Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polar

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:02

Ehh...
Bron: ReportersOnline
Citaat:
Trump meldt dat er ‘communicatie’ is tussen de VS en Noord-Korea. Hij noemt de dialoog belangrijk vanwege Noord-Korea’s status als nucleaire macht en geeft aan dat hij en Kim Jong Un ‘waarschijnlijk op een gegeven moment actie zullen ondernemen.’ Het geïsoleerde land weigerde eerder contact met Biden’s regering.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:09

Polar schreef:
Het is een lastig iets... ik kan me aan de ene kant voorstellen dat je als bedrijf niet in de problemen wil komen en daarbij de banen van honderden of zelfs duizenden mensen in gevaar brengt.
Maar ik denk dat het juist goed zou zijn om echt met z'n allen tegen die opleggingen in te gaan...
Laten zien dat de VS geen controle heeft over 'ons'.
Ik denk dat dat is waarom ik verbaasd ben, omdat ik dacht dat 'we' er wel tegenin zouden gaan, massaal.

Precies dit!

En mijn opmerking heeft niets te maken met jouw opa en oma, of mijn vader en alle anderen dappere mensen. De holocaust is zo goed gegaan in Nederland vanwege het mee werken aan........

Over Frankrijk en andere landen heb IK in deze context niets gezegd want we hadden het over de reactie van Nederland op.......
De ene keer vind ik Nederland het beter doen, de andere keer Frankrijk...beiden landen vinden zichzelf overigens geweldig (hahahaha).

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:12

pien_2010 schreef:
Polar schreef:
Het is een lastig iets... ik kan me aan de ene kant voorstellen dat je als bedrijf niet in de problemen wil komen en daarbij de banen van honderden of zelfs duizenden mensen in gevaar brengt.
Maar ik denk dat het juist goed zou zijn om echt met z'n allen tegen die opleggingen in te gaan...
Laten zien dat de VS geen controle heeft over 'ons'.
Ik denk dat dat is waarom ik verbaasd ben, omdat ik dacht dat 'we' er wel tegenin zouden gaan, massaal.

Precies dit!

En mijn opmerking heeft niets te maken met jouw opa en oma, of mijn vader en alle anderen dappere mensen. De holocaust is zo goed gegaan in Nederland vanwege het mee werken aan........

Over Frankrijk en andere landen heb IK in deze context niets gezegd want we hadden het over de reactie van Nederland op.......
De ene keer vind ik Nederland het beter doen, de andere keer Frankrijk...beiden landen vinden zichzelf overigens geweldig (hahahaha).

Jij loopt echt heel vaak te vitten op NL en de NL bevolking, en Fransozen op te hemelen. Waarbij je in het laatste geval de holocaust als voorbeeld nam om NL te bekritiseren. Terwijl Frankrijk daarin dus geen haar beter was. Net als België en Italië, overigens. Maar het zijn de Nederlanders die poedersuiker zijn.

Maar goed.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:16

En om deze redenen ben ik dus wel voor een minimum quota van bepaalde meerderheids groepen, zoals vrouwen of bijvoorbeeld donkere mensen. In Rotterdam wonen er meer donkere dan witte mensen, waarom hebben ze daar nog zo eindeloos veel bestuursvormen die uitsluitend wit zijn?
Door ze bij wet en regelgeving te dwingen om bijvoorbeeld 10% aan te nemen, krijg je weliswaar soms eerst wat excuus Truus gevallen maar ze wennen er op kantoor dan alsnog wel aan. De mindset gaat veranderen en er komt echt wel, uiteindelijk, een figuur op die plek die harstikke prima werk levert.
En vanaf dan krijg je de echte verandering. Maar die jump start, die is echt nodig in veel gevallen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 14:51

Ik moest het even opzoeken. (Ik had het een keer eerder gezien) Maar de reden dat er in Nederland de meeste joden zijn gedeporteerd is veel genuanceerder dan dat de Nederlanders zo makkelijk mee werkten. Feitelijk waren de Nederlanders juist niet zo meewerkend en heeft dat er juist toe geleid dat de Duitsers het hier sluwer aan pakten. Plus ook andere zaken zoals dat de Nederlanders als een broedervolk werden gezien en ook dat de meeste joden weinig ervaring hadden met jodenhaat.

