Achterom schreef:En kom je dan aan metacam?
Als je die nog hebt liggen van een vorige keer wel.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nyaleti schreef:Achterom schreef:En kom je dan aan metacam?
Als je die nog hebt liggen van een vorige keer wel.
Achterom schreef:Ja, dan welmaar dat is nu juist het punt, het is hier qua regelgeving zo streng dat je niet eens je paard meer kunt ontwormen zonder recept van de dierenarts, laat staan medicatie toedienen. Is een mooi verdienmodel geworden voor de farmaceutische industrie zo.
lor1_1984 schreef:Laatste keer dat ik belde kreeg ik zo een potje metacam/novacam mee bij mijn dierenarts.
Ging wel om een al bij hun bekend probleem (rugklachten hond) maar toch.
future_vet schreef:Achterom schreef:Ja, dan welmaar dat is nu juist het punt, het is hier qua regelgeving zo streng dat je niet eens je paard meer kunt ontwormen zonder recept van de dierenarts, laat staan medicatie toedienen. Is een mooi verdienmodel geworden voor de farmaceutische industrie zo.
Gelukkig kunnen we niet meer zomaar ontwormen. Als we in de toekomst nog werkzame middelen willen en dus goede zorg willen leveren aan de paarden dan moet daar goed overnagedacht worden en strategisch worden ingezet. Als je “genoeg kennis” had dan weet je dat dat de reden is.
Metacam kan ook voor problemen zorgen door de bijwerkingen dus maar goed dat dat niet zo vrij verkrijgbaar is.
“Big farma die alleen maar wil verdienen.”
Nee, wij dierenartsen willen goede zorg leveren met de kennis die wij hebben van de geneesmiddelen.
future_vet schreef:Achterom schreef:Ja, dan welmaar dat is nu juist het punt, het is hier qua regelgeving zo streng dat je niet eens je paard meer kunt ontwormen zonder recept van de dierenarts, laat staan medicatie toedienen. Is een mooi verdienmodel geworden voor de farmaceutische industrie zo.
Gelukkig kunnen we niet meer zomaar ontwormen. Als we in de toekomst nog werkzame middelen willen en dus goede zorg willen leveren aan de paarden dan moet daar goed overnagedacht worden en strategisch worden ingezet. Als je “genoeg kennis” had dan weet je dat dat de reden is.
Metacam kan ook voor problemen zorgen door de bijwerkingen dus maar goed dat dat niet zo vrij verkrijgbaar is.
“Big farma die alleen maar wil verdienen.”
Nee, wij dierenartsen willen goede zorg leveren met de kennis die wij hebben van de geneesmiddelen.
Dier_en_arts schreef:En wat ketenvorming betreft: ik kan na 10+ jaar niet meer veilig alleen in een spreekkamer staan in de dienst. Er is zoveel agressie, verbaal en fysiek geweld en onveiligheid, dat ik geen andere keus heb dan mijzelf en collega’s in veiligheid brengen en grote klinieken de dienst te laten doen. Ook voor prijsverhogingen was dit al zo. Bovendien wordt de spoeddienst op grote schaal gebruikt voor niet-spoedeisende dingen, draaien wij daardoor rustig >16 uur per dag en willen klanten ook midden in de nacht maximale zorg. Het spijt mij zeer, maar dit heeft ook in handen van diereigenaren gelegen, en wat ik ook heb geprobeerd, dit is het gevolg.
Loretta schreef:Hoe ging dat vroeger dan toen die ketens er nog niet waren.
Sinds die ketens er zijn zijn de kosten enorm gestegen. En blijkbaar is het voor de dierenarts zelf ook nog niet eens zo voordelig. Daarom vraag ik mij af of die ketens niet gewoon het probleem zijn.
Loretta schreef:Hoe ging dat vroeger dan toen die ketens er nog niet waren.
Sinds die ketens er zijn zijn de kosten enorm gestegen. En blijkbaar is het voor de dierenarts zelf ook nog niet eens zo voordelig. Daarom vraag ik mij af of die ketens niet gewoon het probleem zijn.
Nyaleti schreef:Heeft Evidensia niet MARS overgekocht (of een deel?) of haal ik het in de war met iets anders?
Er zal binnenkort wel weer wat het in het nieuws verschijnen want die flapdrol van Vandaag Inside moest naar de dierenarts en was een flink bedrag kwijt.
Nyaleti schreef:Heeft Evidensia niet MARS overgekocht (of een deel?) of haal ik het in de war met iets anders?
Er zal binnenkort wel weer wat het in het nieuws verschijnen want die flapdrol van Vandaag Inside moest naar de dierenarts en was een flink bedrag kwijt.