was ook van mening dat dieren geen kabels doorbijten, want hij had wat losse kabels liggen en die werden niet doorgebeten.
Heb ik maar eens uitgelegd dat er verschillende soorten kabels zijn, en dat kabels waar stroom op staat eerder geurstoffen afgeven (warmer) dan losliggende kabels... (Geëlectrocuteerde muis in koffiemachine als voorbeeld gegeven.)
En muizen en ratten komen alleen al binnen om droog te zitten, en vinden altijd wel wat, ze eten desnoods spinnen en vliegen.

Ik kreeg vandaag een bericht van mijn overheid dat er een afschot vergunning is voor de bruine en zwarte rat, ik weet niet goed wat ik me er in de praktijk bij voor moet stellen :')

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Mac schreef:
Wintu schreef:
Ik heb het idee dat bij een deel van de jongere generatie de ideologie hoogtij viert en men het gezonde verstand en alle logica thuis heeft gelaten. Ze maken meer kapot dan ze goed doen, maar hebben dat zelf niet eens door. Dat politieke partijen trouwens xr steunen is belachelijk. Die zijn ook compleet doorgeslagen in ideologie.

Maar dat hangt natuurlijk wel weer samen met hoe je op bent gegroeid. Aan welk gedachtengoed je wordt blootgesteld. Waar de jongere generatie nu aan wordt blootgesteld kun je niet vergelijken met -zeg- 25 jaar geleden.

SusanH: ja, de theorie dat er altijd een natuurlijk evenwicht zal plaatsvinden. Dat is leuk, maar wij als mensen horen toch ook ergens in dat evenwicht.

Ik denk niet dat dat zozeer met de tijd alswel met de locatie te maken heeft, waar je bent opgegroeid. Het gedachtengoed op het platteland verschilt tegenwoordig nogal met die van de stedelijke heb ik het idee.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:14

Wintu schreef:
Dat politieke partijen trouwens xr steunen is belachelijk. Die zijn ook compleet doorgeslagen in ideologie.

Waar staat XR eigenlijk nog voor. Het was begonnen als protest tegen de klimaatverandering. Maar tegenwoordig demonstreren ze zowat voor elk onderwerp. Tja, als je het wat betreft klimaat wel enigzins in hun standpunten kunt vinden maar op andere terreinen absoluut niet dan maken ze het wel moeilijk om nog symphatie met ze te hebben.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:16

Extinction Rebellion

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:17

En ik mag ze niet noemen zoals ik ze vind. Ben op m’n vingers getikt. Maar ik vind ze extreem raar. Laten we het maar raar noemen. Bokt is politiek correct geworden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:23

Loretta schreef:
Wintu schreef:
Dat politieke partijen trouwens xr steunen is belachelijk. Die zijn ook compleet doorgeslagen in ideologie.

Waar staat XR eigenlijk nog voor. Het was begonnen als protest tegen de klimaatverandering. Maar tegenwoordig demonstreren ze zowat voor elk onderwerp. Tja, als je het wat betreft klimaat wel enigzins in hun standpunten kunt vinden maar op andere terreinen absoluut niet dan maken ze het wel moeilijk om nog symphatie met ze te hebben.

Volgens mij demonstreren ze om het demonstreren en steeds minder om het doel.Ze zijn zo bloedirritant dat het eventuele doel compleet ongesneeuwd raakt. De irritatie staat meer in het nieuws en wederom snappen die poffertjes niet dat het zo niet helpt en er enkel minder draagvlak wordt gecreëerd, zij vinden zichzelf fantastisch goed bezig helaas.

Ik ben toch al wel bezig met op wie ik wil gaan stemmen en dit hele verhaal met de wolf geeft mij enkel aan dat men op het Haagse pluche niet zoveel van doen heeft met het platteland, ja om ellende te stallen die ze daar niet willen hebben. Ik ben geen bbb stemmer, maar een alternatief die ook de mensen van het platteland hoog in het vaandel heeft staan, zou fijn zijn.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:30

Extinction Rebellion schijnt uit overheidsgeld betaald te worden óm te demonstreren. Dat maakt het demonstreren op zich al zeer dubieus.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:30

rien10 schreef:
En ik mag ze niet noemen zoals ik ze vind. Ben op m’n vingers getikt. Maar ik vind ze extreem raar. Laten we het maar raar noemen. Bokt is politiek correct geworden.