Dit filmpje laat het verschil tussen Nederland, Belgie en Frankrijk zien.

https://m.youtube.com/watch?v=ESobn7zwlKg

Edit: verkeerde land in mijn post gewijzigd.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 01-04-25 15:09, in het totaal 3 keer bewerkt

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:02

Nog een quote van ReportersOnline.
Je leest steeds meer van dit soort praktijken die ook tijdens WW2 werden gebruikt, anderen verraden
Citaat:
Media melden dat een vrouw, die werd aangevallen op haar werk in een verzorgingstehuis en dit meldde bij de politie in Michigan, niet geholpen werd. In plaats daarvan waarschuwde de politie ICE, waarna ze nu wordt gedeporteerd.

En weer een stap dichter bij een dictatuur.
Citaat:
Burgerrechtenorganisatie Brennan Center for Justice waarschuwt dat de SAVE Act waarover donderdag door het Huis wordt gestemd meer dan 21 miljoen Amerikanen zou kunnen uitsluiten van stemmen. De wet vereist dat kiezers documenten zoals een paspoort of geboorteakte tonen om zich te registreren of opnieuw te registreren om te stemmen. Meer dan 21 miljoen Amerikanen hebben deze documenten niet. Vooral jongeren, getrouwde vrouwen (met gewijzigde achternaam) en kiezers van kleur zouden het meeste getroffen worden. Brennan zegt dat de SAVE Act de eerste wet die het kiesrecht beperkt ooit is die door het Congres zou worden aangenomen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:13

Citaat:
Jij loopt echt heel vaak te vitten op NL en de NL bevolking, en Fransozen op te hemelen. Waarbij je in het laatste geval de holocaust als voorbeeld nam om NL te bekritiseren. Terwijl Frankrijk daarin dus geen haar beter was. Net als België en Italië, overigens. Maar het zijn de Nederlanders die poedersuiker zijn.

Maar goed.

Dai is jouw interpretatie. Ik ben Nederlandse en trots op mijn cultuur en taal. Ik vind het een prachtige taal bv en nog veel meer vind ik geweldig en ik vind Nederland het tegenovergestelde van poedersuiker.

Er zijn ook dingen die ik in Frankrijk echt fijn vind maar ook lastig en moeilijk en zelfs buitengewoon onaardig!

Ik denk dus San dat ik je totaal onbewust heb gekwetst hetgeen niet de bedoeling is maar ik denk ook dat je wellicht (net als de Fransen) wat nationalistiser bent als je zelf doorhebt en mijn berichten te anti oppakt.

Juist als vrouw die leeft in twee culturen en die twee culturen in zich draagt en onderweg is naar emigratie naar Spanje dus kennis ga maken wellicht met de derde cultuur, kijk ik met veel meer afstand naar Nederland en Frankrijk als de mensen die daar geboren zijn. Ik ben op de eerste plaats een Nederlandse en daarna een Europeaan. Ook in mijn vriendenkring hier in Frankrijk krijg ik vaak te horen dat ik veel meer naar het groter geheel kijk in Europa. En ik denk dat dit klopt.

Daarnaast vrees ik dat ik ook bij die mensen zal horen die als het puntje bij paaltje komt een bangerik is. Dus ik heb geen begrip voor landverraders die willens en wetens heulden met de vijand, maar ik heb wel begrip voor de grote grijze massa die zowel hier als in Nederland het de vijand wat te gemakkelijk maakte. En grote bewondering heb ik voor de echte verzetshelden waar ik, zo denk ik, nooit toe zal behoren. Te bang!
Maar Frankrijk had IK met mijn opmerking totaal niet op mijn netvlies. Want we hadden het in dat verband over Nederland!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:18

pien_2010 schreef:
Daarnaast vrees ik dat ik ook bij die mensen zal horen die als het puntje bij paaltje komt een bangerik is. Dus ik heb geen begrip voor landverraders die willens en wetens heuldwn met de vijand, maar ik heb wel begrip voor de grote grijze massa die zowel hier als in Nederland het de vijand wat te gemakkelijk maakte. En grote bewondering heb ik voor de echte verzetshelden waar ik, zo denk ik, nooit tow zal behoren. Te bang!

