[POLL] Op welke partij ga jij stemmen bij de EU Verkiezingen 6/6?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Op welke politieke partij ga jij stemmen 6 juni 2024?

GroenLinks/PvdA
153 (26%)
VVD
27 (4%)
CDA - Europese Volkspartij
14 (2%)
Forum voor democratie
14 (2%)
D66
52 (8%)
Partij voor de Dieren
45 (7%)
50Plus
4 (0%)
PVV
69 (11%)
Ja21
1 (0%)
NL Plan EU
1 (0%)
ChristenUnie
8 (1%)
SGP
10 (1%)
BBB
74 (12%)
Meer Directe Democratie
1 (0%)
SP
14 (2%)
VandeRegio
1 (0%)
Volt Nederland
32 (5%)
BVNL
1 (0%)
NSC
8 (1%)
Piratenpartij/de groenen
2 (0%)
Ik stem Blanco
3 (0%)
Ik ga niet stemmen
45 (7%)
Ik mag nog niet stemmen
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 581

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:18

Janneke2 schreef:
Klein detail: de pvv heeft zich totaal niet verbeterd qua democratische gezindheid.

...was het maar zo.

(Het staat in de ijskast, en kan er zó weer uit.)

Ik hoop dat Pieter Omtzigt zijn poot stijf houdt.

Ah…dus de IND en de VVD zijn nu extreem rechts?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 15:32

Electra63 schreef:
https://www.ad.nl/politiek/ind-hield-la ... ~a858b171/

Past allemaal in het extreem-rechtse plaatje.
Gewoon leugens verspreid door een minister en de juiste cijfers maanden geheim houden.

Ik quote de verkeerde, mijn excuus. Bovenstaande was bedoeld voor Electra.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:41

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:
https://www.ad.nl/politiek/ind-hield-la ... ~a858b171/

Past allemaal in het extreem-rechtse plaatje.
Gewoon leugens verspreid door een minister en de juiste cijfers maanden geheim houden.

Ik quote de verkeerde, mijn excuus. Bovenstaande was bedoeld voor Electra.

VVD is midden-rechts, maar er is wel een klein rechts conservatief deel wat graag het deel van de naar de PVV vertrokken kiezers terug wil.

En als je leugens verspreid over vluchtelingen als minister en partijleider en als overheidsinstantie deze niet corrigeert en samenwerkt met de PVV dan heeft de huidige VVD-top de kant van de rechts-extreme PVV gekozen, samen met het populistische BBB.
En Omtzigt vind ik, een lafaard.
Nieuwe politiek, geen achterkamertjes, bestaanszekerheid ?

Bovenstaand is mijn mening en omdat vrijheid van meningsuiting altijd belangrijk is voor PVV en VVD, lijkt mij dat geen probleem. :D

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:13

Electra63

Re: [POLL] Op welke partij ga jij stemmen bij de EU Verkiezingen 6/6?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:26

Volgens Dylan ging het om duizenden aantallen.

Hoe komt zij bij deze cijfers ?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:30

Die resultaten van jaren daarvoor waren er wel, enkele honderden ipv duizenden!!

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:16

janderegelaa schreef:
Janneke2 schreef:
Klein detail: de pvv heeft zich totaal niet verbeterd qua democratische gezindheid.

...was het maar zo.

(Het staat in de ijskast, en kan er zó weer uit.)

Ik hoop dat Pieter Omtzigt zijn poot stijf houdt.

Ah…dus de IND en de VVD zijn nu extreem rechts?

Aparte vraag...

Raadsel 1) de IND is bij mijn weten een overheidsdienst, geen partij.
Ik word daar een beetje duizelig van: hoezo worden "deze appel en deze peer" in één adem genoemd...?

Raadsel 2) Ik stel dat de pvv extreem rechts is.
Ik betreur het feit dat de vvd met hen in zee gaat.
.... maar dat maakt de vvd toch nog net niet extreem rechts?
(Het maakt de vvd kwetsbaar en ik vind het onverstandig, maar dat is iets anders. Wat mij betreft is de vvd 'gewoon' rechts.)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:48

Janneke2 schreef:
Aparte vraag...

Raadsel 1) de IND is bij mijn weten een overheidsdienst, geen partij.
Ik word daar een beetje duizelig van: hoezo worden "deze appel en deze peer" in één adem genoemd...?

