Sterkte landvrouw. Lijkt me een bizarre gebeurtenis voor jou nu ook

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sabri schreef:Suliko schreef:Vreselijk, wat een verdriet. Bizar dat zo’n ongeval op een druks verkeerspunt pas zo laat gevonden wordt, al had eerder denk ik geen verschil gemaakt tenzij er omstanders waren geweest die direct hadden kunnen ingrijpen. Maar zodra je onder water verdwijnt en je niet in staat bent jezelf te bevrijden… wat een verlies, arme families en naasten.
Toch ook ergens ‘opgelucht’ dat het niet om een misdrijf ging en ze niet met geweld en toedoen om het leven zijn gekomen.
Ik hoorde net op1 dat er veel 'sporen' naar waters liepen en op meerdere plekken werd gezocht.
Ik denk dat dit beter is dan dat ze altijd van de radar afwaren of andere dodelijke scenario's. Hoop dat de families steun bij elkaar kunnen vinden.
Sabri schreef:@Peach Dank voor je uitleg. Bij dit soort dingen zie ik het helemaal voor me de paniek, en wat doe je dan beste?
Ik rij dus al 25 jaar auto en wist dit niet eens, wat je nou beste moet doen mocht je in sloot komen.
Ik hoop dat er ook lessen kunnen worden geleerd. Er verdrinken nog altijd op deze manier mensen en liever denk je niet aan zoiets. Inderdaad lijkt het me goed als kinderen dit ook van jongs af aan op school aangeleerd krijgen.
Zeker in zo waterrijk land als Nederland.
Texas02 schreef:Ik heb zelf een life hammer in de auto, daar kun je de gordel mee doorsnijden en het raam kapot slaan als je in het water komt. Maar dan is natuurlijk wel de voorwaarde dat je bij bewustzijn bent. Want als je op de snelweg rijdt met 100 - 130 is de klap natuurlijk wel groot.
amber15 schreef:Misschien niet het juiste moment, maar ik kan alleen maar denken: waarom is er precies op dat rotpunt geen vangrail. Een bocht, steile helling en een diepe sloot..
Wistaire schreef:Bij Omroep Brabant is er nu een liveblog https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/4167089/
Ik was al bang voor een slechte afloop, verschrikkelijk...
Sabri schreef:Texas02 schreef:Ik heb zelf een life hammer in de auto, daar kun je de gordel mee doorsnijden en het raam kapot slaan als je in het water komt. Maar dan is natuurlijk wel de voorwaarde dat je bij bewustzijn bent. Want als je op de snelweg rijdt met 100 - 130 is de klap natuurlijk wel groot.
Ja absoluut, alleen het is nog je enige redding denk ik zo life hammer. Want veel proberen bv de deur open te doen en dat gaat niet goed.
En ook regelmatig checken te voelen waar het ding zit tov waar je zit! Zodat mocht je op de kop of zij liggen en donker zijn je het ding nog weet te vinden. Ik ga de mijne toch maar vervangen voor nieuwe exemplaar. En dan ook goed vast maken vlakbij. Brrr
De politie zelf heeft de plek gevonden, met bandensporen naar de sloot..Oww een stukje in het water?? Hoe dan???
Waarom niet uit de lucht eerder gespot als die auto maar een stukje erin lag??(nos journaal laat)
Karin schreef:amber15 schreef:Misschien niet het juiste moment, maar ik kan alleen maar denken: waarom is er precies op dat rotpunt geen vangrail. Een bocht, steile helling en een diepe sloot..
Dat schijnt te maken te hebben met het ecologisch plan van Rijkswaterstaat. Op sommige plekken mag geen vangrail geplaatst worden om die aangewezen natuurgebieden toegankelijk te houden voor onderhoud.
https://puc.overheid.nl/rijkswaterstaat ... 112858_31/
Het zou ergens in dit rapport moeten staan, maar ik heb er nog niet naar gekeken. Morgen maar.
Ik kwam iig ook een situatieschets tegen: https://twitter.com/SeimenBurum/status/ ... 37/photo/1
BeFunny schreef:Aan die LIFE hammer heb je niks als je al bewusteloos omdat je bijv terwijl je uit de bocht vliegt met je hoofd ergens tegenaan komt te water raakt.
Of als je bijvoorbeeld eerst een vangrail geraakt hebt en je benen vast zitten. Dan kun je wel een ruitje in slaan maar kom je die auto niet meer uit.
Dan kun je nog zo veel cursussen gevolgd hebben daar heb je dan niks aan.
Dit is gewoon een heel triest ongeval met fatale afloop.
Sabri schreef:BeFunny schreef:Aan die LIFE hammer heb je niks als je al bewusteloos omdat je bijv terwijl je uit de bocht vliegt met je hoofd ergens tegenaan komt te water raakt.
Of als je bijvoorbeeld eerst een vangrail geraakt hebt en je benen vast zitten. Dan kun je wel een ruitje in slaan maar kom je die auto niet meer uit.
Dan kun je nog zo veel cursussen gevolgd hebben daar heb je dan niks aan.
Dit is gewoon een heel triest ongeval met fatale afloop.
Ik denk juist wel goed om dit aan te grijpen om bv mee te nemen op gesprek op scholen, in het nieuws en ook bij jezelf te checken. Het is net zoiets als zeggen ach een airback had niks uitgemaakt. Je weet het niet! Het is voor het geval dat he? Ik ken meer van dit soort ongevallen waarin de chauffeur er niet op tijd uit kon komen door geen life hammer te hebben. Mijn ouders hebben mijn zo ding ook cadeau gedaan en ik hoop het ook nooit te gebruiken, alleen het is al 25 jaar oud dus zijn vast inmiddels betere exemplaren (de mijne kan geen gordel doorsnijden of dit weet ik niet eens bv!). Maar mocht je het nog nodig hebben weet je dat je niet enkel als rat in de val zit!
Het blijft hoe dan ook een raadsel wat als ze wel eerder gevonden waren? Waarom niks gedaan met de tips??