Jij hebt altijd wel een hele goede kijk op de geo politiek. Wat is jouw verwachting omtrent Europa en hoe kijk je tegen de huidige reactie van de EU aan?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:20

Benzz schreef:
pmarena schreef:
Maar aan de andere kant is het ook raar ja dat je als bedrijf het gevoel krijgt dat je op zoek moet naar genoeg *vul maar in*. En wat als die groep niet zoveel interesse heeft in wat jouw bedrijf doet, moet je ze dan met een kaarsje gaan zoeken ofzo :=

Daar moet je een hele goede marketingstrategie voor hebben. En weten waar je doelgroep zit, wanneer die online is en hoe die bereikt willen worden. Bepaalde doelgroepen willen tekst, andere weer filmpjes, ook die alleen beeld hebben.

Plus goed in kaart hebben waar je doelgroep op aan gaat. Soms gebruik je influencers om doelgroepen te bereiken.

Jaja recruitment is wel een vak hoor :+

Ja maar ja, waarom zou je in principe gedwongen moeten worden om op zoek te gaan naar iemand die (vul in) wanneer er toch al tientallen mensen op je vacature af komen. Dat voelt wel een beetje gek natuurlijk.

Kortom: ik kan begrijpen dat er quota in het leven zijn geroepen. Maar ik kan ook begrijpen dat an sich welwillende bedrijven het toch heel vervelend vinden wanneer ze inderdaad in een situatie zouden komen waarin ze iemand nodig hebben. Een prima geschikt iemand zich meldt als werkzoekende. Ze diegene gewoon graag aan willen nemen. Maar dat het dan niet mag omdat die persoonlijk niet de juiste fysieke kenmerken heeft. Kan me goed voorstellen dat dat voor zowel bedrijf als de afgewezene niet echt tof voelt.

Maar ik heb ook geen idee in hoeverre zulke situaties in de praktijk daadwerkelijk voor komen bij welwillende bedrijven die gewoon wel op een eerlijke manier hun werknemers kiezen normaal gesproken.

En ja ik vind het ook een beetje een wassen neus. Want je moet sowieso altijd iemand kunnen weigeren gewoon omdat je denkt dat die persoon niet lekker ligt in de groep. Ellende is alleen dat dat zo'n tricky glijdende schaal is..... ik vind het een lastig onderwerp want er ligt natuurlijk wel een daadwerkelijk bestaand probleem aan ten grondslag en het hele doel is vooral om bedrijven in te laten zien dat "andere" mensen echt prima werknemers kunnen zijn zodat die weerstand gaandeweg weg valt.

En daarvoor moet je toch "dat soort mensen" binnen zien te krijgen bij die bedrijven zodat ze zichzelf kunnen bewijzen. Ook al is het voor geen van de partijen fijn als het zo "gedwongen" moet -O-

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:23

Sintara schreef:
En om deze redenen ben ik dus wel voor een minimum quota van bepaalde meerderheids groepen, zoals vrouwen of bijvoorbeeld donkere mensen. In Rotterdam wonen er meer donkere dan witte mensen, waarom hebben ze daar nog zo eindeloos veel bestuursvormen die uitsluitend wit zijn?
Door ze bij wet en regelgeving te dwingen om bijvoorbeeld 10% aan te nemen, krijg je weliswaar soms eerst wat excuus Truus gevallen maar ze wennen er op kantoor dan alsnog wel aan. De mindset gaat veranderen en er komt echt wel, uiteindelijk, een figuur op die plek die harstikke prima werk levert.
En vanaf dan krijg je de echte verandering. Maar die jump start, die is echt nodig in veel gevallen

Ik geloof niet dat donkere mensen een meerderheidsgroep zijn in Nederland. Ik ben echt tegen positieve discriminatie omdat je een andere groep dan negatief discrimineert. Ik geloof dat je de juiste man/vrouw/whatever op de juiste plaats moet hebben. Ongeacht geslacht/kleur/geaardheid.

