Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:28

Je weet het niet, kan ook zijn dat ze onwel is geraakt en daarom rechtdoor is gegaan en niet kon ontsnappen. Het is hoe dan ook extreem cru dat het niet van pas is gekomen…

Sterkte landvrouw. Lijkt me een bizarre gebeurtenis voor jou nu ook :(:)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-10-22 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:29

@Peach Dank voor je uitleg. Bij dit soort dingen zie ik het helemaal voor me de paniek, en wat doe je dan beste?

Ik rij dus al 25 jaar auto en wist dit niet eens, wat je nou beste moet doen mocht je in sloot komen.
Ik hoop dat er ook lessen kunnen worden geleerd. Er verdrinken nog altijd op deze manier mensen en liever denk je niet aan zoiets. Inderdaad lijkt het me goed als kinderen dit ook van jongs af aan op school aangeleerd krijgen.
Zeker in zo waterrijk land als Nederland.

Vayo

Re: Amber Alert: 10-jarig meisje en begeleidster vermist

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:31

Ik vind het vooral bizar dat niemand op zo’n tijdstip dit heeft zien gebeuren. Wat een verschrikkelijke afloop …

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:32

Sabri schreef:
Suliko schreef:
Vreselijk, wat een verdriet. Bizar dat zo’n ongeval op een druks verkeerspunt pas zo laat gevonden wordt, al had eerder denk ik geen verschil gemaakt tenzij er omstanders waren geweest die direct hadden kunnen ingrijpen. Maar zodra je onder water verdwijnt en je niet in staat bent jezelf te bevrijden… wat een verlies, arme families en naasten.

Toch ook ergens ‘opgelucht’ dat het niet om een misdrijf ging en ze niet met geweld en toedoen om het leven zijn gekomen.

Ik hoorde net op1 dat er veel 'sporen' naar waters liepen en op meerdere plekken werd gezocht.
Ik denk dat dit beter is dan dat ze altijd van de radar afwaren of andere dodelijke scenario's. Hoop dat de families steun bij elkaar kunnen vinden.

Ik probeer ook zeker niet te zeggen dat de zoekenden iets verkeerd hebben gedaan, simpelweg de gedachte dat ik het bizar vind dat je zo ongezien kan verdwijnen.
En ben ik met je eens. Dit verdriet is enorm en je kind verliezen zal denk ik altijd pijnlijk blijven. Maar de manier waarop kan wel bepalen in hoeverre je ergens berusting in kan vinden. Een plots verlies als dit maakt het al lastiger, maar is weer ‘simpeler’ (wil absoluut niet de lading minder maken) dan een verlies met opzettelijk toedoen of voor altijd onzekerheid blijven.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:32

Sabri schreef:
@Peach Dank voor je uitleg. Bij dit soort dingen zie ik het helemaal voor me de paniek, en wat doe je dan beste?

Ik rij dus al 25 jaar auto en wist dit niet eens, wat je nou beste moet doen mocht je in sloot komen.
Ik hoop dat er ook lessen kunnen worden geleerd. Er verdrinken nog altijd op deze manier mensen en liever denk je niet aan zoiets. Inderdaad lijkt het me goed als kinderen dit ook van jongs af aan op school aangeleerd krijgen.
Zeker in zo waterrijk land als Nederland.

Tegen paniek of freeze doe je niets, maar hoe meer het in je hoofd zit en hoe vaker je thuis met open raam oefent hoe het snelste en makkelijkste uit het raam te klimmen, des te groter de kans dat je herinnering hebt aan wat je moet doen als het gebeurt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:34

Is het nu al officieel bevestigd, nee toch? Ook niet netjes van zon pagina

Afbeelding

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:35

Jester_ schreef:
Is het nu al officieel bevestigd, nee toch? Ook niet netjes van zon pagina

[ [url=m/zoIj5S.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit staat er in het bericht van NOS:

"Wij hebben alle reden om aan te nemen dat het gaat om Sanne en Hebe", zegt een politiewoordvoerder.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:38

