Overigens die telefoon opgeladen ding. Tjsa zonder zendmast of internet kom je daar nog niks verder mee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
karuna schreef:Overigens die telefoon opgeladen ding. Tjsa zonder zendmast of internet kom je daar nog niks verder meeen er is ook nog zo iets als een ouderwetsche kaart
MizzMontana schreef:Ik ga toch liever voor lucifers en aanstekers![]()
Vuursteen heb ik, en wat van dat hout met hars, wat heel snel ontvlamt als je er dunne krullen van af schraapt. Maar kan wat duurt het bij mij lang om vuur te krijgen
Het kan, maar ik spaar die energie liever voor iets anders.
dierenfan schreef:Dan bij oorlog dreiging dus .aar opnieuw mijn Vlaamse reuzen hobby oppakken. Idd konijnen fokken makkelijk, goed te houden op vers voer vanuit de natuur en geven vlot lekker vlees. Paar kippen en hanen erbij en netwerk onderling opzetten met mensen die weer varkens, schapen of koeien hebben. Plus wild en vis dan is vlees gedeelte wel gered. Aardappels hier op platteland niet moeilijk en groente en/of fruit ook niet waarschijnlijk. Als leven überhaupt al mogelijk is als ze de kerncentrales om gooien vermoed ik dat het gewoon klaar is hier....soms beter om kop in het zand te steken. Enigste wat ik ergens aan zou willen schaffen is water filter. Enne qua verlichting denk eens aan kerstverlichting op batterijen. (Oplaadbare) batterijen in huis in voorraad nemen en zo kun je ook periodes overbruggen. Meer licht dan van kaarsen
Cookies schreef:Wie weet een betrouwbare website waar ik een noodradio, waterfilter etc kan bestellen? De preppershops komen als paddenstoelen de grond uit. Ben bang voor dropshippersshit.