mysa schreef:Nou moet ik heel eerlijk zeggen, dat ik die letters ook niet kan onthouden.
Maar ik heb ze ook eigenlijk zelden of nooit nodig in een gesprek. Jullie wel?
Oh same for me, maar als het op een forum als bokt hierover ga doe ik wel even moeite om ze te googlen zodat ik het correct en respectvol benoem.
Dorine92 schreef:Voor mij is dat geen normale benaming. Het zijn teveel letters voor iets wat me sowieso niet interesseert. Doe gewoon waar je zin in hebt (binnen bepaalde kaders uiteraard), ik vind het allemaal prima. En dat woord queer die ik zo nodig van jullie moest zeggen klopt dus blijkbaar ook niet, want die wordt als 1 van de opties wat je kunt zijn genoemd in dat artikel. Dus dan is het blijkbaar geen overkoepelende term. Daarnaast vind ik het niet een woord die bij mij past. Net als dat ik nooit zou zeggen dat ik in een prachtige "accommodatie" woon. Gewoon niet mijn ding, ik noem het een huis. En mezelf noem ik grijze dakduif of ouwe graftak als ik mn haar te lang niet geverfd heb. Dat moet ik allemaal lekker zelf weten. Dus je kunt hoog en laag springen, maar die woorden ga ik gewoon niet gebruiken. Punt
En dit maakt dat je gewoon ontzettend disrespectvol overkomt. Je kan ze wellicht niet weten, maar als het al zo vaak verteld is en je gebruikt dan alsnog zo’n denigrerende term als “allelettersvanhetalfabet-plus” gebruikt, dan ben je gewoon asociaal. Dat doe je imo niet als je een nette discussie over een meningsverschil hebt.
Je voorbeeld slaat nergens op want zowel accommodatie als huis zijn correcte termen.
En overigens is queer in de volksmond wel een soort van overkoepelende term die ze -voor zover ik weet- in de community ook gebruiken. En het wordt hier ook benoemd als béter alternatief voor wat je gebruikt. Dus om dan zo te zeuren over een specifieke definitie, gewoon om te zeuren… tja. Wat Eleeke zegt ook.