Ik denk dat bepaalde groepen ondervertegenwoordigd zijn in de hogere managementlagen omdat ze gewoon onvoldoende gekwalificeerd zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:28

Oef Jan...... hoe denk je dat het komt dat bepaalde groepen onvoldoende gekwalificeerd zijn...?
Zou dat wellicht ook kunnen komen doordat ze minder kansen krijgen...?

pien_2010 schreef:
Daarnaast vrees ik dat ik ook bij die mensen zal horen die als het puntje bij paaltje komt een bangerik is. Dus ik heb geen begrip voor landverraders die willens en wetens heulden met de vijand, maar ik heb wel begrip voor de grote grijze massa die zowel hier als in Nederland het de vijand wat te gemakkelijk maakte. En grote bewondering heb ik voor de echte verzetshelden waar ik, zo denk ik, nooit toe zal behoren. Te bang!

Ik denk ook dat het gewoon een logische stap is, dat je ervoor kiest om jezelf en je familieleden te beschermen tegen wat er is en wellicht nog komen gaat. Totdat het echt degenen raakt die je tot die inner circle rekent. Of je in een situatie komt waarin je een keuze moet maken, bvb. de keuze: onderduikers in bescherming nemen of verraden.

Ik snap wel dat mensen die relatief veilig lijken, liever geen aandacht op hun familie gaan vestigen / hen in gevaar brengen voor "een onbekende" waarbij je trouwens ook niet het idee hebt dat je diegene daarmee echt zou helpen... maar vooral je familie in gevaar brengt :(:)

Niet echt heldhaftig. Maar ik denk dat je dan liever een lafhartige levende vader, moeder, broer, zus whatever bent dan een dooie zeg maar voor iets dat eigenlijk toch buiten je echte invloedssfeer valt.

Je redt ver-weg Jantje of Pietje er niet mee, maar bent wel de kl**tzak die je familie in gevaar brengt.... ik denk dat de meeste mensen dat risico pas nemen als het bij mensen dichtbij komt. En denk dat dat best logisch is :(:)

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:29

Ik vind persoonlijk dat je sommige groepen niet meer echt als een minderheidsgroep kunt benoemen, omdat ze daarvoor een te groot aandeel hebben in de samenleving.
Er is 50,3% vrouw vs 49,7% man in Nederland (dit gaat uit van de sekse registratie bij geboorte neem ik aan, want er zal een laag percentage x zijn).

Zoals ik zei, in Rotterdam zijn er meer donkere mensen dan witte mensen. Dat percentage ligt in de meeste gebieden nog niet zo hoog, maar het is wel veel te substantieel om te kunnen zeggen dat het maar een minderheid van de bevolking is

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:31

Aan de andere kant ben ik het er wel mee eens dat we naar mensen zouden moeten kijken zonder daarbij kleur, geslacht of geaardheid te zien.
Desnoods een soort van blinde sollicitaties, waarbij verder niks over de persoon bekend is, behalve de kwaliteiten en ervaring van diegene.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:33

In een ideale wereld is het natuurlijk ook niet nodig. Maar ik denk dat we die schop onder de kont op dit moment nog nodig hebben.
Het is veel te makkelijk om te zeggen, we gaan voor de beste kandidaat en toevallig is dat altijd iemand die het meest op mij, de baas lijkt. Want zo gaat het toch nog steeds te vaak, vind ik.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:33

karuna schreef:
Als gehandicapte is aan werk komen of erbij horen al bijna uitgesloten, -O- ik ken best wat wajongers die een heel goed stel hersens en opleiding hebben maar domweg niet worden aangenomen omdat bazen het risico te groot vinden, ik ben zelf als een van de eerdere vrouwen in de tecniek tegen best wat dingen aangelopen. Aangenomen op stage tot ze er achter kwamen dat ik vrouw was (de dag voor aanvang) en toen was ik niet meer welkom en kon ik hals over kop op zoek naar een andere plek. Eerste baan ik koest aangenomen worden ivm positieve discriminatie bij een baas die alleen maar kon tietenstaren en me niet wilde hebben. Ik heb me daar echt heel stevig moeten bewijzen, en na een paar weken kruisstaren :r niet heel smakelijk bij een meer dan overzware altijd als een otter zwetende alcoholistische eikel) was dat tietenstaren over en oh ze kan echt wat.