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:39

Ik heb ook zo zelfde gevoel als bij de vrouw met de 'stint' en de kindertjes daarin.
Dat ding bleek uiteindelijk onbestuurbaar ofzoiets. Eerst waren er ook allerlei nare sm-dingen of die vrouw het expres gedaan zou hebben!
Ik heb weleens gehad dat de stuurbekrachtiging er ineens in de bocht uitviel. Dan doe je ook niks!
Er kan ook altijd nog van allerlei nare scenario's zijn. Bv een derde persoon die betrokken was. Daarom moet nu eerst de plek als plaats delict worden aangemerkt(op1 net).
Wat de reden ook is, zij komen er niet meer mee terug.
Gisteravond was er 'redders op zee' bij de eo ook een oefening waarin men in een voertuig onder water zat en gekanteld werd. En men moest leren los te komen zonder in paniek te raken. Dit is vreselijk moeilijk. Door te weten hoe te handelen vergroot je wel je kansen. Dit wordt helaas niet aangeleerd op bv rij examens/scholen etc.
Ik ben erg voor ehbo al vanaf de kleuterklas bv.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 19-10-22 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:45

Ik heb zelf een life hammer in de auto, daar kun je de gordel mee doorsnijden en het raam kapot slaan als je in het water komt. Maar dan is natuurlijk wel de voorwaarde dat je bij bewustzijn bent. Want als je op de snelweg rijdt met 100 - 130 is de klap natuurlijk wel groot.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:48

Zeker als je dan ook nog van een talud af gaat, je wordt dan echt gelanceerd.

Vreselijk nieuws dit. Heel veel sterkte voor alle betrokkenen.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:49

Afbeelding

Het zal zeer onwaarschijnlijk zijn dus dat het om iemand anders gaat. Ondanks dat het niet officieel is vastgesteld nog.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:55

Het was ook wel heel toevallig geweest als er nog een donkergekleurde Kia Picanto op de A59 van de weg was geraakt.

Morgen zal het allemaal wel officieel zijn. Voor nu leef ik vooral mee met iedereen die de meiden kende. Wat een verdriet :knuffel:

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 23:58

Texas02 schreef:
Ik heb zelf een life hammer in de auto, daar kun je de gordel mee doorsnijden en het raam kapot slaan als je in het water komt. Maar dan is natuurlijk wel de voorwaarde dat je bij bewustzijn bent. Want als je op de snelweg rijdt met 100 - 130 is de klap natuurlijk wel groot.

Ja absoluut, alleen het is nog je enige redding denk ik zo life hammer. Want veel proberen bv de deur open te doen en dat gaat niet goed.
En ook regelmatig checken te voelen waar het ding zit tov waar je zit! Zodat mocht je op de kop of zij liggen en donker zijn je het ding nog weet te vinden. Ik ga de mijne toch maar vervangen voor nieuwe exemplaar. En dan ook goed vast maken vlakbij. Brrr

De politie zelf heeft de plek gevonden, met bandensporen naar de sloot..Oww een stukje in het water?? Hoe dan???
Waarom niet uit de lucht eerder gespot als die auto maar een stukje erin lag??(nos journaal laat)

Wistaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 00:21

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 00:22

amber15 schreef:
Misschien niet het juiste moment, maar ik kan alleen maar denken: waarom is er precies op dat rotpunt geen vangrail. Een bocht, steile helling en een diepe sloot..

Dat schijnt te maken te hebben met het ecologisch plan van Rijkswaterstaat. Op sommige plekken mag geen vangrail geplaatst worden om die aangewezen natuurgebieden toegankelijk te houden voor onderhoud.

https://puc.overheid.nl/rijkswaterstaat ... 112858_31/

Het zou ergens in dit rapport moeten staan, maar ik heb er nog niet naar gekeken. Morgen maar.

Ik kwam iig ook een situatieschets tegen: https://twitter.com/SeimenBurum/status/ ... 37/photo/1

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 00:26

Wistaire schreef:
Bij Omroep Brabant is er nu een liveblog https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4167089/

Ik was al bang voor een slechte afloop, verschrikkelijk...

