Johan Derksen over seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:28

Citaat:
Iedereen heeft in zijn jonge jaren wel eens iets gedaan (al dan niet onder invloed) waar je nu twijfels over kunt hebben. En dat zijn niet alleen mannen.

Oh zeker wel. En mensen gaan wel eens keihard de fout in en over een grens. Dat gebeurt helaas maar vaak genoeg.... En eerlijk, daar hoeft iemand niet zijn hele leven op afgerekend te worden. En ook niet 50 jaar later.

MITS die persoon tot inkeer is gekomen, enorm spijt heeft voor wat hij/zij heeft gedaan, zich er voor schaamt en nooit meer aan wilt denken of zou doen.

In die categorie valt niet iemand die als een lollige grap het voorval vertelt en blijkbaar ook de ernst er niet van in ziet (wilt zien).
Laatst bijgewerkt door Tancreda4 op 29-04-22 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:28

cjb schreef:
_San87_ schreef:

Noem eens een voorbeeld dan? Even voor mijn beeldvorming.

Ik heb wel eens een arm om iemand heen geslagen en samen hebben we een smartlap gezongen in de kroeg, dat soort dingen. Bedoel je dat?

Weet jij 100% zeker dat die andere persoon dat gewenst vond? Of vond die persoon zich door die arm gedwongen om mee te zingen?

Vind je dat niet flauw? Maar, akkoord. Mijn arm om iemand heen slaan om samen een smartlap te zingen, is mijn jeugdzonde. Oh, en die klap die ik een man gaf omdat hij me maar aan mijn kont bleef zitten.

Is ook wel echt vergelijkbaar met strafbare feiten plegen en/of iemand in zijn/haar eer schenden, trouwens.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:33

cjb schreef:
Avalanche schreef:
En wat mij betreft ligt de lijn idd bij ongewenst gedrag. Gewoon niet over mensen hun grenzen heengaan.

En hoe ontdekken we dat?
Natuurlijk vanuit de normen en waarden die je van thuis uit mee krijgt.
Maar elk individu heeft andere normen, waarden en grenzen.
Is daar het "jong zijn" niet voor? Om dat te ontdekken, op aangesproken worden en ervaren.
En daar uiteindelijk een beter mens van te worden.

En dan heb ik het over gewenst en ongewenst gedrag en niet over strafbare feiten. Want ik mag aannemen dat we dat al van thuis uit hebben meegekregen.

Wij hebben als mensen een super handig middel daarvoor: communicatie.

Wil je dit? Vind je dit fijn? Vind je het goed als......

En zo ontdek je dat dus :) het is echt niet zo moeilijk :)

Anoniem

Re: Johan Derksen over seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:47

Vandaag Inside verdwijnt van de televiesie lees ik nu op nu.nl

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:49

Haha cool :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:50

Yes weer een vrouwonvriendelijk programma minder, goede zaak!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:53

Alleen helaas verdwijnt de verdorven macho cultuur er niet mee. Die gaat gewoon door.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:53

Tancreda4 schreef:
Citaat:
Iedereen heeft in zijn jonge jaren wel eens iets gedaan (al dan niet onder invloed) waar je nu twijfels over kunt hebben. En dat zijn niet alleen mannen.

Oh zeker wel. En mensen gaan wel eens keihard de fout in en over een grens. Dat gebeurt helaas maar vaak genoeg.... En eerlijk, daar hoeft iemand niet zijn hele leven op afgerekend te worden. En ook niet 50 jaar later.

MITS die persoon tot inkeer is gekomen, enorm spijt heeft voor wat hij/zij heeft gedaan, zich er voor schaamt en nooit meer aan wilt denken of zou doen.

In die categorie valt niet iemand die als een lollige grap het voorval vertelt en blijkbaar ook de ernst er niet van in ziet (wilt zien).

Iets verkeerd doen en seksuele mishandeling vind ik ook nog wel een ander ding
heb ook fouten gemaakt. Maar geen fouten waardoor iemand levenslang getraumatiseerd raakte

Pumpkinbroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 15:57

Loretta schreef:
Alleen helaas verdwijnt de verdorven macho cultuur er niet mee. Die gaat gewoon door.

Alle kleine beetjes helpen.

*\o/*

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:05

Loretta schreef:

Ja maar wat zou je daar nu aan kunnen doen? het begint met bewustwording he? dan is dit misschien een stap in de goede richting.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:33

Het is in ieder geval een stap en signaal in de goede richting!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:53

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:56

germie schreef:
Ik denk dat er hier op bokt echt wel meer vrouwen zitten die wat hebben meegemaakt, maar het niet zo durven schrijven. Bang dat een dader het leest, of voor veroordeling door anderen dat ze zelf beter hat moeten opletten.