En nu als regelmatig rolstoelgebruiker wordt je bewust vaak over het hoofd gezien bij verkopers, standhoudersm winkelmedewerkers of spreken ze mijn duwer aan ipv mij.

Als man/vrouw boven de 50 ben je vaak ook al het haasje want bazen willen je niet aannemen ivm te oud, of mijn heel korte onvrijwillige carriere bij een uitzendburo, waar een bak niet bemiddelen stond. Waarin ouderen, buitenlandse namen, kampers, vrouwen stonden . Ik had er iemand van het kamp uit bemiddeld en aan een baan geholpen als veger bij een betoncentrale. Ik was daarna mijn baan kwijt *\%/* wat een opluchting.

Heel herkenbaar ik zit al 30 in de IT en dan in het Hardware Support gedeelte dus echt alleen maar mannen. Bijna 2 jaar geleden solliciteerde ik voor mijn huidige baan in een team met alleen maar mannen. Nou ik heb moeten praten als Brugman om de baan te krijgen. Er was geen vertrouwen in een vrouw ook al werd dat niet zo direct uitgesproken. Ik heb moeten uitleggen dat ik echt niet bang ben om vies te worden en alleen een witte blouse op mijn spijkerbroek droeg omdat het een sollicitatie was etc. En ik heb heel erg duidelijk moeten maken dat ik niet gevoelig ben wat betreft grapjes en dergelijke ook niet als die een keer over vrouwen gaan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 15:51

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:
Daarnaast vrees ik dat ik ook bij die mensen zal horen die als het puntje bij paaltje komt een bangerik is. Dus ik heb geen begrip voor landverraders die willens en wetens heuldwn met de vijand, maar ik heb wel begrip voor de grote grijze massa die zowel hier als in Nederland het de vijand wat te gemakkelijk maakte. En grote bewondering heb ik voor de echte verzetshelden waar ik, zo denk ik, nooit tow zal behoren. Te bang!

Jij hebt altijd wel een hele goede kijk op de geo politiek. Wat is jouw verwachting omtrent Europa en hoe kijk je tegen de huidige reactie van de EU aan?

Had een heel epistel getypt en het vloog weg. Zo balen. Dus als ik weer moed heb kom ik, erop terug. ;(

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:08

Vrouwen verdienen nog steeds minder dan mensen met hetzelfde werk.
En voor mensen met een buitenlandse naam is het nog steeds moeilijk om bij sommige bedrijven binnen te komen.

Bij mijn man op Kantoor in Rdam werkten voor 95% witte mannen.
Alleen de schoonmaak en beveiliging was van buitenlandse afkomst.
En mijn man :D, de bekende uitzondering op de regel.

Ik werk als vrouw met een buitenlandse naam in de ggz op gebied van finance. Mijn divisiedirecteur is een Marokkaan. Mijn branche is gelukkig heel divers en ik vind dat heel fijn.

Ik hoef gelukkig niet bang te zijn dat mijn werkgever een brief uit de VS krijgt.
Te bizar voor woorden.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:19

pmarena schreef:
Oef Jan...... hoe denk je dat het komt dat bepaalde groepen onvoldoende gekwalificeerd zijn...?

Omdat ze niet de juiste opleiding hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:27

janderegelaa schreef:
pmarena schreef:

Kunnen ze altijd nog de politiek ingaan, voorbeelden genoeg ;)

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:42

janderegelaa schreef:
pmarena schreef:

Alleen gaat de discussie mbt inclusiviteit en diversiteit om mensen die dezelfde opleiding hebben en dezelfde werkervaring.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 16:51

Bij het vinden van een stageplaats beginnen vaak de problemen al.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 17:09

Loretta schreef:
pien_2010 schreef:

Dank je wel. Nieuwe poging. Europa zo heb ik het idee daar gebeurt heel erg veel mee op de achtergrond achter gesloten deuren. Macron, met Duitsland en de UK vormen de as van het overleg. Europa koopt in mijn ogen tijd met nog steeds "het Calimero effect" uit te stralen maar Europa weet heel goed dat trump van ons af wil daar hij zijn handen vrij wil hebben voor Taiwan.
Europa is , denk ik, minder verdeeld als dat wij denken. Het is nl heel stil en er wordt weinig naar buiten toe gelekt. Ik denk dat Europa zich voor aan het bereiden is op een NAVO zonder trump. En dan zien we later wel weer hoe dit balletje rolt.

