Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tango1979 schreef:Ik vind ook dat werken lonend moet zijn, maar het is ook erg scheef geregeld als je arbeidsongeschikt raakt.
In de IVA krijg je 75% van je laatstverdiende salaris. Als je 80k per jaar verdient maar ook 75% als je 30k verdient. Dat is eigenlijk ook heel scheef
De ene zakt naar het bestaansminimum, terwijl de ander nog een behoorlijk riant inkomen houdt
Cer schreef:Ik heb helemaal niet het idee dat de boeren heilig zijn bij de BBB? Ik had het idee dat ze vnl
om eerlijke cijfers vroeg enzo…?
Ik vind het eigenlijk best jammer dat bijna alle topics tot ruzie leiden.. helemaal als het over politiek gaat.
Mensen proberen elkaar onderuit te halen op negatieve punten.. ik lees maar weinig over “ik
zou op die partij stemmen wat die doet dat en dat heel goed”.. het lijkt alleen maar “oh je moet nooit dat doen, iedereen die daarop stemt is stom, die politicus is een sukkel, hij liegt etc etc”.. het is erg lastig om vanuit positieve redenen te discussiëren lijkt wel?
Ik ben heel benieuwd hoe dat straks bij de verkiezingen gaat en vooral erna..
Janneke2 schreef:Beter: tja...
In een ander klimaat is buiten slapen anders.
En je negeert het feit dat een deel van de 'opvang' die wij bieden beneden peil is. (Maandenlang moeten slapen in een ruimte met het geluid van honderden andere mensen.)
sterregoud schreef:Iemand schreef als je niet in aanmerking komt voor toeslagen, heb je ook geen geldzorgen.
Nou, hier geen toeslagen, maar sommige rekeningen zijn wel degelijk een probleem. Kijk eens naar medische kosten die niet vergoed worden, of hoeveel klussers voor reparatiewerk durven te rekenen. Echt eenvoudig is het niet.
speurneusc schreef:Janneke2 schreef:Beter: tja...
En je negeert het feit dat een deel van de 'opvang' die wij bieden beneden peil is. (Maandenlang moeten slapen in een ruimte met het geluid van honderden andere mensen.)
tsja daar staat tegenover dat ze alles gratis krijgen maar dan ook alles, dingen waar Nederlanders dik voor moeten betalen en er duizenden zijn die dat niet eens KUNNEN betalen. We kunnen ze nou eenmaal geen 5 sterren hotelkamertje aanbieden zodra ze een stap op nl. bodem zetten.
speurneusc schreef:Janneke2 schreef:Beter: tja...
tsja daar staat tegenover dat ze alles gratis krijgen maar dan ook alles, dingen waar Nederlanders dik voor moeten betalen en er duizenden zijn die dat niet eens KUNNEN betalen.
Nikass schreef:M_D_H schreef:...Maar ik geef eerlijk toe dat ik wel eens jaloers ben op de mensen in mijn omgeving, die niet werken (ook geen intenties daartoe hebben), lekker de hele dag kunnen doen wat ze willen, flink wat toeslagen en financiële hulp krijgen en ondertussen vrolijk 2 paarden, een roedel honden en een volière gevuld met vogels hebben + 2 kinderen en 2 auto's hebben.
Dan denk ik oprecht wel eens bij mijzelf: Wat gaat hier mis?
Als je dit zo tegenkomt kan ik me voorstellen dat je daar niet vrolijk van wordt. Maar waar zie jij die mensen??
Ik ken wel mensen in de bijstand die imo niet veel moeite doen om eruit te komen, maar het zijn geen mensen met een kudde paarden en twee auto's.
Wel met een paar vuilnisbakkies of broodfokhonden die supermarkt voer eten, en met schulden.
Wat voor financiële hulp krijgen die mensen dan? Als je in de schuldhulpverlening zit mag je geen auto hebben.
Ik zie wel mensen die geboren worden in een gezin van vermogende ouders. Die als gevolg daarvan geen bijbaantje hoeven om hun studie te betalen, geen kamer hoeven te zoeken omdat pa een appartement voor ze koopt, die hun rijbewijs krijgen op hun achttiende en ook hun eerste auto, en die als kind al een eigen pony hebben.
Dan denk ik ook wel eens wat oneerlijk, ik moest vanaf mijn vijftiende altijd werken want alles zelf betalen.
Maar ja, als ik veel geld zou hebben zou ik mijn kinderen ook veel geven. Dus dat snap ik natuurlijk ook wel.
Het is alleen zo dat als je eenmaal aan de rijkere kant zit, je steeds rijker kan worden. En als je niet aan die kant zit, kom je er eigenlijk ook nooit.
Ik word wel eens gefrustreerd van alle voordeeltjes voor mensen die tóch al genoeg hebben: als je contributie in één keer kan betalen, betaal je minder dan als je per maand betaalt. Als je een hoog eigen risico neemt bij je zorgverzekering ben je goedkoper uit, dan als je je dat niet kunt permitteren etc etc
De kloof tussen arm en rijk wordt in Nederland steeds groter. Rara hoe kan dat
verootjoo schreef:Wat krijgen ze dan allemaal gratis wat Nederlanders niet kunnen betalen
speurneusc schreef:verootjoo schreef:Wat krijgen ze dan allemaal gratis wat Nederlanders niet kunnen betalen
huis, huisraad, meubels, gevulde koelkasten, bedden kleding etc., ziektekosten verzekering, gratis ov, gratis scholing, gratis opvang kinds, gratis mob telefoons computers abonementen daarop, verhuisvergoeding van paar duizend euro, gratis fietsen, mogen op vakantie naar waar ze vandaan komen, wanneer ze maar willen
speurneusc schreef:verootjoo schreef:Wat krijgen ze dan allemaal gratis wat Nederlanders niet kunnen betalen
huis, huisraad, meubels, gevulde koelkasten, bedden kleding etc., ziektekosten verzekering, gratis ov, gratis scholing, gratis opvang kinds, gratis mob telefoons computers abonementen daarop, verhuisvergoeding van paar duizend euro, gratis fietsen, mogen op vakantie naar waar ze vandaan komen, wanneer ze maar willen