Oh echt joh?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:31

Mac schreef:
Extinction Rebellion schijnt uit overheidsgeld betaald te worden óm te demonstreren. Dat maakt het demonstreren op zich al zeer dubieus.

Hardnekkige fabel van iets dat uit context getrokken is.

Het ligt veel genuanceerder dan dat, dat is al een aantal keer voorbij gekomen hier.

Overigens betekent dit niet dat ik blij word van xr.
In tegendeel.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:32

Wintu schreef:
rien10 schreef:

Oh echt joh?

Nou ben ik wel benieuwd hoe je ze dan niet mag noemen.

Maar dat kun je dan waarschijnlijk niet open neerzetten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:35

Wintu schreef:
rien10 schreef:

Oh echt joh?

Ja ik ook.

Kreeg ook al een PB dat ik ze niet Extreme Randdebiel mag noemen en of ik op mijn toon wil letten.

Nou, dat deed ik al, want in mijn hoofd noem ik ze nogal anders. }>

Maar onze temmers op het woord eXtreme Randebiel, je weet wel die kleine groep, krijgt zoals bij zoveel politieke onderwerpen weer eens geen tegenwoord.

Dus ga ze denk ik voortaan maar noemen wat ik wel in mijn hoofd heb... want als je al politiek correct probeert te zijn is het nog niet voldoende....
Dat mijn politieke correcte uitingen geen zalvende woordjes hebben is voortaan wel bekend bij mij lijkt me.
Zet me op foei en geen last meer van, probleem opgelost

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:39

Femke_Tweety schreef:
Het ligt veel genuanceerder dan dat, dat is al een aantal keer voorbij gekomen hier.

Genuanceerder of is het gewoon niet waar?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:41

Denk dat het zo'n wel betaald, maar geen controle op wat ze er mee doen in meer detail dan demonstreren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:45

DuoPenotti schreef:
Ja ik ook.

Kreeg ook al een PB dat ik ze niet Extreme Randdebiel mag noemen en of ik op mijn toon wil letten.

Nou, dat deed ik al, want in mijn hoofd noem ik ze nogal anders. }>

Maar onze temmers op het woord eXtreme Randebiel, je weet wel die kleine groep, krijgt zoals bij zoveel politieke onderwerpen weer eens geen tegenwoord.

Dus ga ze denk ik voortaan maar noemen wat ik wel in mijn hoofd heb... want als je al politiek correct probeert te zijn is het nog niet voldoende....
Dat mijn politieke correcte uitingen geen zalvende woordjes hebben is voortaan wel bekend bij mij lijkt me.
Zet me op foei en geen last meer van, probleem opgelost

Dan snap ik niet waarom je dan niet gewoon hier komt mee discusseren wanneer je zo'n totaal andere visie op de wolf hebt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:47

Ik vermoed dat ervan bepaalde groepen activistische personen op Bokt zitten en als je dan iets schrijft wat hen niet aanstaat dan dienen ze een klacht tegen je in.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:52

Dus een kleine groep schreeuwerds maken weer eens de dienst uit .... ;(
What's new |o

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:59

Mac schreef:
Femke_Tweety schreef:

Genuanceerder of is het gewoon niet waar?

Even paar pagina's terug lezen ;)

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:02

Femke_Tweety schreef:
rien10 schreef:

Nou ben ik wel benieuwd hoe je ze dan niet mag noemen.

Maar dat kun je dan waarschijnlijk niet open neerzetten.

Ik heb de berichten van Rien10 erop nageslagen, in dit topic en heel deel 3 en de oogst was:
flippies, poffertjes en knuffelaars

Heel heftig. Ze heeft die woorden alledrie ook wel 1 hele keer gebruikt. Iets anders of heftigers ben ik niet tegengekomen.
Laatst bijgewerkt door GDG op Vandaag, 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:02

Waar rook is is vuur...

Als je niet eens weet waar je voor demonstreert, zoals het eerder geplaatste filmpje, dan ga je mij niet wijs maken dat je zo achter het onderwerp staat.
Dan is er een andere drijfveer....