Trump legt naast de politieke bom ook een economische bom onder de wereldeconomie door zijn invoerheffingen. Interessant is de reactie van China waarbij vrijwel alle mensen zich op straat aan de westerse journalist uitsprak over de schande dat Zelensky zo geschoffeerd was door Trump daar het een goede president is en hij terecht opkomt voor de autonomie van zijn land. Uiteraard is dit door de staatstelevisie zo in het nieuws gebracht en dat zie ik als dat China economische maatjes wil blijven met Europa.

Vandaag heeft de Finse president met Trump gegolfd en dat vind ik heel verheugend nieuws daar die man een echte leider is, begrijpt hoe Trump in elkaar zit dus gaat golven, en zo bilateraal een open boekje heeft gedaan over de Russische politiek bedrijven.

Wat tegen zit is dat Turkije Erdogan zijn oppositie heeft uitgeschakeld, niet alleen door hem op te laten pakken en in de gevangenis te stoppen maar ook door zijn diploma's ongeldig te laten verklaren. Dat Europa zo stil is heeft alles te maken nu het zo spannend is in Europa en Trump onbetrouwbaar is geworden, ze Turkije niet kunnen verliezen als een zo belangrijke NAVO land maatje die al erkend heeft dat Oekraïne autonoom land is.

Oekraïne weet al drie jaar de russen tegen te houden. Een enorme prestatie en weet alles af van moderne oorlogsvoering. Oekraïne is heel belangrijk voor Europa haar toekomst en v.v.

Er gebeurt veel. Duitsland die totaal andere politiek voert nu. Dat is echt een omwenteling en belangrijk als het gaat om de oorlogsindustrie goed vorm te geven.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 17:15

Cer schreef:
Wat maken we ons nu druk dan? Die regeling helpt geen reet, maar we zijn wel boos als ie afgeschaft wordt.. :+ Dat is gek, vind ik.
Zal ik het dan een beetje positiever maken, want het valt deels best wel mee.

Vandaag precies 5,5 jaar geleden ben ik binnen een ministerie gaan werken als recruiter voor team Banenafspraak. Mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. VuurVleugels benoemde eerder al het hele scala. Fysieke/visuele/auditieve handicap, DSM-V (is het tegenwoordig geloof ik) classificatie, migratiea-achterstand etc etc. Wij vielen onder de afdeling diversiteit en inclusie, HR.

Wij hebben met succes meer dan 500 personen geplaatst. Ja, er is extra begeleiding nodig, ook krijgt een toekomstige senior collega een op maat gemaakte training, alsmede de directe leidinggevende/manager. Daarnaast krijgt ieder persoon dat wij hebben geplaatst een intern begeleider, een soort PA met inhoudelijke kennis. Ook een deel subsidie inderdaad, en de mensen kwamen boven formatief op de afdeling te werken, dus het koste de afdeling vooral tijd en begeleiding. Wij hebben mensen zonder diploma's geplaatst, tot aan diverse master titels.

Uiteindelijke doel is een formatieplaats, maar dit is niet altijd realistisch en haalbaar.

Ik ben al een paar jaar werkzaam op een andere afdeling, ik geef wel af en toe nog trainingen en begeleid enkele directe collega's uit mijn team. Pin me niet vast op de huidige cijfers, maar toen deden wij het erg goed.

Al heeft de overheid natuurlijk wel een voorbeeldfunctie, ook intern. En budgettecchnisch is het ook anders dan een commercieel bedrijf, dat weet ik.

Het kan dus wel :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 17:20

Vervolg van mijn post , anders ben ik dadelijk weer alles kwijt.