Dank voor het delen.
Ik vind het zo apart wel! Precies daar was de telefoon uitgevallen, lag op de route, ook bandensporen en een stukje van de auto in het water?? Hoe dan 2 dagen zoek -O-
Waarom zijn er geen vangrail op zo druk punt middenin die bocht vraag je je dan af?!

Bah! Zo akelig dit!

Zo triest voor deze jonge meiden.
En ook zolang voor ze waren gevonden. Hoe is dat toch mogelijk? Langs de route..en niet eens helemaal onder water inclusief bandensporen?
# op Twitter; diverse mensen hadden deze bandensporen al gisteren gespot, dit verdacht gevonden en getipt! Een is zo boos dat deze sbs6 gebeld heeft waarom ze niet gisteren daar zijn gaan kijken.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 20-10-22 00:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 00:50

Sabri schreef:
Texas02 schreef:

Ja absoluut, alleen het is nog je enige redding denk ik zo life hammer. Want veel proberen bv de deur open te doen en dat gaat niet goed.
En ook regelmatig checken te voelen waar het ding zit tov waar je zit! Zodat mocht je op de kop of zij liggen en donker zijn je het ding nog weet te vinden. Ik ga de mijne toch maar vervangen voor nieuwe exemplaar. En dan ook goed vast maken vlakbij. Brrr

De politie zelf heeft de plek gevonden, met bandensporen naar de sloot..Oww een stukje in het water?? Hoe dan???
Waarom niet uit de lucht eerder gespot als die auto maar een stukje erin lag??(nos journaal laat)

Ja, die van mij zit direct naast me goed vastgemaakt, dus die kan ik altijd zo pakken. Ik heb hem een keer cadeau gekregen van mijn ouders en heb toen direct gezegd, ik hoop dat dit het cadeau is wat ik mijn hele leven nooit ga gebruiken. Maar eigenlijk is het iets wat standaard in iedere auto zou moeten zitten..

Karin schreef:
amber15 schreef:
Misschien niet het juiste moment, maar ik kan alleen maar denken: waarom is er precies op dat rotpunt geen vangrail. Een bocht, steile helling en een diepe sloot..

Dat schijnt te maken te hebben met het ecologisch plan van Rijkswaterstaat. Op sommige plekken mag geen vangrail geplaatst worden om die aangewezen natuurgebieden toegankelijk te houden voor onderhoud.

https://puc.overheid.nl/rijkswaterstaat ... 112858_31/

Het zou ergens in dit rapport moeten staan, maar ik heb er nog niet naar gekeken. Morgen maar.

Ik kwam iig ook een situatieschets tegen: https://twitter.com/SeimenBurum/status/ ... 37/photo/1

Het ecologisch plan.. Fantastisch, en daarvoor moet deze gevaarlijke situatie ontstaan? Het spijt me wel, maar daar moet toch iets beters op te verzinnen zijn. Kijk nou wat er gebeurd is.. Dat is toch te treurig voor woorden.. :(

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 00:53

Gadver... sterkte aan ieder die ze lief heeft.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 00:57

Aan die LIFE hammer heb je niks als je al bewusteloos omdat je bijv terwijl je uit de bocht vliegt met je hoofd ergens tegenaan komt te water raakt.

Of als je bijvoorbeeld eerst een vangrail geraakt hebt en je benen vast zitten. Dan kun je wel een ruitje in slaan maar kom je die auto niet meer uit.

Dan kun je nog zo veel cursussen gevolgd hebben daar heb je dan niks aan.

Dit is gewoon een heel triest ongeval met fatale afloop.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 01:01

De telefoon was al een stuk eerder op de route uitgevallen, in de buurt van Waspik, daarom hebben ze daar zo lang gezocht.

