Vermiste kinderen Beerta

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:38

DuoPenotti schreef:
Sociale vaardigheidstraining oid had er ook wel bij gemogen.
En laat ze maar ergens werken waar ze dat wel iets meekrijgen, in hoeverre dat in 60 uurtjes kan op 20 jaar gemiste opvoeding....

Ik vind het erge dat ze niet inzien dat ze wat verkeerd hebben gedaan. Dus hun gebrek aan empathie. Waar denk jij dan dat je ze zou moeten laten werken waar ze nog iets leren? Ik zou zulke gasten bij mij niet aannemen in elk geval.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:58

DuoPenotti schreef:
Sociale vaardigheidstraining oid had er ook wel bij gemogen.
En laat ze maar ergens werken waar ze dat wel iets meekrijgen, in hoeverre dat in 60 uurtjes kan op 20 jaar gemiste opvoeding....

En de ouders erbij. Ik begreep dat die ze hadden verborgen en gezegd dat ze niet thuis waren toen de politie aan de deur kwam.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Vermiste kinderen Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:09

Dat las ik ook uit de tweets van Saskia.
Ik vraag me af hoe de politie dan wist dat ze toch thuis waren?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:15

Cayenne schreef:
Dat las ik ook uit de tweets van Saskia.
Ik vraag me af hoe de politie dan wist dat ze toch thuis waren?

"De politie had een gesprek met de ouders van Mohamed K. Die was zelf niet thuis, maar zou op stap zijn in de auto van zijn ouders. Dat bleek niet te kloppen. Mohamed K. bleek zich verstopt te hebben in een kast op de slaapkamer." Bron: twitter Saskia Belleman

En ik heb gelezen dat de politie gestommel hoorde en toen op onderzoek uit gingen en hem in die kast vonden. Alleen deze bron kan ik even niet terugvinden.

Toevoeging:
"Mohamed K. was niet thuis, zeiden zijn ouders aanvankelijk. Maar gestommel op de bovenverdieping verraadde hem. Hij bleek zich te hebben verstopt in een kast op zijn slaapkamer." Bron: https://www.telegraaf.nl/binnenland/wer ... 42873.html

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:42

Ibbel schreef:
Ik las de reactie van een jurist - al een tijd geleden - op nu.nl. Die schreef: het is een geval van 'res derelictus' - maw, een achtergelaten zaak. Daar kan je dus juridisch niet zo heel veel mee.

Iemand laat iets bewust in de openbare ruimte achter. Dat heeft dus een juridische term en is iets anders dan een verloren voorwerp. Iemand die dát vindt en niet meldt kun je diefstal verwijten. Dat is hier juridisch niet het geval.

Dus dat er uberhaupt een straf uit gekomen is, mag je dus al blij mee zijn. Uitindelijk moet een rechter z'n oordeel en straf wél op een wet kunnen baseren.

De herdenkplek wordt ook echt als herdenkplek gekwalificeerd, die mag je niet schenden. Dus op grond daarvan kunnen ze een straf uitdelen