hyppolyte schreef:Ik meld me ook hier, gisteren stond mijn schaap met gezwollen bekkie en kwijlend. Begreep van de DA dat zelfs als ze het overleven ze inderdaad te maken krijgen met ontschoening. Na sectie blijkt meestal dat de longen er net zo uitzien als die van covid patiënten op de IC, dit virus helpt echt alles van binnen naar de tyfus. De schapen die op de metacam stonden vertoonden tekenen van niervergiftiging omdat ze te weinig drinken om dat spul af te voeren. Afgrijselijk.
Dus ik heb afgesproken dat we nu met pijnstiller en corticosteroïden de komende 48 uur in de gaten houden of ze blijft eten en niet kreupel wordt, als dit het geval is blijven we behandelen, maar als ze stopt met eten of gaat kreupelen is het einde Dolly :'(.
Gisteren ging ze, zodra de pijnstilling begon te werken meteen haar slobber weer te eten gelukkig. Heb haar hele kop ingesmeerd met groene leem zodat dat wat blijft koelen. Verder vitaminepreparaat en veendrenkstof toegevoegd om haar algemene conditie zo goed mogelijk te houden. We waren er wel vroeg bij, dus hoop dat dat ons een voordeel geeft. Het is wel een taaie tante, deze heeft leren zwemmen waar mijn andere schapen het opgaven, dus ik hoop dat dat dit keer ook geldt.
Ga zo weer even bij haar kijken. De reden dat ik niet ga dwangvoeren o.i.d. is vooral omdat ze moeilijk te vangen is (knuffelen kan prima, maar zodra ze ook maar merkt dat je haar wilt vangen is dat over) en ik weet dat dat haar megaveel stress gaat opleveren, dus dat ga ik haar niet aandoen.
Kreupelen hoeft niks te betekenen!! Hier 1 die is ontiegelijk ziek geweest en die loopt weer al n kievit. Dus geduld is een schone zaak.