Raadsel 2) Ik stel dat de pvv extreem rechts is.
Ik betreur het feit dat de vvd met hen in zee gaat.
.... maar dat maakt de vvd toch nog net niet extreem rechts?
(Het maakt de vvd kwetsbaar en ik vind het onverstandig, maar dat is iets anders. Wat mij betreft is de vvd 'gewoon' rechts.)
[/quote]

Was door mij een beetje kort door de bocht.
Natuurlijk is de VVD rechts en niet extreem rechts.
Maar ze schuiven wel steeds meer op naar extreem-rechts.
Ze hebben veel kiezers verloren aan PVV en door de samenwerking met PVV en het strengste immigratiebeleid ooit, straalt dit extreem-rechtse beleid wel af op de VVD.

Vorige kabinet is op immigratie geklapt door de VVD.
Dylan verspreidt leugens.
En er zijn wel meer overheidsorganen die discrimineren of in ieder geval etnisch profileren, neem als voorbeeld de toeslagenaffaire.
Ik vind dat niet normaal, maar wwn glijdende schaal.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 18:54

tamary schreef:
denisesilver schreef:
Zou mooi zijn als er een fact checker aanwezig is bij debatten. Dit is niet de enige keer dat er onzin als waarheid wordt verkocht om zetels te winnen.

Als de onzin zoveel is als in sommige figuren, dan kost elke minuut 15 minuten door de factchecker om onderuit te halen. Ja, het zou moeten, maar het zou zo lang duren dat niemand er naar luistert/kijkt/wil lezen.

Afbeelding

:+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 23:53

https://x.com/haitskevdlinde/status/179 ... XbvpA&s=19

Haike van der Linde is gemeenteraadslid VVD in Hilversum en spreekt zich op X uit tegen de advertentie van de VVD.

Binnen de VVD zijn er gelukkig politici die zich uitspreken tegen het huidige beleid en campagne voeren van de VVD.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 00:24

Electra63 schreef:

Haike van der Linde is gemeenteraadslid VVD in Hilversum en spreekt zich op X uit tegen de advertentie van de VVD.

Binnen de VVD zijn er gelukkig politici die zich uitspreken tegen het huidige beleid en campagne voeren van de VVD.

Gelukkig is het ook binnen de VVD een democratisch beleid en heeft de meerderheid van de leden zich vóór het regeerakkoord uitgesproken.

Niettemin vind ik de advertentie wel verwerpelijk. Hoezeer ik ook tegen gelukszoekers ben, op deze manier zieltjes winnen kan niet en heb ik volgens mij zelfs Wilders niet zien doen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 00:29

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:

Gelukkig is het ook binnen de VVD een democratisch beleid en heeft de meerderheid van de leden zich vóór het regeerakkoord uitgesproken.

Niettemin vind ik de advertentie wel verwerpelijk. Hoezeer ik ook tegen gelukszoekers ben, op deze manier zieltjes winnen kan niet en heb ik volgens mij zelfs Wilders niet zien doen.

Dat is inderdaad het verschil tussen de VVD (en iedere andere partij) en de PVV, daar bepaalt alleen Wilders alles; als hij wegvalt, is het gelijk over.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 01:55

Electra63 schreef:
janderegelaa schreef:

Dat is inderdaad het verschil tussen de VVD (en iedere andere partij) en de PVV, daar bepaalt alleen Wilders alles; als hij wegvalt, is het gelijk over.

Nee natuurlijk niet Electra, de PVV is wel degelijk een vereniging. Ze hebben alleen maar 1 lid. De vereniging valt onder de Stichting Groep Wilders. Buiten dat een rechter bij een stichting een nieuw bestuur kan aanwijzen heeft GW in 2010 al gezegd in een interview dat zijn eventuele opvolging geregeld is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 06:50

Dat is een mening. Ik ben het niet met je eens.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:02

Electra63 schreef:

Ja die advertentie is ongelukkig gekozen, ze kunnen gewoon beter naar het eigen beleid kijken waarom er zoveel mensen hier een beter leven zoeken en niet in een ander land. Aangezien de VDD de afgelopen jaren aan het roer stond is dat namelijk iets wat ze zelf allang hadden kunnen veranderen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:27

Elisa2 schreef:
Electra63 schreef:

Ja die advertentie is ongelukkig gekozen, ze kunnen gewoon beter naar het eigen beleid kijken waarom er zoveel mensen hier een beter leven zoeken en niet in een ander land. Aangezien de VDD de afgelopen jaren aan het roer stond is dat namelijk iets wat ze zelf allang hadden kunnen veranderen.

