Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Huertecilla schreef:pien_2010 schreef:Heftig wel voor die mensen die daar rijden.
Perfect relativerend opgemerkt Pien.
Makkelijk ´goed´ te vinden vanachter je PC.
Aan de slachtoffers kun je niet meer vragen of ze dit prefereerden boven Russisch spreken.
@Karl66
´Wonder´?? Met een half miljoen meer russen onder de wapens en /of inzetten van nucleair geweld is van alles mogelijk.
Alle hosanna is nog geen overwinning en bij de sterkste russische verdedigingsposities zijn ze nog niet.
Tactisch zou de Krim onder druk zetten een goede zijn want dat verdeelt de fronten verder.
Maar, arme burgers.
Betreft ook de arme sloebers die verplicht onder de wapens geroepn worden en dat geldt ook aan oekraïnse zijde. Die hebben ook geen keuze over optreden als kannonnenvoer of russisch spreken.
Degenen hier die daar zo op in hakken doen dat veilig vanachter een pc in polderland.
Huertecilla schreef:pien_2010 schreef:Heftig wel voor die mensen die daar rijden.
Perfect relativerend opgemerkt Pien.
Makkelijk ´goed´ te vinden vanachter je PC.
Aan de slachtoffers kun je niet meer vragen of ze dit prefereerden boven Russisch spreken.
@Karl66
´Wonder´?? Met een half miljoen meer russen onder de wapens en /of inzetten van nucleair geweld is van alles mogelijk.
Alle hosanna is nog geen overwinning en bij de sterkste russische verdedigingsposities zijn ze nog niet.
Tactisch zou de Krim onder druk zetten een goede zijn want dat verdeelt de fronten verder.
Maar, arme burgers.
Betreft ook de arme sloebers die verplicht onder de wapens geroepn worden en dat geldt ook aan oekraïnse zijde. Die hebben ook geen keuze over optreden als kannonnenvoer of russisch spreken.
Degenen hier die daar zo op in hakken doen dat veilig vanachter een pc in polderland.
Cowboy55 schreef:Tja, nu is de vraag hoe de Russen via de weg de Krim gaan bevoorraden? Kan via Melitopol of via Cherson. Melitopol ligt voor de hand, maar op die route (de E105) ligt ook 1 kleine bruggetje bij Chonhar (wie kent t niet?).....
irmaz schreef:Cowboy55 schreef:Tja, nu is de vraag hoe de Russen via de weg de Krim gaan bevoorraden? Kan via Melitopol of via Cherson. Melitopol ligt voor de hand, maar op die route (de E105) ligt ook 1 kleine bruggetje bij Chonhar (wie kent t niet?).....
Is het niet een belangrijkere vraag hoe (en of) de Russen nu nog de frontlijnen in Kherson en Zaporitzia kunnen bevoorraden? Voorheen gebeurde dat juist via de Krim. Nu kan het alleen nog via het Oosten van Ukraïne waar de spoorlijn binnen het bereik van HiMARS is en relatief dicht bij het front.
pien_2010 schreef:Is het erg slecht gesteld met mijn geographische kennis als ik verwacht dat Oekraïne nu doorstoot naar de Krìm?
Dat verwachtte ik gisteren al en nu nog meer met vernietiging van deze brug.
Citaat:Vergadering in het Kremlin mbt de Krimbrug is afgelopen. Poetin stuurt 2 ministers naar t gebied. Alhoewel Rusland nog niet zegt dat Oekraïne hierachter zit heeft het "bestuur" van de Krim officieel gezegd dat dit het werk is van "Oekraïense vandalen".
Cowboy55 schreef:Als ik het moest doen als Oekraine zette ik druk op Melitopol. Als de Russen daar hun troepen heen trekken (en dat kan bijna niet anders want je wil als Rusland het front niet in tweeen gesneden krijgen en alles verliezen ten westen van Melitopol INCLUSIEF de Krim) gaan we voor Cherson.
https://twitter.com/Podolyak_M/status/1 ... 8445500416Citaat:En nu serieus. De FSB/PEC proberen de leiding van het Ministerie van Defensie/GSH op te eten. Een moment voor de personeelswisseling gaat de FSB in knockdown: ze zagen een explosie op de brug van Poetin. Nu kan het Ministerie van Defensie de FSB de schuld geven van toekomstige nederlagen in het zuiden. Het is nog steeds niet duidelijk wie de brug heeft opgeblazen? Laat me je eraan herinneren dat de vrachtwagen uit de Russische Federatie is aangekomen.
https://twitter.com/Flash_news_ua/statu ... 9659454465Citaat:De arrestaties van militair personeel zijn begonnen in Moskou, meldt de belangrijkste inlichtingendienst van het Ministerie van Defensie van Oekraïne.
Een complex van maatregelen tegen het leger begon in de Russische hoofdstad. Verkeer in het centrum is gestremd
Eenheden van de operationele divisie genoemd naar Dzerzhinsky - de 'elite' van de Russische Garde - trokken de stad binnen. Samen met politie-eenheden trekken ze richting het centrum. Er zijn talrijke arrestaties, detenties en blokkades van het leger bekend