SusanH schreef:Het enige waar ik me in kan vinden is dat wij idd ook onderdeel zijn van de natuur. Maar, wij staan sinds we daar deel van uitmaken, aan de top van de voedselketen. Dat maakt ook dat wij jagen op andere soorten waar we mee samen leven.
Ik vraag me trouwens af, als je zo denkt als deze mensen, hoe kijken ze dan tegen de bestrijding van oa ratten aan? Moeten we dat ook maar helemaal los laten? Ratten waren er tenslotte ook eerder dan mensen.
Heb een tijd iemand gevolgd (veganist en boeddhist) die wilde muizen filmde en die was van mening dat er net zo veel dieren komen als dat er voer is. Dus geen losliggend voer, geen muizen/ratten.
Maar die persoon was ook van mening dat dieren geen kabels doorbijten, want hij had wat losse kabels liggen en die werden niet doorgebeten.
Heb ik maar eens uitgelegd dat er verschillende soorten kabels zijn, en dat kabels waar stroom op staat eerder geurstoffen afgeven (warmer) dan losliggende kabels... (Geëlectrocuteerde muis in koffiemachine als voorbeeld gegeven.)
En muizen en ratten komen alleen al binnen om droog te zitten, en vinden altijd wel wat, ze eten desnoods spinnen en vliegen.