Is dat zo? Dat blijkt niet uit deze cijfers?
(Meeste vluchtelingen zijn Syriers, daar is al jaren een oorlog, dus hoezo waarom?).
En we vangen niet de meeste vluchtelingen op, dat is BS.

https://www.unhcr.org/nl/wie-we-zijn/cijfers/

Nu gaan deze cijfers over vluchtelingen, net als de advertentie.
Uiteraard niet over arbeidsmigranten, daar hebben de VVD en BBB geen moeite mee. ;)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:39

En arbeidsmigranten en Europese migranten vormen verreweg het grootste deel van de instroom.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:41

janderegelaa schreef:
Electra63 schreef:

Nee natuurlijk niet Electra, de PVV is wel degelijk een vereniging. Ze hebben alleen maar 1 lid. De vereniging valt onder de Stichting Groep Wilders. Buiten dat een rechter bij een stichting een nieuw bestuur kan aanwijzen heeft GW in 2010 al gezegd in een interview dat zijn eventuele opvolging geregeld is.

Droom verder als je denkt dat de PVV kan blijven voortbestaan als Geert Wilders wegvalt.
Hij is een fantastisch debater en loopt al meer dan 20 jaar rond.

Droom ook verder, als je denkt dat de PVV een democratische partij is. ;)

De PVV = Geert Wilders.
Hij bepaalt de koers en is de enige met zeggenschap en zeker heeft hij niet genoeg capabele politici.

Maar dit is een non-discussie.
Geert Wilders is er gewoon.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:42

Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 09-06-24 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:44

mysa schreef:
En arbeidsmigranten en Europese migranten vormen verreweg het grootste deel van de instroom.

Ben nog altijd benieuwd hoe de BBB er tegenover staat om die migratie af te remmen. Dat is wel het personeel van hun stemmers hè.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 09:48

mysa schreef:

even heel zwart/wit.. de arbeidsmigranten komen hier werken en bijdragen aan onze economie. Deze mensen brengen het geld terug naar hun land waar hun gezin doorgaans nog woont en zijn meestal niet echt van plan hier te blijven. De meeste arbeidsmigranten die ik in de agrarische sector tegenkom zijn seizoensarbeiders.

Maar er is ook een bepaalde groep die wordt aangetrokken door onze fantastische sociale voorzieningen. Die komen voor de uitkeringen, en ja, dat mag wat mij betreft heel streng gescreend worden.

Mensen uit oorlogsgebieden, de échte vluchtelingen, ja die moeten natuurlijk opgevangen worden. Eerlijk verdeeld over Europa.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:50

Elisa2 schreef:
Het is maar net welke bron je raadpleegt?

https://www.welingelichtekringen.nl/opi ... ukszoekers

Vluchtelingen uit oorlogen daar zou wat mij betreft geen discussie over moeten zijn, die moeten gewoon (tijdelijk) geholpen worden.

Zoals je in dat artikel kunt lezen, is maar 11% van de nieuwkomers een asielzoeker.

Het grootste deel is arbeidsmigranten en studenten.
Die komen niet in een gammel bootje, zoals in de advertentie van de VVD.

Gewoon misleidend en een leugen, net als de nareis-cijfers.

VVD hoopt gewoon de kiezers van de PVV terug te krijgen
De koers van Dylan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:54

denisesilver schreef:
mysa schreef:

Ben nog altijd benieuwd hoe de BBB er tegenover staat om die migratie af te remmen. Dat is wel het personeel van hun stemmers hè.

Ja, lekker hypocriet ;)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 09:57

BBB zou graag de regels versoepeld zien voor de huisvesting op eigen terrein. Veel boeren hebben ruimte genoeg om woonunits te plaatsen voor hun werknemers, maar dit mag vaak niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 09:59

juval schreef:
BBB zou graag de regels versoepeld zien voor de huisvesting op eigen terrein. Veel boeren hebben ruimte genoeg om woonunits te plaatsen voor hun werknemers, maar dit mag vaak niet.

Lijkt mij een prima oplossing, eigenlijk. Minder druk op de sociale woningvoorziening, arbeiders onderdak. Win-win.