Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Onali schreef:Wat jammer dat de rest, geen kind willen, falend anti conceptie, hier op de grote hoop als No Reason staat.
Bepaalde mensen zullen dat misschien zien als geen reden, maar ik wil absoluut geen kinderen hebben.
Mocht ik toch zwanger raken dan zou ik het ook weghalen. Voor mij is geen kind willen een hele goede reden.
Mars schreef:Eens met Onali en ik vind t jammer dat er in discussies over abortus meteen met de extreme argumenten als verkrachting geschermd moet worden. Alsof je als vrouw niet mag zeggen dat je je zwangerschap afbreekt omdat je geen kind wil. Alsof die reden niet valide genoeg is.
De hele abortuswetgeving zou er zó anders uit zien als het de mannen waren die zwanger raken.
Sanet schreef:Ik snap gewoon niet waarom mensen zouden willen dat er een kind geboren wordt in een situatie waar deze niet geliefd is of gewenst en/of waar er niet goed voor gezorgd kan worden. En adoptie/pleeg zie ik daarin niet als een oplossing. Want hoeveel kinderen zitten daar al niet in zo’n traject?!
enzino schreef:secricible schreef:Ik vind dat sowieso een heel ingewikkeld stuk. Want wat als we over 50 jaar een zwangerschap van 16 weken levensvatbaar vinden door nieuwe technieken? 12 weken? 10? En dan?
Dat is dezelfde vraag die ik eergisteren hier ook al stelde.
Mensen die nu het argument gebruiken dat 22-weken een goede grens is omdat een foetus vanaf dat moment met medische ingrepen in leven gehouden kan worden zullen ongetwijfeld heel consequent zijn en zeggen dat die grens dan ook naar 16, 12, of 10 weken moet verschuiven.
Vind je echter dat de vrouw de keuze moet hebben en niet verplicht kan worden om een kind te baren dan wil je geen grens, niet bij 10, 12, 16 weken, maar ook niet bij 22/24 weken zoals we nu hebben om consequent te zijn.
Mars schreef:Pro lifers zijn slechts pro-birth. Niet pro life of pro mens.
Suliko schreef:Inderdaad. En er zullen nooit genoeg adoptie- of pleegouders zijn. Die zijn er al niet. En institutioneel opgroeien zou nooit als een betere uitkomst of oplossing gezien moeten worden dan aborteren.
MyWishMax schreef:Als je daar bang voor bent doe je toch regelmatig een test? Ik zou dan niet afwachten, maar gewoon elke maand een test doen. Verandert de situatie niet, behalve dat je het eerder merkt. Maar ik vind het eigenlijk bizar dat je aan de anticonceptie moet blijven die nooit 100nprocent betrouwbaar is. Naar is dat
Mars schreef:MyWishMax schreef:Als je daar bang voor bent doe je toch regelmatig een test? Ik zou dan niet afwachten, maar gewoon elke maand een test doen. Verandert de situatie niet, behalve dat je het eerder merkt. Maar ik vind het eigenlijk bizar dat je aan de anticonceptie moet blijven die nooit 100nprocent betrouwbaar is. Naar is dat
Dat doe ik ook heus wel hoor, geen zorgen.
Tja 100 procent betrouwbare anticonceptie bestaat gewoon niet, was het maar waar.
Mars schreef:MyWishMax schreef:Als je daar bang voor bent doe je toch regelmatig een test? Ik zou dan niet afwachten, maar gewoon elke maand een test doen. Verandert de situatie niet, behalve dat je het eerder merkt. Maar ik vind het eigenlijk bizar dat je aan de anticonceptie moet blijven die nooit 100nprocent betrouwbaar is. Naar is dat
Dat doe ik ook heus wel hoor, geen zorgen.
Tja 100 procent betrouwbare anticonceptie bestaat gewoon niet, was het maar waar.
Urbanus schreef:En een bevalling kun je niet haasten, maar zo'n abortus is lopende band werk. 4 meisjes in een uur. Er zaten een hoop buitenlandse sekswerkers met dikke buiken.
Ik ben helemaal pro choice, maar ik vond het verdomd lastig.
enzino schreef:Mars schreef:Pro lifers zijn slechts pro-birth. Niet pro life of pro mens.
Klopt, net zoals dat pro-choice alleen pro-abortus is. Zo snel je het over "open carry" hebt, vrije keuze zorgverzekering, vrije keuze in e-sigaretten, of zelf je minimumloon bepalen dan moet de overheid met regeltjes komen.
Zowel pro-choice als pro-life zijn eufenismen.
Mars schreef:elnienjo, dat doe je ook niet zomaar he.
Ik niet tenminste, ben gewoon gezond verder dus ik ga niet in mijn lijf snijden.
Verder valt ‘baarmoeder verwijderen’ niet echt onder gangbare anticonceptie volgens mij.