Deze bocht bij Empel is niet eens zo gek scherp, je mag er 90 rijden. Precies waar ze er af gegaan zijn is een stukje zonder vangrail en best een stukje water, geen klein slootje zeg maar. Als die auto daar beneden is, zie je hem vanaf de weg niet snel meer. Misschien kunnen ze nog achterhalen hoe het heeft kunnen gebeuren, maar wat een pech dat het precies daar gebeurt en dat er dan precies op dat moment niemand rijdt die het gezien zou hebben. Heel triest.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 01:06

BeFunny schreef:
Aan die LIFE hammer heb je niks als je al bewusteloos omdat je bijv terwijl je uit de bocht vliegt met je hoofd ergens tegenaan komt te water raakt.

Of als je bijvoorbeeld eerst een vangrail geraakt hebt en je benen vast zitten. Dan kun je wel een ruitje in slaan maar kom je die auto niet meer uit.

Ik denk juist wel goed om dit aan te grijpen om bv mee te nemen op gesprek op scholen, in het nieuws en ook bij jezelf te checken. Het is net zoiets als zeggen ach een airback had niks uitgemaakt. Je weet het niet! Het is voor het geval dat he? Ik ken meer van dit soort ongevallen waarin de chauffeur er niet op tijd uit kon komen door geen life hammer te hebben. Mijn ouders hebben mijn zo ding ook cadeau gedaan en ik hoop het ook nooit te gebruiken, alleen het is al 25 jaar oud dus zijn vast inmiddels betere exemplaren (de mijne kan geen gordel doorsnijden of dit weet ik niet eens bv!). Maar mocht je het nog nodig hebben weet je dat je niet enkel als rat in de val zit!
Het blijft hoe dan ook een raadsel wat als ze wel eerder gevonden waren? Waarom niks gedaan met de tips??

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 01:20

Ja prima, we hebben nog geen idee wat er precies gebeurd is, kan deze lifehammer promo even wachten?

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 01:21

Geboren en getogen politie/recherchedochter hier: geloof me, alles wat hier gezegd wordt of elders als tip gegeven wordt, heeft de politie al bedacht. Sommige dingen zijn niet of minder goed mogelijk door hele legitieme redenen die niet naar buiten gebracht worden.

Sommige mensen op SM klinken een beetje als Trump met de Notre Dame toen, zijn voorstel om er met blushelicopters overheen te vliegen... Goh, dank je wel voor die ontzettend nuttige bijdrage waar wij absoluut nog niet aan gedacht hebben, je hebt de zaak opgelost!

Ik snap ook wel dat het de menselijke natuur is om niet machteloos te willen zijn en een bijdrage te willen leveren, maar echt, de politie is héél goed in staat dit soort dingen in goede banen te leiden. Overal is een reden voor!

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 01:38

Sabri schreef:
BeFunny schreef:

Ik denk juist wel goed om dit aan te grijpen om bv mee te nemen op gesprek op scholen, in het nieuws en ook bij jezelf te checken. Het is net zoiets als zeggen ach een airback had niks uitgemaakt. Je weet het niet! Het is voor het geval dat he? Ik ken meer van dit soort ongevallen waarin de chauffeur er niet op tijd uit kon komen door geen life hammer te hebben. Mijn ouders hebben mijn zo ding ook cadeau gedaan en ik hoop het ook nooit te gebruiken, alleen het is al 25 jaar oud dus zijn vast inmiddels betere exemplaren (de mijne kan geen gordel doorsnijden of dit weet ik niet eens bv!). Maar mocht je het nog nodig hebben weet je dat je niet enkel als rat in de val zit!
Het blijft hoe dan ook een raadsel wat als ze wel eerder gevonden waren? Waarom niks gedaan met de tips??

Zo'n LIFE hammer kan levens redden.
Ik doelde meer op dit specifieke ongeval waarbij gesproken wordt over dat er die cursus is gevolgd. Het zegt niet over de bestuurder dat ze zich niet hebben kunnen bevrijden. Omdat we niet weten waarom dat niet gelukt is. Die LIFE hammer kan alleen helpen als de bestuurder nog bij bewustzijn is en er daadwerkelijk bij kan ;)