Absoluut.
En misschien niet eens voor de publieke opinie, maar je ziet hier in het topic en ook op social media heel veel victim blaming, en dat gebeurt ook nog steeds wanneer je aangifte wilt doen.

Want je had niet mogen drinken. Of geen rokje of strakke broek mogen dragen. Niet mogen daten met een onbekende. Of als blondine met grote borsten roep je ook wel wat op. Je had eerder of duidelijker nee moeten zeggen. Je had eerst wel gezoend dus misschien snapte hij je bezwaar tegen een stapje verder niet eens. Je had niet op die bepaalde plaats mogen zijn.

In de jaren '70 zei men al dat je het zelf uitlokte, die mentaliteit is er in 2022 nog. En dat is heel triest en pijnlijk.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 17:00

DuoPenotti schreef:
https://www.ad.nl/show/johan-derksen-is ... ~a19d0f23/

Ook bij ongehoord Nederland is hij niet meer welkom.

Overigens valt mijn mond daar ook van open.
Ongehoord Nederland schreef:
,,Ik vind het heel kwalijk wat Johan gedaan heeft”, aldus Karskens. ,,Wij houden ons als omroep graag bezig met serieuze onderwerpen die nu, door alle discussies rond VI, weer een week lang ondergesneeuwd raken: de macht van de EU, de problemen van de massa-immigratie, de strijd voor directe democratie in Nederland. Ongehoord Nederland werkt graag met mensen die goed kunnen focussen op de zaken waar het écht om gaat.”

Ik weet eigenlijk niet goed hoe ik het moet verwoorden. Maar kennelijk is het en plein public een seksueel misdrijf bekennen en de daaruit volgende commotie niet zo belangrijk :? ? Dan snap je toch helemaal niet dat dit gaat over de normen en waarden in de samenleving en hoe je (niet) met elkaar omgaat?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:20

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:24

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:25

Loretta schreef:

Wat een dom gezwets van die man, waarom vrouwen die zich aanbieden (moeten ze helemaal zelf weten) gaan vergelijken met een vrouw die bewusteloos op een bank ligt en je daar dan wat mee uitspookt, ook al is dat alleen maar voor de lol, de lol voor deze mannen wel te verstaan.

Eens Roodvos, beetje raar om dit als onbelangrijk neer te zetten, zal waarschijnlijk niet zo bedoelt zijn, hopelijk

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:36

Jis_ schreef:
Wat een dom gezwets van die man, waarom vrouwen die zich aanbieden (moeten ze helemaal zelf weten) gaan vergelijken met een vrouw die bewusteloos op een bank ligt en je daar dan wat mee uitspookt, ook al is dat alleen maar voor de lol, de lol voor deze mannen wel te verstaan.

Iets met consent.......

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:37

Ibbel schreef:
Dat was gisteren ;)

https://nos.nl/artikel/2426955-trio-van ... an-derksen

Het is een beetje het Top Gear of Great British Bake-off-verhaal, maar dan anders. Alle presentatoren stoppen, maar Talpa zou het met nieuwe mensen opnieuw kunnen uitzenden.

OK er stond dat het 12 seconde ervoor geplaatst was. Dus ik dacht een nieuwtje te hebben. Gisteren ook niet gehoord.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:39

Ik word echt ongepast van de reacties op FB, zelfs vrouwen die het wel een grappig verhaal vonden en benieuwd waren naar de gedachten van de vrouw toen ze de kaars ontdekte. Ergens schaam ik me bijna voor het mens zijn. Ik vraag me dan af of zulke vrouwen ook daadwerkelijk lachen als het ze zelf zou overkomen :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:51

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 19:55

Zou ik ook doen als ik hem was :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:00

Dieuwke_ schreef:
Ik word echt ongepast van de reacties op FB, zelfs vrouwen die het wel een grappig verhaal vonden en benieuwd waren naar de gedachten van de vrouw toen ze de kaars ontdekte. Ergens schaam ik me bijna voor het mens zijn. Ik vraag me dan af of zulke vrouwen ook daadwerkelijk lachen als het ze zelf zou overkomen :n

Herkenbaar. Ik zag collega's dit fanatiek goedpraten. Dat maakt samenwerking voor mij lastig want dit raakt voor mij de integriteit van de mens.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:06

Cayenne schreef:
De oud-keeper van Veendam, waarmee Derksen het incident met de kaars zou hebben uitgevoerd, geeft aan van niets te weten: https://www.rtvnoord.nl/nieuws/918626/d ... ident-niet

Heeft ie vast 'geen actieve herinnering' aan...

Dieuwke_ schreef:

Dit vind ik misschien nog wel het ergste ja -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 20:07

Ibbel schreef:
Zou ik ook doen als ik hem was :D

Ik ook :=