Voor Europa liggen enorme kansen. Denk aan Denemarken en Groenland. Trump heeft de Groenlanders tot het bot beledigd wat betekent dit voor de toekomst van Groenland? Groenland wil autonoom blijven en in samenwerking hun grondstoffen gaan delven. Kan Europa al die rol vervullen? Ik heb mijn twijfels dat is teveel schaken vrees ik op meerdere borden, maar ik hoop het wel.

China is aan het azen op Taiwan en Trump wil als het moment daar is van Europa af. Dat zal zeker meespelen alhoewel ik ook denk dat Poetin Trump in de tang heeft met het een of ander. Enfin Trump heeft erg veel bewondering voor Kim, Xi en Poetin ook al zegt hij nu behoorlijk geïrriteerd te zijn door de Russen. Voor de bühne? Werkelijk? ik weet het niet.

Ik denk dat Europa erg goed bezig is om zich zelfstandig te gaan maken zo snel als mogelijk, gezamenlijke oorlogsindustrie op te zetten en gezamenlijk dan als in samenwerking. Maar dan zal Europa ook moeten gaan produceren en zich daar onafhankelijker in moeten gaan maken van bv de VS die nu onbetrouwbaar is.

Ik vind het dus een goede zaak dat Frankrijk haar satelliet industrie enorm aan het opschalen is en nu al beweert dat als Musk nog een keer de knop omdraait, Frankrijk klaar zou zijn voor een volledige dekking. Grootspraak, waarheid? ik hoop dat het klopt. Eva Berneke was de hoogste baas en wellicht nu nog (?).

Frankrijk en de UK hebben ook kernwapens. Dat gaan ze zeker ook uitbreiden. Dus we gaan het zien. Ik verwacht zeker nabije oorlog, zeker als er Rusland werkelijk zou stoppen in Oekraïne dan zal er snel een ander land de Sjaak zijn en Litouwen is al gevallen als dan het volgende slachtoffer. Klopt dat?

Waarom is de NAVO zo hard geweest in zijn uitspraak dat de reactie ongekend zal zijn als Polen wordt aangevallen? Die weten dus meer. Dus het is geen leuk nieuws maar ik ben niet zo pessimistisch als het gaat om de kansloosheid van Europa. Wel verwacht ik dat er zware tijden aankomen en we dicht tegen oorlog aan zitten of eigenlijk er al midden in zitten.

Bv wat is op Heatrow gebeurd? Een ongeluk, sabotage?
Hoe zit het met het schip dat een botsing kreeg? De kapitein en delen van zijn bemanning waren Russen. Zelfs iemand die heel veel gedronken had, zou met moeite zo'n ongeluk kunnen veroorzaken. Dus dat soort zaken roepen bij mij wel vragen op en voor mij is Rusland schuldig en ik hoop dat het tegendeel bewezen kan worden. Dat roept voor mij dus wel de vraag op, als ik gelijk heb en teveel sabotage is al in volle gang vanuit Rusland, waar ligt dan voor Europa, maar ook voor de NAVO de grens?

Dus het is spannend en er gebeurt veel en de wereldorde lijkt op dit moment enorm verandert en dat kunnen we maar beter onder ogen zien. Tijd kopen daar is Europa nu mee bezig en met allianties smeden zoals met Canada (die zien ook de bui al hangen) en Australië en Japan heb ik ook al langs zien komen als geïnteresseerde in samenwerking. Dus elke dag gebeurt er heel veel dat we 10 jaar geleden niet hadden kunnen voorspellen. Ik vind het dus niet zo onschuldig maar we zijn zeker niet weerloos.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-25 18:06

Ja maar dat heeft dan dus wel te maken met wie die recruiter dan is Ailil.. ik denk dat als een bedrijf niet wil, ze het gewoon niet doen hoor. Het feit dat ze er een afdeling voor hebben, zegt al iets. Dat is wat ik probeer te zeggen :j de beweging begint bovenaan het bedrijf. Als er een boze witte man directeur is die niks ziet in minderheden, dan doet ie er niks mee, denk ik.

Wat ik me dan sleep afvraag, en daar bedoel ik niks mee, maar als er iemand beschikbaar zou zijn die geen extra begeleiding nodig zou hebben, en de ervaring en de papieren heeft, had die dan ook in aanmerking gekomen voor zo’n functie?